וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסא איגייבור בראיון בלעדי: "ירדתי ללובי ואמרתי לג'ורדי: 'תשחרר אותי'"

1.2.2017 / 21:30

הדרמה במלון בחיפה ("אמרתי לג'ורדי שקיבלתי הצעה שלא אוכל לסרב לה"), הפרידה מהחברים במכבי תל אביב ("זו משפחה, כואב שלא אראה אותם"), האוהדים ("לא בגללם עזבתי") וטל בן חיים ("יכול להבין אותו"). נוסא איגייבור בראיון בלעדי אחרי המעבר לריזספור

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים לאחר ה-2:2 של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה

"הלכתי לישון מתוך אמונה אמיתית שיש לי סיכוי לפתוח במשחק נגד מכבי חיפה", מתחיל לתאר נוסא איגייבור בראיון בלעדי לוואלה! ספורט את יומו האחרון כשחקן מכבי תל אביב. "היינו במלון בחיפה, השעה הייתה לקראת 18:00 ופתאום קיבלתי טלפון מהסוכן שאמר: 'נוסא, ריזספור נותנת כל מה שביקשת. קח את המטוס הראשון לאיסטנבול ותבוא לחתום. לא ידעתי מה לעשות באותו רגע. הוא אמר לי שבנתב"ג יחכה לי כרטיס למחלקת עסקים ושאצא לדרך".

עוד בנושא:

נוסא איגייבור עזב את מכבי תל אביב וחתם בריזספור
האריס מדוניאנין עזב גם הוא וחתם בפילדלפיה יוניון מה-MLS
טל בן חיים נשאר: "זה היה קרוב, יכול להבין את מכבי תל אביב"
אחרי פיצוץ העסקה עם קלאב ברוז': מכבי תל אביב תציע לבן חיים חוזה משודרג

שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור. ברני ארדוב
"פתאום הגיע הטלפון מהסוכן". נוסא איגייבור/ברני ארדוב
"ג'ורדי חיבק אותי, אמר שהוא אוהב אותי ומבין אותי, ולמזלי הוא לקח 19 שחקנים אז הוא יכול לשחרר אותי באופן מיידי. אפילו לא הספקתי להיפרד מהחברים, לא אמרתי שלום"

איגייבור ממשיך בתיאור: "ירדתי ללובי של המלון והקבוצה הייתה לפני התדרוך האחרון של ג'ורדי קרויף. ראיתי אותו בחדר וקראתי לו החוצה. אמרתי לו: 'ג'ורדי, קיבלתי הצעה שלא אוכל לסרב לה - חוזה לשלוש שנים וחצי עם שכר כפול ממה שאני מקבל במכבי. לא יודע מה תכננת לגבי הערב, אבל אני חייב לטוס לאיסטנבול באופן מיידי'".

איך קרויף הגיב?

"ג'ורדי חיבק אותי, אמר שהוא אוהב אותי ומבין אותי, ולמזלי הוא לקח 19 שחקנים אז הוא יכול לשחרר אותי באופן מיידי. אפילו לא הספקתי להיפרד מהחברים, לא אמרתי שלום. נסעתי מהר הביתה לתל אביב, לקחתי כמה דברים ועליתי על הטיסה ב-21:00 מנתב"ג. אם הייתי במחלקה רגילה אפילו לא הייתי מספיק לטיסה, אבל הטורקים ארגנו כרטיס לביזנס אז עשיתי כמה טלפונים והמטוס חיכה לי. הטיסה יצאה כמה דקות מאוחר יותר בגללי".

ומה היה שם באיסטנבול?

"הגעתי למלון אחרי חצות, ישנתי ולמחרת (שלישי) נפגשתי עם הנשיא של ריזספור, חתמתי על החוזה ואז גם הודעתי לכל החברים שאני עוזב".

איך הם הגיבו?

"שמע, זו הייתה משפחה בשבילי. טל בן חיים, דור מיכה, ברק יצחקי, אייל גולסה שהצטרף השנה. כשהייתי מגיע עם הרכב לחנייה בקרית שלום, כבר הייתי מתחיל לצחוק ממה שאני אעבור בחדר ההלבשה. אני פשוט אוהב אותם ויש לי כאב עצום שלא אראה אותם. זו הייתה המשפחה שלי לאורך הרבה זמן ועברתי איתם הרבה חוויות. אם אשמיע לך את הקטעים שהם שלחו לי גם בווידאו, אתה תיפול על הרצפה. לא אשכח אותם בחיים".

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
חיבק ושחרר. ג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס
"ממש לא. אתה חושב שעזבתי בגלל חמישה אחוזים שקיללו אותי ושרקו לי בוז? מה פתאום! אני לוקח מפה רק את הדברים החיוביים, לא את אלה שבחרו לרדת לחיים שלי. הם לא מעניינים אותי ולא בגללם עזבתי"

בסופו של דבר אפשר לומר שאתה עוזב בגלל האוהדים.

"ממש לא. אתה חושב שעזבתי בגלל חמישה אחוזים שקיללו אותי ושרקו לי בוז? מה פתאום! אני לוקח מפה רק את הדברים החיוביים, לא את אלה שבחרו לרדת לחיים שלי. הם לא מעניינים אותי ולא בגללם עזבתי. לא יכולתי לסרב להצעה כזו לשלוש שנים וחצי, ועוד בחוזה כפול ממה שהיה לי במכבי. אני יודע שאני עובר לקבוצה שלא תתמודד על האליפות, אבל אני גם משוכנע שזו לא התחנה האחרונה בקריירה שלי. יש לנו כרגע משימה להישאר בליגה, ולשמחתי אני עובר לעיר קטנה ומיוחדת, לפי מה שראיתי בגוגל. במועדון גם משחקים שני שחקנים ניגרים שאחד מהם היה איתי בנבחרת והשני צעיר יותר. כמו שאמרתי לך בראיון הקודם בינינו, הייתי שמח אם היה לי עוד בחור מניגריה במכבי, כמו שלטוני וואקמה יש את ג'ון אוגו בבאר שבע".

מה הרגע המאושר שתיקח איתך לכל החיים?

"אני חושב שההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות הייתה הרגע הכי מאושר שלי במכבי, אבל אני גם לא שוכח את הטרבל עם פאקו. מעולם לא לקחתי שלושה תארים בעונה. זה דבר מיוחד שאנצור אותו לנצח בלבי".

ומה הרגע הכי קשה?

"באופי שלי אני לא אחד שזוכר רגעים שליליים. אני מהר מאוד מוחק את הרגעים הקשים בחיים. זה מנגנון שפיתחתי ולכן אני עוזב את מכבי רק עם הרגעים החיוביים. עוזב בכאב על הפרידה מהמשפחה, אבל בשמחה וציפייה להתחיל משהו חדש במקום שרצה אותי ונתן לי את החוזה שביקשתי, ואף מעבר לכך".

נוסא איגייבור, טל בן חיים, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"מקווה בשבילו שיגשים את החלום בקיץ". נוסא איגייבור עם טל בן חיים/ברני ארדוב
"טל בן חיים הוא שחקן ההכרעה של מכבי. אני מבין שהוא רצה להגשים את החלום ולשחק באירופה, אבל אני גם יכול להבין את ג'ורדי שלא רצה לשחרר אותו"

גם טל בן חיים רצה לעזוב, ואותו ג'ורדי דווקא השאיר.

"טל בן חיים הוא שחקן ההכרעה של מכבי, אחד השחקנים החשובים בקבוצה. אני מבין שהוא רצה להגשים את החלום ולשחק באירופה, אבל אני גם יכול להבין את ג'ורדי שלא רצה לשחרר אותו. אין ספק שזה היה הרגע הכי נכון מבחינת טל לעבור - מבחינת הגיל והסיטואציה. אני מקווה בשבילו שיגשים את החלום הזה בקיץ".

האם נכון לומר שברגע ששוטה ארבלדזה פוטר ידעת שזמנך קצוב?

"לא. זו הייתה החלטה שלי. נכון שהיו כל מני אפשרויות ודיבורים, אבל אני מאמין שאם לא הייתי הולך לטורקיה, הייתי משלים את החוזה שלי במכבי תל אביב. הייתה לי הצעה מסין, אבל היא לא הייתה מגובשת ומוחלטת אז לא יכולתי לחכות, למרות שמדובר באפשרות להרוויח הרבה מאוד כסף. ריזספור חיזרה אחריי במשך חודש וחצי ואני הייתי מאוד קשוח. אמרתי להם: 'רק אם אתם מקבלים את הדרישות שלי, תתקשרו'. זה קרה".

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לוקח רק את הרגעים החיוביים". נוסא איגייבור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully