וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטה, שיראה ודוסטוייבסקי: מתיאה קלדארה, בלם העתיד של איטליה

26.2.2017 / 14:00

משחקים ספורים במדי אטאלנטה שיכנעו את יובנטוס להחתים את הבלם בן ה-22, שהולך בעקבות גאטאנו שיראה, לובש את המספר של אלסנדרו נסטה, אבל בשעות הפנאי עוסק בעיקר בקריאת קלאסיקה רוסית. הבלוג של יוכין על מתיאה קלדארה, היורש של BBC

מתיאה קלדארה שחקן אטאלנטה. GettyImages
עצר את נאפולי אחרי 18 משחקים עם שער. מתיאה קלדארה אמש/GettyImages

יובנטוס השיגה אתמול (שבת) ניצחון פשוט על אמפולי (0:2), אבל הכוכב הבולט שלה הצטיין במקום אחר לגמרי, כ-800 קילומטרים דרומה מטורינו. מתיאה קלדארה, הבלם בן ה-22 שנרכש על ידי הגברת הזקנה מאטאלנטה בינואר תמורת 15 מיליון יורו והושאל מיד חזרה עד קיץ 2018 על מנת להמשיך לצבור נסיון, הבקיע צמד ב-0:2 המכונן בנאפולי, אשר חיסל סופית את שאיפות האליפות של מאוריציו סארי.

השער הראשון היה שגרתי יחסית עבור שחקן הגנה, בנגיחה אחרי כדור קרן. השני היה מעשה אמנות במתפרצת, אליה הצטרף קלדארה במפתיע ודהר לאורך כל המגרש כדי לקבל את הכדור ברחבה ולהכניע את פפה ריינה בנגיעה אחת. בנוסף, הוא גם הצטיין בתפקידו העיקרי, חיסל לחלוטין את התקפת המארחת, ניצח בכל הקרבות האוויריים, ביצע שלוש חטיפות ונעל את הרחבה. היה זה משחק הליגה הביתי הראשון מאז דצמבר 2015 בו לא הצליחה נאפולי למצוא את הרשת. אטאלנטה גם עצרה את רצף 18 המשחקים בהם כבשה נאפולי באופן כללי. מי היריבה הקודמת שלא ספגה ממנה? אטאלנטה, כמובן – היא ניצחה 0:1 בברגאמו גם בסיבוב הראשון.

עוד בנושא

צמד למתיאה קלדארה ב-0:2 של אטאלנטה בנאפולי
"שוער כמוהו מגיע פעם ב-40 שנה": דונארומה חגג 18
בלסטר סיטי בודקים מי בגד בקלאודיו ראניירי המפוטר

ג'אן פיירו גאספריני מאמן אטאלנטה. GettyImages
זרק את קלדארה למים. ג'אן פיירו גאספריני/GettyImages

בכורה חלומית בהפתעה

את המשחק ההוא, בתחילת אוקטובר, לא ישכח קלדארה לעולם, כי היתה זו הופעת הבכורה שלו בהרכב בליגה הבכירה. המאמן ג'אן פיירו גאספריני החליט לבצע מהפכה ולשלב בהרכב צעירים בוגרי אקדמיה, אבל לא סיפר על התוכניות לבלם עד הרגע האחרון כדי לא להלחיץ אותו. כאשר נזרק במפתיע למים העמוקים, עשה ילד הפלא עבודה פנומנלית, ומאז אי אפשר לדמיין את אטאלנטה בלעדיו. החבורה התוססת של הבוס שמאמין בצעירים, עליה מומלץ לקרוא בהרחבה כאן, יצאה לדהירה מזהירה מהתחתית לצמרת, והכשרונות המוצלחים משכו באופן טבעי תשומת לב ממועדוני הפאר. רוברטו גליארדיני חתם בינואר באינטר, הגברת הזקנה שמה את ידה על קלדארה.

הכוכב עצמו היה המום כאשר התברר לו שהעניין מצד יובה רציני. "חשבתי שזו בדיחה, לא האמנתי שיובנטוס תרצה אותי אחרי מספר משחקים ספורים בליגה", הוא אמר, ונאלץ מיד להתמודד עם הקבלה היסטורית עצומה. כי הרי גאטאנו שיראה, אחד הבלמים הטובים בתולדות הכדורגל האיטלקי, אולי אפילו הגדול מכולם, עבר ב-1974 מאטאלנטה ליובנטוס. כבוד עצום הוא ללכת בעקבותיו, אך גם הציפיות עשויות להיות בהתאם. "אני אפילו לא רוצה שיגידו את שמי בנשימה אחת עם שיראה, הוא קדוש", הצהיר קלדארה. ואולם, אי אפשר להתעלם מההשוואה הזו, בין היתר בשל אופיו המיוחד של הבלם הצעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גטאנו שיראה בלם יובנטוס. AP
קלדארה: "אני אפילו לא רוצה שיגידו את שמי בנשימה אחת עם שיראה"/AP

קרא את החטא ועונשו פעמיים

שיראה היה הג'נטלמן האולטימטיבי של הכדורגל, דמות מופת על המגרש ומחוצה לו. קלדארה מזכיר אותו – הוא שחקן הוגן שמקרין מנהיגות שקטה, וניחן באופקים רחבים הרבה יותר בהשוואה לכדורגלן ממוצע. האהבה למשחק גרמה לו להשהות בינתיים את הייעוד השני בחיים – לימודי שפות וספרות. קלדארה מגדיר את פלייסטיישן כבזבוז זמן, וגם לא חובב בילויים במועדונים. חברתו היא סטודנטית למשפטים, ואת זמנו הפנוי הוא מבלה בקריאה, במיוחד של קלאסיקה רוסית.

את החטא ועונשו של פיודור דוסטוייבסקי הוא קרא פעמיים, כדי להבין טוב יותר את הדקויות. הוא דן בדמותו של רסקולניקוב עם חברו הטוב לספסל הלימודים. הוא גמע בשקיקה את כל יצירותיו של לב טולסטוי – מלחמה ושלום, אנה קרנינה ועוד. הוא התאהב בצופן דה וינצ'י של דן בראון. בתיק הגב הגדול שלו, אותו סירב להחליף מאז נעוריו, אפשר למצוא תמיד מגוון ספרים, והוא לוקח אותם לכל מקום. לא לחינם הדביק לו השותף לחדר, החלוץ אנדאה פטאניה, את הכינוי "המשורר". בקבוצה התרגלו לתחביבו, גם אם הוא יודע שאין לו סיכוי לשכנע את יתר השחקנים לאמץ אותו. "יש לי סיכוי טוב יותר להעפיל לליגת האלופות מאשר לגרום לשחקנים אחרים לקרוא", אמר קלדארה בהומור אופייני.

בלם מילאן לשעבר אלסנדרו נסטה. Luca Bruno, AP
קלדארה: "נסטה הוא המודל לחיקוי"/AP, Luca Bruno

אבא מסרב לראות את המשחקים

הוא היה שמח להכיר את שיראה, אבל מעולם לא ראה אותו בפעולה, ונולד חמש שנים אחרי שהגיבור הגדול נהרג בתאונת דרכים. לכן אפשר רק לקרוא עליו, ואת ההשראה שאב קלדארה בילדותו מאלסנדרו נסטה. "הוא המודל לחיקוי, בלם נהדר ששיחק בהגינות, והיה צנוע. הוא אף פעם לא דיבר בתקשורת, אלא רק על המגרש. הערצתי אותו ורציתי להיות כמוהו", אמר הכוכב הצעיר, וזה מסביר את הבחירה העקבית בחולצה מספר 13 בכל קבוצותיו. זה היה המספר של נסטה בלאציו, מילאן ונבחרת איטליה, וקלדארה ביקש אותו כבר ב-2014 כאשר אטאלנטה העבירה אותו בהשאלה לטרפאני מהליגה השניה.

ההחלטה לעזוב את הבית לא היתה פשוטה, ולקח לנער זמן לא מבוטל להתרגל לחיים עצמאיים בסיליציה, שם האנשים שונים בתכלית בהשוואה לברגאמו. הוא התקשר למשפחתו ללא הפסקה, ובמשחק החוץ הראשון שלו נגד קארפי ביקש מאביו לבוא ולתמוך בו מהיציע. הוא אירגן את הכרטיס, וסטפאנו קלדארה אכן הגיע לאיצטדיון כדי לקבלו – אבל נרתע מלהיכנס פנימה. משום מה, סבור האב שהוא עלול להביא מזל רע לבנו, ולכן אינו מסוגל לצפות במשחקיו, אפילו לא בטלוויזיה. במקום להיות באיצטדיון, הוא שוטט ברחבי קארפי, התעדכן בתוצאה רק אחרי שריקת הסיום. היא לא היתה מעודדת, אגב. טרפאני ספגה שני שערים, וקלדארה התקשה להסתגל.

באופן כללי, היתה לטרפאני הגנה מחוררת בעונת 2014/15, ואטאלנטה סברה שהבלם הצעיר עדיין לא בשל. בעונה שעברה, נשלח קלדארה בהשאלה נוספת, הפעם בצ'זנה, קרוב יותר הביתה. הפעם היתה ההתאקלמות קלה יותר, והבלם בלט כאחד הטובים בתפקידו בליגה השניה. לואיג'י די ביאג'ו, מאמן הנבחרת הצעירה, דאג לזמנו לסגל, שילב אותו במרכז ההגנה לצד אלסיו רומאניולי, והודיע: "יש לו עתיד מזהיר, והוא עשוי להגיע במהרה לאחת הקבוצות הגדולות". ואולם, איש לא העלה בדעתו שזה יקרה תוך חודשים ספורים, ובתחילת העונה הנוכחית בכלל ישב קלדארה על ספסל אטאלנטה.

מתיאה קלדארה שחקן אטאלנטה מול צ'ירו אימובילה שחקן לאציו. GettyImages
הפריצה הגיעה מוקדם מהצפוי. מתיאה קלדארה/GettyImages

שותף לאליפות של יובה כבר באטאלנטה

ההימור של גאספריני לקראת המשחק מול נאפולי שינה את הכל, והנסיקה היתה מטאורית בכל קנה מידה. כעת נמצא קלדארה בדרך הבטוחה לסגל הנבחרת הבוגרת. "הוא אחד השחקנים הצעירים שיעזרו לנו בקרוב מאוד", קבע המאמן הלאומי ג'אמפיירו ונטורה בשלהי 2016, וסימן את הבלם כיורשם העתידי של לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'ו קייליני ואנדראה ברזאלי. שבועות ספורים חלפו, והתברר שגם יובנטוס מסכימה איתו לחלוטין. האיש ששיחק לפני פחות משנה בליגה השניה, הפך לתקווה הגדולה של הזברות. בינתיים הגברת הזקנה לא זקוקה לו, ולכן הוא יישאר למשך שנה וחצי בקבוצת נעוריו אותה הוא אוהב יותר מכל, אבל זה לא אומר שלא יהיו לו מניות באליפות המסתמנת.

כבר בנובמבר הבקיע קלדארה בניצחון 1:2 על רומא ופגע משמעותי בסיכויי הקבוצה של לוצ'אנו ספאלטי להיאבק על סקודטו נגד יובה. אתמול הוא חיבל גם בתוכניותיה של נאפולי, והצמד העלה את לחמישה שערים, תוך שהוא הופך לשחקן ההגנה הפורה ביותר בליגה. לשם השוואה, השיא האישי של נסטה עומד על שלושה שערים בעונה, כך שבתחום זה כבר עבר קלדארה את אלילו. השערים מהווים רק בונוס, כמובן, כי הוא מצטיין בעיקר בתפקידו המרכזי, וזה לא דבר של מה בכך לשמור על רשת נקיה מול נאפולי במשך 180 דקות תמימות. "אני גאה שרכשנו את קלאדרה", אמר אתמול בסיפוק מנכ"ל יובנטוס בפה מארוטה. אכן, יש במה להתגאות.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully