וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים שוקלת לנסות לאזרח את אמארה סטודמאייר

27.7.2016 / 8:07

ירושלים נרגשת מההחתמה הצפויה של שחקן ה-NBA שסיכם את מרבית תנאיו ושוקלת לפתוח בהליך אזרחות. המכשול היחיד שמעכב את החתימה: החשש מניגוד אינטרסים במקרה שימשיך להחזיק במניות

צילום ועריכת וידיאו: דרור פיקלני

אמארה סטודמאייר סיכם את מרבית תנאיו בהפועל ירושלים ונמצא על סף חתימה בקבוצה. גורמים המעורים בעסקה מספרים כי "95 אחוז מהעסקה כבר סגורה". הודעת הפרישה של הפורוורד מה-NBA לא הפתיעה אף אחד מאנשי הפועל ירושלים. כבר כמה שבועות מנהלים אנשי ירושלים מגעים חשאיים עימו.

גורם המקורב למועדון סיפר שסטודמאייר הבהיר לאנשים בסביבה שלו ש"כסף הרבה פחות חשוב לו מהחלום שלו - לפרוש ולשחק בירושלים הבירה. לא מעניין אותו כסף, את זה הוא כבר עשה". גורם מספר ש"סטודמאייר סיפר לכולם שהוא אוהב את ישראל ואת ירושלים. גם אורי אלון הבעלים לא פוחד לעלות את התקציב משמעותית כיד להביא אותו לירושלים. כבר כמה שנים הם בקשר ואורי תמיד 'זרק' לסטודמאייר 'תבוא לשחק בירושלים', סטודמאייר היה תמיד חיובי בעניין, הקשר החם ביניהם נשמר והשנה זה הגיע לידי מימוש. זה קשר ששני הצדדים רצו".

עוד בנושא:
המפץ הגדול בדרך: אמארה סטודמאייר צפוי לחתום בהפועל ירושלים
כבר לפני שבועיים פרסמנו: הפועל ירושלים במשא ומתן עם סטודמאייר

אמארה סטודמאייר. GettyImages
מו"מ מתמשך. סטודמאייר/GettyImages

לאחר שסוכמו רוב הפרטים בחוזה, הפרט האחרון אך המשמעותי שנותר הוא סוגיית העברת המניות המעטות של סטודמאייר בקבוצה. בירושלים מודאגים מכך שייתקלו במהלך העונה בניגוד אינטרסים מצדו של סטודמאייר אם יחזיק במניות בקבוצה במקביל להיותו שחקן פעיל בסגל שלה. ככל הנראה זאת הסיבה שבירושלים מעדיפים לא להכריז רשמית על הצטרפותו.

השחקן אמור להגיע לישראל בעשרת הימים הקרובים במסגרת משלחת שמארגן עמרי כספי. בירושלים מבינים היטב כי החתימה המסתמנת תהיה עליית מדרגה משמעותית למועדון ברמה הבינלאומית. "תמיד אמרו בירושלים שהקבוצה מייצגת את הבירה של ישראל וראויה לקבוצת כדורסל שתשקף את מעמדה", הסביר גורם במועדון. "ההגעה של אמארה סטודמאייר תעשה למועדון ירושלים את הקפיצה הזאת ותביא לא מעט עניין גם ברמה העולמית", סבור המקורב.

בירושלים שוקלים אם להתחיל בהליך של בקשה לאזרח את סטודמאייר, כך שיוכל להירשם כישראלי ולא כזר. למרות זאת, בקבוצה מודעים לכך שההליך עלול לקחת זמן וטרם לא התקבלה החלטה סופית לגבי הבקשה. בכל אופן השחקן יפתח את העונה כזר.

סטודמאייר (33, 2.08) סיים את חלקו ב-NBA ללא אליפות ובלי תארים קבוצתיים, אבל הוא נבחר לרוקי השנה ב-2003, שיחק שש פעמים באולסטאר, נבחר לחמישיית העונה פעם אחת, ובסך הכל קלע 15,994 נקודות - שהן 18.9 בממוצע למשחק במשך הקריירה.

בשמונה עונותיו הראשונה בליגה שיחק בפיניקס, אחר כך הופיע במשך ארבע שנים וחצי בניו יורק ניקס, עבר לקדנציה קצרה בדאלאס ובעונה החולפת מצא עצמו במיאמי. העונה האחרונה הייתה החלשה בקריירה שלו, והוא חש היטב את הפיחות במעמדו: סטודמאייר סבל מכאבים כרוניים בברך, והופיע רק 52 פעמים במדי ההיט. הממוצע שהעמיד - 5.8 נקודות - הוא הנמוך בקריירה שלו, והוא הביע את מורת רוחו ממיעוט הדקות שקיבל (14.7 בלבד, עוד שיא שלילי בקריירה שלו).

הקבוצה הודיעה היום על צירופו של הסקאוט ריאן פאנון, שיעבוד עם הצוות המקצועי על פיתוח שחקנים. פאנון יעבוד עם מחלקת הנוער, יעביר אימונים אישיים לשחקני הקבוצה הבוגרת ויהיה חלק ממערך הסקאוטינג של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully