וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט אורנשטיין: "ההתאחדות לא תוכל לפסוק על הפחתת נקודות"

11.12.2016 / 11:43

הדיון הדרמטי בבקשת הפועל תל אביב להקפאת הליכים הסתיים, ההחלטה: ביום שני בשעה 11:30. העמותה הסירה את ההתנגדות להקפאה, חילוקי דיעות בנוגע לזהות הנאמן, השופט נזף בעו"ד של כבירי

צילום וידאו: אבי כהן, עריכת וידאו: מתן נאור

בית המשפט המחוזי בראשות השופט איתן אורנשטיין, דן הבוקר (ראשון) במשך קצת פחות משעתיים בבקשת הפועל תל אביב להגיע להליך של הקפאת הליכים. בשורה התחתונה: ההחלטה של בית המשפט תינתן ביום שני ב-11:30. לדיון הגיעו נציגיהם המשפטיים של מחזיק זכויות הניהול אמיר כבירי, עמותת האדומים, שחקני ועובדי הפועל תל אביב, מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל ועוד, וכן נציגים של מס הכנסה וכונס הנכסים.

עיקרי הדיון:

- השופט אורנשטיין מתנגד לכך שבית הדין של ההתאחדות יוכל לפסוק הפחתת נקודות.
- השופט אורנשטיין הדגיש שמימוש הערבויות (למשל של מני ויצמן ואמי כבירי) לא יידחה.
- ההתאחדות לכדורגל ביקשה לממש ערבויות כדי לשלם את משכורות חודש נובמבר.
- עמותת האדומים הסירה את התנגדותה להליך הקפאת הליכים בתנאי שעו"ד רון בר ניר לא ימונה לנאמן.
- במס הכנסה דורשים שבתוך שבעה ימים תוגש תכנית הבראה ותשלום לחוב.

אמיר כבירי בבית המשפט המחוזי. אבי כהן
כבירי בבית המשפט/אבי כהן
השופט איתן אורנשטיין בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
השופט איתן אורנשטיין/אבי כהן

11:41 השופט אורנשטיין הודיע על סיום הדיון ועל פרסום ההחלטה שלו מחר בשעה 11:30.

11:38 עו"ד בר ניר: "בתיק הזה או שיהיה משקיע או שהמועדון יילך לפירוק. המפתח של התיק הוא בקונה".

11:35 השופט אורנשטיין אמר שהוא לא מקבל את טענות ההתאחדות בנוגע להפחתת הנקודות. אחרי דיון של כמה דקות הוא פסל את האפשרות לדון בעניין הורדת נקודות בבית הדין של ההתאחדות.

11:24 עו"ד האישי של אמיר כבירי: "אני מבקש לבטל את הורדת הנקודות לפחות באופן זמני. לא יקרה שום דבר ההחלטה הזו תוקפא לפחות ב-30 יום. אם הנושים מסכימים להסדרה אני לא רואה טעם בסנקציה הקשה הזו". גם עו"ד בר ניר ביקש לבטל את הפחתת הנקודות (לידיעה על כוונת הפועל תל אביב לבטל את הפחתת הנקודות).

עו"ד יוחאי הורוביץ (מטעם ההתאחדות, ע.ג) הביע התנגדות נחרצת: "לא ניתן פרס למפרי חוק. אין לזה מקום בטח לא בצורה כזו ולא בשום מקום".

עו"ד עמית פינס (ימין) עם עו"ד רועי רוזן בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
היועץ המשפטי של מנהלת הליגות, עמית פינס מימין ומשמאל, עורך דין רועי רוזן/אבי כהן

11:21 עו"ד רועי רוזן שמייצג את שחקני הפועל תל אביב וחלק מהעובדים: "אנו סבורים שהקפאת הליכים הוא ההליך הנכון. יש לקבל תכנית הפעלה מעמיקה יותר ממה שהוצגה. בלי ההצלחה של השחקנים המועדון הוא כלי ריק. משכורות נובמבר עדיין לא שולמו, אנחנו נבקש שעוד לפני ההקפאה המשכורות יובטחו".

11:20 בהמשך ישיר לדבריו של השופט, עו"ד יוחאי הורוביץ מטעם ההתאחדות לכדורגל, אמר: "אנחנו מבקשים לממש את הערבויות שיש בבקרה בגובה של ארבעה מיליון שקלים לטובת תשלום משכורות".

11:19 השופט אורנשטיין הבהיר: "אין הקפאת הליכים על ערבויות אישיות. יובהר שאין עיכוב ערבויות של צדדים שלישיים בגין התחייבויות החברה. אין עיכוב בהליכים נגד בעל השליטה". המשמעות מבחינתו של השופט היא שהערבויות של אנשים כמו כבירי ומני ויצמן צריכות להתממש והן לא יעוכבו.

11:13 נציגת מס הכנסה: "אני לא רואה איך תכנית ההפעלה כפי שהיא מוצגת היום לא תהיה גירעונית. חשוב לי לעמוד על כך שתוך שבעה ימים הנאמן שימונה יגיש תכנית חדשה".

שחקן העבר של הפועל תל אביב, רפעת טורק, ג'ימי טורק. אבי כהן
שחקן העבר רפעת טורק בבית המשפט/אבי כהן

11:10 ארגון השחקנים הציע את עו"ד שאול קוטלר כנאמן. עו"ד הארגון אופיר רונן, אמר: "אנחנו בעד הקפאת הליכים. אנחנו מציעים לבית המשפט לתת אפשרות לאוהדים להכניס כסף לקופה מיוחדת מהמועדון ויהיה מימון המוני אם זה דרך כרטיסים או מנויים. ארגון השחקנים מבקש שיובטח שכר השחקנים לחודש נובמבר".

11:06 נציג כונס הנכסים הציע שלושה נאמנים שונים: "עלולה להיווצר בעיה שבר ניר יחקור את בעל המניות המרכזי (כבירי, ע.ג)".

10:59 עמותת האוהדים הציעה נאמן משלה, עו"ד אייל ירקוני אמר: "הגענו להחלטה שאנחנו מסירים את ההתנגדות להקפאה, בתנאי שמועמדותו של בר ניר לתפקיד הנאמן לא תעמוד על הפרק".

10:58 עו"ד בר ניר מטעמו של כבירי אמר: "שני המנגדים העיקריים להקפאת הליכים הסירו את התנגדותם". השופט אורנשטיין: "אני מנסה להבין את מבנה הבעלות ומחזיקי המניות".

10:54 ההפסקה נגמרה, הדיון חזר להתקיים.

10:46 עמותת האדומים הודיעה שהיא מסירה את התנגדותה להליך הקפאת ההליכים: "בהמשך לדיון שהתנהל עד כה בפני השופט אורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל אביב החליטה העמותה להסיר התנגדותה להליך הקפאת ההליכים. העמותה מתנגדת למינויו של עו"ד רוני בר ניר כנאמן ותבקש מבית המשפט למנות נאמן מטעמו.חשוב לציין כי הוכח בדיון הבוקר כי בקשתו של מחזיק זכויות הניהול (אמיר כבירי, ע.ג) הוגשה ללא סמכות ואישור תקין של בעלי המניות בחברה".

עו"ד רון בר ניר מימין בדיון של הפועל תל אביב בבית המשפט. אבי כהן
ננזף. עו"ד רון בר ניר מימין/אבי כהן

10:27 השופט אורנשטיין הפסיק את הדיון ל-20 דקות על מנת לתת לעו"ד בר ניר אפשרות להוכיח שלכבירי יש סמכות להגיש בקשת הקפאת הליכים בלי אישור של שאר הדירקטורים, או לפחות זה של חיים רמון.

10:23 השופט אורנשטיין הבהיר בנוגע לבקשת העמותה להליך גישור: "גישור בתיק כזה בעייתי, אני לא חושב שהוא אפשרי".

10:17 השופט אורנשטיין המשיך לנזוף בעו"ד בר ניר: "אם לכבירי אין סמכות לבקשה, התיק הזה נסגר עכשיו".

10:15 השופט אורנשטיין ניהל ויכוח עם עו"ד בר ניר בנוגע לבקשת הקפאת ההליכים: "על סמך מה התקבלה ההחלטה להליך? איך אתם באים לדיון בכלל בבקשה כזו קרדינלית? יש התנגדות של בעלת מניות שיש לה 20 אחוז (העמותה, ע.ג). אתם באים לבית המשפט ומבקשים הקפאה כשאין לכם גב מהחברה. תבדוק האם לאדום כבירי יש סמכות להחליט את זה. אתה רוצה הפסקה להיערך?".

10:14 עו"ד רון בר ניר, בו כבירי מעוניין כנאמן, פתח את הדברים ואמר: "הפועל תל אביב חדלת פירעון, זו עובדה שעליה אין מחלוקת. חדלות הפרעון זה מצב שנמשך כמה שנים כאשר תפוח האדמה הלוהט עובר מבעלים לבעלים. כל האמירות שאני 'הנאמן של כבירי' ו'הכלכלב של כבירי' זו לזות שפתיים, כל הדיבורים שדרכי הוא יקנה את המועדון - הכל זה ספינים".

9:51 אמיר כבירי הגיע לבית המשפט ונמנע מלדבר עם התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully