וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב תבקש לבטל הפחתת הנקודות, פיפ"א תוריד ללאומית?

הקפאת הליכים או פירוק? הרצון לבטל את עונש הורדת הנקודות בעזרת תקדים מכבי תל אביב, האפשרות של גיוס רוב נגד הנאמן, התוכניות ליום שאחרי ועתידו של גוטמן. הפועל תל אביב, תמונת מצב

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

המשמעויות של כניסת הפועל תל אביב להליך של הקפאת הליכים הן רבות, כשבסיום הדיונים בבית המשפט יותר מייתכן כי על הנאמן שימונה מטעמו תוטל משימת פירוק המועדון. אתמול (שני) למעשה החל אולי היום הכי דרמטי שידעה הפועל תל אביב, בטח בשנים האחרונות. ההחלטה של הבעלים, אמיר כבירי, להכניס את המועדון להליך של הקפאת נכסים הגיעה בעיקר בשל העובדה שחשבון הבנק הפך למוגבל לפני מספר ימים וצ'קים החלו לחזור למועדון. "כבר הבינו פה כולם מיום חמישי לאן זה הולך", הודה גורם במועדון. עם זאת, לא מעט פרטים שפורסמו או התגלו אתמול רחוקים מהמציאות.

עוד בנושא:

אם חיים ככה, עדיף כבר למות: הפתרון היחיד של הפועל תל אביב
מכבי תל אביב לא מודאגת מהחוב של הפועל: "יש ערבויות של ויצמן וכבירי"
בעלי הקבוצות על המצב של הפועל תל אביב
רשמית: הפועל תל אביב תגיש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. אבי כהן
איך זה ייגמר? כבירי/אבי כהן
לטענת גורמים, הסיבה לניפוח החובות היא כדי שהאוהדים יבינו שלא הייתה לו ברירה אלא לבצע את המהלך. בפועל, נראה כי לכבירי פשוט נגמר הכסף להשקעה

אך עוד לפני הפרטים שפורסמו, להלן כמה פרטים שטרם נכתבו. ראשית כל, אחרי שהפועל תל אביב תגיש את הבקשה לדיון בהקפאת הליכים, היא מתכוונת לפנות גם לבית המשפט ולבקש לבטל את הורדת תשע הנקודות - עונש אוטומטי שהקבוצה אמורה לקבל על ידי התאחדות לכדורגל. כבירי מסתמך על תקדים מכבי תל אביב בעונה שעברה אחרי שזו ביטלה את עונשו של שוערה פרדראג ראיקוביץ' בבית המשפט מחוץ להתאחדות לכדורגל.

עוד סוגייה משפטית שתהפוך את הפרוצדורה לבעייתית עוד יותר, היא גיוס רוב נגד הנאמן מטעם כבירי. עמותת האוהדים פועלת ביממה האחרונה ומגייסת את שאר בעלי המניות כדי להבטיח שאם הקבוצה אכן תיכנס למהלך שכזה, הם ימנו עו"ד נאמן מטעמם. מהלך שכזה יבטיח כי לכבירי לא יהיה סיכוי לחזור למועדון או למישהו ממקורביו. מעבר לזה, ישנם אנשים שטוענים כי מהלך של הקפאה לא ישיג למעשה כלום וידרשו מהנאמן שיתמנה לפרק לגמרי את המועדון כדי שאם יגיע רוכש הוא יקבל במהירות האפשרית את המועדון ללא חובות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מני ויצמן יחד עם אמיר כבירי. רפי דלויה
נשאר במערכה לבד. כבירי עם ויצמן בימים יפים יותר/רפי דלויה

רבות דובר האם הפועל תל אביב צריכה להיכנס להליך של פירוק או להליך של הקפאת הליכים. האופציה השנייה כידוע, היא זו אשר מעניינת יותר את כבירי. בשיחה שלו עם יו"ר המנהלת, אורן חסון, יו"ר הבקרה עופר אורליצקי ומנכ"ל התאחדות, רותם קמר, הבעלים הסביר מדוע בחר לעשות את המהלך הזה דווקא ברגע שכזה. כבירי טען בפניהם כי המהלך נעשה לאחר שבשבועות האחרונים הגרעון גדל לכ-100 מיליון שקלים וכי הוא לא יוכל להוציא את המועדון מחובות בסדר גודל כזה. אלא שהמציאות מדברת על סכומים קטנים מאלה. כבירי השתמש בדרישה של מס הכנסה לכ-24 מיליון שקלים (תביעה דומה לזו שהייתה מול בית"ר ירושלים במהלכה קיבלה החזר של מיליון שקלים בסופו של דבר), והוסיף חשיפה של תביעות עתדיות המוערכות בעוד 15 מיליון שקלים לפחות כחלק מאותם חובות.

לטענת מספר גורמים, הסיבה לניפוח החובות היא כדי שהאוהדים יבינו שלמעשה לא הייתה לו ברירה אלא לבצע את המהלך הזה. בפועל, נראה כי לכבירי פשוט נגמר הכסף להשקעה במועדון ותחת לחץ משפחתי, כנראה החליט שהסיפור גדול עליו. מלבד זאת, כבירי למעשה הרים ידיים ולא ניסה לסדר את החשבון המוגבל של המועדון מכיוון שהבין כי נשאר במערכה לבד, ללא מני ויצמן ונגד כל הגורמים במועדון. יש הטוענים במועדון כי החלטת כבירי ללכת להקפאת הליכים היא בגלל אותו נתק עם ויצמן. האחרון חתום על ערבויות של מעל ל-20 מיליון שקלים להלוואות מבנקים או מהבקרה התקציבית או אפילו על חוזים, ומהלך שכזה יבטיח כי ויצמן ייאלץ להיפרד מסכום כסף גדול. סיבה נוספת, לפי מה שכבירי הסביר לקודקודי הכדורגל בישראל, היא למעשה לגרום לכל התביעות שיש נגד הפועל תל אביב להפוך למוקפאות עד אשר תהליך ההבראה ייצא לפועל וכדי שבעתיד יגיע רוכש שיוכל לרכוש את הקבוצה ללא תביעות מתקופות קודמות. כמו כן, עד שהדין לא ימוצא מול אלי טביב, המועדון לא יצטרך לשלם את חובתיו עבורו.

ססאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא מעט תביעות. מנדיונדו/ברני ארדוב
ההערכות העיקריות מדברות על כך שאלי גוטמן ככל הנראה יסיים את תפקידו. גוטמן מחזיק חוזה גבוה מאוד והוא אמור להיות בין הראשונים שיעזבו את המועדון

במועדון כרגע מתנהל ויכוח אמיתי האם צריך ללכת למהלך של פירוק או להליך של הקפאת הליכים. בפועל, הסכנה הכי גדולה היא התביעות שיש נגדה בפיפ"א. המשמעות של הליכה להקפאת הליכים היא למעשה לגרום לכך שהתביעות לא ישלומו עד אשר יתברר מי צריך לשלמן, איך ולמה. אלא שאין תקדים בשום מקום המדבר על העובדה שפיפ"א תכבד מהלך משפטי של הפועל תל אביב. כלומר, הקבוצה אמורה להעביר כספים לדוס סנטוס, אבדג'י, מנדיונדו, קייזרסלאוטרן, ת'ון השוויצרית וכן לשלם על תביעות עתידות שאמורות להתקבל בחודשים הקרובים על פיפ"א. בכל אחת מהתביעות האלו, הפועל תל אביב למעשה כבר חויבה לשלם ואף קיבלה איומים מפורשים שאם לא תעשה זאת, היא תעבור לוועדת המשמעת של הארגון. בהליכה להקפאת הלכים החובות הללו לא יהיו משולמים ופיפ"א יותר מעשויה להוריד לקבוצה נקודות נוספות ממאזנה ולקנוס אותה בסכומים גדולים מאוד. כך שקיים סיכוי כי הפועל תל אביב תצליח להישאר בליגה אחרי הורדת תשע נקודות, אך תרד ללאומית או יותר מכך בכל זאת בשל התערבות אפשרית של פיפ"א.

המנהל הספורטיבי של הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
ככל הנראה יסיים את תפקידו. גוטמן/ברני ארדוב

בכלל, בקבוצה כבר חושבים על היום שאחרי המהלך. לא משנה איזה נאמן יתמנה למועדון, בשלב הראשון הוא יצטרך לפעול כדי שזה יוכל לפעול עד תום העונה. מנהלת הליגה הבטיחהכי זו תעזור להפועל תל אביב כפי שעזרה למכבי נתניה בעונה שעברה, לפחות בשלב הראשוני כדי שמשחקיה יתקיימו. מעבר לזה, אין איש במועדון שלא חושש לעתידו, כששחקנים צפויים להימכר. חשוב לציין, כי בשלב הראשון של עבודת הנאמן הוא יצטרך להחליט מי מבין השחקנים יימכר ומי יישאר במועדון. כבירי אמנם הבטיח לבכירי הכדורגל כי ההסדרים מול הנושים ייעשו תוך 30 יום, אך הדברים רחוקים שנות אור משם. בכל מקרה, ההערכות העיקריות מדברות על כך שאלי גוטמן ככל הנראה יסיים את תפקידו. גוטמן מחזיק חוזה גבוה מאוד והוא אמור להיות בין הראשונים שיעזבו את המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully