וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבויות האחרונות של כבירי: חמישה צ'קים, אחד על סך שני מיליון שקל

12.12.2016 / 16:43

לוואלה! ספורט נודע ממה מורכבות הבטוחות של בעלי הפועל תל אביב, אותן תעביר הבקרה לנאמנים החדשים המופקדים על המועדון. במקרה ולצ'קים לא יהיה כיסוי, כבירי ייתבע באופן אישי. עורך הדין של השחקנים לקבוצה: "יש לשלם את השכר עד ל-13.12"

ניב אהרונסון

הרשות לבקרת תקציבים תמסור בימים הקרובים לנאמני הפועל תל אביב את ההמחאות שהפקיד ברשותה הבעלים לשעבר אמיר כבירי בתחילת העונה. 17.5 מיליון שקל הופקדו כערבויות וכבטוחות שונות בתחילת העונה. מתוכן נותרו בקופת הבקרה ארבעה מיליון שקלים בהמחאות אישיות של כבירי. מדובר בחמש המחאות. ארבע מהן על סכום של חצי מיליון שקל להמחאה וההמחאה החמישית היא על סכום של שני מיליון שקל. כל אחת מארבע ההמחאות על סך חצי מיליון שקל היא לחודש אחר החל מספטמבר 2016 ועד דצמבר 2016. ההמחאה החמישית על גובה של שני מיליון שקל היא ללא תאריך כך שניתן לרשום עליה תאריך מיידי.

כל חמש ההמחאות הן אישיות של כבירי ורובן מחשבון בבנק הפועלים. בתחילת העונה, בחודש יולי, כשהן הופקדו בבקרה כחלק מאותו סכום של 17.5 מיליון שקל שהתבקש כבירי להעביר, הן נבדקו מול הבנקים והיה לכולן כיסוי. לבקרה יש אפשרות לבצע רק פעם אחת במהלך העונה בדיקת כיסוי מול הבנקים וכשהן נבדקו בחודש יולי, היה להן כיסוי.

בבקרה וכך גם הנאמנים שינהלו מעתה את הפועל תל אביב מקווים כי לכל ההמחאות יהיו הכיסויים המתאימים, כך שניתן יהיה להשתמש בכסף לתשלום משכורות לשחקנים ולעובדים במועדון. אם להמחאות לא יהיו כיסויים בבנקים, יצטרך כבירי להעביר כנגדן את הכסף באופן מיידי אחרת ייתבעו כל נכסיו עד לגובה של ארבעה מיליון שקל. כל משכורת חודשית בהפועל תל אביב עולה כשני מיליון שקל ואת משכורת נובמבר שטרם הועברה יצטרכו להעביר באמצעות ההמחאות האישיות האלה של כבירי.

עוד בנושא:

ההתאחדות והמנהלת צפויות לערער על ההחלטה: "התקנון שווה לפח"
הפועל תל אביב נכנסת להקפאת הליכים, הורדת הנקודות מעוכבת
השופט אורנשטיין: "ההתאחדות לא תוכל לפסוק על הפחתת נקודות"
בהפועל תל אביב מעריכים: רק אחד מבין לוזון וגוטמן יישאר

אמיר כבירי, הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
ארבעה מיליון שקלים נותרו בקופת הבקרה. כבירי/ניב אהרונסון

יש לציין כי הנאמנים יצטרכו גם לחכות לכספים שהפועל תל אביב, כמו יתר הקבוצות בליגה, טרם קיבלו מהטוטו. כמו כן מקווים הנאמנים שאוהדי הפועל תל אביב ימשיכו להצביע ברגליים ויגיעו בהמוניהם לכל משחק ביתי, כך שייכנסו גם כמה מאות אלפי שקלים בכל משחק ממכירת הכרטיסים שנותרים למכירה בקיזוז כל בעלי המנויים של הפועל תל אביב.

יש לציין כי בתחילת העונה כאשר כבירי הפקיד 17.5 מיליון שקל ערבויות שונות ובטוחות בבקרה, הוא ביקש אחרי תקופה מסויימת להמיר את הסכום במישכון של יצירות אמנות שיש לו בחו"ל בסך כולל של חמישה מיליון דולר. כבירי העביר אז אישור שמאי ליצירות האמנות על סך כולל של חמישה מיליון דולר, אבל בבקרה סירבו למסור לו תמורת הסכום את אותם 17.5 מיליון שקל. מאחר ובכל שבוע הצטברו עוד חובות ועוד גילויים על פסקי דין שהפועל תצטרך לעמוד בהם, נותר אותו מישכון על סך של חמישה מיליון דולר בבקרה, אבל ספק אם ניתן יהיה להשתמש בזה בעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עורכי הדין עמית פינס (ימין), רועי רוזן (שמאל) בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
רוזן עם פינס/אבי כהן

עורך הדין רועי רוזן, המייצג את השחקנים, פנה במכתב דחוף למועדון: "עליכם לפנות בדחיפות למנהלת ליגות הכדורגל המקצועיות בישראל וההתאחדות לכדורגל שם קבלת מימון בסך של 1.2 מיליון שקל, וכן לפנות בדחיפות לרשות לבקשת תקציבים בדרישה לחילוט מיידי של כל הערבויות שניתנו להבטחת תשלום שכר השחקנים ועובדי המועדון ולהודיע לח"מ על תוצאותיה של פנייה זו. לשלם, מתוך המקורות שלעיל, את שכר השחקנים ושאר מועסקי המועדון, ללא יוצא מן הכלל, לרבות כל ההפרשות הסוציאליות על פי דין לא יאוחר מיום 13.12.2016. נדגיש כי בהתאם להסכמי ההעסקה של השחקנים, חלק משכר העבודה כולל גם תשלום עבור מגורי השחקנים, תשלום עבור רכבים המצויים בשימושם וחידוש דלקנים (שנותקו). מוכן כי יש לשלם גם תשלומים אלה במלואם. כמו כן, אבקשכם שלא לנקוט כל פעולה ביחס לזכויות מרשיי ללא תיאום מראש".

עוד נכתב: "בהקשר זה, הרינו להודיעכם כי מרשיי מתנגדים בכל תוקף לביצוע פעולות חד צדדיות כדוגמת הוצאה לחופשה ו/או פיטורי עובדים ו/או מיכה חד צדדית של שחקנים ו/או כל שינוי אחר בזכויות מועסקי המועדון ללא תיאום מוקדם מראש ובכפוף למשא ומתן ושמירת מלוא הזכויות הנובעות מאופי ההתקשרות הייחודי בין הצדדים (והשחקנים באופן מיוחד) והאיזון יוצא הדופן הנדרש בהקשר זה, שהינו בעל השלכות שונות, פרטניות ורוחבות".

עורך דין ארלן עוז מהרשות לבקרת תקציבים הגיב למכתב: "הבטוחות אשר נמצאות בבקרה הינן המחאות אישיות של אמיר כבירי בסך ארבעה מיליון שקל ולא כפי שכתבת במכתבך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully