וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: העימות באלקמאר שסלל את הצלילה של טל בן חיים

31.10.2016 / 7:00

הריב עם עוזר המאמן בהולנד, העצבים שקיבל בגלל זה ארבלדזה וההחלטה לספסל את החלוץ מול באר שבע. כל הפרטים על הצניחה של השחקן הכי חם בליגה. וגם: מאמן מכבי תל אביב ממשיך לטעות, ולמה אין זר אחד בקבוצה שנמצא בכושר סביר

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר באולפן וואלה! לסיכום הניצחון של באר שבע על מכבי תל אביב

1. אלברט קאפאייס הוא עוזר המאמן הכי אנונימי בתקופת המאמנים הזרים של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. זו הפעם הראשונה ששמו נכתב כאן למעט הודעת מכבי תל אביב על צירופו. אבל תקרית אחת בין קאפאייס לבין טל בן חיים החלוץ הולידה ככל הנראה את ההיעלמות הגדולה של השחקן שהיה עד לא מזמן, הכי חם בליגת העל וגם בנבחרת הלאומית של אלישע לוי. יום רביעי, לפני 12 ימים, מכבי תל אביב בהולנד לקראת המשחק מול אלקמאר. האימון המסכם נערך באיצטדיון של היריבה לליגה האירופית ושחקני הכנף קיבלו הוראות ברורות מה הם צריכים לעשות במשחק שלמחרת. בין קאפאייס לבן חיים התפתח עימות מילולי שהיה צורם מאוד לאוזני שחקנים במכבי תל אביב.

בדרך כלל שחקני כדורגל מחזקים את עצמם ואת החברים שלהם, כל שכן כשמדובר באחד כמו בן חיים שנחשב לאהוד חדר ההלבשה. אלא שבמקרה הזה, כך מספרים שחקנים במכבי תל אביב, בן חיים הגזים. הגזים מדי. הוא ירה לא מעט מלים לא סימפטיות לעבר קאפאייס עד ששוטה ארבלדזה עשה לזה סוף. יש גרסה שטוענת כי ארבלדזה אמר לבן חיים שהוא תיכף מעיף אותו מהאימון ובן חיים ענה לו בסוג של ביטול. יש גרסה שטוענת כי הגיאורגי רק הרגיע את הצדדים.

כך או אחרת, למחרת בן חיים פתח במשחק ולא הרשים. הוא הוחלף במהלך המחצית השנייה ולא ממש היה שותף מלא לניצחון המצוין על ההולנדים. כעבור ארבעה ימים כשמכבי תל אביב אירחה את מכבי חיפה בליגה ובן חיים רשם את משחקו החלש ביותר העונה מול גארי קגלמאכר שחיסל אותו באגף, ארבלדזה לא חשב לתת לו צ'אנס להשתפר במחצית השנייה, אלא הוציא אותו כבר בהפסקה. בן חיים פשט את מדיו בצורה קצת מופגנת בחדר ההלבשה באיצטדיון בנתניה כששמע שהוא יוצא, אבל לא פצה פה ולא אמר מילה לעבר ארבלדזה, אבל חבריו סיפרו כי הוא היה מאוד מופתע ומאוד עצבני על המהלך של המאמן. ואז הגיעו האימונים בהם טען שחקן הכנף כי הוא סובל מכאבים בשרירי המפשעה בואכה הבטן התחתונה ולמעשה עד האימון שלשום, הוא לא התאמן עם כל השחקנים. בן חיים כנראה העריך שהאימון של שבת ייתן לו את הכרטיס להרכב במשחק החשוב של הסיבוב אמש בבאר שבע, אבל ארבלדזה לא יישר קו ושלח אותו לספסל. כשבן חיים כבר נכנס כמחליף זה היה שחקן כבוי.

עוד בנושא

1 סולו: הפועל באר שבע ניצחה 0:2 את מכבי תל אביב
מאמן בזון: הפער של ברק בכר ובאר שבע רק גדל ממכבי תל אביב
מתח במכבי תל אביב: טל בן חיים החלוץ לא ניגש לקהל, ארבלדזה: "זה לא נוקאאוט"
בוזגלו 8, שהר 7, אלברמן 4, בן הרוש 3: ציוני המשחק בבאר שבע
ברק בכר: "הם שלטו במשחק, אבל בכדורגל אתה צריך להיות יעיל"

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
במכבי תל אביב יש כאלה שכבר נמאס להם מההתנהגות שלו ובעיקר ממניירות הכוכב שהוא פיתח נוכח הסקאוטים שבאו לעקוב אחריו בנבחרת ובקבוצה. בן חיים/ברני ארדוב

אחד מאנשי צוות השיפוט שיצא אתמול מטרנר, אפילו העיד כי מעולם לא ראה את השחקן כל כך לא מחובר לקבוצה כפי שראה אותו אמש בדקות הספורות שהוא שיחק. בן חיים גם לא נשאר על הדשא למחווה יוצאת הדופן שעשה הקהל בצהוב לשחקניו. כשכל חבריו זרקו את חולצותיהם ליציע האורחים כדי להודות לאוהדים על העידוד המרגש למרות ההפסד, בן חיים כבר היה עמוק בחדר ההלבשה. יש כאלה שהעידו כי הוא אפילו לא עלה לריצת השיחרור של השחקנים על הדשא מאוחר יותר.

הקפטן גל אלברמן היה חסר סבלנות, באופן תמוה, כלפי שאלות העיתונאים בסיום. כשנשאל האם מכבי תל אביב איבדה את טל בן חיים, הוא השיב: "טל הוא שחקן מאוד משמעותי ויכול להוסיף המון למכבי תל אביב. המאמן בחר להשתמש בו פחות דקות במשחקים האחרונים והיום הוא פתח איתו על הספסל. המאמן אמר שמדובר בשחקן הכי טוב בארץ ואני יכול להגיד שאני שותף לדעה הזו. אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את טל למסלול הנכון כדי שהוא יהיה אותו טל שהיה לפני שבועיים או שלושה. טל שהביא אותנו למקום בו אנחנו נמצאים היום כי יש לו חלק מאוד משמעותי במה שעשינו עד היום. נקווה שהוא יחזור למסלול כמה שיותר מהר".

אלברמן, מטבע הדברים, היה מאוד סלחן כלפי בן חיים, אבל במכבי תל אביב יש כאלה שכבר נמאס להם מההתנהגות שלו ובעיקר ממניירות הכוכב שהוא פיתח נוכח הסקאוטים שבאו לעקוב אחריו בנבחרת ובמכבי תל אביב. "טל צריך להתאפס על עצמו מהר ולזכור שכל מה שהוא בנה בחצי שנה האחרונה, יתמוטט אם הוא לא ייקח את עצמו בידיים", היה מי שאמר במכבי תל אביב. "לא יכול להיות שהוא יתפרק כך. יכול להיות שזה התחיל עם כל הסיפור של החרמת התקשורת והעובדה שהוא עשה לעצמו דין שהוא לא מתראיין עד הודעה חדשה. אולי שם היה צריך לעצור את זה".

שוטה ארבלדזה מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בן חיים כנראה העריך שהאימון של שבת ייתן לו את הכרטיס להרכב במשחק החשוב של הסיבוב אמש בבאר שבע, אבל ארבלדזה לא יישר קו ושלח אותו לספסל/יוסי ציפקיס

2. שוטה ארבלדזה עמד על כר הדשא והביט בשחקנים שזרקו את החולצות לעבר האוהדים. דובר הקבוצה עופר רונן האיץ בו כי צריך לגשת לעמדת הראיונות של הזכיין, אבל ארבלדזה רצה עוד קצת להסתכל בכאב של הבחורים שירדו מרוסקים לחדר ההלבשה. הגיאורגי ממשיך לעשות טעויות וייתכן שהקביעה כי מדובר בתואם פאולו סוזה שאיכות האימון שלו גבוהה מאוד, היתה מוקדמת מדי. "מתי המאמן יבין שנוסא לא נותן גולים", שאל אחד השחקנים אמש במירמור. "הוא מגיע לכל כך הרבה מצבים ולא כובש. צריך לחשוב על קונספט אחר כי הציוות הזה של נוסא וחאריס לא מאיים מספיק על היריבה".

איגייבור שוב הגיע למצב מצוין וגם בגול של עדן בן בסט שנפסל, הוא היה יכול עוד קודם למצוא את הרשת בעצמו. גם מדוניאנין מאכזב מול השער למרות עוצמת הבעיטות שלו. כשנופל לו כדור 20 מטר מהשער, יוצאת לו מין דרדלה כזו לא ברורה וכשהוא ניגש להרים קרן, הוא מפציץ מהמקום כמעט עד נקודת הקרן מהצד השני בלי טעם ובלי ריח. השער הראשון של באר שבע החל גם מעקיפה שעשה מיכאל אוחנה לאיגייבור. הוא השאיר את הניגרי מאחור ודהר לעבר מחצית המגרש של מכבי תל אביב ומשם לרשת של פרדראג ראיקוביץ' הדרך היתה קלה. "אי אפשר לומר שהפסדנו בגלל המאמן, אבל מה לעשות שההחלטות שלו בשני המשחקים האחרונים לא היו טובות. גם בהרכב שהעלה וגם בחילופים", סיכם גורם במועדון.

שחקני מכבי תל אביב גל אלברמן, אוסקר סקאריונה, איתן טיבי מאוכזבים. ברני ארדוב
הגיעו להזדמנויות, שוב החמיצו, שוב הפסידו. מכבי תל אביב החדשה/ברני ארדוב

3. זו תקופה רעה מאוד גם ליתר הזרים של מכבי תל אביב. ראיקוביץ' בנה אתמול חומה נוראית מול מאור בוזגלו ולא ראה בכלל את הכדור שירה הקשר מעל ראשו ובכלל כבר הרבה זמן הוא לא הביא נקודות. אוסקר סקאריונה נכנס בשני המשחקים האחרונים לסדרת החטאות נוראית ונראה כי איבד ביטחון ואילו וידאר קיארטנסון לא פוגע מאז הדרבי. "קיארטנסון ממש חלש", העיד אמש אחד השחקנים. "הוא ביכולת לא טובה כבר זמן רב ולא ברור מתי ייצא מזה. אם גם החלוץ שלנו לא ימצא את הרשת, אז נהיה במצב נוראי. האבסורד הוא שעדן בן בסט היה הרבה יותר מסוכן ממנו בכמה דקות שהוא שיחק".

4. אין למכבי תל אביב יותר מדי זמן להתבוסס בבוץ. היום חופש ומחר כבר מתחילות ההכנות למפגש הביתי מול אלקמאר ביום חמישי. ניצחון ומכבי תתפנה למשחק הליגה מול מכבי פתח תקווה שעברה אותה אתמול בטבלה. הפסד נוסף ובטוח יהיה מי שיעלה את המושג משבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully