וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במכבי תל אביב: האם מיטש גולדהאר יהיה הבא שיעזוב?

28.3.2018 / 7:26

אחרי ההודעה על עזיבת קרויף, מקורבי הבעלים תוהים האם זה היה "נאום ההתנתקות" שלו מהצהובים. בקבוצה מתכוננים לקיצוצים ומייעצים: "אם מיטש רוצה להוציא פחות, שיתחיל בצוות האימון". וגם: מי ירוויח מהעזיבה של קרויף?

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד

1. האם גולדהאר הוא הבא בתור?

עם כל הכבוד לג'ורדי קרויף, הסיפור במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב אתמול היה מיטש גולדהאר. גם אם קרויף היה מצליח העונה ונסחף אל עונה שביעית בישראל, שעון החול שלו היה כבר קרוב מאוד לסופו. את אוהדי מכבי תל אביב הוא הפסיק מזמן להרשים ודי היה לראות את התגובות כלפיו לאורך כל העונה כדי להבין שמהמורשת המכובדת שהוא מבקש להשאיר אחריו, זוכרים לו רבים רק את ערן זהבי. גולדהאר הוא הסיפור מכיוון שהוא העתיד של מכבי תל אביב. קרויף הוא כבר היסטוריה. אלא שכאן, בעיני רבים המכירים את גולדהאר מתקופות שונות בישראל, צריכים במכבי תל אביב להתחיל לחשוש.

"במובן מסוים הנאום של מיטש גולדהאר במסיבת העיתונאים, היה תחילת נאום ההתנתקות שלו ממכבי תל אביב", אמר אמש אדם המכיר היטב את בעל הבית הקנדי. יתרה מזאת, אנשים שחוו את גולדהאר במשך שנות הקשר שלו עם מכבי תל אביב, משוכנעים כי אם היה מדובר רק בעסק פרטי נטול רגשות וקשר קהילתי, גולדהאר כבר היה מוכר. הוא עדיין מדבר על העיסוקים שלו בקנדה כגורם שמונע ממנו להגיע לכאן יותר והוא הדגיש גם אתמול שהוא בקשר קבוע עם אנשי מכבי תל אביב בשל רצונו להיות מעורב, אך גולדהאר גם יודע שאת שלו הוא כבר עשה כאן ויותר מכך יהיה לו קשה להשיג. "מיטש לקח אליפויות בישראל, זכה בתארים האחרים, השתתף בליגת האלופות ולמד כמה המרחק גדול מאירופה וגם בליגה האירופית הוא חווה את הפערים", אומרים בסביבתו. "הוא יודע כמה יהיה קשה לו להגיע ליעדים חדשים אבל הוא גם יודע שביום בו הוא יחליט למכור את מכבי תל אביב, הוא ירצה למכור עסק בעלייה ומכאן שהוא ימשיך לשים הרבה כסף, אבל לא כמו בעבר".

אלמלא ההודעה אתמול על קרויף, הכותרת של מסיבת העיתונאים היתה בדבר הודאתו כי בכוונתו לקצץ בתקציב לקראת העונה הבאה. גולדהאר חזר אתמול שוב ושוב על מונח הפייר פליי שמחייב אותו להפסיד כמה שפחות, כך שהוא לא יכול להשתולל, אבל ספק אם האמת לא נמצאת פשוט באזור חיוג בירת הנגב. העובדה שבאר שבע הפכה לקבוצה מספר אחת בכדורגל הישראלי עם תקציב נמוך בהרבה, היא זו שדחפה אותו להכיר בכך שאם לא לוקחים אליפות, לפחות לא להיות אלופים בהוצאה הכספית. "אם מיטש רוצה לקצץ בתקציב, שיתחיל בצוות האימון", אמר אתמול גורם במכבי תל אביב. "צוות אימון זר לעומת הצוות הישראלי של באר שבע הוא אחד האלמנטים שיוצרים פער כזה גדול בתקציבים של שני המועדונים". אף שגולדהאר אולי יודע זאת, ספק אם בתקופתו יהיה שוב מאמן ישראלי למכבי תל אביב.

עוד בנושא

גולדהאר הודיע: "ג'ורדי קרויף יעזוב את מכבי תל אביב בסוף העונה"
דיווח: לקרויף יש הצעות מגרמניה ואנגליה. גם ברצלונה על הפרק
גורמים במכבי ת"א אחרי הודעת קרויף: "נראה שוויתרנו על העונה הזו"
אלונה ברקת על קרויף: "למדנו ממנו הרבה". זהבי: "הפסד לכדורגל הישראלי"
העיתוי מפתיע, התוכן צפוי: ההכרזה הלא מפתיעה על סוף עידן קרויף

מיטש גולדהאר מכבי תל אביב. שלומי גבאי
יש לו עוד מה להשיג בישראל? גולדהאר/שלומי גבאי

2. לאן נעלם אנגלידיס?

בחדר מסיבות העיתונאים של מכבי תל אביב ישב אתמול בן מנספורד שיהפוך כעת לאיש החזק במכבי תל אביב, כשמדובר על תל אביב עצמה. אבל האיש הקובע והלוחש על אוזנו של גולדהאר הוא עדיין ג'ק אנגלידיס. אנגלידיס היה זה שמינה את ג'ורדי קרויף לפני שש שנים, אבל אתמול הוא לא היה בחדר כשקרויף וגולדהאר ישבו מול התקשורת. לא מן הנמנע שאנגלידיס יהיה גם זה שיקבע מי יהיה הג'ורדי קרויף הבא של מכבי תל אביב. עם ליטו וידיגאל הוא אולי נכשל, אבל עם קרויף היתה לו הצלחה כשדג אותו מקפריסין והוא לבטח יהיה בעל משקל בבחירת הדמויות המקצועיות הבאות שינחתו בקרית שלום. אדם המכיר אותו היטב אמר אמש כי כל עוד אנגלידיס קובע, מאמן ישראלי לא יהיה במכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיטש גולדהאר עם בן מנספורד, ג'ק אנגלידיס. קובי אליהו
אנגלידיס יחליט בסופו של דבר?/קובי אליהו

3. ההודעה לא היתה מתוכננת להימסר כעת

אם מכבי תל אביב היתה מנצחת את הפועל חיפה לפני עשרה ימים, מסיבת העיתונאים של אתמול לא היתה נערכת, זו קביעה שהעריכו אתמול כמה אנשים המקורבים מאוד למהלכים במועדון. "אם מכבי תל אביב היתה יוצאת באנרגיות לפגרה אחרי ניצחון על הפועל חיפה ולקראת המשחקים החשובים מול מכבי נתניה והפועל באר שבע בשבוע הבא, לא היה שום סיכוי למסיבת עיתונאים כזו בה מפילים פצצה על סיום עבודתו של ג'ורדי במועדון", העיד אתמול גורם המכיר היטב את הלכי הרוח בקרית שלום. "אם הכל היה הולך טוב, ג'ורדי ומיטש לא היו שמים לעצמם רגליים.

זה שמכבי תל אביב הפסידה כשמיטש ביציע ואחרי שהוא שוחח עם השחקנים לפני תחילת המשחק מול הפועל חיפה, המחיש שאין טעם למשוך את זה ואם הוחלט על פרידה בתום העונה, יש מקום לפחות לנסות ליהנות ממנה בכך שלכל צד יהיה את הזמן המתאים לחפש לעצמו בת זוג חדשה. על כך יש להוסיף כי על פי הידוע גולדהאר לא היה מתוכנן להישאר כאן עד יום שלישי וכנראה שתוך כדי הימים כאן בארץ נפתח חלון ונמצאה סיבה מספיק טובה לקיום מסיבת עיתונאים ובה ההודעה על הפרידה הצפויה. גולדהאר המתין עד שקרויף ישוב מחופשתו לארץ. למעשה, אתמול בבוקר בזמן שמכבי תל אביב הוציאה את ההודעה על קיום מסיבת עיתונאים אחר הצהריים, קרויף היה בכלל על המטוס בדרך לישראל. עוד בטרם עלה על הטיסה סוכם בינו לבין גולדהאר על מסיבת העיתונאים, אבל שוב - אם מכבי תל אביב היתה מנצחת את הפועל חיפה, היא לא היתה עורכת את האירוע התקשורתי של אמש.

ג'ורדי קרויף, מאמן מכבי תל אביב. שלומי גבאי
מסיבת עיתונאים כמעט מקרית. קרויף/שלומי גבאי

4. מדוע הפרסום יכול לעשות טוב?

במכבי תל אביב נוהגים לתת לשחקנים לו"ז של שבועיים קדימה. אתמול, על פי המתוכנן, אמור היה האימון להתחיל בשעה 18:00. אלא שאחרי ההחלטה לקיים מסיבת עיתונאים ב-16:30, הוחלט שיש לשתף קודם את השחקנים בהחלטה שהתקבלה ולכן נמסר להם להקדים ולהגיע לקרית שלום עוד קודם. לחדר האסיפות נכנסו קרויף וגולדהאר. מעט מאוד שחקנים, אם בכלל, ידעו בדיוק מה ייאמר. לקרובים מבין השחקנים אל ג'ורדי היה יסוד סביר להניח שהשניים באו לדבר על פרידה בסוף העונה, אך הרוב הופתעו לגמרי מהעיתוי.

גולדהאר וקרויף דיברו בקצרה. היה ניכר על ההולנדי שהסיטואציה קשה לו. מדי פעם עצר את שטף הדיבור, אבל כמו במסיבת העיתונאים גם מול השחקנים לא היו דמעות. "אני מניח שאפשר למצוא משהו טוב מהעיתוי", יאמר מאוחר יותר אחד השחקנים. "אנחנו נרצה לשלוח את ג'ורדי מכאן עם אליפות ובשביל זה נילחם. ההודעה הזו לא צריכה להוריד את המתח. כולם צריכים לתת עכשיו הכל גם כי יש תיכף אנשים חדשים שיסתכלו עלינו וגם כי מגיע לג'ורדי לעזוב את ישראל עם חיוך אמיתי".

שון גולדברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שחקני הבית יקבלו צ'אנס מחודש? שון גולדברג במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

5. מי מרוצה מעזיבת קרויף?

ג'ורדי קרויף היה איש שהתאים את עצמו בצורה חלקית לתכניות של מיטש גולדהאר. כשהקנדי דיבר על דרך ותהליך, קרויף ידע שצריך הכל מהר ובעיקר עכשיו. זו הסיבה שלא פעם נתגלעו מחלוקות בינו לבין אנגלידיס ואחרים שחשבו שצריך לשתף יותר את שחקני קבוצת הנוער ואלה שמושאלים לקבוצות אחרות. במסגרת עזיבתו של קרויף, תקבל תפנית כל ההתייחסות לשחקנים כמו שון גולדברג, יהונתן כהן, דן גלזר ומתן חוזז. בן מנספורד מאוד מצדד בשילוב של שחקני הבית הצעירים והמושאלים בקבוצה הבוגרת, במיוחד כשהם מצליחים בחוץ ובשל העובדה שהם גם יסייעו לקיצוץ בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully