וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל תל אביב מעריכים: רק אחד מבין לוזון וגוטמן יישאר

על רקע תחילת הדיונים להקפאת הליכים, מרבית האדומים מצדדים בהישארות של המאמן, אך מחזיק זכויות הניהול מעדיף דווקא את המנהל הספורטיבי. ביקורת על כבירי: הוא ידע מראש על כל החובות. גם ויצמן חוטף: "הוא הציע כל מיני שותפויות, צריך להפסיק עם 'מימון חיצוני'

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ביום חמישי נעמד גיא לוזון מול המצלמות והתחייב לא לנטוש את הספינה הטובעת, אבל לא בטוח שיש לדברים הללו כיסוי. בהפועל טוענים כי לוזון טען בפני אנשים במועדון: "אם יקצצו לי בשכר, לא אישאר פה". נראה שאין כיום איש חשוב ממנו בקבוצה, על רקע מאבקי ההישארות בליגת העל. "רק בזכות גיא אנחנו נלחמים", העיד שחקן בקבוצה. "אם הוא יילך זה ישבור את השחקנים ואת חדר ההלבשה. הוא היחיד שגורם לנו קצת להתנתק ממה שקורה מסביב". בנוסף, לטענת גורמים במערכת לוזון גם לא מוכן לעבוד ללא עוזר מאמן. אסף נמני הוא זה שאמור להתמנות במקום אופיר חיים שעזב, אך כרגע הדברים תלוים בעיקר בנאמן שיתמנה להפועל הבוקר בבית המשפט ולהחלטותיו בקשר לצוות המקצועי.

עוד בנושא:
חן עזרא נתן להפועל תל אביב 1:1 דרמטי מול בני סכנין
לוזון אחרי התיקון: "אני פה עד הסוף, שלם עם ההחלטה"

מאמן הפועל תל אביב גיא לוזון. ברני ארדוב
השחקנים בעדו. לוזון/ברני ארדוב

2. בעוד מבחינת כל אנשי המערכת לוזון חייב להישאר בתפקיד, הולכות ומתחזקות ההערכות שאלי גוטמן דווקא יעזוב. בימים האחרונים אמיר כבירי פיזר הבטחות חוזרות ונשנות לגוטמן ואמר כי יעשה הכל כדי להשאירו במועדון. המנהל הספורטיבי הוא אולי אחד האנשים הבודדים במערכת שנמצא עדיין ביחסים טובים וקרובים עם כבירי ובשל כך, מחזיק זכויות הניהול כבר טען בפני אנשים במועדון כי היה מעדיף את גוטמן בקבוצה על פני לוזון. מיותר לציין שאם בית המשפט יאשר להפועל כניסה להקפאת הליכים, לכבירי לא יהיה שום חלק בקבלת ההחלטות. יתרה מכך, בהפועל מעריכים כי יהיה קיצוץ גדול בתקציב הצוות המקצועי והנאמן ייאלץ ככל הנראה להתייעץ עם אנשי המועדון ולקבל מהם חוות דעת מי הכרחי לקבוצה ועל מי אפשר לוותר. במצב שכזה, גורמים בהפועל כבר טענו בכל הימים האחרונים כי ימליצו להשאיר את לוזון ועל גוטמן ימליצו לוותר. אגב, גוטמן לא נכח ביום חמישי במסיבת העיתונאים וגם למשחק אתמול לא הופיע. בדיוק כמו כבירי עצמו.

3. כדי לצאת מהמשבר, אין ספק שהפועל תל אביב זקוקה למחויבות שיא של השחקנים. הקפטן לשעבר אריאל הרוש, שכבר חווה משברים כלכליים בבית"ר ירושלים ובעיקר במכבי נתניה, שפך הלב אמש: "אנחנו צריכים להתנתק מכל מה שקורה מסביב, להיות מקצוענים עד הסוף ולנסות להשאיר את המועדון ליגה, כי להפועל תל אביב אסור לרדת ליגה. המהלך עכשיו הוא אך ורק למען הבראת המועדון ואנחנו יודעים את זה", אמר השוער. "ברור שזה משפיע, אבל אנחנו צריכים להיות חזקים מנטלית כי אם ניתן לזה לחלחל אז נעלה לכל משחק מבוהלים ונרד כמה שיותר מהר ליגה".

הרוש הוסיף ש"לקחנו את זה כאתגר. התחלנו עם חמש נקודות היינו חייבים לנצח וזה לא הלך אבל נראינו טוב מכל הבחינות, זה אחד המשחקים הכי טובים שלנו כל העונה. אם נבוא לכל משחק בגישה כזאת אז אני מאמין שיהיה טוב. הכל בסכנה ואנחנו יודעים שיש מצב שלא נקבל משכורות עד סוף העונה, אבל מה, לא נבוא לאימון? אנחנו מקצוענים ואם לא נאמין שנישאר בליגה ויהיה בסדר, אז באמת לא יהיה בסדר. זו הפועל תל אביב ואנחנו לא ניתן לה לרדת ליגה, אנחנו גם יודעים שיש הרבה אנשים עשירים שאוהבים את המועדון. אני מאמין שמישהו יבוא, ייקח את הקבוצה ויציל אותנו. אנחנו בינתיים ניתן את הכל על המגרש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שוער הפועל תל אביב אריאל הרוש. ברני ארדוב
"לא ניתן למועדון הזה לרדת ליגה". הרוש/ברני ארדוב

4. היום בעשר הבוקר אמורה להסתיים המשמרת של אמיר כבירי במועדון. מאז שהכריז על הכניסה להקפאת הליכים נאספות יותר ויותר עדויות על מה שהוא חולל. ביום רביעי כבירי הגיע למה שהיה אמור להיות אירוע פרידה מהשחקנים והמועדון. התלווה אליו אחד מאוהדי הפועל, מאור הראל, שגם עבד במועדון למשך תקופה. לא ברור איך ולמה, אבל הראל היה נוכח בכל השיחות של כבירי באותו יום.

רוב העובדים במועדון מחכים לעידן חדש. מלבד הצוות המקצועי, כמעט אין גורם אחד במועדון שנמצא ביחסים תקינים עם הבעלים. שני היו"רים בתקופתו וכל צמרת ההנהלה של המועדון נמצאים כבר תקופה ארוכה בנתק גדול עימו. במועדון טוענים שלמרות שטען אחרת, כבירי ידע על רוב החובות שהצטברו לקבוצה. "איך יכול להיות שהוא לא ידע אם הוא היה חייב לחתום על כל צ'ק שיוצא מהמועדון?", אמר גורם בכיר בהפועל. "ככל שהזמן עבר יותר ויותר אנשים במערכת הבינו שהאיש רוצה לשמוע רק מה שנעים לו באוזן. משאר הדברים הוא היה מתעלם. הוא קיבל אינספור התראות וכל פעם היה בא עם סיפור אחר על איך הוא יסגור את החוב".

כבירי לא לבד בסיפור הזה. גם איש העסקים מני ויצמן ממש לא יוצא נקי. למרות שלוויצמן אין מניות במועדון הוא האיש שתמך כספית בשנים האחרונות בהפועל. "הוא כל הזמן פיזר הבטחות באוויר", העידו גורמים לשעבר במועדון. "אם היינו רוצים שחקן איקס ולא היה לנו מספיק כסף, הוא היה מציע לו כל מיני עסקאות נדל"ן או שותפויות עסקיות אחרות. זה כל הזמן היה באוויר, כמעט עם כל אחד שנכנס למשא ומתן עם הקבוצה. הגיע הזמן להפסיק את הדברים האלה, במיוחד את מה שנקרא 'מימון חיצוני'. זה מה שהכניס את המועדון להכי הרבה קשיים".

5. הבוקר יחל הדיון אצל השופט אורנשטיין בבקשה להקפאת הליכים. כזכור, כבירי יחד עם עו"ד רוני בר ניב הגישו בשבוע שעבר בקשה לדיון בעניין. אורנשטיין יצטרך קודם להחליט האם הוא נעתר לבקשת המועדון. ייתכן שהשופט לא יקבל את בקשתו של כבירי ויורה על פירוק המועדון או יעתר לבקשת העמותה לפתוח בהליך גישור. בכל מקרה, למעט תהליך הגישור, השופט ייאלץ לקבוע במקרה של הקפאת הליכים או פירוק מי ימונה לנאמן הקבוצה. אורנשטיין נחשב לשופט לא שגרתי ובכלל מרבית מהמומחים בנושא כבר טענו כי יחליט על הנאמן מטעמו, לא קשר לבקשות של כבירי או להתנגדות של עובדי ושחקני המועדון לבר ניב. כך או כך, לכל החלטה שתתקבל יהיה משקל עצום על עתיד המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully