וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: וואקמה ואוגו ימשיכו, שכטר ודמארי בראש רשימת הרכש

12.5.2018 / 22:21

הניסיון להיפטר מהגיבנת של קואנקה וקורהוט, ההצטרפות של שיימן, הפרישה הצפויה של ברדה ושאלת שיר צדק. הממורמרים, המשודרגים והמבוקשים - מה מתכננת הפועל באר שבע לעונה הבאה?

בניגוד למכבי תל אביב, שם כבר הצהיר מיטש גולדהאר כי הוא מתכוון לקצץ משמעותית בתקציב המועדון, בהפועל באר שבע אין כוונה להצטמצם. זה נובע גם מהשאיפה להגשים את חלום ליגת האלופות וגם כי צפויות לקבוצה כמה גיבנות בדמות שחקנים המחזיקים בחוזים לשנים הבאות, אך לא נמצאים בתוכניות.

איסק קואנקה ומיהאי קורהוט חתומים לעונה הבאה, אבל האלופה רוצה להשתחרר מהם. לא מן הנמנע כי שחרור יעלה לא מעט כסף לאלונה ברקת. קואנקה מחזיק בחוזה בגובה של 550 אלף יורו נטו לעונה ואם באר שבע תחתוך אותו, זה בטוח יעלה לה לא מעט מאחר שאין עליו קופצים. גם קורהוט שחתם במהלך העונה הנוכחית על חוזה לשלוש שנים, יעבור לקבוצה אחרת, וגם במקרה שלו השחרור מחוזהו יעלה לבאר שבע די הרבה.

איסק קואנקה שחקן הפועל באר שבע. סוכנות ג'יני
החוזה שלו מהווה בעיה. איסק קואנקה/סוכנות ג'יני

עמדת המגן השמאלי שהפכה העונה לאחת ההפתעות במועדון לאור השתלטותו המרשימה של אורן ביטון, תהיה רותחת בעונה הבאה מכיוון שביטון יתחרה מול שמואל שיימן שכבר סיכם בבאר שבע לפני כשלושה חודשים. שיימן לא מוטרד מהעובדה שביטון רשם עונה נהדרת ונחשב עקב כך לפייבוריט של ברק בכר. אף שהוא הוצע למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, השתיים לא גילו עניין במהלך העונה וכעת זה כנראה מאוחר מבחינתן. המגן השמאלי שכבש שער נפלא לזכות הפועל חיפה בגמר גביע המדינה בשבוע החולף, יכול גם לשחק כקיצוני שמאלי, במקרה שבאר שבע תצטרך במשחקים מסוימים שני שחקני קו שמאל עם יכולת הגנתית.

מהצד השני של קו ההגנה, לא השאיר בן ביטון יותר מדי דקות לדור אלו, כשהיה בריא, כך שהאחרון כבר החליט שהוא רוצה לעזוב ולשחק בקביעות. גם אלו ובעיקר גיא מלמד שהגיעו ממכבי פתח תקוה, לא מסיימים עונה עם טעם מתוק בפה. הם אמנם היו שותפים לאליפות הסטורית מבחינתם, אבל הישיבה על הספסל לאורך משחקים ארוכים, דיכאה אותם והם רוצים לעזוב. בעוד שמלמד יקבל שחרור מחוזהו ועשוי לעבור להפועל תל אביב, על אלו מתכוונים בבאר שבע להילחם כדי לגרום לו להישאר ולהתחרות מול ביטון. בבאר שבע יבהירו לשחקן כי העונה כל כך ארוכה ומלאת תהפוכות והוא לבטח ישחק לא מעט, כך שכדאי לו להישאר בבירת הנגב.

חאתם עבד אלחמיד ולואי טאהא רשמו עונה פנטסטית והם ימשיכו להוות ציר מרכזי בהגנת באר שבע בעונה הבאה. יחד עם זה, צריך לזכור ששיר צדק חוזר מעונת ההשעייה שלו ואם לא תתרחש הפתעה גדולה, גם הוא אמור להישאר. לא סוד הוא שצדק פגוע מכל מה שהוא עבר וגם אם הפועל באר שבע סייעה לו במישור המשפטי ובמישור הכלכלי, הוא עדיין חש שבאיזשהו מקום הוא יכול היה לקבל טיפול אחר מלכתחילה. אם צדק נשאר ומצטרף אל אלחמיד וטאהא, עדיין תיתכן החתמה של בלם זר או ישראלי נוסף. מיגל ויטור המחזיק בחוזה לעונה הבאה יחזור לפעילות רק לקראת סוף שנת 2018 והוא כרגע לא נספר כשחקן שבונים עליו.

מאחורי קו ההגנה ניצב גיא חיימוב שרשם אולי את עונת השיא בקריירה שלו. השוער בן ה-32 רוצה להישאר, אבל מעוניין בחוזה חדש ארוך טווח שיבטיח לו שקט תעסוקתי ומקצועי. עדיין לא ברור אם באר שבע תלך על אמיליוס זובאס מבני יהודה ששמו הוזכר או שתחפש שוער זר אחר כדי שיתחרה עם חיימוב.

שיר צדק חוזר להתאמן במדי הפועל באר שבע. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
פגוע מכל מה שעבר. שיר צדק/מערכת וואלה! NEWS, אסף חיימוביץ'

ג'ון אוגו ואנתוני וואקמה אמורים להמשיך וכל עוד הם בבאר שבע, יודעים במועדון שבעמדות הללו תהיה להם עליונות מוחלטת מול היריבות. לוואקמה הובטח כי אם הפעם תהיה לו הצעה להתקדם לליגה בכירה יותר ולחוזה טוב יותר, הפועל באר שבע לא תעמוד בדרכו. גילו המתקדם והעובדה שסבל העונה מפציעה כרונית, עשויים להיות בעוכריו והוא יישאר, כשאולי אף בבאר שבע יבואו לקראתו וישדרגו לו את החוזה.

דן איינבינדר, מאור מליקסון וחנן ממן המצוין ימשיכו להיות מעמודי התווך של הקבוצה בעונה הבאה. בבאר שבע יודעים שיקבלו את מיכאל אוחנה רק בתחילת שנת 2019 עקב הפציעה הקשה בברכו ולכן יחפשו קשר נוסף. ייתכן שזה יהיה שחקן זר ואולי בסופו של דבר ינחת בקבוצה חן עזרא. בעזרא חושקות לא מעט קבוצות. אין לו עניין להפוך בבאר שבע לשחקן ספסל ומכאן ההתלבטות שלו אם להצטרף לאלופה.

מרואן קבהא שהצטרף במהלך העונה, ממורמר על כך שלא תקע יתד כשחקן הרכב בקבוצה, אבל נראה שלפחות לעוד עונה הוא ייתן צ'אנס לסיכוייו להשתדרג אצל ברק בכר ולא יעשה בעיות. מהראן ראדי המסיים חוזה ונחשב לאחת מדמויות המפתח באליפויות של הקבוצה, יקבל הצעה להאריך את חוזהו בעונה אחת והוא יצטרך להחליט האם הוא נשאר או שעובר לשחק במקום בו הוא יכול עדיין לתרום יותר מקצועית וחברתית.

בכל הקשור לתומאש פקהארט, בכר מאוד אוהב את השחקן המחזיק בחוזה לעונה הבאה בגובה של 400 אלף יורו נטו, אבל יודע שאם החלוץ הגבוה יקבל הצעה מקבוצה בחו"ל בה ירגיש שהוא יכול להיות בורג יותר דומיננטי ממה שהיה העונה בבאר שבע, הוא עשוי לבקש לעזוב. בכל מקרה, וללא קשר לעתידו של פקהארט, בבאר שבע יצרפו חלוץ ישראלי ליד בן שהר שכאמור יגיע על חשבון גיא מלמד ואליניב ברדה שצפוי להודיע על פרישה. עומר דמארי ואיתי שכטר נמצאים בראש רשימת הרכש של המועדון, ואחד מהם צפוי להצטרף.

בבאר שבע מחזיקים באופציה על חוזה לעונה נוספת מול מוחמד גדיר, אבל נראה שלא יממשו אותה. גדיר כבר חזר לאימונים מלאים אחרי פציעה ארוכה ועשוי לקבל דקות בשני המשחקים שנותרו לסוף העונה. בכל הקשור לוובה בראון, תתקבל החלטה מיד אחרי שהעונה תסתיים. גם השחקן שמסיים חצי שנת השאלה במ.ס. אשדוד רוצה עוד לדעת עד כמה באר שבע מתכוונת לתת לו נתח מקצועי נרחב יותר בעונה הבאה, בטרם יחליט אם הוא רוצה לצאת להשאלה נוספת.

שחקני הפועל באר שבע אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. קובי אליהו
מעניקים עליונות על כל הליגה וצפויים להמשיך יחד. אנתוני וואקמה וג'ון אוגו/קובי אליהו

אצל אלופת שלוש השנים האחרונות בוחנים את השטח ויודעים שהם מסוגלים לייצר שושלת ארוכה יותר. בית"ר ירושלים בתחושת פירוק, מכבי תל אביב מצטמצמת אחרי עידן ג'ורדי קרויף ומכבי חיפה לא מגלה סימנים של משהו חדש באופק.

כשטרנר בגב שלה, ברק בכר והצוות המוכשר שלו על הקווים ואלונה ברקת לא יודעת שובע, נראה שעם פעולות כירורגיות נקודתית ומוצלחות, הפועל באר שבע יכולה להשאיר אבק לליגה גם בעונה הבאה. אולי אף מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully