וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "בואו נירגע, אני לא המאמן הגדול בכדורגל הישראלי"

13.5.2018 / 6:57

מאמן באר שבע צינן את ההתלהבות אחרי האליפות השלישית ברצף והציב יעד חדש, מליקסון סימן את רגע המפנה וחשף את "הפצע הפתוח" של ליגת האלופות, אלונה בחרה דווקא באסי רחמים לאיש העונה, וגם: המחווה שריגשה את ראדי והדרייב המחודש בעקבות ההפסד

צילום: קובי אליהו ושי מכלוף. עריכה: מתן חדד

1. האלופה דווקא מרוצה מההפסד: "נמציא את עצמנו מחדש"

ביציאה מטרנר, אחרי שעה ארוכה של חגיגות, מישהו זרק לחלל האוויר שאולי זה טוב מה שקרה להפועל באר שבע אמש (שבת) באצטדיון שהוא חלק בלתי נפרד מהשושלת הזו. "אלונה תדאג לקבוצה עוד יותר חזקה בעונה הבאה", אמר אחד מאנשי המועדון על בעלת הבית ששמה כבר מזמן ללעג את הקביעה שכדורגל זה עסק לגברים. "אם היינו מנצחים עוד פעם את מכבי תל אביב, אולי היינו קצת מנמנמים בקיץ", אמר אותו גורם במועדון. "ההפסד הזה דווקא בערב הכי גדול, מוכיח שכולן ירצו את הבכורה בעונה הבאה וכולן ירצו לנשל את הפועל באר שבע מהכתר. יש כאן קבוצה חזקה, אבל עם כמה שינויים ורכש נכון, אפשר יהיה להמציא אותה מחדש גם דרך ספירה מחדש של רצף משחקים ללא הפסד כאן בטרנר". ויש להפועל באר שבע היכן לנגוס. היא תחליף שניים ואולי שלושה זרים. תעשה מקצה שיפורים עם הישראלים, אבל בעיקר תסמוך על ברק בכר שיידע ליצור רעב מחודש בעיקר אצל ג'ון אוגו וטוני וואקמה, אם לא יפתיעו ויבקשו לעזוב. כל עוד השניים בבאר שבע עם ראש בריא ותשוקה לכדורגל, לא יהיו לבאר שבע מתחרות.

עוד בנושא

טרבל: הפועל באר שבע זכתה באליפות שלישית ברציפות וחמישית בתולדותיה
עושים משולשים: מספרי האליפות השלישית ברציפות של הפועל באר שבע
התוכניות של הפועל באר שבע לעונה הבאה: רשימת הרכש, והעוזבים
בכר ניצח על המקהלה, חנן ממן סחף וההגנה הרשימה: ציוני האלופה
אל תבנו על הבתים: הדרך הקשה של הפועל באר שבע לבתי ליגת האלופות
עושים משולשים: מספרי האליפות השלישית ברציפות של הפועל באר שבע

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
ימצא רעב מחודש? וואקמה/ברני ארדוב

2. בכר: "בואו נירגע, אני לא המאמן הכי גדול בכדורגל הישראלי"

ברק בכר נולד כנראה לשבור שיאים. אמש הוא גם עבר את אמציה לבקוביץ' שהיה היחיד לפניו שרשם שתי אליפויות עם הפועל באר שבע. בעיני רבים זו האליפות של בכר, יותר מהקודמות לה. בן שהר דיבר אמש על מחנה האימונים שערכה הקבוצה ערב הפלייאוף ועל המסרים שהגיעו מכיוון המאמן השקול הכריזמטי שיכול להיראות לעתים כפקיד בנק, אבל עמוק בפנים יש שם כנראה אישיות סוחפת. "אני לא המאמן הגדול בכדורגל הישראלי. בואו נירגע", הרגיע בכר את העיתונאים בחדר התקשורת. "אני מאמן רק שש שנים. יש לי עוד הרבה מה לעבור. זה כיף לקבל הרבה מחמאות, אבל מה שחשוב זה המועדון הזה שהולך ומתעצם. עשינו עונה קשה שעברנו בה הרבה משברים וצריך לפרגן גם לצוות שלי. לכל שאר האנשים במועדון. בעונה הבאה זה יהיה יותר קשה. אני מאוד רוצה לשתות הערב ולשמוח למרות שאני לא כזה שתיין". בכר הוסיף: "היו רגעים בעונה שהיה לנו מאוד קשה להביא את האנרגיות אבל בזכות מערכת אדירה בראשות אלונה ואסי, הצלחנו לעמוד באתגר הגדול הזה. אני נזכר במשחק הראשון של העונה וזה נראה לי כאילו עברנו חמש שנים בעונה אחת".

בכר התבקש לבחור רגע אחד מהעונה הזו והתקשה לעמוד במשימה. "מחנה האימונים בתחילת הפלייאוף הכניס לנו אנרגיות חדשות. קיבלנו השראה מהמסרים שהעברנו שם. יצרנו דברים מחדש בעקבות המחנה הזה ולראיה התוצאות שעשינו בפלייאוף". לשאלה אם הוא מתכוון להישאר עוד שנים ארוכות במועדון, אמר בכר: "אין שום סיבה שלא. יש לי חוזה לעוד שנתיים במועדון ואנחנו נמצא את האתגרים החדשים יחד". המאמן שיבח את העבודה של עוזרו עמיר נוסבאום: "הוא עוזר מאמן אולטימטיבי. הוא עזר לי המון והוא אחראי לשיפור העצום אצל לואי טהא, אורן ביטון וחאתם עבד אלחמיד. אני מקווה שהוא יישאר איתי ואם לא אני אאחל לו בהצלחה רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק בכר עם בני משפחתו, הפועל באר שבע חוגגים אליפות 2017/18. ברני ארדוב
כבר חושב על העונה הבאה. ברק בכר חוגג עם בני משפחתו אמש/ברני ארדוב

3. מליקסון: "נקודת המפנה בקרית שמונה. ליגת האלופות? פצע פתוח"

עוד לפני המשחק אמש, בחר ברק בכר את מאור מליקסון לשחקן החשוב ביותר בשושלת. גיא חיימוב הצטרף לבחירה והסביר: "עברנו העונה את הסיפור עם שיר צדק ועם אליניב ברדה. שניהם מנהיגים בחדר ההלבשה ופתאום נאלצנו להיות בלעדיהם ומאור לקח עוד יותר על עצמו עם השקט שלו והצניעות ומאור הוא בדיוק מה שהפועל באר שבע שאפה להגיע אליו".

מליקסון ישב לצד חיימוב. "אני כבר לא ילד ולא נשאר לי עוד הרבה לשחק", אמר הקפטן. "בגיל שלי כשאתה חווה כזה קשר עם האוהדים כמו שיש לי, אני מעריך את זה יותר. ליגת האלופות היא כמו פצע פתוח עבורי ואני רוצה לעשות את זה כי שלוש פעמים הייתי קרוב ולא עשיתי את זה". על ההשוואות למהראן ראדי, אמר מליקסון: "קטונתי מלדבר על ראדי. צריך לראות אותו מתאמן כדי להבין מי זה מהראן ראדי. כל אליפות מהשש בהן הוא זכה, מגיעה לו. ראדי הוא אגדה". נקודת המפנה של הקבוצה, לדעת מליקסון היתה במשחק בקרית שמונה בליגה. "ניצחנו בשיניים עם כדורגל לא טוב. אחרי זה חזרה גם היכולת". חיימוב הסכים איתו: "היינו אחרי ההדחה מגביע המדינה מול קרית שמונה והמשחק הזה בליגה הוציא אותנו לדרך חדשה".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות 2017/18. ברני ארדוב
רגע המפנה: מול קרית שמונה. שחקני באר שבע אמש/ברני ארדוב

4. ברקת בחרה באסי רחמים כאיש המרכזי של העונה

בדברי הימים של הפועל באר שבע, לאלונה ברקת יהיה שמור חלק מרכזי. "אני מודה לאלוקים שיש לי אנשים נפלאים במערכת עם חוסן מנטלי כמו אסי רחמים שתמיד קר רוח וחושב נכון", פתחה ברקת את דבריה בחדר התקשורת. "כל מה שעברנו העונה גרם לנו להיות עוד יותר חדים כדי להוכיח לעצמנו שלמרות כל האתגרים, אנחנו נעשה את זה. כל מה שעברנו נתן לי עוד יותר מוטיבציה. עברנו עונה מנטלית מאוד קשה ומתישה, אבל מה שיש לנו זו מערכת יחסים מאוד פתוחה. אסי, אני וברק משתפים בהכל ומדברים על הכל. הטריו הזה עושה את העבודה ואני מקווה שגם בשנים הבאות אנחנו נמשיך כך". לשאלה מה מתכוון להודיע בקרוב אליניב ברדה, אמרה ברקת: "אליניב ברדה הוא הפועל באר שבע והוא צריך להודיע מה יהיה איתו". על האפשרות שהקבוצה תעפיל למרות הקשיים לליגת האלופות דווקא בעונה הבאה, אמרה ברקת: "זה יהיה יותר מאתגר להגיע לליגת האלופות דווקא בעונה הבאה ואנחנו ניערך לזה בהתאם".

בעלים הפועל באר שבע אלונה ברקת, אסי רחמים. יוסי ציפקיס
הגיבור השקט של העונה? אסי רחמים עם אלונה ברקת/יוסי ציפקיס

5. המחווה שריגשה את ראדי והחוזה שמחכה לו

אי אפשר היה שלא לחוש צמרמורת כשמהראן ראדי נקרא לבמה לקבל מהמנהלת תואר אישי על זכייה שישית ברציפות באליפות. ראדי ג'נטלמן ולמרות שגם אתמול ספג קללות מאוהדי מכבי תל אביב, הוא בחר לפרגן למועדון ממנו הגיע להפועל באר שבע ובעיקר לג'ורדי קרויף שלא עמד בדרכו למרות שידע כי הגעה שלו דרומה לבאר שבע, תוכל לסייע לקבוצה להפוך את הקערה בכדורגל הישראלי ולנשל את מכבי תל אביב מתואר האליפות. לראדי אין חוזה לעונה הבאה, אבל ברור כבר עתה שבאר שבע מכינה לו הצעה והוא כנראה ייקח אותה על פני הרפתקאות אחרות. ברור שהוא היה רוצה להיות דמות יותר מרכזית באליפות הזו, אבל עדיין בגילו המתקדם הוא שיחק לא מעט וזכה לכבוד גדול מהקבוצה אמש.

מהראן ראדי חוגג איפות הפועל באר שבע 2017/18. ברני ארדוב
גם הוא התרגש. ראדי חוגג אליפות שישית/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully