וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שניסה לתקוף את לארי נסאר בבית המשפט הפך ל"גיבור אמריקאי"

רנדל מארגרייבס, ששלוש מבנותיו הן קורבנות של הרופא המתעלל, התנפל על נסאר ונעצר, ובעקבות זאת זכה לתמיכה מסלבריטאים ותרומות בסך עשרות אלפי דולרים. וגם: עוד פרטים נחשפים על החקירה שלא הייתה

רויטרס

האבא שניסה לתקוף את לארי נסאר בבית המשפט אומנם התנצל על התקרית והביע חרטה, אבל לפחות על פי דעת הקהל והתגובות בארה"ב, מדובר בגיבור. ביום שישי רנדל מארגרייבס עלה לכותרות אחרי שביקש מהשופטת בבית המשפט במישיגן לקבל "חמש דקות לבד" עם נסאר, הרופא הפדופיל שהתעלל במאות מתעמלות לאורך שני עשורים, וכמובן נדחה. "ככה לא עובדת מערכת המשפט שלנו", אמרה השופטת לאבא הנסער, שבתגובה ניסה לתקוף את נסאר והתנפל עליו, אך נעצר על ידי המאבטחים בבית המשפט, ואף נאסר ונאזק.

עוד בנושא

אונס קבוצתי: מיהם האנשים שאפשרו את ההתעללות של לארי נסאר?
"תנו לי רק חמש דקות בחדר נעול עם השד הזה": אב זועם תקף את הרופא המטריד לארי נסאר בשימוע
השטן לובש אימונית: על בארי בנל, שתקף מינית מאות כדורגלנים
הישרדות: על תופעת ההתעללויות המיניות בעולם הספורט המקצועני

אבא מנסה לתקוף את לארי נסאר בבית המשפט. רויטרס
האב מנסה לתקוף את נסאר/רויטרס
לארי נסאר לפני שאב תוקף אותו בשימוע. רויטרס
נסאר בבית המשפט/רויטרס

התמונות שלו מסתער על נסאר הופצו בתקשורת וברשתות החברתיות, שם מארגרייבס זכה לתמיכה ולהזדהות. כידוע, שלוש בנותיו של מארגרייבס הן קורבנות להתעללות המינית של נסאר, כשהקטנה מבין השלוש רק השבוע נחשפה והודתה גם היא שעברה התעללות. השופטת אומנם אמרה שהיא לא מקבלת את דרך הפעולה הזו, אבל שחררה את האבא הנסער, ללא קנס וללא עונש וציינה ש"אין סיכוי שבית המשפט הזה יגזור איזשהו עונש לאור הנסיבות בתיק הזה". גם המאבטחים שפינו את מר מארגרייבס טפחו על גבו בעדינות ובהזדהות, וביקשו ממנו להירגע.

מארגרייבס התנצל על פעולותיו. "איבדתי שליטה, אני מתנצל מאה פעמים", אמר, "ללא ספק נרגעתי, אני נבוך, אני לא כאן כדי להעלות לכותרות את בנותיי, אני כאן כדי לעזור להן להחלים". ברשתות החברתיות הוא זכה לחיזוקים רבים, כונה "גיבור אמריקאי", כולל שבחים מסלבריטאים, כשאחד מהם היה דוויןן "דה רוק" ג'ונסון. "כולנו מבינים את התגובה של האבא", כתב.

כמו כן, מיד אחרי התקרית הוקמה מגבית ברשת על מנת לגייס כסף לשחרור בערבות של מארגרייבס ולהגנה המשפטית שלו, ותוך שעות ספורות מאות תורמים תרמו לו סכום שהגיע כבר לכ-30 אלף דולר, לפני שנודע שהוא משוחרר. מארגרייבס ביקש לבטל את המגבית ברשת, סירב לקחת את הכסף והורה להחזיר את הכסף לתורמים. " אני לא גיבור, הבנות שלי הן הגיבורות, הן הקורבנות והניצולות של המקרה הנורא הזה", אמר.

אלי רייזמן בעימות עם דוקטור לארי נסאר. רויטרס
אמרו לה לשתוק, עכשיו הכל צף. רייזמן/רויטרס

עוד בפרשת נסאר: "ניו יורק טיימס" חשף כי במשך שנה ה-FBI ערך חקירה על נסאר בעקבות תלונות של שלוש מתעמלות בכירות. על פי הדיווח, החקירה של ה-FBI נעשתה בצורה איטית ומסורבלת, על אף שכללה קטעי וידאו של נסאר שבהם הוא מבצע את שיטות הטיפול הלא שגרתיות שלו, שחשפו אותו עובד ללא כפפות ומטפל באזורים מוצנעים של נערות בעודן שוכבות על מיטת הטיפולים שלו כשראשן מונח מטה.

במהלך השנה הזאת, שבה החקירה התקדמה בעצלתיים - לפחות 27 נערות (!) עברו התעללות מינית תחת ד"ר נסאר - בין יולי 2015, כשה-FBI קיבל את התלונה הראשונה, לבין יולי 2016, כשהפרשה נחשפה. רק אחרי שנה נעשתה פנייה למתלוננות.

כידוע, איגוד ההתעמלות האמריקאי, שנמצא תחת ביקורת חריפה, טען כי ראשיו היו תחת הרושם שה-FBI מטפל בפרשה ונאמר להם לא לדבר עליה עם אף אחד. מה-FBI נמסר שמדובר בחקירה סבוכה ומורכבת, וזאת מאחר שחלק גדול מהקורבנות סירבו לדבר, ומאחר שמדובר בדרך טיפול שהיא חוקית.

השתיקה הנמשכת של כל הגופים המעורבים, כאמור, אפשרה לד"ר נסאר להמשיך לפעול כהרגלו. במהלך השבועות האחרונים, אחרי שפורסם הטיוח גם באוניברסיטת מישיגן סטייט וגם באיגוד ההתעמלות ובוועד האולימפי, ראשי איגוד ההתעמלות התפטרו, כמו גם נשיאת האוניברסיטה. ביום שישי התפטר מתפקידו גם ולרי ליוקין, המתאם של נבחרת ההתעמלות של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully