וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן בסט: "זה רגע שממלא אותי". קלינגר: "קבוצה שהפכה מברווזון מכוער ליפיופה"

9.5.2018 / 23:33

גל אראל העביר את ההנפה בשידור חי, שחקני הפועל חיפה שרו עם האוהדים. המאמן התרגש: "התגעגעתי מאוד לקחת תואר". ורמוט: "זה הגביע הכי מתוק שלי". החגיגות הרשמיות: בראשון ב-20:00

זה היה קשה, זה היה מורט עצבים, וזה היה הכי מתוק שאפשר. הפועל חיפה ניצחה הערב (רביעי) 1:3 את בית"ר ירושלים בטדי וזכתה בגביע המדינה. עבור האדומים זהו גביע רביעי בתולדותיהם וראשון מאז 1974, כמו גם תואר משמעותי ראשון מאז האליפות ההיסטורית ב-1999. העונה החלומית של ניר קלינגר ושחקניו הגיעה לשיא עם פצצה מדהימה של שמואל שיימן עמוק בתוך ההארכה (105), ולאחר מכן דובדבן על הקצפת אותו הניח אלון תורג'מן (120). מקסים פלקושצ'נקו כבש ראשון (28) ואנתוני וארן מיד השווה (29), אך זה לא הספיק לבית"ר. הפועל חיפה חוזרת לאירופה, ועושה זאת בסטייל.

לאחר ההנפה חגגו השחקנים עם הקהל האדום, כשהם ישבו עם הגביע מתחת ליציע ושרו יחד עם האוהדים. גל אראל העביר את ההנפה בשידור חי והניף את הגביע בפני האוהדים, ששרו בשמו של הקפטן עדן בן בסט והוסיפו שירים בגנות היריבה העירונית מכבי חיפה. בן בסט צעק לאוהדים במיקרופון: "אנחנו השחקנים רוצים לומר לכם תודה רבה, לכם מגיע הגביע הזה. תנו לנו שיר ביחד". לאחר מכן הפעיל אותם בקריאות "הפועל".

המועדון יצא לחגוג את הגביע בתל אביב אחרי המשחק, והחגיגות הרשמיות של הפועל חיפה נקבעו ליום ראשון בשעה 20:00, ברחוב העצמאות בעיר.

עוד בנושא:

הפועל חיפה ניצחה את בית"ר ירושלים 1:3 וזכתה בגביע המדינה
הגמר המביך בהיסטוריה של בית"ר ירושלים: הטוב, הרע והמכוער
אריק סאבו התעמת עם אוהדי בית"ר ירושלים, טל כחילה מירר בבכי בסיום
שטקוס הצטיין עם 8, שיימן קיבל 7, קליימן וסאבו רק 4: ציוני גמר הגביע
היה שווה לחכות: התמונות המרגשות מזכייתה של הפועל חיפה בגביע

שחקני הפועל חיפה חוגגים. ברני ארדוב
קבלו את מחזיקת הגביע לשנת 2018. הפועל חיפה/ברני ארדוב

"התגעגעתי מאוד לקחת תואר, אני מאוד מאושר ושמח, במיוחד כשכל המשפחה שלי יושבת ביציע", אמר ניר קלינגר הנרגש. "אני מאושר בשבילם. הגיעו לנו לזכות בגביע, זו חותמת לעונה מדהימה. אין לי מילים לתאר כמה אני אוהב את השחקנים האלה, כמה אני מחובר אליהם וכמה זה מגיע להם. זו קבוצה שהפכה מברווזון מכוער ליפיופה, למועדון ענק. תצוגה מדהימה של קהל, זה אושר גדול. אני חושב שאם תחפרו בראיונות של פתיחת העונה, תבינו. אמרנו שבחרנו שחקנים ברמה אחרת, לא רק ברמה המקצועית אלא האישיותית. אני ידעתי את זה קודם. בתחילת העונה לא רציתי לאמן, עכשיו אני מאוד רוצה. אני שמח בשביל הפועל חיפה, בשבילי ובשביל המשפחה. מה שיקרה עם הנבחרת, יקרה לטובה".

בסיום המשחק קראו האוהדים האדומים הנרגשים לאלון תורג'מן: "תישאר, תישאר".

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר עם גביע המדינה. ברני ארדוב
"התגעגעתי לקחת תואר". ניר קלינגר/ברני ארדוב

הקפטן עדן בן בסט: "זה אחד מהרגעים הכי מאושרים, אם לא הכי מאושר בקריירה שלי. אין לי מילים על חבורת הגברים שיש כאן. עשינו משחק ענק. מגיע להם ולמועדון הזה, שמח שזכיתי להניף את הגביע. זה רגע שממלא אותי וחלמתי עליו בחלומות הכי ורודים שלי. קשה להסביר מה קרה העונה, הכול התחבר והלך לנו. האמונה משתלמת. מגיע ליואב כץ".

שמואל שיימן, כובש השער השני: "אין דברים כאלה. כולם שמחים וגם המשפחה מהולנד הגיעה. לא עבר לי כלום בראש באותו רגע. אמרתי שאני בועט ובורא עולם החליט שזה ייכנס, זה שער של פעם בעשר שנים. אין לי מילים. מה מיוחד בהפועל חיפה? אנחנו עובדים קשה, לוחמים, והכול ביחד. אנחנו לא מוותרים עד הסוף, כולם גברים עם אש בעיניים. זה התואר הראשון שלי, אפילו בילדים ובנוער לא לקחתי תואר וזאת הרגשה מדהימה. העונה הבאה? אני מתרכז כרגע בחגיגות עם הפועל חיפה".

גילי ורמוט: "שיאן הגביעים? אליי זה פחות דיבר, רציתי את הגביע הזה. אני יכול להגיד בפה מלא שזה הגביע המתוק מכולם. זה מדהים, לנצח את בית"ר בטדי בגמר כאנדרדוג עם הפועל חיפה, זאת הרגשה מדהימה. זה הזוי. אצלי כל עונה היא הזויה וכל הקריירה היא כזאת. אני הבן אדם הכי משעמם, יבש וצנוע ותמיד יש איתי בלגנים, אבל ברוך השם העונה הסתיימה ככה. אני מאוד נהנה פה, היום הגמר היה סיום מתוק לעונה. אני מקווה שרוב השחקנים ימשיכו כי יש פה שלד נהדר ושנחווה עוד רגעים כאלה גם בעונה הבאה. מצד אחד אני מאחל לניר קלינגר ללכת לנבחרת, אבל מצד שני אנחנו נשמח אם הוא יישאר איתנו".

חגיגות הפועל חיפה אחרי הזכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
שער של פעם בעשר שנים. שמואל שיימן/ברני ארדוב

מספרי הגמר

* הפועל חיפה זכתה בגביע המדינה בפעם הרביעית בתולדותיה והראשונה מאז 1974.

* גם אז, ב-1974, הניצחון הושג בהארכה: 0:1 על הפועל פתח תקוה.

* סך הכול, מדובר בגמר שמיני מאז קום המדינה שמוכרע בהארכה.

* שמואל שיימן כבש את שערו הראשון במדי הפועל חיפה והשני בלבד בכדורגל הישראלי. הקודם היה במדי הפועל תל אביב, במשחק ליגה מול הפועל כפר סבא במרץ 2016.

* גילי ורמוט הפך לשיאן הזכיות בגביע, שהיה השביעי שלו בקריירה (ארבעה בהפועל תל אביב, אחד במכבי תל אביב, אחד במכבי חיפה ואחד בהפועל חיפה).

* אלון תורג'מן היחיד ששמר על התואר מהשנה שעברה, לאחר שזכה עם בני יהודה אשתקד.

* גילי ורמוט וחיים מגרלשווילי הם השניים היחידים מהסגל הנוכחי של הפועל חיפה שהיו שותפים להפסד בגמר הגביע הקודם ב-2004 (4:1 לבני סכנין). הערב הם חוו תיקון.

* בית"ר ירושלים הפסידה גמר רביעי בתולדותיה (מתוך 12) ואחרי שניצחה בכל שלושת הגמרים הקודמים בהם השתתפה.

* עידן ורד הוא היחיד שהיה שותף לגמר הגביע הקודם של בית"ר ב-2009. אז ניצח, הערב הפסיד.

* אנתוני וארן קטע בצורת אישית של שלושה חודשים וסיים כמלך שערי גביע המדינה עם שישה כיבושים במפעל.

מאמן הפועל חיפה עם גביע המדינה עם יואב כץ. ברני ארדוב
ניר קלינגר ויואב כץ עם הגביע/ברני ארדוב
שחקן הפועל חיפה אלון תורג'מן חוגג. ברני ארדוב
אלון תורג'מן עם גילי ורמוט/ברני ארדוב
בעלי הפועל חיפה יואב כץ עם דורון אוסידון.
יואב כץ עם דורון אוסידון
שחקני הפועל חיפה עדן בן בסט, גבריאל תמאש, ראדו גנסארי חוגגים. ברני ארדוב
עדן בן בסט, גבריאל תמאש וראדו גנסארי/ברני ארדוב
אוהדי הפועל חיפה. ברני ארדוב
אוהדי הפועל חיפה/ברני ארדוב
שחקן הפועל חיפה גילי ורמוט חוגג. ברני ארדוב
גילי ורמוט עם הגביע/ברני ארדוב
שחקני הפועל חיפה חוגגים. ברני ארדוב
שחקני הפועל חיפה חוגגים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully