וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש שני לו: חורחה סמפאולי חייב לזמן את פאולו דיבאלה למונדיאל

1.4.2018 / 12:30

מאמן נבחרת ארגנטינה טוען שהדמיון הרב בין ליאו מסי לפאולו דיבאלה לא מאפשר לשניהם לשתף פעולה, אבל אחרי עוד ערב ענק של שניהם, הבלוג של יוכין מסביר מדוע הכוכב הלוהט של יובנטוס צריך להיות לפחות הגיבוי של הפרעוש הקיץ ברוסיה

רויטרס

פאולו דיבאלה דומה מדי לליאו מסי. זו הטענה של חורחה סמפאולי, והשיקול הזה גורם למאמן ארגנטינה להימנע מזימון כוכב יובנטוס לסגל. הוא ניסה לשלב את השניים פעמיים - בתיקו 0:0 באורוגוואי ובתיקו 1:1 מול ונצואלה. מאורו איקארדי שימש כחלוץ החוד בשני המקרים. העסק לא עבד, בלשון המעטה, אז סמפאולי החליט שהרעיון לא רלוונטי יותר. למשחקי הידידות ב-2018 דיבאלה ואיקארדי כבר לא זומנו.

למען הסר ספק, סמפאולי צודק. אתמול קיבלנו הוכחה נוספת לדמיון המדובר, כאשר השניים כיכבו במקביל בשני המשחקים המרכזיים באירופה. דיבאלה עזר לגברת הזקנה לנצח את מילאן, לפתוח פער ארבע נקודות על נאפולי בפסגה ולקרב מאוד את קבוצתו לאליפות שביעית ברציפות. הבעיטה החדה והבלתי צפויה שלו בשמאל ממרחק הכניעה את ג'אלנלואיג'י דונארומה שלא היה מוכן לתסריט. הכדור קפץ מול השוער, שיכול היה לעשות עבודה טובה יותר, וחדר פנימה.

זה בדיוק מה שקרה כאשר מסי הציל את ברצלונה מהפסד ליגה ראשון העונה. בעיטה ברגל שמאל ממרחק דומה הפתיעה את שוער סביליה סרחיו ריקו, פחות מדקה אחרי השער המצמק של לואיס סוארס, והקטלונים חילצו נקודה בערב שערורייתי לחלוטין מבחינה הגנתית. במקביל בישל דיבאלה את השער של סמי חדירה שקבע 1:3 מול האדומים-שחורים. שני הארגנטינאים "הדומים" היו הגיבורים הגדולים, בפעם המי-יודע-כמה.

עוד בנושא

ארגנטינה הושפלה עם 6:1 בספרד, מסי עזב את היציע לפני הסיום
"מסוכן להתאהב בשחקן כדורגל. וסמפאולי התאהב בליאונל מסי"
צפו בשער האדיר: בברצלונה לא נרגעים מהקאמבק של מסי
פאולו דיבאלה סחף את יובנטוס ל-1:3 על מילאן ובונוצ'י

שחקני נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי, פאולו דיבאלה. AP
לא יכולים לשתף פעולה? ליאונל מסי עם פאולו דיבאלה/AP

גם מסי מסכים שיש דמיון

דיבאלה לא מכחיש את הבעיה. בתחילת אוקטובר, אחרי שלא ממש מצא את עצמו על מגרש מול ונצואלה ואורוגוואי, הוא הודה בראיון: "לא קל לשתף פעולה עם מסי כי אנחנו משחקים באותו סגנון". אחרי שדבריו הוצאו מהקשרם בארגנטינה, הוא אף מיהר להתנצל בפני הקפטן, אבל מסי הבין אותו נכון.

"ממש לא כעסתי על פאולו כי הוא אמר את האמת", ציין מספר 10, "ביובנטוס הוא משחק כמוני. אנחנו מחפשים את אותם השטחים. כאשר היינו ביחד בהרכב, הוא נאלץ לנדוד שמאלה, ואולי לא היה רגיל לכך. קשה לנו יותר לשחק משמאל, ואני בדרך כלל לא הולך לשם. באגף הימני אנחנו יכולים לחתוך למרכז, וכל המגרש פתוח לפנינו. אני יודע בדיוק למה דיבאלה התכוון, ואין צורך בהסברים".

חבר טוב שמכיר את הנפשות הפועלות מקרוב הדגיש אף הוא את הנקודה עוד לפני שנה. "הם באמת דומים מאוד. ברור שמסי טוב יותר, אבל דיבאלה עוד צעיר, והכל תלוי בו. הוא יצטרך להוכיח חוסן מנטלי. לא פשוט להישאר ברמה הגבוהה ביותר במשך שנים ארוכות, ויהיו לו גם משברים. המטרה היא לשמור על שקט נפשי, ולא לייחס חשיבות גדולה מדי לשבחים ולביקורות", אמר גונסאלו היגואין.

עוד באותו נושא

חורחה סמפאולי: "יש על מסי לחץ עצום, מצמידים לו אקדח לרקה"

לכתבה המלאה
שחקן יובנטוס, פאולו דיבאלה. רויטרס
התמודד עם המבחנים בכבוד. פאולו דיבאלה/רויטרס

אופי של ווינר ברגעים החשובים

מאז קיבל דיבאלה מנות גדושות של שבחים וביקורות, ויש לומר כי הוא התמודד עם המבחנים בכבוד. העונה הנוכחית עשויה להיות הפוריה ביותר בקריירה שלו - אתמול הוא הבקיע את שערו ה-22 בכל המסגרות, בעוד השיא האישי מ-2015/16 עומד על 23 כיבושים. הוא שידרג את הבעיטות החופשיות שמזכירות כיום מאוד את מסי, ומעורב יותר במשחק הקבצתי. חשוב מכך - בשנה האחרונה פיתח דיבאלה יכולת להתעלות ברגעים החשובים באמת. יש בו ווינריות ששמורה למשחקים הגדולים, ואולי זה התחיל במשחק הליגה הביתי הקודם מול מילאן. אז, במרץ 2017, הוא תירגם פנדל לשער ניצחון בדקה ה-97, ומאז התופעה חוזרת על עצמה.

כי הרי דיבאלה הפציץ את הצמד המפורסם מול ברצלונה ומסי ב-0:3 ברבע גמר ליגת האלופות אשתקד. דיבאלה הושיע את יובנטוס עם שלושער באוגוסט כאשר ספגה שני שערים מוקדמים בגנואה. לפני חודש, ניצח דיבאלה את לאציו באולימפיקו עם שער מופלא מכלום בזמן פציעות. את השער היחיד שלו העונה בליגת האלופות עד כה הוא שמר לגומלין מול טוטנהאם, אז ניצל מסירה של היגוואין כדי להעניק לגברת הזקנה ניצחון כנגד כל הסיכויים. אתמול הוא שוב הצטיין נגד היריבה המילאנזית עם שער ובישול, ורק הדגיש את הבשלות שלו.

חורחה סמפאולי, מאמן נבחרת ארגנטינה. AP
היה מלכתחילה צורך לחפש יציבות מסוימת. חורחה סמפאולי/AP

לא מתאים לשיטה, אבל מה השיטה?

ג'יג'י בופון חזה את המופע. "אני שמח שסמפאולי אמר זאת, כי אני יודע איך אלופים מגיבים ברגעים הקשים. לא יכולה להיות מוטיבציה גבוהה יותר עבור פאולו", אמר השוער המיתולוגי. ומה בדיוק אמר מאמן ארגנטינה? הוא שלח רמז עבה מאוד לכך שדיבאלה עלול להישאר מחוץ לסגל למונדיאל. "קשה לו להתרגל לשיטה שלנו. לא הצלחנו לשפר את המשחק שלו, ואנחנו צריכים לבדוק אם שחקנים אחרים טובים ממנו", הכריז הבוס. וההצהרה הזו מעניינת במיוחד מסיבה אחת פשוטה - אף אחד בארגנטינה לא יודע מה השיטה של סמפאולי.

אי אפשר להאשים אותו בלעדית במצבה של הנבחרת, כמובן. סמפאולי היה המאמן השלישי בקמפיין, אחרי טאטה מרטינו ואדגרדו באוסה. הוא קיבל את המשרה כאשר המצב במוקדמות היה עדין מאוד ובשורה התחתונה הצליח במשימה, בזכות השלושער של מסי באקוואדור. ואולם, בעיתוי הנוכחי היה מלכתחילה צורך לחפש יציבות מסוימת. סמפאולי הלך דווקא לקיצוניות השניה - הוא מחליף את ההרכבים ללא הפסקה, מזמן מספר אסטרונומי של שחקנים, ולא מאפשר לאף אחד להשתלב כראוי. אין שיטה אחידה, אין דרך, ומגוחך עד כאב להאשים את הכוכבים שהם לא מוצאים את עצמם בתוך הבלגן הזה.

"אין לנו זמן לעבוד על החיבור בין מסי לדיבאלה, ואנחנו צריכים למצוא משהו יותר סולידי. דיבאלה הוא העתיד שלנו, ואנחנו יודעים זאת. כרגע, הבעיה היא שהוא דומה מדי למסי", אמר המאמן באוקטובר, וחזר על המילים גם בחלוף חצי שנה כאשר הסביר מדוע לא זומן כוכב יובנטוס למשחקי הידידות מול הולנד וספרד. אלא שההסבר הזה היה גרוטסקי, כי מסי הפצוע כלל לא דרך על הדשא בשני המפגשים האלה. התוכנית המקורית היתה לשתף אותו במדריד, אך היא לא יצאה לפועל, וזה נגמר בתבוסה 6:1. ברור שהקריסה לא נבעה רק מחסרונו של הפרעוש, אבל התלות במסי נראתה אבסולוטית, וזה לא צריך להיות המצב בנבחרת בסדר גדול של ארגנטינה.

מאמן נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי מנחם את ליאונל מסי. AP
התלות מלאכותית. ליאונל מסי/AP

המטרה - להשתחרר מהתלות במסי

כי הרי התלות הזו מלאכותית. ברזיל יצרה מצב דומה במונדיאל הביתי ב-2014, כאשר מיתגה את ניימאר כגיבור האומה, ושילמה על כך ביוקר אחרי שהכוכב נפצע ברבע הגמר. כולם יודעים מה קרה בחצי הגמר מול גרמניה, כאשר החולצה של מספר 10 הוצגה על ידי חבריו בעת נגינת ההימנונים כאילו הלך לעולמו. בנבחרת הנוכחית, עם טיטה על הקווים, הגישה המנטלית שונה - וברזיל ניצחה את גרמניה בשבוע שעבר גם ללא ניימאר הפצוע. אף אחד לא התלונן על היעדרותו. זה המצב אליו צריכה לשאוף ארגנטינה שיכולה לסמוך על קון אגוארו, היגואין, איקרדי, אנחל די מריה, אבר באנגה, חאבייר פסטורה, פאפו גומס ואנחל קוריאה.

אז נכון, אף אחד מהם אינו מסי, אבל רצה הגורל, ויש לארגנטינה שחקן דומה להפליא למסי. כולם מסכימים על זה, כולל המאמן. צריך להיות אידיוט כדי לא לתת למחליף הזה להתחשל מול הולנד וספרד, פחות משלושה חודשים לפני שריקת הפתיחה לגביע העולם. מסי ודיבאלה לא יכולים לשחק ביחד? בסדר, אפשר לקבל את התיאוריה הזו. אבל דיבאלה הוא הגיבוי האולטימטיבי למסי על הספסל למקרה של פציעה, וגם שחקן שמסוגל להוריד מהקפטן את העומס במידת הצורך. והוא גם נמצא בכושר שיא.

לא המשחק מול מילאן אתמול היה צריך לשכנע את סמפאולי כי דיבאלה חייב לנסוע לרוסיה, אבל אם הוא ישנה את דעתו - גם זה יהיה בסדר. ואם המאמן לא ישנה את דעתו, הדילמה תהיה אחרת לחלוטין. ארגנטינה לא תצטרך לבחור בין מסי לדיבאלה, אלא בין דיבאלה לסמפאולי. והבחירה בסוגיה הזו ברורה כשמש.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully