וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינגריזם: אורן יוסיפוביץ על הזכייה של הפועל חיפה בגביע

על חודו של שער, בדקה ה-90, בשערי חוץ, בפנדלים, בהארכה. כמו האליפות ההיא במכבי תל אביב, כמו בתואר האחרון שלו, הגביע בו זכתה הפועל חיפה היה בדרך הכי קלינגרית. אורן יוסיפוביץ על האופי שהנחיל המאמן ושיחה על אלוהים ומכבי חיפה עם שני הצדדים של השער המכריע

עריכת וידאו:ניר חן

"אני רק זוכר שגילי מסר לי, ולא היה לי מקום לבעוט עם שמאל. אז חתכתי לימין ובעטתי, ואמרתי לעצמי - 'אין, מה שיהיה, יהיה'"
שמואל שיימן לוואלה! ספורט, ליד אוטובוס הפועל חיפה, טדי

seperator
קלינגר: "זו ווינריות, והיא לא באה סתם. החשיבה הזו, גדלתי עליה, וזכיתי להעביר אותה הלאה. להסביר לשחקנים שלי שהם טובים. שהם לא נחותים. שהם יכולים לצאת מכל בור"

מבחינת ניר קלינגר, הגול הזה - דווקא כי נכבש על ידי שיימן - היה השיא של מסע הגביע הכי קלינגרי שנראה פה. ושיא יש לבנות, כידוע, אז בואו נבנה:

זה התחיל בינואר, בסיבוב ח', עם 1:2 מינימלי לגמרי על הפועל פתח תקוה מהלאומית.

זה המשיך בשמינית הגמר, שם הסתבכו הקלינגרים מול הפועל עכו אך אלון תורג'מן ניצח בדקה ה-90. הוא כבש צמד באותו המשחק, וביחד עם שער הבאזר של אמש הוא סיים את קמפיין הגביע עם חמישה.

ואז, ברבע הגמר, בדרבי הכפול, הם חזרו פעמיים. פעם אחת מ-2:0 ל-2:2, בפעם השנייה מ-1:0 ל-1:1, ועלו בזכות חוק שערי החוץ. בחצי זה כבר היה בפנדלים, מול הפועל רעננה, ואחרי שפיגרו במהלך הדו-קרב. ואתמול, בגמר בטדי, הם ניצחו את בית"ר ירושלים הביתית, 1:3 - עם שערים בתוספת הזמן של החלק הראשון והשני של ההארכה.

תקציר: ניצחון על חודו של שער, ניצחון בדקה ה-90, ניצחון על שערי חוץ, ניצחון בפנדלים, ניצחון בהארכה. חמישה סוגי ניצחון שונים, כולם מלאי אופי, ווינריות, גם גועל, ובעיקר טקס בישבן. השלמת סריה כמו בקלפים. איך בטח היה אומר טולסטוי של הכדורגל -

"כל הניצחונות הקלים דומים זה לזה. כל ניצחון קשה, קשה בדרכו שלו".

אבל אנחנו לא כאן כדי לעסוק בטולסטוי אלא בקלינגר, ואצל קלינגר פחות חשובה ההגדרה ויותר הניצחון. גם את האליפות הבודדת שלו חגג על הבאזר, בהפרש שערים, ואת הגביע הקודם - התואר האחרון בו זכה, ב-2004/05 - השיג בפנדלים. קלינגריזם.

במסדרון, שעה ארוכה לאחר ההנפה, התפנה להסביר בכל זאת את חלקו במותג: "גרמתי לשחקנים שלי לחשוב כמוני. אין רגע שהם מתים. אין שבירה. בפיגור? ממשיכים. מפסידים? ממשיכים. על המגרש הרי הם הכוכבים".

ועדיין, תראה את המסלול המופרע שעברתם, לא תמיד מרשים אבל יעיל, כמעט הכול על הבאזר, וכל שלב בדרך אחרת.

"זו ווינריות, והיא לא באה סתם. החשיבה הזו, גדלתי עליה, וזכיתי להעביר אותה הלאה. להסביר לשחקנים שלי שהם טובים. שהם לא נחותים. שהם יכולים לצאת מכל בור, וגם בדקה ה-90 לא להפסיד אלא לנצח, לשחק לפעמים גרוע אבל לא להפסיד, לדעת ששום דבר לא גמור - אף פעם".

ודווקא שיימן... בימין.

"שיימן, זה הדבר הכי גדול", המאמן אומר, "כי הוא כבר היה בחוץ. ועשיתי שקט. והייתי איתו גבר ואמרתי לו 'שמואל, לך בכיף, אבל תהיה איתנו עד הסוף, וב-100%".

ואין יותר "עד הסוף" מזה.

עוד בנושא

הפועל חיפה זכתה בגביע אחרי 1:3 דרמטי מול בית"ר ירושלים
קלינגר צהל בסיום: "זו קבוצה שהפכה מברווזון מכוער ליפיופה"
צפו בחגיגות הליליות של הפועל חיפה, כולל עקיצה לאלי טביב

עוד באותו נושא

יניב טוכמן עם סיפור המהפך של קלינגר

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר חוגג עם אלון תורג'מן. ברני ארדוב
"גרמתי לשחקנים שלי לחשוב כמוני". ניר קלינגר/ברני ארדוב

עיתונאי: "שטקוס, מה לעזאזל אתה עושה בישראל?!"
שטקוס: "זוכה בגביעים"
חדר מסיבות העיתונאים באיצטדיון טדי

seperator
שיימן: "ראינו את הטקס שעשו לשחקנים שזכו בגביע הקודם של המועדון, לפני 44 שנה. אז תחשוב, בעוד 30-40 שנה ככה יזכרו אותנו"

את העונה הבאה שיימן יפתח כפי הנראה בהפועל באר שבע, כך גם אמר אתמול קלינגר, והמגן השמאלי לא הכחיש - אבל בניגוד לעסקת ממן, את הישרא-הולנדי הצליחו החיפאים להשאיר עד תום העונה. השתלם, הא?

"רציתי להישאר עד הסוף ולסיים את העונה באופן מוצלח, ואין יותר כיף מתואר - זה תואר ראשון שלקחתי בחיים שלי. אין דברים כאלה, אני פשוט בלי מילים". בעיניים בורקות שיימן, ישראלי שעוד בהולנד שיחק עם מגן זיעה עם מגן דוד, משחזר מה עבר בראש במהלך הבעיטה. "בורא עולם, באמת, תודה רבה", אמר ורעד. "כי זה לא נורמלי - מה, אני בועט ככה? אני יכול לבעוט 30-40 פעמים וזה לא ייכנס לי ככה. זה באמת מלמעלה".

קלינגר מאשר: "הוא מאמין ואני מאמין, ובגלל זה זה נכנס".

עבור שיימן זה היה מתוק במיוחד, שכן זו עונה חיובית-באמת ראשונה שלו אחרי הרבה חצץ שאכל פה. "כולם חושבים שכדורגלנים זה רק כיף ויופי, אבל אנחנו עוברים הרבה דברים קשים, וגם אני עברתי. אין מתוק ממה שקורה עכשיו, לקחת ככה תואר, לשים זה גול - אין שמחה כזו. בעוד 50 שנה אזכור את זה, זה הרגע מהקריירה שלי שאספר לילדים ולנכדים. ראינו את הטקס שעשו לשחקנים שזכו בגביע הקודם של המועדון, לפני 44 שנה. אז תחשוב, בעוד 30-40 שנה ככה יזכרו אותנו".

שלחו לו את הגול לסלולרי, והוא הסתכל, והתרגש עוד יותר. "אתה לא יכול להסביר, הכול נתקע, פשוט אין מילים. אני בהלם, בשוק, אני עדיין בשוק". העובדה שההורים והאח הגיעו מהולנד באופן נדיר, וזכו לראות את הרגע הזה - שיגעה אותו יותר מהכל. "אלה רגעים של אושר שבאמת שום דבר לא יכול לקנות".

גם שיימן העיד אתמול על הקלינגריזם: "אנחנו לא מנצחים קל, עושים הכול קשה, הכול עם השיניים. זה אופי". בדרך לאוטובוס עבר במסדרון ליד ורמוט, הצביע לעברו, ושאל אותי: "מה אתה אומר על הבישול של גילי?".

עוד בנושא

דור מלול: "אין כיף גדול מאשר לפרק את הבמות של ירושלים"
סוער בבית"ר: בן זקן יעזוב, ורד מושפל, וכל הטעויות עם קליימן
ציוני הגמר: שטקוס 8, שיימן 7, קליימן 4 ומה עם בני בן זקן?

שחקן הפועל חיפה שמואל שיימן חוגג. ברני ארדוב
עונה חיובית-באמת ראשונה שלו אחרי הרבה חצץ שאכל פה. שמואל שיימן/ברני ארדוב
שחקני הפועל חיפה חוגגים עם שמואל שיימן. ברני ארדוב
"הכול נתקע, פשוט אין מילים". שמואל שיימן/ברני ארדוב
שחקן הפועל חיפה שמואל שיימן חוגג. ברני ארדוב
"עושים הכול קשה, הכול עם השיניים. זה אופי". שמואל שיימן/ברני ארדוב

דובר הפועל חיפה נועם רגב: "החגיגות יתקיימו ביום ראשון, ב-20:00, ברחוב העצמאות…"
עיתונאי חיפאי: "מה 20:00? יש משחק של מכבי"
רגב: "איזו מכבי?"
עיתונאי: "מכבי חיפה"
רגב: "אז מה?"
חדר התקשורת באיצטדיון טדי

seperator
ורמוט: "עם המועדון הכי צנוע, בטדי, נגד בית"ר, עם יותר מ-20 אלף אוהדים שלהם. ואחרי שהגעתי לכאן באמצע העונה, ממכבי חיפה - זה הכי מתוק שהיה לי, מדהים"

ורמוט הוא שמסר לשיימן, בתוספת הזמן של החלק הראשון של ההארכה. כשהכדור פגע ברשת, הוא פשוט בכה. באמצע המשחק. "פתאום הכול צף החוצה", אמר לי הרבה אחרי 1 בלילה. "בכיתי אחרי הגול של שמואל, וגם אחרי הגול של תורג'מן. בלתי נשלט - אלו תמונות שאומרות הכול".

היום בבוקר ורמוט שיאן הגביעים במדינת ישראל, עם שבעה, אבל לא זה מה שמעניין אותו אלא השביעי. לא השיא אלא הגביע אותו הניף אמש. "רציתי את הגביע הזה, ספציפית את זה", אמר. "אם יצא על הדרך שאני השיאן, ושמי בדפי ההיסטוריה, סבבה, לא נתנגד לזה. אבל זה הגביע הזה שחשוב לי".

תפרט.

"עם המועדון הכי צנוע, בטדי, נגד בית"ר, עם יותר מ-20 אלף אוהדים שלהם. ואחרי שהגעתי לכאן באמצע העונה, ממכבי חיפה - זה הכי מתוק שהיה לי, מדהים".

אולי גם הביקורות על המעברים התכופים? אמרו שוויתרת.

"כל הזמן יהיו ביקורות. אני חושב שעשיתי את ההחלטה הנכונה. יכולתי להישאר במכבי חיפה ואני מאמין שאם הייתי נשאר הייתי נכנס להרכב בסוף, כי התוצאות שם לא טובות. אבל עשיתי את השיקולים שלי והחלטתי שעדיף לי בהפועל חיפה. היום קיבלנו את ההוכחה שהחלטתי נכון".

עבורו זו גם סגירת מעגל - ב-2004 הפסיד עם הפועל חיפה בגמר הגביע לבני סכנין. גם אז בישל, אבל חטף רביעייה אחרי המחצית.

"ובכלל", נדלק פתאום, "היו כאלה שטענו שאין לי כושר למחצית, ול-50 דקות, ול-60 דקות. היום שיחקתי 116 דקות, אז אני שמח מכל הכיוונים". ואז הוסיף את הסיבה הכי חשובה: "והבן שלי היה פה, אז בכלל…".

וחלקו של קלינגר - כי לשם כך נתכנסנו. "הוא בנה תלכיד, קבוצה כל כך מאוזנת. ואני, העונה חילצתי הכי הרבה כדורים בקריירה. חילוצים אמיתיים, לא סתם גליץ' שמוציא כדור לאאוט. גם היום דיברנו על זה - איך למדתי ללחוץ יותר טוב, ולחטוף כדורים נקי, דברים שיוצרים מתפרצת. זה ניר הכניס בי את זה".

שחקן הפועל חיפה גילי ורמוט חוגג. ברני ארדוב
"קיבלנו את ההוכחה שהחלטתי נכון". גילי ורמוט/ברני ארדוב

"טוב לי עם ההגדרה הזו", קלינגר נהנה, "אבל זו הפועל חיפה ששינתה את ה-DNA. חוויתי את הפועל חיפה גם לפני חמש שנים וגם בעונה שעברה, ואז זה היה משהו אחר. הקבוצה הזו עברה שינוי מהקצה אל הקצה, וזו הגדולה שלה. ואלו השחקנים שעשו את זה, לכן זה לא רק קלינגרי - זה מלולי, זה בן בסטי, זה שטקוסי, ומה שאתם רוצים".

זה מה שהוא.

כי באמת - יש דרכים יפות יותר לזכות בגביע, ויש דרכים מכוערות יותר, אבל הדרך הזו של הפועל חיפה היא ללא ספק הקלינגרית מכולן.

orenjos@walla.co.il

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר עם גביע המדינה. ברני ארדוב
שינה את ה-DNA של המועדון. ניר קלינגר והגביע/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully