וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות והמנהלת צפויות לערער על ההחלטה: "התקנון שווה לפח"

עדכונים שוטפים מההחלטה לקבל את הבקשה שנחשפה בוואלה! ספורט ולעכב את הפחתת הנקודות של הפועל ת"א. העמותה: "רגע שפל". שרצקי: "שערורייה". ברשימת הנכסים: 11 מיליון שקל מטביב

ניב אהרונסון

בקשת הפועל תל אביב לכניסה להליך של הקפאת הליכים התקבלה היום (שני) על ידי בית המשפט המחוזי. לאדומים מונו שני נאמנים, אולם ההחלטה על הורדת תשע הנקודות תעוכב במספר שבועות. על הבקשה של הפועל תל אביב לבטל את הפחתת הנקודות פורסם לראשונה בוואלה! ספורט לפני כשבוע. הנה התגובות של עמותת האדומים, אנשי ההתאחדות לכדורגל וגורמים בכדורגל הישראלי.

השופט איתן אורנשטיין. ניב אהרונסון
עיכוב הורדת הנקודות מסעיר את הכדורגל הישראלי. השופט אורנשטיין/ניב אהרונסון

16:45 סמנכ"ל הפועל אשקלון, צ'יקו מגיה, אמר לגבי ההחלטה: "לא יכול להיות ששופט בבית משפט אזרחי ינסה לשנות את החוקים. מחר יגידו לנו שמשחקים בעשרה שחקנים ורק 40 דקות. לא נשב בשקט, כולנו סומכים על ראשי המנהלת שיערערו. אנחנו עומדים מאחוריהם ונותנים להם את כל הקרדיט. במידה וזה לא יצליח, ננקוט בהליכים מאוד קשים כמו לא להופיע למשחק ונלך עם זה עד הסוף. זה כאוס בכדורגל, למעשה אני יכול להחתים את ערן זהבי ב-200 מיליון, לא לעמוד בזה ולא להיענש. לאן עופר אורליצקי נעלם? זה שעשה לנו את המוות. הבאנו לו מסמך עירייה על הקצבה, הוא לא אישר ואמר שהוא לא סומך על ראש העיר. דיברנו עם קבוצות נוספות, יש לנו גב מקבוצות אחרות שגם הן לא יופיעו למשחקים במידה ולא יורידו נקודות להפועל" (אופיר סער).

15:00 גם במנהלת זעמו מההחלטה לעכב את הפחתת הנקודות, וגורם בכיר בה אמר: "זה יהיה אסון לכדורגל הישראלי. הרי מה יקרה מחר? תבוא פיפ"א ותפסוק על הורדת נקודות לקבוצה ישראלית כמו במקרה של מ.ס. אשדוד, עם אפה אמברוז בשעתו. הקבוצה תעתור לבית המשפט, ויבוא שופט כמו אורנשטיין, שיחליט כי אין מקום להוריד את הנקודות. אילו השלכות יווצרו ממהלך כזה מול פיפ"א?".

אותו גורם הוסיף: "אוי ואבוי לנו אם בתי המשפט יוכלו לפסוק כנגד עונשים מידתיים של ההתאחדות לכדורגל. הורדת תשע נקודות ליגה במצב אליו נקלע המועדון הוא עונש מידתי, ושופטים בבתי משפט כבר קבעו זאת. זו החלטה שפוגעת בכל הקבוצות האחרות ובוודאי בקבוצות התחתית. מה הן צריכות להרגיש כרגע כשהן נקרעות להעמיד תקציבים אמיתיים ומובטחים, ומגיעה הפועל תל אביב שבנתה סגל באמצעות כספים שלא היו לה?" (יניב טוכמן).

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
השופט איתן אורנשטיין בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
"החלטה שפוגעת בכל יתר הקבוצות". השופט אורנשטיין/אבי כהן

13:07 בעלי עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, התייחס לעיכוב בהורדת הנקודות: "זו שערורייה. אני מאמין שבית המשפט העליון ישנה את ההחלטה" (שלמה וייס).

13:05 הבעלים של הפועל כפר סבא, סתיו שחם, כתב בפייסבוק: "אני בהחלט מבין את החלטת השופט לעכב (בדגש על - לעכב!) את הפחתת הנקודות עד ל-11.1 כי הוא בעצם מגדיר את הפחתת הנקודות כהקפאת הליכים - המקביל לכל נושה אחר. מצד שני - זה סותר את תקנון ההתאחדות. בעיה. נראה לי, ואני זהיר מאד, שצריך לשנות את התקנון ולהתאימו כך שיתאים לחוקי הפירוק במדינת ישראל.

אבל הכי חשוב:

אני ממליץ לאוהדי הפועל תל אביב היקרים לא לשמוח יותר מידי כרגע, ולאוהדי הקבוצות היריבות לא לכעוס כרגע - כי מדובר רק על עיכוב. ב-11.1 הנאמנים והשופט יכולים להכריז על הליכה לפירוק - ואז השופט יאשר את הפחתת הנקודות כסנקציה" (יניב טוכמן).

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
הכדורגל הישראלי לא עובר על ההחלטה בשקט. כבירי/ניב אהרונסון

12:50 הנאמנים שמונו לנהל את הפועל תל אביב, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, צפויים לחקור בעלים קודמים כמו אלי טביב ומוני הראל בנוגע להתנהלות הפיננסית של המועדון בעבר. השופט איתן אורנשטיין הסביר מדוע מינה שני נאמנים ולא אחד: "סבורני שנכון יהיה למנות שני נאמנים בהינתן היקף הפעילות שיידרש מבעלי התפקיד נוכח המורכבות של ההליך, ביצוע חקירות של בעלי שליטה בעבר, טיפול בגביה וניהול המועדון" (עמית גולדשטיין).

12:46 היועץ המשפטי של ההתאחדות עורך הדין אפרים ברק שוהה השבוע בחו"ל לצורך עניינים אישיים ואת מקומו בדיונים בבית המשפט היום ואתמול מילא עורך הדין יוחאי הורוביץ שותפו למשרד. הורוביץ אמר בסיום הדיון היום: "ההתאחדות בטוחה שאין מקום לעכב את הפחתת תשע הנקודות ואני מעריך שגם נערער על ההחלטה הזו לבית המשפט העליון. צריך לשים לב שהשופט לא קיבל החלטה סופית, אלא החלטה זמנית. זו פגיעה לגופו של עניין בשוויוניות ובספורטיביות ואנחנו סבורים שלא צריכים להתערב בתקנון של ההתאחדות". המטרה של ההתאחדות תהיה להגיש את הערעור באופן מיידי ועוד בטרם יגיע המועד בחודש ינואר בו קבע השופט אורנשטיין שיתקיים דיון נוסף בעניין הפחתת הנקודות (יניב טוכמן).

12:44 ההתאחדות לכדורגל צפויה לערער לבית המשפט העליון ומנהלת הליגות תצטרף אליה. גורם בהנהלת ההתאחדות לכדורגל אמר לוואלה! ספורט: "מבחינה כלכלית השופט אורנשטיין אולי עשה נכון כאשר החליט לעכב את ביצוע הורדת תשע הנקודות כי על פניו אולי יהיה יותר קל למכור בחודש הקרוב את הפועל תל אביב, אבל מבחינת ההתאחדות לכדורגל זו מכה קשה מכיוון שיש כאן התערבות בוטה בתקנון ההתאחדות לכדורגל. תקנון ההתאחדות שווה לפח, אם שופט יכול לבוא בוקר אחד ולפסוק כנגד התקנון. בשביל מה יש תקנון? מה שווה ההתאחדות אם היא לא יכולה להוריד תשע נקודות ליגה בגין הקפאת הליכים" (יניב טוכמן).

אמיר כבירי, הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
"תקנון ההתאחדות שווה לפח, אם שופט יכול לבוא בוקר אחד ולפסוק כנגד התקנון". כבירי/ניב אהרונסון

12:36 יו"ר עמותת האוהדים נועם ברנדר: "ניהלנו קרב משפטי על תפקיד הנאמן ועל הפחתת הנקודות מתוך הבנה כי מדובר בשתי ההחלטות החשובות ביותר למועדון בתקופה הקרובה. כל אוהד צריך לשאוב אופטימיות מפסיקת בית המשפט וכולי תקווה שהפועל תל אביב באמת תצא היום לדרך חדשה. עכשיו עלינו יש אחריות למלא את היציעים כמו בשבת האחרונה ולדחוף את המועדון לעתיד טוב יותר" (עמית גולדשטיין).

12:30 עמותת האוהדים הגיבה לדברים: "מדובר באחד מרגעי השפל של המועדון. הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט נותן תחושה קשה שמי שעמד בראש המועדון בשנים האחרונות, ממוני הראל דרך אלי טביב, חיים רמון ועד לאמיר כבירי, לא היו ראויים לנהל אותו. העמותה היתה אתמול בעלת המניות היחידה בהראל אחזקות אשר ביקשה מבית המשפט את מינויו של עו"ד שאול קוטלר לנאמן ואנו משוכנעים כי הוא האיש המתאים ביותר לנהל את המהלך להבראת המועדון.

"העמותה תעמוד לרשותו של קוטלר ושל רו"ח חן ברידצ'ב בכל דבר ועניין על מנת שיוכלו לתפעל את המועדון במינימום הוצאות. חשוב לציין כי נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, קיבל גם את גרעין בקשתה של העמותה שלא להפחית ממאזן המועדון את 9 הנקודות מכיוון שהנכס הגדול של המועדון הוא מקומו בליגת העל" (עמית גולדשטיין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully