וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי ליברמן: "להתחיל בישראל את הקריירה זה מצוין, הרמה גבוהה"

17.12.2017 / 11:14

אגדת הכדורסל האמריקאית הגיעה לישראל כדי לבקר את בנה טי ג'יי קליין, שמשחק בהפועל חולון: "אסירת תודה על ההזדמנות שקיבל". על התקדמות כדורסל הנשים: "אי אפשר להשוות לגברים"

one

לא בכל יום מגיעה לישראל אישיות ספורטיבית ברמה הגבוהה ביותר לביקור משפחתי, אך דבר כזה ממש קרה אמש (שבת) כשאגדת הכדורסל האמריקאית ננסי ליברמן נחתה בארץ בפעם השנייה בחייה כדי לבקר את בנה טי ג'יי קליין, שמשחק בהפועל חולון, והיא אף הגיעה לצפות במשחק בין הפועל ירושלים לסגולים בבירה.

ליברמן נראתה נרגשת מאוד מהביקור ומהפגישה עם בנה, לראשונה מאז עזב לאירופה בתחילת העונה. "הייתי פה במשך שבועיים בעבר, והייתי אורחת של שי דורון ומשפחתה. אחד הדברים הכי טובים שקרו לי אי פעם היה להגיע לישראל", סיפרה אגדת כדורסל הנשים לוואלה! ספורט, "אני מאוד אסירת תודה על ההזדמנות שהוא קיבל לבוא ולשחק בישראל. זה מקום שמאוד מתאים לו. יש פה כדורסל ברמה גבוהה, אנשים מתייחסים למשחק הזה בצורה מאוד רצינית כאן, ולדעתי להתחיל את הקריירה שלו כאן, זה דבר מצוין. הכל תלוי בו, אם הוא ימשיך לעבוד קשה ולעבוד על המשחק שלו אז הכל יכול להיות. הדבר הכי חשוב זה שהוא אוהב את משחק הכדורסל, והוא יכול להיות טוב ככל שהוא רק רוצה להיות".

ליברמן, שתחגוג 60 ביולי הקרוב, מכונה ליידי מג'יק ונחשבת לאחת משחקניות כדורסל הנשים הטובות אי פעם. היא הובילה את נבחרת ארצות הברית למדליית כסף במשחקים האולימפיים במונטריאול כשהייתה רק בת 18, ופספסה הזדמנות לשחק בשיאה במשחקים האולימפיים ארבע שנים לאחר מכן במוסקבה. אחרי שסיימה לשבור שיאים במכללות אולד דומיניון, היא שיחקה בליגות החצי מקצועניות בארצות הברית לאורך כל השנים, כשבמקביל היא עוזרת לקדם את כדוסל הנשים. במהלך התקופה הזאת המירה את דתה מיהדות לנצרות.

עוד בנושא

שביעות רצון בהפועל ירושלים מרונלד רוברטס: "עושה מהלכים גדולים"
הפועל חולון: טו הולוואי צפוי לחזור לכשירות בעוד שבועיים
מודי מאור: "ירושלים צריכה להגיע לכל הגמרים". צפו בעימות בין שוטרים לאוהדי חולון

ננסי ליברמן, אימו של טי ג'יי קליין, הפועל חולון. ברני ארדוב
ננסי ליברמן בארנה בירושלים/ברני ארדוב

בקיץ 1997, עם הקמת ה-WNBA, הגיעה לפיניקס מרקורי ושיחקה בה עונה שלמה בגיל 39. עונה לאחר מכן מונתה לג'נרל מנג'ר והמאמנת של דטרויט שוק, אותה אימנה במשך שלוש שנים, ולאחר מכן עברה לעבוד ב-ESPN. במקביל, נכנסה כחברה בהיכל התהילה של הספורט האמריקאי ושל ספורט הנשים בכלל. בשנת 2008, כשהיא בת 50, חתמה על חוזה בן שבוע בדטרויט שוק ושיחקה משחק אחד. בנובמבר 2009 מונה למאמנת של טקסס לג'נדס מליגת הפיתוח, ובקיץ 2015 הפכה לעוזרת המאמן השנייה ב-NBA אחרי בקי האמון, כשמונתה לעוזרת של ג'ורג' קארל בסקרמנטו, תפקיד אותו סיימה לאחרונה ושם עבדה גם עם עומרי כספי.

"אני מאוד שמחה לראות את ההזדמנויות שנשים מקבלות באופן כללי", סיפרה ליברמן על התקדמות כדורסל הנשים, "באופן ברור לעין, כדורסל הנשים עבר דרך ארוכה מאוד, אירופה מפוצצת בשחקניות מוכשרות מאוד. אפילו הליגה כאן מלאה בשחקניות WNBA ברמה גבוהה, הכישרון הוא עצום. ה-WNBA נמצאת כרגע במצב הכי טוב אי פעם בכל הנוגע לתמיכת האוהדים, אנשים רואים את המשחק. אני מאמינה שזה רק ימשיך ויצמח. יש לנו את האחריות להכין את הקרקע למי שמגיע, אבל לדעתי העתיד הוא ורוד מאוד לנשים בספורט".

ובכל זאת, המרחק בין ה-NBA ל-WNBA ובין כדורסל הגברים לכדורסל הנשים הוא גדול מאוד.

"יש הבדל גדול בין כדורסל הגברים לכדורסל הנשים ואני לא חושבת שאפשר להשוות ביניהם. כדורסל הגברים משוחק הרבה מאוד שנים, הרבה יותר שנים מכדורסל הנשים, אבל העובדה שה-WNBA, ה-NBA וה-G-League נמצאות תחת אותה מטריה של ה-NBA, אתה תקבל את כל הדברים שאתה צריך. אימון ברמה גבוהה, הזדמנויות טובות, לשחק באולמות נהדרים. אני מאמינה שזה רק ילך ויתקדם, זה מאוד מרגש".

ליברמן תהיה אורחת מיוחדת של מנהלת ליגת העל לנשים מחר במשחק בין מכבי אשדוד לרמת השרון, והמנהלת אף תערוך טקס מיוחד לכבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully