וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר גיל 30: לאונרדו בונוצ'י קורס במילאן ומדאיג את הנבחרת

8.11.2017 / 13:00

הציפיות המוגזמות שהועצמו ללא צורך על ידי הענקת סרט הקפטן, הובילו בינתיים להתרסקות מהדהדת של בלם העל בסן סירו. הבלוג של יוכין תוהה האם הוא מסוגל לחזור למסלול הנכון בנבחרת בפלייאוף מול שבדיה

שחקן מילאן לאונרדו בונוצ'י. GettyImages
עתיד הקריירה שלו בסימן שאלה. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

כאשר פורסם לוח המשחקים בליגה האיטלקית, סימנו כל האוהדים את ה-28 באוקטובר וחיכו בקוצר רוח לקרב בין מילאן ליובנטוס. לאונרדו בונוצ'י מארח את האקסית – היש דרמה עסיסית ופיקנטית יותר? היתה זו ההעברה המפתיעה של הקיץ באירופה, ואחת הסנסציוניות ביותר בתולדות ארץ המגף. הגברת הזקנה הסכימה למכור את אחד הנכסים החשובים ביותר שלה ליריבה הישירה, ועל הסיבות לכך פירטנו בזמנו כאן. איטלקים רבים שהמעבר יסמל סוף עידן, ובקרב האדומים-שחורים נרשמה אופוריה בלתי נשלטת, שמזכירה במידה לא מבוטלת את החגיגות של אוהדי ארסנל אחרי ההחתמה של מסוט אוזיל בקיץ 2013.

ואולם, כאשר הגיע התאריך המיועד, בונוצ'י כלל לא היה על הדשא. הוא היה מושעה וצפה מהיציע ביובה מפרקת את מילאן לגורמים עם 0:2. האירוניה המרה היא כי לא רבים בסן סירו האמינו שהתוצאה יכולה היתה להיות אחרת לו היה הכוכב המהולל בהרכב. פתיחת העונה של בונוצ'י חלשה עד כדי כך שסימן שאלה ענק מרחף לא רק מעל העסקה אשר כדאיותה מוטלת כעת בספק גדול מאוד מבחינת מילאן, אלא מעל עתיד הקריירה שלו.

עוד בנושא

ונטורה דרוך לשבדיה: "לא חושבים בכלל על אפשרות שלא נעפיל למונדיאל"
ברחבי עולם הכדורגל נפרדו מאנדראה פירלו: "יכולת לשחק עוד 10 שנים"
גאטוסו הבריק: "אני שיפרתי את פירלו? בואו לא נתבתבל בין נוטלה וחרא"

לאונרדו בונוצ'י שחקן מילאן. רויטרס
המשבר הכי גדול שלו מאז הניפוי מאינטר. לאונרדו בונוצ'י/רויטרס

אפשר לאבד את המוניטין תוך שבועות?

המוניטין שלו נבנה בהדרגה, והוא הגיע בצדק רב למעמד של אחד הבלמים הטובים בתבל – אולי אפילו הטוב ביותר. הופעותיו ביורו 2016 היו מזהירות והזניקו אותו לרמה של כוכב על אמיתי. תרומתו לשש האליפויות הרצופות של יובנטוס ולשתי הופעותיו בגמר ליגת האלופות ב-2015 וב-2017 כבירה. הוא שילב באופן קרוב לשלמות משחק הגנה חסר פשרות עם ראיית משחק משובחת ויכולת מסירה יוצאת דופן. אלגנטיות וקשיחות בחבילה אחת. גם כושר המנהיגות שלו לא הוטל בספק. הצעיר בשלישיית BBC, לצד ג'ורג'ו קייליני ואנדראה ברזאלי, הוא נתפס כדומיננטי ביותר. כבלם המרכזי בשלישיה, הוא נתן את ההנחיות, וגם היה אחראי על ניווט המשחק מאחור.

אי אפשר לרסק את הכל תוך שבועות ספורים, ובתודעה הקולקטיבית בונוצ'י הוא עדיין סופר-סטאר – אבל סופר-סטאר במשבר הגדול ביותר בחייו מאז הניפוי מאינטר לפני עשור. הציפיות, כך מסתבר, היו גבוהות מדי, ומספר גורמים העצימו אותן לרמה לא מציאותית. כתוצאה מכך, התרחשה הקריסה, והבלם מגיע למשחקי הפלייאוף הגורליים של הנבחרת הכחולה מול שבדיה במצב בעייתי במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מילאן ריקרדו מונטוליבו. Claudio Villa, GettyImages
לא היה נכון לנשל אותו לטובת שחקן שמעולם לא היה קפטן בשום מקום. ריקרדו מונטוליבו/GettyImages, Claudio Villa

אתגר בלתי אפשרי עם סגל חדש?

אשמה לא מבוטלת נופלת על המועדון עצמו. ראשית, הפך בונוצ'י לחלק ממסע רכש גדול ומופרך. כפי שציינו כאן באוגוסט, כל אחד מהשחקנים החדשים של האדומים-שחורים טוב ולגיטימי, אך מספרם גדול מדי, וביחד הם מפרים לחלוטין את האיזון. אי אפשר לבנות את הקבוצה מאפס, על טהרת כוכבי רכש, ללא שלד איתן. על בונוצ'י הוטלה משימה קשה מאוד לשמש מנהיג ונושא דגל של חבורה לא מגובשת. אפילו זבונימיר בובאן אמר בקיץ: "אף אחד מהשחקנים החדשים לא מצוין, פרט לבונוצ'י". יש צדק בדבריו, אבל התפיסה הזו העמידה את הבלם בפני אתגר לא שגרתי, איתו לא נדרש להתמודד בעבר. הרי ביובנטוס הוא צמח מלמטה, וגם כאשר הגיע לשיא תמיד נעזר בקפטן המופתי ג'יג'י בופון.

שנית, מילאן הגדילה לעשות כאשר מינתה את בונוצ'י באופן מיידי לקפטן. האחריות על כתפיו היתה גדולה גם כך, ולא היתה כל סיבה להעמיס עול נוסף. הענקת הסרט לשחקן חדש מהווה מעשה חריג, ובדרך כלל משמעותה חוסר יציבות. ריקרדו מונטוליבו לא תמיד היה בקונצנזוס, ואף סבל מפציעות רבות, אך לא היה נכון לנשל אותו לטובת שחקן שמעולם לא היה קפטן בשום מקום. הדבר רק העלה את הרף בו היה בונוצ'י אמור לעמוד. הוא שידר את המסרים הנכונים לפני תחילת העונה, וטען שהוא "רעב מתמיד". הוא היה אמור להביא לסן סירו הילה של ווינריות. לשם כך שולמו תמורתו 42 מיליון יורו.

שחקן מילאן לאונרדו בונוצ'י. GettyImages
היה אמור להביא את הווינריות. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

השיטה שונתה, התוצאות לא הגיעו

הפיאסקו הראשון הגיע כבר במחזור השלישי כאשר לאציו הביסה את מילאן 1:4 בתצוגת תכלית של צ'ירו אימובילה. החלוץ כבש שלושער, בישל את הרביעי, ועשה צחוק מבונוצ'י שהיה אשם ישירות בשתי ספיגות לפחות. "אנחנו חייבים להפשיל שרוולים ולהשתפר. התפקיד שלי הוא לעזור לשחקנים הצעירים", אמר אז בונוצ'י, והמאמן וינצ'נצו מונטלה הדגיש: "נכשלנו במבחן, ונפיק את הלקחים מכך".

הלקח המרכזי של מונטלה היה כי צריך להתאים את השיטה לבונוצ'י. יש לזכור כי החתמתו לא היתה חלק מהתוכנית המקורית של המועדון. ההזדמנות הנדירה להביא כוכב ברמתו צצה אחרי שמתיאו מוסאקיו כבר נרכש מוויאריאל, והכוונה ההתחלתית היתה לשלבו עם אלסיו רומאניולי. הבלם הצעיר נעדר מהמחזורים הראשונים בשל פציעה, והיו שהעריכו כי יתקשה למצוא את מקומו, אבל המפלה מול לאציו גרמה לצוות המקצועי לעבור לשיטת שלושה בלמים. מונטלה הימר על 2-5-3 במקום 3-3-4, על אף שזה לא בהכרח מתאים ליתר השחקנים.

התוצאה? בונוצ'י התרשל פעמיים בהפסד 2:0 לסמפדוריה, לא הצליח להנהיג כאשר רומא ניצחה 0:2 בסן סירו, ואז נכשל לחלוטין נגד מאורו איקארדי כאשר אינטר חגגה עם 2:3 דרמטי בדרבי והנחילה לרוסונרי הפסד שלישי רצוף. בין לבין, היה גם המשחק המוזר מול רייקה בליגה האירופית, כאשר הקרואטים כבשו שני שערים מאוחרים והישוו ל-2:2 (גם אם מילאן ניצחה בסופו של דבר עמוק בזמן פציעות).

וינצ'נזו מונטלה מאמן מילאן. רויטרס
לא הסתיר את הכעס שלו. וינצ'נזו מונטלה/רויטרס

"מילאן מצטערת על החתמת בונוצ'י"

"כעסתי על בונוצ'י כי הוא הקפטן, וצריך להוות דוגמא ולהראות כיצד שומרים על היתרון. אנחנו צריכים לשפר את הארגון בהגנה, כי אנחנו עדיין לא מוכנים מנטלית", אמר מונטלה אחרי הקרב מול רייקה. בונוצ'י לא הסתיר את האכזבה מעצמו: "אני לא מרוצה מהופעותיי במילאן עד עכשיו. אני צריך לתרום יותר כמנהיג. ידעתי שלא הכל יהיה פשוט כאשר הצטרפתי למילאן, והבנתי שיהיו גם בעיות, אבל אני לא מרגיש כמו שעיר לעזאזל. אם מטילים בי ספק, המוטיבציה שלי רק עולה", הגיב בונוצ'י. ואולם, אחרי ההפסדים לרומא ולאינטר, שהעלימו את התקווה להיאבק על האליפות, הוא באמת הפך לשעיר לעזאזל.

ואז הגיע המשחק הביתי מול גנואה, והכרטיס האדום המיותר כבר בדקה ה-25. בונוצ'י פגע באלאנדרו רוזי, ואיפשר לקבוצה שנמצאת במשבר עמוק לחלץ נקודת חוץ בתיקו מאופס בסן סירו. אוהדים מסוימים אפילו נשמו לרווחה כאשר נודע כי השעיה בת שני משחקים תמנע ממנו לשחק מול הגברת הזקנה. לראיה, כאשר חזרה מילאן בלעדיו לרביעיה אחורית, היא הביסה 1:4 את קייבו. נגד יובה, בחר מונטלה לחזור שלישיה, שילב את המגן השווייצרי ריקארדו רודריגס כבלם, וגונסאלו היגוואין נהנה עד הגג.

הלחץ רק גובר. בתקשורת האיטלקית דווח כי בונוצ'י כבר הציע לוותר על תפקיד הקפטן, אך מונטלה הכחיש את הידיעות: "הוא לא אמר לי דבר". פיירפאולו מרינו, המנהל הספורטיבי של נאפולי לשעבר, הצהיר: "אני חושב שמילאן כבר מצטערת על רכישת בונוצ'י. מונטלה לא רצה לעבור לשלושה בלמים, אך נאלץ לעשות זאת בגללו. אם ההנהלה היתה יכולה להחזיר את הגלגל לאחור, היא היתה משקיעה את הכסף הזה בחלוץ צמרת".

שחקן נבחרת איטליה לאונרדו בונוצ'י  עם ג'אנלואיג'י בופון. GettyImages
יעמיק את המשבר מול שבדיה? לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

"הוא יחזור לעצמו"

גם אלברטו פראריני, המוטיבטור שהחדיר בבונוצ'י הצעיר את האמונה בכוחותיו כאשר בילה בהשאלה בטרוויזו ב-2007, נדרש לסוגיה. "הקריירה שלי היתה בסכנה אז. איבדתי את הבטחון העצמי, והיו מחשבות על פרישה. חשבתי שאני גמור. אלברטו הראה לי את הכוח הפנימי שבי", נזכר בזמנו הבלם. כעת, טוען פראריני שחניכו מסוגל לחזור. "ההרחקה מול גנואה היא נקודת השפל, ואני משוכנע שלאונרדו יחזור לעצמו מעכשיו. הוא לא נולד אלוף, אלא בנה את עצמו בזכות עבודה קשה, וכך יהיה גם הפעם", הוא טען.

האמנם?בגיל 30, בונוצ'י באמת לא יכול להיחשב השקעה לעתיד. הוא הגיע על מנת לספק את הקבלות כאן ועכשיו. אם לא יצליח, הקריירה שלו תהיה בסכנה, וזה נכון גם לגבי הנבחרת. האיטלקים היו מעדיפים לראות אותו בכושר אחר לחלוטין לקראת הקרבות מול הסקנדינבים, אבל כאן מסתתרת גם ההזדמנות להחזיר את העונה למסלול הנכון. בונוצ'י עשוי להיות הגיבור המרכזי בפלייאוף העליה למונדיאל, לטוב או לרע. זו יכולה להיות נקודת המפנה מבחינתו, אבל הוא עלול גם להעמיק את המשבר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully