וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב היווני: האם ברצוקאס הוא האיש הנכון להוביל את מכבי תל אביב?

10.4.2016 / 13:30

יורגוס ברצוקאס כבר קיבל הצעה מהצהובים בתחילת העונה, אבל נשאר ברוסיה. הוא המאמן היווני היחיד שזכה ביורוליג, אבל ספג ביקורת על התנהלותו בתקשורת. הוא סיכם בזמנו עם פנרבחצ'ה, אבל לא השתחרר מאולימפיאקוס. והאם ביד אליהו כבר החליטו מה הם באמת רוצים?

one

אם התוכנית המקורית של מכבי תל אביב הייתה יוצאת לפועל, יורגוס ברצוקאס לא היה נמצא כעת בקרסנודאר, ושמו לא היה עולה רק כספקולציה לקראת העונה הבאה. בחודש נובמבר האחרון, לאחר שגיא גודס פוטר וראשי הצהובים חיפשו מחליף, הם יצרו קשר עם מאמנה היווני של לוקומוטיב קובאן והציעו לו לבוא. הוא התעניין במשרה, אבל לא הגיע לבסוף. כעת יוצא לדרך הסיבוב השני.

מכבי תל אביב נמצאת בקשר עם ברצוקאס. על אף ההכחשות (המתבקשות) של המאמן - שיחות ודיבורים יש גם יש, מאחורי הקלעים ומתחת לפני השטח. אלא שהפור לא נפל. על אף הפרסומים ברחבי היבשת - סיכום עדיין אין.

במועדון ישנם חילוקי דעות לגבי זהות האיש שצריך לעמוד על הקווים בעונה הבאה, כשחלק ממקבלי ההחלטות טוענים כי ז'אן טבק ראוי להזדמנות נוספת אם יזכה באליפות המדינה, בעוד אחרים מעוניינים לשוב לאופציית ארז אדלשטיין. יש מי שהזכיר גם את מאמנה האיטלקי של באמברג, אנדראה טרינקיירי, כמועמד מועדף.

הפנים שמאחורי המהפכה: כך מתקבלות ההחלטות במכבי ת"א החדשה

המחאה תימשך? קרב הבלימה האמיתי של הנהלת מכבי תל אביב

מחאת אוהדי מכבי תל אביב מחריפה: "אם נישאר אדישים, יהיה מאוחר מדי"

דיווח: מאמן קובאן יורגוס ברצוקאס סיכם במכבי תל אביב

מכבי תל אביב קרובה לסיכום עם סוני ווימס

מכבי תל אביב קרובה לסיכום עם מייק צירבס

מאמן לוקומוטיב קובאן יורגוס ברצוקאס. GettyImages
עדיין אין סיכום. ברצוקאס/GettyImages

על דבר אחד אין ויכוח, וזה עשוי להיות שובר השוויון שינחית בסופו של דבר את ברצוקאס בישראל ביום חם ומהביל במהלך הקיץ הקרוב: הוא המאמן המעוטר והנחשב ביותר ברשימה הזו, והאתגר שמצפה למאמן מכבי תל אביב בעונה הבאה אינו זר לו. הוא כבר היה בסיטואציות שבהן איש לא נתן לו צ'אנס, והדהים בכל פעם מחדש.

בעונת 2009/10 ערך את הופעת הבכורה שלו ביורוליג עם מארוסי הקטנה, הצעיד אותה לטופ 16 וניצח בדרך את הצהובים ואת פנאתינייקוס; ב-2012/13 החליף את דושאן איבקוביץ' באולימפיאקוס, הביא לה את אליפות היורוליג בפעם השנייה ברציפות והפך למאמן היווני היחיד אי פעם שזכה בתואר הזה; והעונה, כשהגיע לגרסה פחות נוצצת ועשירה בלוקומוטיב, הצעיד אותה להעפלה היסטורית להצלבה, ועוד עם יתרון ביתיות מול ברצלונה. וזה רק בינתיים.

מכבי תל אביב אינה הקבוצה היחידה שסימנה את ברצוקאס לעונה הבאה. גם דרושפאקה, שתקבל כרטיס חופשי ליורוליג, יצרה איתו קשר, ועל פי דיווחים בטורקיה הוא עשוי למצוא את עצמו שוב כמחליפו של איבקוביץ' - הפעם באנאדולו אפס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יורגוס ברצוקאס חוגג אחרי הזכייה ביורוליג עם אולימפיאקוס. GettyImages
אולימפיאקוס מתחרטת עד היום. ברצוקאס אחרי הזכייה ביורוליג/GettyImages

המאמן בן ה-50, שגובהו 2.00 מ', היה שחקן אפרורי במשך 11 שנים במארוסי, עד שפרש בגיל 27. ביוון מכירים ומוקירים את פועלו, אבל מזהירים את אוהדי מכבי תל אביב פן ימהרו לחגוג את הצטרפותו: ביוני 2013, זמן קצר לאחר שזכה עם אולימפיאקוס בגביע אירופה, הוא חתם על זיכרון דברים בפנרבחצ'ה ובסופו של דבר נסוג ממנו.

על פי ההסכם המקדים שהיה לו עם המועדון הטורקי, ושפורסם בזמנו בעיתון "פראסיני" היוצא לאור באתונה, ברצוקאס התעתד לנחות באיסטנבול בכפוף לשחרור שיקבל מקבוצתו היוונית - אשר עמה הייתה לו אופציה לעונה נוספת, ממש כפי שיש לו כרגע בלוקומוטיב. בפיראוס לא רצו לשחררו אחרי ההצלחה המטאורית שהייתה לו, דרשו מיליון יורו כפיצוי והעסקה נפלה.

ז'ליקו אוברדוביץ' הגיע לפנרבחצ'ה על חשבונו של ברצוקאס, שנשאר לעונה נוספת בהיכל השלום והאחווה. הוא פוטר בתחילת עונתו השלישית בתפקיד אחרי הפסד לפאו בגביע (שבוטל מאוחר יותר בבית הדין), ואנשי כדורסל באתונה טוענים כי באולימפיאקוס מתחרטים על כך עד היום. סוף השבוע האחרון המחיש היטב מדוע: היוונים הודחו בטופ 16, לראשונה זה 11 שנים, ומאמנם לשעבר הגיע לרבע גמר היורוליג מהמקום השני עם מלקולם דילייני בתפקיד ואסיליס ספאנוליס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההסכם של ברצוקאס עם פנרבחצ'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ברצוקאס יהיה האיש הנכון במקום הנכון עבור מכבי תל אביב", אומר מאמן ביוון, שמכיר אותו מקרוב. "הוא איש צוות, שלומד ומתקדם כל הזמן, ויודע להקשיב. זה מה שהישראלים צריכים כרגע".

אחרים היו מעט יותר סקפטיים: "עם ההצלחות שלו אי אפשר להתווכח, אבל יש משהו קצת חשוד בעובדה שבכל פעם מחדש יש מי שדואג לפרסם את שמו כמועמד לכל מיני קבוצות ומועדונים, בשעה שהוא מאמן במקומות אחרים, כפי שקרה עם פנרבחצ'ה לפני שלוש שנים, וכפי שקורה עכשיו עם מכבי, אפס ודרושפאקה".

"אני לא בטוח שלברצוקאס עצמו כדאי למהר ולסגור במכבי תל אביב. קובאן היא מנייה בנסיקה, הוא כבר חלק מהמועדון, הוא מצליח בו ואני לא הייתי ממהר לוותר על זה. מה יש בתל אביב שאין בקרסנודאר?", אומר מאמן יווני.

ומה אומרים במכבי תל אביב? שם, כאמור, וכרגיל, אין קונצנזוס. כבר לפני כחודשיים, בזמן שהיו"ר שמעון מזרחי מיהר להכריז ש"טבק יישאר בכל מקרה בעונה הבאה", נשמעו מזמורים שונים מהאיש החזק במועדון, דייויד פדרמן. במסיבת העיתונאים המפורסמת הוא אמר ש"יש לשני הצדדים אופציה לצאת מהחוזה בסוף העונה, וזה לא יהיה אחראי לצאת עכשיו בהכרזות".

בשורה התחתונה, טבק לא ממש הצליח להביא איתו שינוי. אם ההדחה מהיורוליג הייתה מתקבלת על הדעת, לאור המצב העגום שבו קיבל את הקבוצה, הרי שאחריה הגיעה גם ההדחה מהיורוקאפ, לצד כמה הפסדים קשים בליגה (ובראשם התבוסה ב-35 הפרש למכבי חיפה), ובעיקר העובדה שהצהובים לא מצליחים לשחק כדורסל יעיל או יפה לעין.

וכך זה נשמע: גורם אחד בהנהלה אומר כי "קשה לי לראות את טבק ממשיך אם לא נזכה באליפות", בעוד אחר גורס כי "אם הוא כן יזכה, הוא ימשיך באופן ודאי וסופי. כשאחרים סירבו להגיע לקבוצה, במצב שבו היא הייתה לפני חמישה חודשים, הוא הסכים ובא, ואת זה זוכרים לו לטובה". כך או אחרת, המאמן הקרואטי השתתף בחלק מהדיונים שנגעו לבניית סגל השחקנים לעונה הבאה.

סייעה בהכנת הכתבה: ורד כהן

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יישאר או לא? טבק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully