וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף שלשות: המסע של כריסטיאנו רונאלדו בדרך לציון 50 שלושערים בקריירה

19.3.2018 / 18:40

44 שלישיות בריאל מדריד, רק אחת במנצ'סטר יונייטד, איך הוא עושה את זה? מיכאל יוכין על הסקורר שהתערב שיזכה במלכות השערים דווקא במהלך תחילת העונה המאכזבת, וכעת לא יהיה פשוט להמר נגד הווינריות שלו

one

זה יכול היה לקרות כבר לפני חודש. בדקה ה-89 של המשחק הביתי מול אלאבס, קיבלה ריאל מדריד פנדל. התוצאה היתה 0:3, כריסטיאנו רונאלדו הבקיע צמד, ולאיש ביציעי סנטיאגו ברנבאו לא היה ספק שהפורטוגלי יגש לנקודה הלבנה כדי להשלים את השלושער ה-50 בקריירה. הסקורר בחר אחרת והעניק את הבעיטה לקארים בנזמה. הוא ידע שהצרפתי זקוק לה יותר כדי לרשום שער ליגה רביעי בלבד העונה. בנזמה לא הבקיע מאז, אבל הקשר בינו לרונאלדו ידוע היטב. בזכותו הוא נשאר בריאל במשך קרוב לעשור, ואתמול (ראשון) קיבלנו עדות נוספת לכך כאשר בנזמה בישל באמנות את שער היתרון של רונאלדו מול ג'ירונה בפתיחת המחצית השניה. זה גם היה הערב בו הגיע כריסטיאנו לרף המדהים של שלישיות.

תחשבו על זה לרגע - בכל תולדות גביע העולם הובקע שלושער 50 פעמים. רונאלדו אמנם מעולם לא עשה זאת במונדיאל, ולמעשה יש לו שלושה שערים במצטבר בשלושת הטורנירים בהם נטל חלק, אבל זה מספר השלושערים שלו בקריירה, והנתון מרשים אפילו יותר אם לוקחים בחשבון כי כמעט כולם נכבשו אחרי גיל 25.

עוד בנושא

רביעייה ובישול לרונאלדו ב-3:6 של ריאל מדריד על ג'ירונה
17 גולים ב-8 משחקים: רונאלדו הגשים את הנבואה ההזויה
מסי כבש ב-0:2 על בילבאו ופצח בריקוד שהטריף את הרשת

התחיל מול דודו אוואט

רק שלישיה אחת היתה לרונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד - היה זה ב-0:6 על ניוקאסל בינואר 2008, בדיוק כאשר נסק במהירות מסחררת ממעמד של "סתם עוד כוכב" לסופרסטאר. אחרי ששם את הכדור השלישי שלו ברשת של שיי גיבן, תפס אז רונאלדו את ראשו כלא מאמין. חיוך ילדותי נמרח על פניו, חבריו לשדים האדומים באו בהמוניהם לברך אותו, וזה הרגיש כמו אירוע חריג. בעונה המזהירה ההיא, 2007/08, היו לרונאלדו תשעה צמדים, אבל שלושער אחד בלבד. רק אחרי המעבר לריאל הוא הפך את העבודה הזו לשגרה, וגם שם לקח לו שנה לאפס את הכוונות.

השוער הראשון שספג שלושער מרונאלדו בליגה הספרדית היה דודו אוואט, במאי 2010. ריאל הגיעה אז למאיורקה שלושה מחזורים לסיום המרדף המתיש אחרי ברצלונה בפסגת הטבלה, ונקלעה לפיגור מול קבוצה עם מאזן ביתי קרוב לשלמות. 15 שערי בית בלבד ספגה מאיורקה באותה עונה, ורונאלדו חתום על שלושה מהם תוך 46 דקות. סרחיו ראמוס, השחקן היחיד לצד כריסטיאנו ששרד מההרכב בערב המדובר עד היום, בישל את שני השערים הראשונים במסירות ארוכות נפלאות, ומאז אי אפשר היה לעצור את הפורטוגלי בקבוצתו.

הרי בנבחרת הוא כבש חמש שלישיות בלבד, ולאלה מול צפון אירלנד, ארמניה, אנדורה ואיי פארו אפשר להתייחס בערבון מוגבל. רק נגד שבדיה, בקרב הישיר מול זלאטן איברהימוביץ' בפלייאוף העליה למונדיאל 2014, הפציץ כריסטיאנו שלושער כביר במדי פורטוגל. לעומת זאת, בריאל יש לו 44 שלישיות. שבע בעונת 2010/11, שבע ב-2011/12, חמש ב-2012/13, שלוש ב-2013/14, שמונה ב-2014/15, שש ב-2015/16, חמש ב-2016/17 ושתיים העונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דודו אוואט סופג שער מרונאלדו. GettyImages
השוער הראשון שספג שלושער מרונאלדו בליגה הספרדית. דודו אוואט/GettyImages

ההתערבות בנובמבר נראתה הזויה

ההצגות אשתקד היו החשובות ביותר. פעמיים הבקיע רונאלדו שלישיות לרשת אתלטיקו מדריד - הן בליגה והן בחצי גמר ליגת האלופות. במשחק הגומלין השנוי במחלוקת מול באיירן מינכן ברבע הגמר הוא ניצל הארכה על מנת להשלים שלישיה קריטית ולשלוח את הגרמנים הביתה. באופן כללי, שלב הפלייאוף שלו בצ'מפיונס-ליג היה עוצמתי באופן יוצא דופן, כולל צמד לרשת יובנטוס בגמר. עם זאת, בליגה המספרים היו נמוכים יותר מבעבר, "רק" 25 כיבושים היוו את הנתון הסטטיסטי הדל ביותר מאז המעבר מאולד טראפורד, ולמרות הזכיה באליפות היו שגרסו כי רונאלדו בירידה. אחרי הכל, הגיל אמור לעשות את שלו בשלב מסוים, לא?

ההערכה הזו רק התחזקה בתחילת העונה, כאשר אחוז ניצל ההזדמנויות של רונאלדו במשחקי הליגה ירד לשפל מחפיר. הפורטוגלי, שריצה עונש השעיה בפתיחה אחרי שדחף את השופט בקלאסיקו מול ברצלונה בסופר-קופה, המשיך אמנם לשבור שיאים בזירה האירופית, אבל בליגה לרשם לזכותו שער אחד בלבד עד נובמבר. אחרי המשחק מול לאס פלמאס, בו החמיץ רונאלדו ללא סוף, פורסמו החישובים לפיהם רק 2.5 אחוזים מהבעיטות של רונאלדו מצאו את הדרך לרשת. בעוד מספר הנסיונות עלה, מספר השערים צנח, והתסכול ניכר היטב על פניו של האיש שרגיל להיות באור הזרקורים. רונאלדו הרי תמיד חיפש את הקרדיט. כאשר בישל לאיסקו את השער מול נציגת האיים הקנאריים, זעם כריסטיאנו על כך שהמבקיע לא הודה לו ולא חגג איתו. זו היתה התנהגות אופיינית, אבל בחדר ההלבשה התרחש ככל הנראה אירוע חשוב הרבה יותר.

לפי העיתונאי הספרדי חוסה רמון דה לה מורנה, התערב רונאלדו עם שניים מחבריו לריאל על כך שיסיים את העונה כמלך השערים. הסכום המדויק לא הוזכר, אך הודגש שהוא גבוה - והפורטוגלי הבטיח לתרום אותו לצדקה במידה ויזכה. נכון לרגע ההכרזה, התחזית הזו היתה הזויה לכל הדעות. אל מול השער הבודד של רונאלדו, הבקיע ליאו מסי 12 פעמים. הפער הזה נראה בלתי מחיק, ובשלהי דצמבר הגיע גם הקלאסיקו בליגה שחיסל את סיכויי האליפות של הלבנים. הפרעוש הארגנטינאי חגג והבקיע ב-0:3 במדריד, רונאלדו שוב החמיץ, והפיאסקו רק התעצם בהפסד הביתי 1:0 לוויאריאל באמצע ינואר.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
הכריח את כולם לאכול בתאבון את הכובע. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

בנגיעה אחת - יותר מתמיד

זה היה רק לפני חודשיים, ומאמרים על כך ש"רונאלדו גמור" מילאו את הרשת. מאז, הכריח הפורטוגלי את כולם לאכול בתאבון את הכובע. להלן הרשימה המלאה - צמד מול לה קורוניה, שני פנדלים ב-1:4 החשוב בוולנסיה, בצורת מתסכלת ב-2:2 מול לבנטה שהפך למשחק היחיד בו לא מצא את הרשת בתקופה זו, שלושער מול ריאל סוסיאדד, צמד מול פ.ס.ז', שער מול בטיס, צמד ונדיבות מעוררת התפעלות כלפי בנזמה מול אלאבס, צמד מול חטאפה, שער בגומלין בפריז, צמד מול אייבר, ולקינוח רביעיה פלוס בישול מול ג'ירונה אתמול.

וגם על הבישול הזה כדאי להרחיב את הדיבור. התוצאה עמדה על 1:2, הפורטוגלי קיבל את הכדור ברחבה ויכול היה לנסות להבקיע, אבל ראה את לוקאס ואסקס במצב טוב יותר והסיט באלגנטיות לעברו. כמו עם בנזמה, היה זה מעשה לא אנוכי שעשוי להצביע על שינוי התנהגותי משמעותי בגיל 33. רונאלדו לא רק מרגיש שהכל הולך לו, אלא גם שמח לשתף את חבריו בחגיגה. הוא הרי זקוק לעזרתם יותר מתמיד, כי בסגנון הנוכחי הרבה יותר קשה לו לייצר מצבי הבקעה לבדו. הגשת הכדורים היתה חשובה בעבר, והפכה קריטית עוד יותר עכשיו.

ניתחנו זאת לפני שנה כאשר כריסטיאנו הגיע ל-100 שערים באירופה - רובם המוחלט של שעריו הובקעו בנגיעה אחת. בתחילת הקריירה הוא נחשב לשחקן אגף תחבולן, אך ככל שחלף הזמן בא לידי ביטוי הכשרון המיוחד שלו באיתור שטחים בתוך הרחבה. בעוד מסי אוהב ללטף את הכדור ולגעת בו, רונאלדו מחפש תמיד לשלוח אותו פנימה עם טאץ' אחד. כיום, כאשר מהירות הריצה שלו ירדה, למהירות המחשבה יש משקל גבוה אף יותר. שימו לב לדרך בה הבקיע את ארבעת השערים אתמול, למשל - כולם בנגיעה אחת בזכות מיקום אידיאלי. התכונה הזו רק הולכת ומתמדדת, ובזכותה שבר רונאלדו את הבצורת כדי להפוך את 2018 לשנה אישית מדהימה בכל קנה מידה עד כה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
כבר לא תחבולן. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

כובש יותר מכל יונייטד ב-2018

18 שערי ליגה יש לו בשנה הקלנדרית הנוכחית. זה יותר מהכמות שכל שחקני מלאגה הצליחו להבקיע בצוותא מאז תחילת העונה. זה יותר ממספר שערי הליגה של ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, מילאן, דורטמונד וצ'לסי ב-2018. ואולי גם מסי נמצא בכושר נהדר, רוקד על המגרש וכובש בשישה משחקים רצופים בכל המסגרות, אבל הפער בכל זאת מצטמצם. רונאלדו כבר עקף את לואיס סוארס בדירוג המבקיעים, עלה ל-22 שערי ליגה, ורק שלישיה אחת מפרידה בינו לבין מסי. בקצב הנוכחי, זה עניין של משחק אחד. הוא יכול להשתוות לפרעוש כבר במשחק הבא, אחרי פגרת הנבחרות, אשר יהיה באופן אירוני דווקא נגד לאס פלמאס. ההתערבות האבסורדית חיה וקיימת, ורונאלדו רוצה לזכות שוב בפיצ'יצ'י.

זה לא אומר שהוא ימשיך לפרוח לנצח, הרצף הנוכחי ייקטע בשלב מסוים, וכריסטיאנו כבר מעבר לשיאו, אבל בחודשיים קסומים אלה הוכיח הפורטוגלי שאסור להספיד אותו מראש. חוכמת המשחק והנסיון העצום מאפשרים לו להמציא את עצמו מחדש. האופי החזק והדחף הבלתי נשלט לנצח בכל מחיר ובכל חזית מושכים אותו למעלה. הוא לא ייכנע בקלות, בוודאי לא בתחרות עם מסי. הוא מאמין בעצמו גם כאשר רבים לועגים לו. מבחינתו, אין מצבים אבודים. ואם הוא חושב על מלכות השערים גם כאשר הכדורים מסרבים להיכנס לרשת, צריך להאמין לו. זה האיש שהבקיע 50 שלישיות בקריירה. כדאי לקום ולהריע.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully