וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטש גולדהאר הודיע: "ג'ורדי קרויף יעזוב את מכבי תל אביב בסוף העונה"

27.3.2018 / 16:45

רעידת אדמה בקרית שלום: בעלי מכבי תל אביב הכריז במסע"ת: "שנינו שלמים עם ההחלטה, לא פוסל מאמן ישראלי, המטרה להקטין את התקציב". קרויף: "צריך להמשיך הלאה"

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד

רעידת אדמה במכבי תל אביב: בעלי הקבוצה מיטש גולדהאר כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הודיע שהמאמן ג'ורדי קרויף יעזוב בתום העונה. הבעלים הקנדי של הצהובים אמר: "מפעם לפעם הארגון מבין ובוחן את עצמו. לאחרונה ג'ורדי והמועדון עשו זאת. הגענו להבנה שיש צורך בשינוי משני צדדים. ג'ורדי יעזוב את תפקידו במועדון בתום העונה וימשיך לאתגרים חדשים. מהיום שהגעתי ג'ורדי היה אדם שעומד במילה שלו ואנחנו מעריכים זאת מאוד. המאמן הבא ייבחר תוך תיאום עם ג'ורדי. הפרק של ג'ורדי בקבוצה ייזכר כאחד הטובים בתולדות מכבי תל אביב. הוא כולל זכייה בשלוש אליפויות וההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. העונה הזאת עוד לא גמורה. אני מצפה שהשחקנים יעשו מאמץ לנצח".

ג'ורדי קרויף החל את עידן ההצלחות של מכבי תל אביב כשמונה למנהל הספורטיבי באפריל 2012 ובעזרתו של ערן זהבי הכוכב הגדול הוא סחף את הצהובים לשלוש אליפויות רצופות עד שהפועל באר שבע נישלה את הצהובים מהכתר. העונה מונה ג'ורדי לראשונה למאמן הקבוצה, ואחרי פתיחה מקרטעת הצליח להתאושש ולהציב את קבוצתו בפסגה, אך ההפסד במחזור הקודם להפועל חיפה הרחיק מאוד את הצהובים מהאפשרות להחזיר את האליפות אחרי שנתיים שבהן באר שבע שולטת.

עוד בנושא
שלוש אליפויות, העפלה לליגת האלופות ומות האב: עידן קרויף במכבי תל אביב
"תודה על זהבי", "הלכה העונה": ברשת מנסים לעכל את הפרידה מג'ורדי קרויף
בהולנד טוענים שרוטן מועמד לטוונטה, מחיפה נמסר: "זה לא על הפרק"
אחרי שסיכם לעונה, התקדמות בין פתח תקוה לרומאריו פירס לגבי עונה נוספת
תורג'מן וגנסארי ינסו לצאת לחו"ל. העדיפות השנייה: הפועל חיפה

ג'ורדי קרויף, מאמן מכבי תל אביב. שלומי גבאי
עוזב בתום העונה. ג'ורדי קרויף/שלומי גבאי
אני בהחלט מתכוון להקטין את התקציב של המועדון לעונה הבאה. אנחנו לא רוצים להסתבך עם חוקי הפייר פליי. אני גם רוצה להזכיר לכולם שזה עסק שעולה הרבה מאוד כסף. החוכמה היא להמשיך לנצח בפחות כסף".

גולדהאר הוסיף: "בתחילת העונה הגענו להסכמה שג'ורדי יהיה המאמן ונבחן את הדברים. אמרנו לעצמנו שזה היה ניסוי של עונה אחת. כך שמבחינה זו לקחנו בחשבון שהדבר עשוי להסתיים בדרך הזאת". על זהות המחליף אמר גולדהאר: "אין לנו עוד שמות. לא התחלנו את התהליך עד שקיבלנו את ההחלטה. יש כיוונים, אבל לא התחלנו את השיחות. נתחיל לבדוק באיזו צורה נבנה את הצוות. מי יהיה מנהל מקצועי. עכשיו נבחן את זה.

"אנחנו פתוחים למאמן ישראלי. נבחר את המאמן הכי מתאים על פי הנסיבות. חילופי מאמנים זה לא כמו מה שנראה על פני השטח. הבאנו לפה מאמנים שאפתנים והם התקדמו הלאה. במובן זה הפכנו לקורבן של ההצלחה שלנו. הם הלכו לבמות גדולות יותר. לא הייתי מייחס חשיבות למספר המאמנים שהתחלפו. לכל הדברים הטובים יש סוף. שנינו שלמים עם המהלך".

על המשך דרכו שלו במכבי תל אביב אמר הבעלים: "אני חושב לטווח ארוך. יש לי סבלנות בעסקים באופן כללי. אז כל עוד אני נהנה אני מתכנן להמשיך. עם זאת, יש לי עסק עיקרי ואני מחויב לו, ואני נותן לו עדיפות. אבל אני מקדיש זמן למכבי תל אביב. היום שום דבר לא רחוק מדי. זה המצב. האצטדיון? אנחנו חייבים אצטדיון. זה עלה לנו בנקודות. אנחנו עובדים על מציאת אצטדיון למכבי תל אביב לטווח ארוך. זה תהליך מורכב והוא נמצא בעיצומו. כשיהיה מה להודיע, נודיע".

על ההחלטה לשחרר את ערן זהבי אמר הבעלים: "הוא שחקן נהדר ובחור הגון. אני שמח על הצלחתו. מגיע לו. הוא מקצוען אמיתי. במובן מסוים לא הייתה לנו ברירה מבחינת פייר פליי פיננסי. היינו צריכים להתקדם מעידן זהבי וכך עשינו".

על התקציב לעונה הבאה אמר גולדהאר: "אני בהחלט מתכוון להקטין את התקציב של המועדון לעונה הבאה. אנחנו לא רוצים להסתבך עם חוקי הפייר פליי. אני גם רוצה להזכיר לכולם שזה עסק שעולה הרבה מאוד כסף. החוכמה היא להמשיך לנצח בפחות כסף".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ג'ורדי קרויף עם מיטש גולדהאר מכבי תל אביב. שלומי גבאי
סוף עידן במכבי תל אביב. גולדהאר וקרויף/שלומי גבאי
"אני יודע שיש כאלו שחושבים אחרת, אבל אני ומיטש ביחסים מצוינים. מכבי תל אביב הייתה פרק חושב בחיים המקצועיים שלי. אני אוהב את המועדון הזה ותמיד כיבדו אותי. זה חשוב מאוד לאיש מקצוע. זה הזמן המתאים לבצע את השינוי"

לאחר מכן דיבר ג'ורדי קרויף עצמו ואמר: "ניצלנו את הביקור של מיטש בארץ כדי לדבר על הדברים ולקבל החלטות. החלטנו להודיע על הדברים מיד ולא להתחבא. עכשיו למועדון אין צורך להתחבא ולקבל החלטות בצורה גלויה. אני יודע שיש כאלו שחושבים אחרת, אבל אני ומיטש ביחסים מצוינים. מכבי תל אביב הייתה פרק חושב בחיים המקצועיים שלי. אני אוהב את המועדון הזה ותמיד כיבדו אותי. זה חשוב מאוד לאיש מקצוע. זה הזמן המתאים לבצע את השינוי. עדיין נותרו לנו תשעה משחקים ואנחנו ממוקדים בניסיון לזכות בתואר אם אנחנו נוכל לעשות את זה. מדובר בהחלטה הדדית".

קרויף הוסיף: "עבדנו טוב יחד במשך שש שנים. אבל לפעמים מקבלים החלטה שצריך להמשיך הלאה. לפעמים צריך מסר ולהעביר מסרים חדש. זה מצב בריא. עכשיו המועדון יחפש מחליף. אנחנו תמיד רגועים ויושבים פה כעת בצורה מאוד רגועה".

כשנשאל האם יגיע לברצלונה אמר קרויף: "נראה. לא חיפשתי עבודה כשעבדתי פה. גם מיטש לא חיפש מאמנים כל עוד הייתי פה. אני לא מדבר עם אף אחד. אפילו אין לי סוכן. ההוא שלמעלה יחליט מה יקרה איתי. הגורל יחליט את מה שיקרה איתי. נבחרת ישראל? לא חשבתי על זה. אני לא ידוע מה יהיה איתי".

על יחסיו עם התקשורת אמר קרויף: "היו ירידות ועליות. כשהגעתי הייתה מעורבות גדולה של התקשורת במועדון ורציתי להפסיק את זה. אני שמח שכך עשיתי. אני רוצה להגיד שזו הייתה החלטה מקצועית ולא אישית. אני רוצה להגיד לאנשי התקשורת שלא רציתי לפגוע באיש".

מיטש גולדהאר מכבי תל אביב. שלומי גבאי
"נבחר את המאמן הכי מתאים"/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully