וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמארה אמארה שעל הקיר: מה הגעת סטודמאייר תעשה להפועל ירושלים?

1.8.2016 / 18:15

בן לילה, באבחת סמיילי אחד, הפכה סגנית אלופת ישראל לאחת הקבוצות המסקרנות באירופה. האם פיאניג'אני יאמן אותו או יעבוד אצלו? למה ספאנוליס צריך לקנא? ומדוע כדאי לאדומים שהרכש הנוצץ דווקא ידמה לצ'יימברס? מאחורי הק?ל??עים על ההחתמה הגדולה ב-20 השנים האחרונות

עריכת וידאו: מרום שפיצר

הסדק הראשון במערכת היחסים בין טום צ'יימברס לשחקני מכבי תל אביב התגלה כבר בארוחת הצהריים הקבוצתית הראשונה שלו עם חבריו החדשים, אי אז ב-1995, אי שם בלונדון. המאמן רלף קליין ז"ל הזמין את הכוכב הוותיק לשבת לידו, בשולחן שבו סעדו אנשי הצוות המקצועי וההנהלה. ברגע שצ'יימברס העז להניח את ישבנו, זה קרה. אחד הזרים האחרים בקבוצה (שמו המלא שמור במערכת, אבל - רמז 1: היה רק עוד זר אחד. רמז 2: החבר'ה קראו לו צ'ורה) הביט בעיניים כלות על המתרחש וסינן למי שהיו לצידו: "So, he is with the management now?".

צ'יימברס, על 20 אלף הנקודות שקלע בקריירה, הוא כוכב ה-NBA הגדול ביותר שנחת בישראל. היה כזה ונותר עד היום. גם אחרי היום. הוא גם כוכב ה-NBA היחיד שנחת בישראל ויכול להתהדר בכך שהוא גדול יותר מאמארה סטודמאייר. ועל הסנטר החדש של הפועל ירושלים אף אחד לא יעז לתהות: "So, he is with the management now?". כי סטודמאייר הוא באמת חלק מההנהלה, עוד מאז היה חבר בקבוצת הרכישה של מפזר החיוכים אורי אלון ב-2013.

עוד בנושא

חשיפת וואלה! ספורט על ההחתמה:

הפועל ירושלים במגעים עם אמארה סטודמאייר
הפועל ירושלים שוקלת לנסות לאזרח את אמארה סטודמאייר

אמארה סטודמאייר בהפועל ירושלים:

רשמית: אמארה סטודמאייר הצטרף להפועל ירושלים: "חלום שמתגשם"
מה נשאר חוץ מהשם? סטודמאייר מגיע להפועל ירושלים כחידה גדולה
טובע במספרים: הסטטיסטיקה שהרכיבה את הקריירה של אמארה סטודמאייר
הצביעו: מי שחקן הכדורסל הכי גדול שהגיע אי פעם לישראל?
גם דיוויד בלאט מתרגש: "ההחתמה של אמארה פנטסטית בשביל המדינה שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוהדי ירושלים החסירו לא מעט שעות שינה בשבועות האחרונים. חלקם התקשו להאמין שזה עומד לקרות, שאלו ושאלו ושוב שאלו אם זה אמיתי או שחלמנו חלום. הם תהו האם בקרוב הם באמת יזכו לראות את הסופרסטאר השורשי לובש את המדים האדומים. עכשיו, כשגם אחרוני הסקפטיים השתכנעו והפכו למאמינים בני מאמינים, הם מחפשים נביא. השאלות רבות ומגוונות, ולכולן תשובה אחת: מה זה יעשה לקבוצה, מה זה יעשה למועדון, האם זו החתמה טובה מבחינה מקצועית, האם זו החתמה טובה מבחינה תדמיתית, האם הוא ישלוט ברחבות?

אבל מי שיתיימר להתנבא עכשיו איך תיראה סגנית האלופה ובעיקר איך ייראה סטודמאייר צריך להיחשד מיד בשרלטנות. איש ממשחיזי העטים וממעצבי ההערכות לא צפה בו לאחרונה, לא בדק את כשירותו, את כושרו ואת הסטייט אוף מיינד שלו. התשובה למתעניינים מעט מאכזבת: באמת שאי אפשר לדעת מה החתמת הענק הזו תעשה לירושלים.

האמריקאי יצטרך למצוא דרך להסתדר עם חבורת גארדים פוחזים (ג'רום דייסון וקרטיס ג'רלס), שמאוהבים בכדור רק כשהוא אצלם ולעיתים נראה כי המשחק האחראי מהם והלאה; מצד שני הוא יוכל למצוא שפה משותפת עם לא מעט שחקנים מנוסים, שכבר עברו לא מעט בכדורסל האירופי (ובראשם טרנס קינזי, יותם הלפרין וליאור אליהו).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אמארה סטודמאייר. GettyImages
ישלוט ברחבות? סטודמאייר/GettyImages

הכימיה העדינה שלו עם המאמן סימונה פיאניג'אני עשויה להיות משמעותית עד כדי קריטית. הרי גם האיטלקי יודע בדיוק מה מעמדו ומה חלקו של החניך בבנייתו המחודשת של המועדון. ואולי מוטב לשאול את השאלה שנשאלה כשדיוויד בלאט הפך למאמנו של לברון ג'יימס בקליבלנד: האם סטודמאייר ישחק אצל פיאניג'אני, או שפיאניג'אני יאמן אצל סטודמאייר? וזה עוד לפני שדיברנו על מצב הברכיים שלו, שאולי טומן בחובו את התשובה הניצחת לכל השאלות.

דבר אחד בטוח: ירושלים הפכה הערב לאחת הקבוצות המסקרנות והמסוקרות באירופה. כשתגיע בחודש הבא לטורניר ההכנה בכרתים, היא תהיה לא פחות מעניינת מיריבותיה האיכותיות - אולימפיאקוס, אנאדולו אפס והכוכב האדום בלגרד. ואסיליס ספאנוליס יראה כיצד שחקן אחר גוזל ממנו את אור הזרקורים, מלווה בעשרות פלאשים ובהמוני מיקרופונים. הוא בוודא יסנן לעצמו בחיוך "הו, מה זה יורוקאפ".

כדורסלן העבר טום צ'יימברס. Mike Powell, GettyImages
תלמדו ממקרה צ'יימברס/GettyImages, Mike Powell

גם ליגת העל הישראלית תצא מהפינה המבוישת שלה בתחתית המסגרות המקומיות ברחבי היבשת, ותהיה לפתע מעניינת גם מעבר לים. סטודמאייר, כאמור, התברג בבטחה במקום השני בין כוכבי ה-NBA הגדולים ששיחקו בארץ. די מדהים לגלות שבין העשרה המופיעים ברשימה, רק שלושה הגיעו מארה"ב למכבי תל אביב. האם הוא יהפוך לאגדה כמו מייק מיצ'ל, פרוויס שורט ויוג'ין בנקס? האם ייזכר כנפילה כמו ווילי אנדרסון? האם יהיה טוב, אבל לא טוב מאוד, כמו אחרים?

כל צעד של הרכש החדש והנוצץ, ובוודאי כל צעדים שלו, ייבחנו בשבע עיניים. תסתכלו על צ'יימברס ותבינו: הוא הגיע למכבי תל אביב בגיל מתקדם (36), בשלב מאוחר של ההכנה, נפצע עוד לפני המשחק הרשמי הראשון וחווה קשיי התאקלמות בכדורסל האירופי. כולם יזכרו לו לעד את ה-0 מ-14 מול ברצלונה, והפכו את שמו להגדרה המילונית של "פלופ", אבל אם תנכו ממאזנו את החודש הראשון בעונה תגלו שהאיש כיכב עם 18.8 נקודות למשחק ב-55 אחוזים מהשדה בגביע אירופה לאלופות.

עם העננה הזאת יצטרך גם סטודמאייר להתמודד. ואם דייסון לא ימסור לו בזמן, או שפיאניג'אני יוריד אותו לספסל בתזמון אומלל במיוחד, הוא תמיד יוכל להתייצב מולם ולהזכיר. "So, I'm with the management now".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully