וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב נכנסת להקפאת הליכים, הורדת הנקודות מעוכבת

12.12.2016 / 11:50

השופט איתן אורנשטיין מסר את החלטתו בבקשת האדומים והורה על מימוש הערבויות. בנוסף הודיע שאת ההליך יובילו שני נאמנים: עורכי הדין שאול קוטלר וחן ברדיצ'ב. הדיון בהורדת הנקודות: ב-11 בינואר

ניב אהרונסון

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הודיע היום (שני) שהוא מקבל את בקשת הפועל תל אביב לכניסה להליך של הקפאת הליכים, מינה שני נאמנים מסר שורה נוספת של קביעות. בית המשפט התכנס אחרי שאתמול התקיים דיון מקדים בן קרוב לשעתיים.

ניב אהרונסון
seperator

החלטות השופט איתן אורנשטיין

- אושרה הכניסה של הפועל תל אביב להליך הקפאת הליכים. המשמעות המיידית היא שניהול הקבוצה יוצא מידי ההנהלה הנוכחית ועובר לידי נאמן בית המשפט.

- עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב מונו לנאמנים. קוטלר וברדיצ'ב למעשה ינהלו את הפועל תל אביב, ינסו למצוא לה רוכש ויובילו את תהליך ההבראה המיוחל. מדובר בחדשה לא טובה לאמיר כבירי, שקיווה שעו"ד רון בר ניר ימונה לנאמן.

- מימוש הערבויות. גם כאן מדובר בחדשות לא טובות לכבירי וכן לערב אחר, מני ויצמן. לטענת גורמים בהפועל תל אביב, לכבירי יש ערבויות אישיות מול כמה שחקנים ובבקרת התקציבים ואילו מני ויצמן ערב להלוואה מבנק דיסקונט. השניים גם ערבים לתשלום למכבי תל אביב על בן רייכרט.

- הורדת הנקודות מעוכבת. בדיון אתמול השופט אורנשטיין פסל את האפשרות שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל יהיה זה שיוריד נקודות להפועל תל אביב. היום הוא קבע שההחלטה בעניין תעוכב בכמה שבועות. הדיון בנושא יתקיים ב-11 בינואר.

seperator
השופט איתן אורנשטיין בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
"אם ההליך לא יעבוד, אין מנוס מהליכה לפירוק". השופט איתן אורנשטיין/אבי כהן
seperator

התגובות

השופט איתן אורנשטיין הסביר את החלטתו: "עיינתי בבקשה ובנספחיה, הבאתי בחשבון את היקף החובות הניכר של החברה וזאת בנוסף להליכים שעומדים נגד החברה. נתתי את דעתי לכל הנושים שמצדדים בהקפאת הליכים, בהינתן שאין חולק שהחברה נמצאת בחדלות פירעון, שוכנעתי שצריך לקבל את הבקשה. אם לא יצליחו לעשות זאת, אין מנוס מהליכה לפירוק. אין מניעה משימוש בכספים שהתקבלו כערבויות על ידי כבירי".

עו"ד יוחאי הורוביץ שייצג את ההתאחדות לכדורגל: "עמדתנו מאוד ברורה - אנחנו חושבים שצריך להוריד פה נקודות. אחרת זה יפגע בספורטיביות ובשוויון. כשקבוצה לא ממלאת אחר חוזיה, היא לא יכולה לקבל על זה פרס ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום. זו היתה עמדת ההתאחדות, זה מה שכתוב בתקנון וכבוד השופט עוד לא אמר שהוא מחליט אחרת".

עו"ד אופיר רונן שייצג את מנהלת הליגה: "אנחנו תומכים בהקפאה של הפחתת הנקודות, אחרת עלול להיגרם נזק בלתי הפיך לקבוצה. הפחתת תשע נקודות עלולה להוריד אותם ליגה. כמו כן אנחנו גם תומכים בהחלטת ביתה משפט שמאפשרת לממש ערבויות לטובת תשלום שכר לשחקנים. לכל אורך התהליך נדאג שלא יפגעו בשחקנים, שישמרו על הזכויות שלהם וישלמו להם בזמן. בנוסף, נפעל שימכרו את הקבוצה בסכום משמעותי כדי שהשחקנים ושאר הנושים יוכלו לקבל החזרים כמה שיותר גדולים של החובות שמגיעים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully