וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "יוהאן שלח יד מהשמיים כדי לעזור לברצלונה מול פריס"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ציין שנה למות אביו בראיון בברצלונה: "הזמן עובר מהר וזה עדיין מרגיש טרי", "אבי הוא בן אלמוות", "בשנה האחרונה הקשר בין המשפחה לבארסה השתפר"

רויטרס

שנה עברה מאז אחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, יוהאן קרויף, הלך לעולמו בגיל 68. האגדה ההולנדית נכנעה למחלת הסרטן ממנה סבל במשך כשנתיים. קרויף, שהחל את הקריירה באייאקס, בשורותיה שיחק כ-11 שנה (בשתי קדנציות שונות) נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ולכזה ששינה את פני הכדורגל מקצה לקצה. הוא שיחק במשך חמש שנים בברצלונה לפני שעבר גם בארצות הברית. את הקריירה סיים בהולנד, כששיחק בעונת 1983/84 בפיינורד. כמו כן, בנבחרת ההולנדית רשם 48 הופעות ו-33 שערים.

עונת 1971/72 הייתה מהעונות הגדולות בקריירה שלו, כשבאותה עונה הוא הוביל את הקבוצה לזכייה שנייה ברציפות בגביע אירופה לאלופות. בשל הזכייה יצאו עיתוני הולנד בכותרות וכינו את המשחק של אייאקס באותן שנים כ"טוטאל פוטבול" - מושג המוכר לחובבי הכדורגל עד לימים אלו. היום (שישי) ג'ורדי, בנו של יוהאן, העניק ראיון ל'ספורט' הקטלוני בו סיפר על השנה שעברה עליו מאז לכתו של אביו.

עוד בנושא:

יוהאן קרויף, מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 68
מחלת הסרטן הכניעה אותו: יוהאן קרויף הלך לעולמו בגיל 68 בברצלונה
אבל בעולם הספורט: "קרויף השפיע יותר מכל אחד אחר על היופי של המשחק"
הרגעים הכי גדולים, והשערים הכי גדולים בקריירה האגדית של יוהאן קרויף
חברו הישראלי של קרויף: "הוא רצה לחזור לחגיגות האליפות של מכבי ת"א"

ג'ורדי קרויף עם ג'וזפ מריה ברתומאו נשיא ברצלונה בטקס לזכר יוהאן קרויף. רויטרס
מתקשה לעכל. ג'ורדי/רויטרס

"הזיכרון שלי מאבא הולך איתי לכל מקום", פתח ג'ורדי: "הוא הולך איתי בכל מקום, הוא כאן איתי ובכל פעם. אני לפעמים שואל את עצמי אם זה ייעלם מתישהו, אני מאמין שלא. הזמן עובר מהר, אבל זה מרגיש כל כך טרי. הזיכרונות שלי ממנו כל כך נוכחים, כל כך עקביים, בכל יום והוא תמיד איתי. אני עדיין ממתין בכל בוקר לשיחת טלפון ממנו, הנוכחות שלו כל כך קיימת בעיקר כי אני שומע עליו כל כך הרבה אנקדוטות לגביו, מכל כך הרבה אנשים".

לגבי ההתמודדות עם לכתו של יוהאן אמר: "אבא שלי הוא בן אלמוות וכל מה שהוא ייצג יישאר לנצח, אבא שלי הוא אייקון. אנשים בעיקר זוכרים אותו בתור שחקן ומאמן, אבל בשבילי הזיכרון הכי טהור הוא הקשר שלנו בתור אב ובן. העצות והשיחות שלו איתי היו ברובן לא קשורות לכדורגל, אלא לחיים שלי ושלו ביומיום".

"תמיד כשאני נתקל בבעיה, אני חושב כיצד הוא היה מתנהל באותה הסיטואציה", סיפר ג'ורדי: "הוא תמיד לימד אותי לקחת החלטות בצורה הכי הומנית שיש, תמיד לחשוב על האנשים שעומדים מאחורי ההחלטה. מעולם הוא לא סיפק לי מדוע הוא בחר בשם שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יוהאן קרויף. רויטרס
הקשר התחזק. יוהאן קרויף/רויטרס

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב נכח ב-1:6 ההיסטורי של ברצלונה מול פריס סן ז'רמן בשמינית ליגת האלופות והעניק את הזווית שלו: "זה היה לילה מטורף, אמיץ ומיוחד. זה היה נראה שברצלונה שיחקה את הכדורגל של יוהאן, עם שלושה בלמים ורביעייה בקישור. אבא היה גאה בקאמבק הזה, ולהרגשתי הוא שלח יד מהשמיים כדי לעזור לבארסה".

כמובן, הסוגייה הבוערת ביותר בנוגע לברצלונה היא יורשו של לואיס אנריקה וגם לכך נדרש ג'ורדי: "אני לא יודע מי עדיף על פני מי", אמר בנוגע לשאלה מי מבין השלושה (רונאלד קומאן, קרלוס אנסואה וארנסטו ואלוורדה) צריך לאמן בעונה הבאה: "אני סקרן לדעת מי יאמן בעונה הבאה, זו בחירה קשה מאוד". לסיכום סיפר: "השנה האחרונה הצליחה להוכיח שהקשר בין ברצלונה למשפחת קרויף חזק מתמיד. היחסים השתפרו אחרי שנים קשות, אני מרגיש שבסופו של דבר כולנו ניצחנו למען אבא שלי, וזה משמח אותי מאוד".

ניימאר שחקן ברצלונה חוגג עם סרג'יו בוסקטס. AP
חלק מלילה היסטורי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully