וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתוי מפתיע, התוכן צפוי: אורן יוסיפוביץ על סוף עידן קרויף במכבי תל אביב

החתמת קרויף היתה החלטת הכדורגל הכי טובה של גולדהאר, אבל מרגע בו ירד לקווים היה ברור שזה "ניסוי לעונה אחת". אורן יוסיפוביץ על סוף עידן במכבי תל אביב, ועל ההכרזה של מיטש: "לא השגתי את מה שאני רוצה להשיג". לפי המכשולים שפירט, הוא כנראה גם לא ישיג

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד

מיטש גולדהאר וג'ורדי קרויף לחצו יד, כי הצלמים ביקשו, וג'ורדי רצה לעשות יותר מזה ויזם חיבוק. הבעלים הקנדי של מכבי תל אביב התקרב, אבל שניהם בחרו באותו הצד של החיבוק, ואז קרה הרגע המביך הזה כשקורה כשהחבר הטוב והאיטלקי שלך - זה שמנשק על הלחי - אומר לך שלום או להתראות. אתה לא יודע באיזה צד לבחור ותמיד בוחר את הצד הלא נכון, הצד שהוא בוחר, ואז שניכם כאילו רוקדים טנגו כדי להימנע מנשיקה על הפה.

אז היום בקרית שלום, מיטש וג'ורדי, קודם שמאל ואז ימין ואז שמאל, דפקו את הריקוד האחרון שלהם ביחד.

דרמה בקרית שלום, סיקור מיוחד
גורמים במכבי תל אביב אחרי הודעת קרויף: "נראה שוויתרנו על העונה הזו"
גולדהאר הודיע כי קרויף יעזוב בתום העונה
אלונה ברקת: "למדנו הרבה מקרויף", ערן זהבי: "הפסד לכדורגל הישראלי"
כך נראה עידן ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב
דיווח: לקרויף יש הצעות מאנגליה וגרמניה

ג'ורדי קרויף, מאמן מכבי תל אביב. שלומי גבאי
יש לו תשעה משחקי בונוס כדי להעשיר עוד יותר את המורשת שלו. והמורשת מפוארת, גם אם הסוף יהיה פחות. קרויף/שלומי גבאי

מסיבת עיתונאים של מכבי תל אביב בהתראה של ארבע שעות? זה יכול להיות משהו ממש גדול וזה יכול להיות הודעה על ספונסר מדפסת חדש. אבל מישהו שמבין משהו אמר "הפעם זה לא סתם", וצמצם את האפשרויות לאחת.

כי אמנם התרגלנו לקיומו של ג'ורדי קרויף בארץ הקודש ובמכבי, ובקיץ האיחוד כבר בן שש עונות, ועדיין - זו היתה מסיבת עיתונאים מאוד לא מפתיעה של מכבי תל אביב. העיתוי אולי כן, אבל ההכרזה ממש לא.

כי לא משנה לאן תקחו את זה, וזו לא סתם חוכמה בדיעבד - זוהי עונת פרידה לקרויף במכבי, כפי שהסקנו כבר ביוני. ולא מדובר בגאונות - פשוט לא היה שום תרחיש הגיוני לפיו קרויף יישאר מעבר לקיץ זה. שאלתי את מיטש על כך היום, ובניגוד לקרויף, הוא לא היה מסוגל להתחמק וענה תשובה ישירה.
"היה ברור לנו שאולי זה יהיה 'גיג' לעונה אחת, ובמהלך העונה נדבר על בסיס קבוע ונבחן איך זה הולך", אמר לי הקנדי. "מראש זה היה אמור להיות ככה - ניסוי לעונה אחת".

ומה שתי התוצאות האפשריות לניסוי? הצלחה - קרויף יעזוב למקום טוב יותר. כישלון? ג'ורדי יועזב. תוסיפו לזה את העובדה שאף מאמן צהוב לא נשאר ליותר מעונה אחת מאז הגיע גולדהאר לישראל, והרי לכם "באנקר".

לגבי העיתוי: הוא יאפשר למכבי תל אביב להתעניין ולבחור באיש מקצוע חדש - באיזה תפקיד? מה המבנה? מנהל מקצועי/מאמן? הקנדי לא ענה - ולקרויף להודיע רשמית שהוא בשוק. סביר להניח שבשני הצדדים כבר החלו לחשוב הלאה, וההכרזה קוטלת את הספקולציות בעניין, גם בקרב השחקנים.
וכך, אז רומן שהחל בדייט בבית של ההורים של ג'ק אנגלידיס בלרנקה, תם רשמית הערב בקרית שלום, ולקרויף יש תשעה משחקי בונוס כדי להעשיר עוד יותר את המורשת שלו. והמורשת מפוארת, גם אם הסוף יהיה פחות.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
התקציב יירד, העיד; ההשקעה בנוער תעלה, הוסיף. אבל על הדרך במכבי יצטרכו להשיג את הסטטוס שאבד - קבוצת הכדורגל הכי טובה בישראל. גולדהאר/קובי אליהו
גולדהאר לא רצה הבלחה של צ'מפיונס - גם ב-2016 הוא לא האמין שישיג אותה; הוא רצה בנייה הדרגתית שבסופה השתייכות לדרג הבינוני של היבשת, חברות קבועה בליגת האלופות. אבל אנחנו ב-2018, ולא רק שמכבי לא הגיעה - היא אפילו לא קרובה

גולדהאר וקרויף אמרו שהפרידה הדדית, כמו שבמועדון ניסו לשדר שהרעיון לפיו ג'ורדי יירד לקווים היה הדדי. אבל בחיים אין דבר כזה, "הדדי". תמיד יש מישהו שמשך יותר. מבחינת קרויף, כל מי שדיבר איתו הבין שקו פרשת המים היה היום בו נמכר ערן זהבי. קרויף הודה שהבאת זהבי היא החלטת הכדורגל הכי טובה שקיבל מימיו, וטען שבלעדיו יהיה מאוד קשה לא רק להשתפר אלא לשחזר. ג'ורדי היה הגורם הכי אקטיבי במהלך המו"מ ההוא ביוני 2016, וגם כשזהבי וגולדהאר ידעו שזה גמור, ההולנדי ניסה להחיות את משולש טורונטו-גוואנגז'ו-תל אביב. ללא הצלחה.

מאז, זו מכבי אחרת, מכבי חסרת סיכוי להישאר המכבי שקרויף רצה שהיא תישאר. יותר מכך - מכבי חסרת סיכוי להפוך למכבי שמיטש רצה שהיא תהיה. עוד באפריל 2013, עונה לאחר שקרויף נחת, עונה שהסתיימה באליפות ראשונה, גולדהאר לא פזל - "האליפות היא בונוס, אני רוצה תרבות", הוא אמר. גם העונה הרי מכבי יכולה לזכות באליפות, אבל גם גולדהאר יודע שאליפות בעונה הזו היא הבלחה, והוא לא אדם של הבלחות. גם היום חזר: "אני רוצה תרבות".

הוא לא התכוון למועדון של שחקנים מנומסים, הוא התכוון לאימפריית כדורגל, ולא מקומית. הוא לא רצה הבלחה של צ'מפיונס - גם ב-2016 הוא לא האמין שישיג אותה; הוא רצה בנייה הדרגתית שבסופה השתייכות לדרג הבינוני של היבשת, חברות קבועה בליגת האלופות. אבל אנחנו ב-2018, ולא רק שמכבי לא הגיעה - היא אפילו לא קרובה. יתרה מכך: אני גם לא רואה את זה קורה.

גולדהאר בעצמו פירט באוזנינו היום: "לא השגתי את מה שאני רוצה להשיג". ואכן, יש כל כך הרבה מכשולים. פייר פליי (בגלל זה זהבי עזב, לדבריו), מאמנים שאפתנים מצליחים ועוזבים, אין לקבוצה איצטדיון (הוא טען שיהיה, והודה: זה שאין כרגע זה מכשול גדול; הוא צודק), חוק הזרים (גולדהאר: אולי זה ישתנה מתישהו, אפילו ב-10%, וזה יהיה טוב לנו), וכו' וכו'. הוא חתם את התשובה ב"אם יבוא יום שאחשוב שהניסוי לא הצליח, אגיד 'ניסיתי, אי אפשר'. אנחנו עדיין לא שם".
אבל זה עוד רחוק, ולשם כך צריך שינוי חשיבה כולל - כך העיד גולדהאר היום בעצמו. התקציב יירד, העיד; ההשקעה בנוער תעלה, הוסיף. אבל על הדרך במכבי יצטרכו להשיג את הסטטוס שאבד - קבוצת הכדורגל הכי טובה בישראל.

מיטש גולדהאר, ערן זהבי, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
מאז שזהבי הלך זה לא אותו מועדון. גולדהאר צריך למצוא ג'וקר חדש/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

ופה גם גולדהאר בעצמו יימדד. כי אמנם מעמדו של קרויף נפגע העונה, הוא הפך בשר ודם, שמע לראשונה קריאות בוז ויותר מכך. ועדיין, גם גולדהאר יודע שהקריירה שלו בכדורגל נחלקת ל-2. לפני ג'ורדי ואחריו. כי ג'ורדי הביא את זהבי, אבל מיטש הביא את קרויף. לפניו, כשנתן אמון ופנקס צ'קים פתוח לנמני, זה נגמר רע מאוד. כשניסה גם את איוניר, זה נגמר אותו דבר. עד ג'ורדי מכבי היתה קבוצה עם כסף, מאז ג'ורדי היא מועדון. "התפתחנו", הודה מיטש, "וטביעות האצבעות של ג'ורדי על כל הסיפור הזה".

ג'ורדי הצליח בזכות זהבי, ההחלטה הכי טובה שלו בעסקי הכדורגל, ודעך כשלא הצליח למצוא לו תחליף.

גולדהאר הצליח בזכות ג'ורדי, ההחלטה הכי טובה שלו בעסקי הכדורגל - עכשיו נראה את התחליף שלו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully