וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס וג'יי אר סמית מיררו בבכי: "אף אחד לא ספר אותנו"

תמונות מרגשות באורקל ארינה. ג'יימס דמע עם קבלת פרס ה-MVP: "בשביל זה חזרתי", ג'יי אר סמית התפרץ בבכי במסע"ת, ג'פרסון הודיע על פרישה. המספרים, התגובות והציוצים לתואר המדהים של הקאבס, כולל דרישת שלום לדיוויד בלאט

AP

קליבלנד עשתה הלילה (בין ראשון לשני) את הבלתי ייאמן, כשזכתה באליפות ראשונה בתולדותיה והשלימה הישג חסר תקדים: אליפות אחרי פיגור 3:1 בסדרת הגמר. הקאבס ניצחו 89:93 את גולדן סטייט במשחק השביעי והמכריע, מנעו מהווריירס אליפות שנייה ברציפות והעניקו לקליבלנד אליפות ראשונה אחרי 52 שנים של כישלונות ספורטיביים בכל הענפים.

לברון ג'יימס, שזכה כצפוי בפרס ה-MVP, נראה נרגש במיוחד בסיום ופרץ בבכי עם שריקת הסיום. "אמרתי לפני שנתיים שהמטרה שלי היא להביא אליפות לעיר הזאת. קליבלנד, זה בשבילך!", אמר בראיון נרגש במיוחד. "לא הייתי כל כך טוב בשני המשחקים הראשונים, שיניתי את הסגנון שלי, והצלחנו לרשום כמה משחקים פנטסטיים. אנחנו הקבוצה הראשונה אי פעם שחוזרת מפיגור 3:1 בסדרה, וזה מדהים. עשינו את זה נגד כל הסיכויים".

עוד בנושא

סטף קרי: "הגמר הזה ירדוף אותי עוד הרבה מאוד זמן", גרין: "אני אשם"
לבכות איתו: רביץ מסביר איך לברון הפך מנבל לגיבור המרגש של הגמר
רכבת ההרים המהירה בעולם: בחזרה לרגעי המפתח בעונה של הקאבס
הלילה ההיסטורי של לברון: אלבום האליפות המרגש של קליבלנד וכוכבה

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
התפרצות רגשות. לברון/GettyImages

לברון הוסיף: "האנשים באוהיו חיכו לזה 52 ומשהו שנים. אני שמח להיות חלק מההיסטוריה, אני כבר לא יכול לחכות לרגע שנגיע לקליבלנד ונתקבל על ידי אוהדים. עברנו כל כך הרבה קשיים בשנתיים האחרונות, אבל ידעתי למה אנחנו מסוגלים. אף אחד לא ספר אותנו, וזה מה שתדלק אותי, זה מה שדחף אותנו. אני מרגיש בבית, בשביל זה חזרתי. אין לי מילים, זה לא מרגיש אמיתי כרגע".

למסיבת העיתונאים לברון הגיע עם שני ילדיו: "אני נאמן למשחק, אני יודע מה אני מביא לקבוצה, והגעתי לקבוצה הזאת כדי להביא לה אליפות. ידעתי שאני יכול לעשות את זה, לשים את הקבוצה במקום שבו לא הייתה מעולם. זה רגע מרגש לקבוצה, לעיר, להיות חלק ממשהו מעורר השראה לעיר. תהיה חגיגה גדולה בעיר.

"גם אחרי שהפסדנו במשחק 4 לא הפסקתי להאמין. כולם הספידו אותנו, הספידו אותי. אמרתי לשחקנים, שזה מהלך אחרי מהלך, משחק אחרי משחק. תמיד האמנו. החברים בטחו בי. אחרי הניצחון במשחק 5 האמונה גברה. הייתי מפוקס, הייתי רגוע, הייתי מרוכז. לא עשיתי הכל לבד, אבל הייתי בטוח, בניסיון להעניק ביטחון לחברים.

"ידעתי שאנחנו מתמודדים מול קבוצה חזקה, שיהיו לה את הריצות שלה, אבל השאלה היא איך אנחנו מתמודדים עם זה, מה שאנחנו עושים בפוזשן אחרי. אמרתי לחברים, 'אל תיקחו את זה כמובן מאליו, לא כל אחד מגיע למשחק 7 בגמר ה-NBA'. נתתי את כל חיי למשחק, וזה משמח אותי שהעבודה הקשה השתלמה". לברון החמיא לג'יי אר סמית: "הוא הפך אותנו לקבוצה קטלנית, משני צדי המגרש". לברון גם החמיא לטיירון לו: "עלינו עם תוכנית משחק מצוינת שסידר לנו המאמן. החברים אפשרו לי להוביל, ועשיתי את זה".

עוד בנושא:

רכבת ההרים הכי מהירה: ציוני הדרך בעונה המשוגעת של הקאבס
גרין: "אני אשם". קרי: "הגמר הזה ירדוף אותי עוד הרבה מאוד זמן"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ג'יי אר סמית בוכה על כתפי אביו במסיבת העיתונאים

ההתרגשות ניכרה על פניהם של שחקני הקאבס במשך דקות ארוכות. המאמן טיירון לו ישב על הספסל לבדו דקות ארוכות, ובכה בשקט. ג'יי אר סמית' הודה להוריו במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק ולא הצליח לעצור את הדמעות, באחד הרגעים הכי מרגשים של הערב.

בקול רועד אמר ג'יי אר סמית' ש"המשפחה שלי, ההורים שלי, היו ההשראה שלי. הייתי במקומות חשוכים בחיי, ובלעדיהם לא הייתי יוצא מהם. הם נותרו לצדי, אהבו אותי, חיבקו אותי, בכו איתי, תמיד היו לצדי. אני יודע שלהרבה אנשים אין הורים בחיים, אבל אני קיבלתי אהבה, ורוצה להיות כמוהם כשאגדל. אבא שלי הוא ההשראה שלי לכדורסל, וכאב לי שהוא שמע אנשים משמיצים אותי. כל מה שעשיתי זה בשבילם. הבית זה נחמד, מכוניות זה נחמד, אבל בלי ההורים שלי לא הייתי כאן, לא הייתי יושב כאן כאלוף". לאחר מכן העניק לאביו חיבוק אמוציונלי.

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. AP
שבר שיאי רגש. ג'יי אר סמית'/AP

קיירי אירווינג שחזר את הסל המכריע שלו: "הזמן הלך והתקצר והבנתי 'אוקיי', זה הזמן. אני מאוד שמח שקיבלתי את האמון מהחברים ומהמאמנים לקחת את הזריקה הזאת. זה היה משחק 7 שנזכור לעד, ואני שמח שניצחנו". על לברון: "ראיתי את בטהובן הלילה, כמו שלברון ניצח על המשחק".

על טיירון לו: "הוא עשה עבודה נהדרת בלהסביר לנו שגם אם עושים טעויות הגנתיות אפשר לכפר על זה. יש לו קילינג אינסטינקט שמתחבר נהדר עם האופי שלי ושל לברון. הוא בלתי ייאמן". קיירי הוסיף: "כל הזמן חשבתי איך אתן לנו דחיפה. רציתי להגיע לאחד על אחד מול סטף. הם שיחקו כדורסל שונה ממה שהכרנו, ובהתחלה היינו צריכים להתרגל אליהם".

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. AP
בשביל כולם. לברון/AP

תומפסון: "קואץ' בלאט עשה עבודה נהדרת"

טריסטן תומפסון החמיא בסיום לטיירון לו והזכיר לטובה גם את דיוויד בלאט: "הייתה להם עונה נהדרת ואתה חייב לתת להם קרדיט, אבל ידענו שאפשר לחזור מזה, האמנו בעצמנו. קואץ' בלאט עשה עבודה נהדרת, אבל כשחקנים התפקיד שלנו זה לשחק ולנצח משחקים. טיי לו עשה עבודה נהדרת והצלחנו להתחבר אליו בגלל שהוא שחקן עבר והוא מבין אותנו, אבל שני המאמנים עזרו לי מאוד להתפתח ואני מודה לשניהם על זה".

תומפסון הוסיף: "לברון וטיי היו מאוד רגועים ומאוד נחושים. הפכנו למשפחה, בלאט עשה את אותם דברים אבל מאז התבגרנו וגדלנו. לברון עשה דברים מדהימים לעיר הזאת ואני מודה שלא יכולתי לדמיין שזה מה שיקרה לפני כמה חודשים. זו תחושה פשוט מדהימה". על לברון: "כל הרגשות יצאו החוצה בסוף, כי הוא רצה להביא אליפות קליבלנד והוא עמד במטרה שלו. כשהמנהיג שלך רגוע ובטוח בעצמו אתה מרגיש טוב ויודע שיש לך סיכוי".

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. רויטרס
הדמעות לא הפסיקו. לברון/רויטרס
שחקני קליבלנד חוגגים. רויטרס
זוכרים אותו? גם דלבדובה צהל/רויטרס

בגיל 35 ועם אליפות ראשונה: ריצ'רד ג'פרסון הודיע על פרישה

הבעלים של הקאבס דן גילברט אמר: "זו כמו פנטזיה, אלוהים אוהב את קליבלנד. על זה חלמתי".

טיירון לו: "עברנו הרבה מאוד קשיים העונה, אבל אני כל כך שמח להיות חלק מהקבוצה הזאת, אף פעם לא הרמנו ידיים. החבר'ה עלו, נלחמו כמו אריות, וזה מגיע להם". על לברון ג'יימס: "מחוץ לכישרון שלו, יש לו לב ענק. הוא תמיד נותן לכולם, זה לא רק כדורסל, זה מה שהוא נותן לקבוצה בתור בן אדם".

"יצאו ממני הרבה רגשות", לברון הוסיף. "אני כל כך גאה. יש לי כל כך הרבה כבוד לדוק, כל מה שאני עושה מונחה על ידי דוק. בערב הזה אני בעיקר רוצה להודות לו על מה שנתן לי ועל האמונה שאהפוך למאמן".

לו הוסיף: "במחצית הראשונה עשינו הרבה טעויות שלא מתאימות למעמד כמו משחק 7. במחצית השנייה עם ריכוז הגנתי. קיירי עבר קיץ קשה, בפלייאוף הוא היה ב-100 אחוז יכולת. הוא שחקן מיוחד והשלשה שהוא קלע הערב היא אחת השלשות הכי גדולות בתולדות ה-NBA. אני שמח בשבילו בגלל כל מה שעבר בעונה שעברה, מה שהוא עבר העונה, מה שהוא עבר בגלל התקשורת, שטענה שהוא לא מוסר מספיק ולא משתף מספיק את החברים. בעוד 50 שנה יזכרו אותנו ואת הסל של קיירי".

על לברון: "הוא הארד וורקר, הוא הפנים של הליגה במשך שנים, לבוא חזרה לקליבלנד ולתת לה אליפות מראה מאיזה חומרים הוא עשוי. אם יש מישהו שהאליפות הזו הגיעה לו זה בהחלט לברון".

על הקרדיט שמגיע לו על האליפות: "לא אכפת לי מקרדיט. זכינו באליפות, ולכולם מגיע קרדיט. לכולם יש חלק בזה".

בזמן החגיגות הודיע ריצ'רד ג'פרסון בן ה-35, שבלט מהספסל במהלך הסדרה, על פרישה. הפורוורד הוותיק, שהגיע פעמיים לגמר ה-NBA עם ניו ג'רזי והפסיד את האליפות, חגג זכייה ראשונה בתואר ותלה את הנעליים. במהלך 15 שנותיו ב-NBA ג'פרסון העמיד ממוצעי קריירה של 13.3 נקודות, ובעונתו האחרונה רשם 5.5 נקודות בעונה הרגילה ו-5.4 בפלייאוף.

ריצ'רד ג'פרסון, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
פורש בשיא. ג'פרסון/GettyImages

המספרים

* אחרי 52 שנה ללא תואר בכל ענפי הספורט, קליבלנד סוף סוף זכתה באליפות.

* טיירון לו הוא המאמן השלישי בתולדות ה-NBA שזוכה באליפות אחרי שנכנס לתפקיד באמצע העונה. הקודמים היו פט ריילי (1982, 2006) ופול ווסטהד (1980).

* לברון זכה באליפות שלישית בקריירה. הוא אחד מבין ארבעה שחקנים בלבד בתולדות הליגה שזכו בלפחות שלוש אליפויות ולפחות ארבעה תארי MVP.

* לברון הפך לשחקן השני בתולדות ה-NBA שזוכה ב-MVP של הגמר עם שתי קבוצות שונות.

* ג'יימס גם הפך לשחקן החמישי שזוכה שלוש פעמים ב-MVP של הגמר. האחרים שעשו זאת: ג'ורדן, שאק, דאנקן ומג'יק.

* לברון הוא גם השחקן השלישי בלבד בתולדות ה-NBA שרושם טריפל דאבל במשחק 7 בגמר. ג'יימס וורת'י (1988) וג'רי ווסט (1969) עשו זאת לפניו.

* קיירי אירווינג סיים את המשחק עם 26 נקודות ועם ממוצע של 27.1 נקודות בסדרה. זה הממוצע הכי גבוה ששחקן העמיד בסדרת גמר לצד לברון ג'יימס.

* לברון ג'יימס הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של ה-NBA, בכל סדרה, בכל סיבוב, לא משנה בכמה משחקים, שמוליך את כל השחקנים משתי הקבוצות בקטגוריות של נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות וחסימות בסך הכולל של הסדרה (208 נקודות, 79 ריבאונדים, 62 אסיסטים, 18 חטיפות, 16 חסימות).

* לברון שיפר את מאזנו בסדרות גמר ל-4:3. המאזן שלו במשחקי 7 עלה ל-2:4, כולל 0:2 כשמדובר במשחק המכריע של סדרת גמר.

GettyImages

וכמובן: ברשת מהר מאוד התחילו הממים על בלאט

גם בישראל זוכרים את בלאט

ובינתיים: החגיגות בקליבלנד נפתחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully