וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשיא של זהבי ועד אליהו אליהו: אנשי וואלה! ספורט בוחרים את רגעי העונה

העונש של גוטמן, האנגלית של בכר, הוולקאמים של כבירי. פארסת בית הדין, פארסת בקרת התקציבים, שלל הפארסות של מכבי נתניה. כותבי וואלה! ספורט בוחרים את הביזיונות, הסיפורים וגם ה-11 של העונה

צילום מסך

בווידאו: משדר מיוחד לקראת מחזור הנעילה הדרמטי

1. הסיפור של העונה

חמי אוזן

ערן זהבי שובר את שיא הכיבושים לעונה. כי למרות כל המחמאות שזהבי מקבל, רק בעוד כמה שנים נבין באיזו תופעה חזינו ועד כמה התברכנו לראות אגדה בזמן אמת.

פז חסדאי

א', 20 אלף אוהדים של מכבי חיפה עושים מנוי, מקבלים חרא של קבוצה, ממשיכים להגיע בכל זאת, ויוסי בניון ממשיך להתעסק ב-20 שמקללים. ב', כבירי והוולקאמים.

יניב טוכמן

מכבי נתניה מתרסקת ומסיימת את העונה בבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים. אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי סוגר עונה מקצועית מחרידה עם נתונים סטטיסטיים מחפירים, אבל זה עוד כלום לעומת הצורך בכינוס נכסים וחמצן בחסות בית המשפט.

שלמה וייס

אליפות של באר שבע (אם לא תפשל). בני יהודה בשנות ה-90', קרית שמונה בעשור הנוכחי ואפילו הפועל חיפה במילניום הפתיעו וזכו באליפות מחוץ לארבע הגדולות, אבל האליפות הזו היא לא סיפור של עונה אלא סיפור של תקופה. בפעם הראשונה, יש תחושה של אלופה שבאה כדי להישאר.

אורן יוסיפוביץ

אליפות של באר שבע זה היסטרי, אבל משהו שקרה בעבר. אליפות רביעית רצופה של מכבי תל אביב זה הישג חלומי, אבל משהו שקרה בעבר. את שיא השערים של ניסים אלמליח אף אחד לא שבר ב-61 שנות כדורגל. עד שבא ערן זהבי. ובגלל שבעת כתיבת שורות אלה אין פתרון למחזור האחרון - זה ה-סיפור.

אופיר סער

דחיית ההכרעה בעניין ראיקוביץ'. מורן מאירי וחבורתו הצליחו לעשות את מה שהיה צריך לעשות מזמן - להוכיח לבית הדין שעם כל הכבוד לעצמאותו, יש כללים והחלטות שמחייבים בסיס של צדק משפטי. להחלטה הזאת תהיה השפעה גם בעתיד.

איציק יצחקי

ההתנהלות בסאגת מכבי נתניה. אלי מננה ("אליהו אליהו") הוא לא האיש שמסמל את העונה, אלא רק חלק מכישלון של מערכת. הפציעות, ההתנהלות, הסטטיסטיקה המביכה, הקריסה הכלכלית, והכישלון היחיד של פיירברג בקדנציה האחרונה שלה בתפקיד – לא לזהות נוכל. הקבוצה הזאת תוכל לחזור לצמרת הכדורגל רק בעזרת יצחק תשובה. הימים האלה, כמה חבל, גרמו לכולנו לשכוח שפעם זה היה המועדון המפואר בכדורגל הישראלי.

עידן ויניצקי

אלי גוטמן מתמנה למאמן הפועל תל אביב. האיש שחלם על אירופה כמעט סיים בליגה הלאומית. הכישלון הגדול בנבחרת זכה ל"עונש" ראוי.

מור מרקוס

במשך עשרות שנים, בכל פעם שמישהו התקרב לשיא השערים של ניסים אלמליח, שיא שהחזיק מעמד 61 שנה, הזכירו את שמו של שחקן העבר של בית"ר תל אביב. מעתה ואילך, יהיה זה שמו של ערן זהבי שיוזכר פעם אחר פעם, ככל הנראה גם שנים לאחר פרישתו. מי יודע כמה יחזיק השיא החדש.

תומר יצחק

כ-11,500 מנויים, יותר מ-15,000 צופים בכל משחק בית. הפועל באר שבע, בלי קשר לאליפות שתהיה או לא, הפכה העונה לאימפריה. אל תדברו יותר על ארבע הגדולות.

הכל לקראת השבת המכריעה בליגת העל

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. הרגע שמגדיר את העונה

חמי אוזן

ברק בכר עוקץ באנגלית את מכבי תל אביב. אירוע שממחיש כמה הפחד ממכבי תל אביב הוסר ויש לנו, אחרי הרבה שנים, אימפריה חדשה שהיא לא מארבע הגדולות.

פז חסדאי

שלומי ארבייטמן כובש שער מדהים במספרת ומעניק לבאר שבע עוד ניצחון קשה, עוד ניצחון של אופי. מאז, ככל שארבייטמן יחמיץ מצבים הרבה יותר נוחים, באר שבע רק מבינה עד כמה זו העונה שלה.

יניב טוכמן

מכבי תל אביב הייתה אמורה לשייט לאליפות רביעית ברציפות, אבל כשלה במאני טיים כשלא ניצחה בארבעה משחקים רצופים בפלייאוף העליון. אז גם הגיע השער הכה שנוי במחלוקת בגביע מול בני סכנין, שהמחיש עד כמה מכבי תל אביב לא ידעה להסתדר העונה בלי השערים של זהבי.

שלמה וייס

ערן זהבי שובר את שיא הכיבושים. בעוד כמה שנים נזכור את מאבק האליפות האדיר שהיה כאן בליגה, אבל השיא הזה של זהבי ממחיש יותר מכל עד כמה בליגה היה שחקן אחד הרבה מעל כולם.

אורן יוסיפוביץ

הגול של משומר בשבת שעברה. ההוכחה שזו העונה הכי משוגעת שהייתה זה זמן רב, וההוכחה שזה הפלייאוף הכי טוב שהיה מאז הונהגה השיטה. כולן (חוץ מבית"ר פוסט טביבי-אצילי) גרמו למוליכות לאבד נקודות, ובכל שבוע התחזיות קיבלו בעיטה לבטן.

אופיר סער

העלייה של מכבי תל אביב לשלב הבתים של הצ'מפיונס. למרות הנחיתות מול באזל, הופעה הרואית של השחקנים פלוס ערן זהבי בשיאו סידרו לה מקום בשלב שאף קבוצה ישראלית לא באמת שייכת אליו. תזכרו את הרגע, סיכוי נמוך שיחזור על עצמו בקרוב.

איציק יצחקי

השער של ג'ון אוגו מול קרית שמונה. אי שם בחודש דצמבר, הכדור שנעץ ברשת של מהדי זועבי הפיח תקוות חדשות בכדורגל הישראלי, בציבור האוהדים שמשווע לתחרות חדשה, בריח חדש ששינה את פני העונה הזאת. איך זה הסתיים? מחר נדע.

עידן ויניצקי

טל בן חיים לא מחזיר את החוץ. בלי השער של יצחקי בהמשך המהלך, אף אחד לא היה זוכר את זה. בגלל השער, הרגע הזה יצר מלחמת עולם, גיבורים, נבלים ו-ויכוח שלא ייגמר.

מור מרקוס

במחזור השישי של הפלייאוף העליון התארחה הפועל באר שבע ברעננה, חמישה ימים לאחר ההפסד הכואב למכבי חיפה בחצי גמר הגביע. באותו משחק החליט ברק בכר שלא לפתוח עם ברדה ובוזגלו, החלטה איתה המשיך עד הסוף, ובכך הוכיח שבאר שבע, בניגוד אולי למכבי תל אביב, אינה מסתמכת על שחקן כזה או אחר; שבאר שבע שלו היא קודם כל קבוצה.

תומר יצחק

ערן זהבי מנפץ את השיא העתיק של ניסים אלמליח כמו שרק הוא מסוגל. לא בפנדל, לא עם איזו דרדל'ה ולא כשער רביעי במשחק קליל מול אלת מנמושות הליגה. שער ניצחון בדקה האחרונה לרשת בית"ר ירושלים. איזה ווינר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. המסר המקצועי של העונה

חמי אוזן

שהמאמן הישראלי תמיד מוכן לרדת נמוך יותר ממה שחשבנו קודם כדי לשרוד, כדי לקבל תפקיד לכמה מחזורים.

פז חסדאי

מצד אחד, נראה שחיים סילבס הוא מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי. מצד שני, ההצלחה של אבוקסיס בסכנין, אחרי ששניהם היו בדרך למטה, ממחישה עד כמה הכל מקרי, מוזר, לא צפוי.

יניב טוכמן

כמעט שכחנו שגם המאמן הישראלי שווה משהו. אחרי שלוש שנים של שליטה זרה, הופיע ברק בכר והזכיר שאם נותנים למאמן ישראלי כלים ותנאים דומים לאלו שמקבלים הזרים במכבי תל אביב, גם הוא יודע לספק את הסחורה.

שלמה וייס

במקום להגדיל את מכסת הזרים, תקטינו. שלושה זרים, מקסימום ארבעה. הרמה רק תשתפר. אפשר להביא שלושה זרים שהם מעל לליגה, בדיוק כמו שעשתה הפועל באר שבע עם וואקמה, אוגו והובאן. עם כל הכבוד לאליניב ברדה ומאור מליקסון, הזרים עשו בסופו של דבר את ההבדל.

אורן יוסיפוביץ

לפטר מאמנים זה אידיוטי, מיותר ולא כלכלי. שמונה קבוצות הפלייאוף התחתון החזיקו ביחד ב-22 (22 סימני קריאה) מאמנים. זה חולני, זה פסיכי, זה ילדותי, זה בעלים שאין להם מושג בניהול ובכדורגל. רק באגו, באינסטנט. פתחו גוגל, חבר'ה - זה לא באמת עוזר.

אופיר סער

בזמן שכולם מדברים על מכסת ששת הזרים, המגמה לשילוב צעירים ושחקנים מהליגות הנמוכות נמשכה. ההשקעה במחלקות נוער במרבית המועדונים הפכה לעלובה ואם אין אפשרות לשינוי כרגע, לא נורא אם יאשרו שישה זרים. יש מספיק מקום לכולם.

איציק יצחקי

מערך שכולל שלושה קשרים באמצע זאת נוסחה שגדולה על הליגה שלנו. בכר הפנים זאת דרך כישלונות, רוני לוי הפך קבוצה מפוחדת ועקרה למאיימת ומסודרת יותר. תנסו את זה בבית.

עידן ויניצקי

הפערים בליגה הפכו לכל כך גדולים, שמכבי חיפה מסיימת עונה במקום הרביעי (אחרי שיצאה מהמרוץ לאליפות באוקטובר בערך) ובטוחה שזו הצלחה גדולה.

מור מרקוס

לא משנה כמה תיכשל בתור מאמן, כמעט תמיד יהיה לך לאן לחזור. אני קורא לזה "מעגל המאמנים"; אותם מאמנים שנכשלים פעם אחר פעם, אך נמצאים "במעגל", ותמיד יודעים שבשלב כזה או אחר תהיה קבוצה (בדרך כלל בתחתית) שתשמח לקלוט אותם.

תומר יצחק

הכדורגל הישראלי כבר לא מייצר פנטזיסטים. כל הצעירים שפרצו העונה מתבסיים בעיקר על השקעה והקרבה, ופחות על כישרון טבעי. דריבליסט בחסד? סקורר חדש? אומן מסירות? נמשיך לחכות.

גיא לוי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אחד מ-22 מאמנים שעברו בקבוצות הפלייאוף התחתון. גיא לוי/ברני ארדוב

4. הביזיון של העונה

חמי אוזן

אליהו אליהו מנסה לקנות את מכבי נתניה. זה לא רק היה רגע קאלט, אלא גם רגע שמנסח בצורה המושלמת את מצב הכדורגל הישראלי האמיתי.

פז חסדאי

לא ייאמן שאנחנו עדיין אומרים את המשפט "לא ייאמן שבשנת xxxx כדורגלנים בליגת העל לא מקבלים משכורות". לא ייאמן.

יניב טוכמן

ההתרחקות שלנו מאירופה ברמת הנבחרת והקבוצות. נכון שמכבי תל אביב העפילה לליגת האלופות, אבל זה היה סוג של נס. הנבחרת של גוטמן התבזתה העונה והלכה לאחור, הנציגות האחרות באירופה כשלו כבר בקיץ. הפער רק מעצים וספק אם הגדלת מכסת הזרים תעשה את ההבדל.

שלמה וייס

בית הדין של ההתאחדות מסרב לתת ייצוג משפטי לראיקוביץ וחוטף על הראש מבית המשפט המחוזי. אולי הנוקאאוט של עו"ד מורן מאירי יגרום לזעזוע הנדרש בבית הדין, ששכח שאנחנו נמצאים ב-2016 ולא בשנות ה-70'. מדברים על פייר פליי, אבל בסופו של דבר שחקן שדחף מאמן המשיך לשחק ללא עונש מינימלי, רק בגלל טעות אקוטית של בית הדין.

אורן יוסיפוביץ

כולם בטח יבחרו באליהו אליהו (בחירה נהדרת, אגב), אז נגוון עם ראיקוביץ' בדוחא. לא אזכור מהשבוע הזה את האלימות, הגזענות, או אפילו את התיקו שהשפיע על מאבק האליפות. את השבוע הזה כולם יזכרו כעוד מחדל של ההתאחדות ובתי דינה - שוער דחף מאמן ולא נענש בגלל ביורוקרטיה מטומטמת. אימפוטנטיות חולנית.

אופיר סער

ההתנהלות סביב מכבי נתניה. שנה אחרי שנה, בקרת התקציבים מאשרת תקציבים ללא כיסוי ומאפשרת לקבוצות להתקיים למרות חובות עבר, עד למצב של לפני פירוק. מדהים עוד יותר, שגם אחרי מקרה נתניה לא קמה ועדה שתמנע זאת בעתיד ותגרום להחמרת הדרישות.

איציק יצחקי

ראסינג, ווסטהאם, ליברפול, צ'לסי, ארסנל, ק.פ.ר. למרות הרזומה הזה, יוסי בניון חזר לישראל הקטנה כדי לספוג שריקות בוז מקומץ אוהדים ששונאים כל דבר שזז. בוז.

עידן ויניצקי

בן צעירי לא משחק מול מכבי תל אביב כי לירוי צעירי תובע את בני יהודה. עוד מקרה קטן, במועדון די מסודר, שמסביר לנו כמה רוב הכדורגל שלנו רקוב.

מור מרקוס

מכבי נתניה היא לא הקבוצה היחידה שנפלה העונה לתרגיל עוקץ. את ססאר מנדיונדו, אתם עוד זוכרים? המאמן הספרדי הגיע להפועל תל אביב בתחילת העונה בקול תרועה ופוטר אחרי שני מחזורים. לא באמת ברור מה קרה שם.

תומר יצחק

"הם הולכים להפוך את מכבי נתניה לאימפריה כלכלית". אימפריה כלכלית! לא פחות. בכזו התלהבות תיאר עופר אורליצקי, יו"ר בקרת התקציבים, את הרוכש (האלמוני) של מכבי נתניה וחבר מרעיו. הביזיון האמיתי בפרשת אליהו אליהו - האיש בעל אלף הפרצופים, עשרות השמות הבדויים והפאה האחת - שייך לבקרה חסרת הבקרה.

עורך הדין של ההתאחדות לכדורגל יוחאי הורוביץ ועורך הדין של מכבי תל אביב מורן מאירי. קובי אליהו
נוקאאוט להתאחדות. מורן מאירי מול יוחאי הורוביץ בתמונת השנה/קובי אליהו

5. אלופת העונה הבאה והביזיון העתידי

חמי אוזן

אלופה? באר שבע או מכבי תל אביב - מי שלא תזכה בסופ"ש תעשה זאת בעונה הבאה. ביזיון? זה אפילו קל יותר: בקרת התקציבים שוב תפשל בענק.

פז חסדאי

א', לא יודע, וטוב שכך. ב', נבחרת ישראל.

יניב טוכמן

מכבי תל אביב תזכה באליפות העונה הבאה. הביזיון? נושא ההימורים בכדורגל רק יילך ויתעצם. אין באמת מוטיבציה למגר את זה.

שלמה וייס

אלופה? הכול תלוי בשחר. אם הבעלים של מכבי חיפה יאפשר באמת למנג'ר החדש שלו לעבוד, הירוקים יחזרו לבמה המרכזית. אם זה לא יקרה, מכבי תל אביב תשיב לעצמה את התואר. ביזיון? אליהו אליהו משנה את שמו לבני בני ונכנס כשותף של אברמוב בבני יהודה.

אורן יוסיפוביץ

מכבי תל אביב, ואני מניח שמשהו שקשור באלי טביב.

אופיר סער

הפועל באר שבע. קבוצה בריאה יותר, עם תחרות אמיתית בכל תפקיד ואפשרות להתחזק נקודתית בעונה הבאה ולהמשיך את מה שהתחילה השנה. הביזיון העתידי? נראה שהוא יבוא מכיוון הנבחרת. היכונו לקמפיין מביך.

איציק יצחקי

מכבי חיפה. התשובה לא' או ב'.

עידן ויניצקי

מכבי תל אביב תחזיר את התואר בעונה הבאה (באר שבע תתעייף מאירופה, בניגוד לעונה הזו). ומנגד, פרוספר וג'קי חוזרים לליגה. תסמכו עליהם שידאגו לכמה בלגנים.

מור מרקוס

מכבי תל אביב הבינה העונה שיש לה מתחרה רצינית על תואר האליפות. החיזוק, סביר להניח, ואיתו גם השיפור, יהיו בהתאם ולכן בעונה הבאה נראה כי הצהובים יהיו אלו שיחגגו בסיומה.

תומר יצחק

האלופה: מ.ס. אשדוד, בתפקיד לסטר סיטי הישראלית. הביזיון: עיריית אשקלון לא משלימה את העסקה, הקבוצה חוזרת לידי פרוספר אזגי והוא שב לחיינו.

מועמד לאימון נבחרת ישראל אלישע לוי. יוסי ציפקיס
הביזיון יבוא מכיוון הנבחרת שלו? אלישע לוי/יוסי ציפקיס

6. ה-11 של העונה

חמי אוזן

דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, גל אלברמן, ג'ון אוגו, קלאודמיר, ערן זהבי, אליניב ברדה, אנתוני וואקמה.

פז חסדאי

דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, גל אלברמן, ג'ון אוגו, ערן זהבי, עומר אצילי, אנתוני וואקמה, אליניב ברדה.

יניב טוכמן

דודו גורש, אלי דסה, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, ג'ון אוגו, גל אלברמן, אובידיו הובאן, פיראס מוגרבי, ערן זהבי, אליניב ברדה.

שלמה וייס

דודו גורש, עלי עוסמאן, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, ג'ון אוגו, גל אלברמן, אנתוני וואקמה,עומר אצילי, ערן זהבי, אליניב ברדה.

אורן יוסיפוביץ

דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, ג'ון אוגו, גל אלברמן, מאור מליקסון, ערן זהבי, אנתוני וואקמה, אליניב ברדה.

אופיר סער

דודו גורש, אלי דסה, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, גל אלברמן, דן איינבינדר, ג'ון אוגו, ערן זהבי, אנתוני וואקמה, אליניב ברדה.

איציק יצחקי

דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, ג'ון אוגו, גל אלברמן, ניקיטה רוקאביציה, אנתוני וואקמה, ערן זהבי, אליניב ברדה.

עידן ויניצקי

פרדראג ראיקוביץ', שיר צדק, איתן טיבי, חסוס רואדה, גל אלברמן, ג'ון אוגו, מאור מליקסון, עומר אצילי, ערן זהבי, ניקיטה רוקאביציה, אליניב ברדה.

מור מרקוס

פרדראג ראיקוביץ', עלי עוסמאן, שיר צדק, חסוס רואדה, עמנואל אמבולה, גל אלברמן, ג'ון אוגו, מאור מליקסון, ניקיטה רוקאביציה, ערן זהבי, אליניב ברדה.

תומר יצחק

דודו גורש, איתן טיבי, שיר צדק, חסוס רואדה, פיראס מוגרבי, ג'ון אוגו, מאור מליקסון, אנתוני וואקמה, ערן זהבי, ניקיטה רוקאביציה, אליניב ברדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully