וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר בן חיים: "אם לא היו מאבטחים מטעם מכבי תל אביב, היה קורה אסון"

26.4.2016 / 11:40

אביו של חלוץ מכבי תל אביב התייחס לאירועים האלימים בדוחא: "מתפלא על אבוקסיס, הוא היה מאמן לאומי. ישנן עדויות מוכחות שלא ראיקוביץ' היה זה שדחף אותו". אבוקסיס: "אבידור? לא ידעתי שבמכבי תל אביב מביימים סרטים". מירי רגב לטיבי: "תמיד נניף את דגל ישראל"

יוסי ציפקיס

בווידאו: צפו במשדר המיוחד מאולפן וואלה! NEWS

מי אשם, האם פרדראג ראיקוביץ' צריך לסיים את העונה ומה החלק של יוסי אבוקסיס? צפו במשדר המיוחד הנערך בשעה זו באולפן וואלה! NEWS על האירועים האלימים בדוחא.

אופיר בן חיים, אביו של טל, התייחס לאירועים: "מה שערן זהבי אמר היה נכון לגמרי. חברת האבטחה מטעם מכבי תל אביב שלחה 15 מאבטחים. בנוסף, גם מנהל האירועים במכבי תל אביב הגיע. אם 15 המאבטחים לא היו במגרש, היה קורה אסון. שחקנים של מכבי תל אביב קיבלו מכות ממאבטחים של חברת אבטחה שעובדת עם בני סכנין ורואים זאת במצלמות. שאף אחד לא ייתמם. איש צוות של סכנין ניסה לתקוף את פרדראג ראיקוביץ'. אני מתפלא על יוסי אבוקסיס. הוא היה מאמן לאומי. הוא לא יכול להתנהג כפי שהתנהג. אם הוא היה יורד לחדרי ההלבשה בסיום כלום לא היה קורה. זה מה שהלהיט את האווירה וזה לא יעזור. ישנן עדויות מוכחות שלא ראיקוביץ' היה זה שדחף את אבוקסיס".

בן חיים הוסיף: "בסיום המשחק המגרש נראה כמו שדה קרב או משחק כדורגל? זה לא ייתכן. בושה וחרפה מה שהיה שם. איך יכול להיות ששחקנים צריכים להגיע למגרש כדורגל בדרכי מילוט? אנחנו חיים במדינת ישראל, זה לא פשע לשים דגל על הגוף. אם היו זורקים לו דגל גם בסוף דרבי, הוא היה שם גם אותו".

אבו יונס: "מכבי הביאה מאבטחים משלה, תבינו מזה מה הם תכננו"

הסדרן שחשוד שירק על בן חיים יובא בפני שופט, מעצרים נוספים צפויים

בסכנין מאשימים: " סטנדרטים אירופיים? בוס קילל והשתולל כל המשחק"

אין לאן לברוח: אורן יוסיפוביץ על אצטדיון שאסור לשחק בו משחקים כאלה

צפו במהומה, ערן זהבי: "הם הלהיטו את הרוחות, הרגשנו כמו ברמאללה"

מכבי תל אביב טוענת: "אבידור הוא זה שהפיל את אבוקסיס, לא ראיקוביץ'"

שבוע לפני משחק העונה: מכבי תל אביב שמטה נקודות עם 0:0 מול סכנין

מהומה בסיום/יוסי ציפקיס

בן חיים התייחס לאירועי חצי גמר הגביע: "טל חי בשלום. הוא לא חושב שהוא עשה טעות וגם אני חושב כך. עלי עוסמאן? אל תיתמו. טל הוא ווינר בנשמה שלו, ולא יעזור לכם. יצא הכדור לחוץ ויכול להיות שהוא בכלל לא שם לב שעוסמאן שוכב. היו חמש מסירות עד שהגיע השער, אבל הכי נוח להשתמש בטל כשעיר לעזאזל. ב-1:1 של בני סכנין במשחק ביום חמישי חאלד חלאילה נתן לטל מרפק והשכיב אותו על הדשא".

לסיום, התייחס האב לחלום האירופי של טל: "החלום חי וקיים. הוא בן 26. אם תגיע הצעה רלוונטית הוא עשוי לצאת לחו"ל. טוב לו מאוד במכבי תל אביב, מה לעשות? הוא לא ייצא לחו"ל כדי להגיד שהוא עשה זאת. גם אם תגיע הצעה שלא תתאים מקצועית, לא נלך עליה. הוא לא יכול לשבת על הספסל. עדיף כבר שיהיה לידי, זה יותר טוב".

"מה קרה? יש עדויות לא?", אמר אבוקסיס בנושא. "ניגשתי לטוריחו כדי ללחוץ לו את היד, אבל הוא התחיל לצעוק. אמרתי לו שהמאמן שלו קילל אותי, ואז זהו. ראיתי את ראיקוביץ' מגיע מאחור, והוא דחף אותי. זה מעשה חמור ואני מקווה שיטפלו בזה. יובל אבידור? לא ידעתי שבמכבי תל אביב גם מביימים סרטים. אני לא חושב שהחגיגה שלי היא שהלהיטה את האווירה. זכותי לשמוח אחרי משחק. זה שאדון מוטי איווניר אומר בשידור שאני התחלתי את הסיפור זה לא נכון. הוא התחיל את כל הסיפור. יכול להיות שהיה צריך להרחיק את בוס שאמר לי 'פאק יו'. הודעתי לשחקנים לפני המשחק שאם אחד מהם יעשה משהו לא ספורטיבי, הוא ייענש".

מוטי איווניר מסר בתגובה: "מה קשור מה שקרה במגרש למוטי איווניר? מעבר לזה אין לי מה להוסיף. הטענות שלו מגוחכות".

"הייתה התנהגות לא ספורטיבית, כמובן", אמר חבר הכנסת אחמד טיבי. "הכול התנהל באופן תקין עד לסיום. אוהדי מכבי תל אביב עקרו כיסאות וזרקו אותם לכר הדשא. הם שרו 'מוות לערבים', 'אין לכם חשמל' ודברים דומים. אני לא מצליח להבין את הדברים שאמר ערן זהבי. הוא שחקן כדורגל מצוין, וכנראה שזה הכול. לפעמים יש חוסר התאמה בין הראש לבין הרגל, ולפעמים יוצאות מילים שהן לא במקום. הייתי ברמאללה. לא צועקים שם מוות לערבים ולא עוקרים כיסאות. סכנין תישאר, זהבי? לא כל כך בטוח. בית"ר ירושלים הייתה תמיד מעורבת באירועים כאלה, עכשיו יש שתי קבוצות. שתי הקבוצות האלו תמיד משתמשות בגזענות במשחקים מולנו. שילמדו מקבוצות אחרות".

השרה מירי רגב הגיבה לדבריו: "מר אחמד טיבי, האמירה האומללה שלך נגד קבוצת כדורגל ישראלית ונגד ישראל הוציאה אותי משלוותי ביום החופשה היחידי שלקחתי בחג כדי להרגע קצת. אם אתה חושב ש'להתעטף בדגל זה פתטי, מגוחך, לאומני ומיותר', אז לעולם לא תהיה חלק ממדינת ישראל. אתה יכול להמשיך להניף את דגל פלסטין, זה לא יעזור לך, פה תמיד נניף את דגל ישראל".

"אין מקום בספורט הישראלי לקבוצות כמו בני סכנין", ציין חבר הכנסת, אורן חזן. "אם לא נטפל בזה עכשיו, הספורט שלנו יירד לטמיון. אולי אוהדי בני סכנין שכחו, אבל הם אזרחי ישראל".

גם שופט העבר, אייל צור, התייחס למהומות: "מה שרלוונטי בסיפור הזה זה מה שהשופט ראה, ומה שהוא כתב בדו"ח. האירוע הוציא שם רע מאוד לתרבות הכדורגל, מדובר במקרה חמור מאוד".

-  יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין. יוסי ציפקיס
"לא אני הלהטתי את האווירה". אבוקסיס/יוסי ציפקיס

גם שעה ארוכה אחרי סיום האירועים בדוחא התקשו במכבי תל אביב להירגע ממה שקרה על הדשא. "אתם שואלים אותי על מה שקרה עם ראיקוביץ' ואני באמת לא יודע מה היה שם ומי התחיל ואיך זה קרה", אמר ערן זהבי. "אבל בעיניי אתם מפספסים את הנקודה כי גם אם היה משהו בין הספסלים או בין השחקנים או בין צוותי האימון זה משהו שאנחנו יודעים לסיים אותו על המגרש בינינו ומהר מאוד".

הקפטן הוסיף: "הדבר החמור הוא שסדרנים אוהדי סכנין ניצלו את האירועים כדי להכות את השחקנים שלנו. ממתי נותנים לכל כך הרבה אנשים שלא קשורים לשחקנים ולצוותים להיות על הדשא? כל פעם יש כאן משהו אחר בדוחא. פעם זה אבנים, פעם זה מכות. נמאס כבר. אני לא מרגיש בטוח כאן. אני והחברים שלי לא מרגישים בטוח לשחק במגרש הזה ושמישהו ייתן על זה כבר את הדעת. לא יכול להיות שנגיע לכאן בדרכי עפר משובשות. איזו מין צורה זו לקבוצת כדורגל להגיע למשחק? אנשים שהם אוהדי הקבוצה ושהיו נתונים כל הימים האחרונים להסתה שהייתה כאן נגד מכבי תל אביב היו צריכים לשמור על הסדר אבל בהזדמנות הראשונה הם קפצו למגרש כדי להרביץ לשחקנים שלנו. שלומי אזולאי חטף אגרוף, טל בן חיים חטף מכה. זו הנקודה שצריך לתת עליה את הדעת ועל זה צריך לדבר. שלא יגידו לי שזו לא תוצאת ההתלהמות שהיתה מאז משחק חצי גמר הגביע ביום חמישי".

לא היה שחקן במכבי תל אביב שיצא רגוע מחדר ההלבשה לכיוון האוטובוס. אחד מאוהדי סכנין שעמד ליד חדרי ההלבשה תרם עוד יותר לתסיסה כאשר זרק בכל פעם מילים חריפות לעבר שחקני מכבי תל אביב שחלקם לא הצליחו להבליג ונכנסו לעימותים מילוליים עימו.

טל בן חיים מכבי תל אביב מול בני סכנין. יוסי ציפקיס
מהומה בדוחא. שחקני מכבי תל אביב במרכז העניינים/יוסי ציפקיס

מאמן הקבוצה, פטר בוס, ניסה לשמור על קור רוח כשאמר: "אני ממש לא יודע איך הכול התחיל. ברגע שהשופט שרק לסיום הסתובבתי עם הפנים לספסל כדי לקחת את החפצים שלי ואז הרגשתי מאחור את כל הבלגן. אני לא חושב שצריך להרחיק את ראיקוביץ'. אם ירחיקו אותו, מכבי תל אביב ובני סכנין יהיו בבעיה כי לפחות חצי מהשחקנים של שתי הקבוצות היו על הדשא בתוך ההמולה הזו ולשתי הקבוצות לא יישארו שחקנים למחזור הקרוב".

למכבי היו גם טענות קשות כלפי יוסי אבוקסיס. "יוסי התחיל את כל הפרובוקציה", אמרו בקבוצה. "כולם מנתחים את הדחיפה של ראיקוביץ' אבל מי ניגש לכיוון הספסל שלנו וצעק: 'יש'? למה יוסי היה צריך את ההתגרות הזו. לקחת נקודה, לך ותשמח עם הקהל שלך כמו שעשית בהמשך. למה לגשת לכיוון הספסל שלנו ולשמוח בהפגנתיות? יוסי היה בכלל צריך אולי להיות מורחק מהמשחק אחרי שהורחק ביום חמישי. רק בגלל שלא היה דיון בועדת המשמעת של ההתאחדות הוא עמד על הקווים אז לפחות תנהג כג'נטלמן ואל תתגרה ותתסיס את האווירה".

באשר למשחק העונה מול באר שבע, אמרו במכבי תל אביב: "בסופו של דבר לא קרה יותר מדי כי בכל מקרה היינו צריכים לנצח את הפועל באר שבע במשחק בינינו. אם נעשה את זה, אז נעלה למקום הראשון בזכות הפרש שערים עדיף".

אלי דסה מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"אוהדי סכנין נהמו". דסה במרכז העניינים/יוסי ציפקיס
פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"לא יודע איך הכול התחיל". בוס/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully