וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאט ידע שזו הקבוצה של לברון. הוא לא יירק לבאר שממנה שתה"

23.1.2016 / 7:38

מקורביו של דיוויד בלאט בישראל מספרים על התקופה האחרונה כפי ששמעו זאת ממנו: "התבוסה בשבוע שעבר לווריירס לא הייתה רק של כדורסל, ראו שיש שם משהו מעבר. מניח שנראה אותו בישראל בתקופה הקרובה"

AP

בווידאו: דייויד גריפין מסביר את פיטוריו של בלאט

19 חודשים אחרי שמונה לתפקיד מאמן קליבלנד, פוטר אמש (שישי) דיוויד בלאט כשהוא וקבוצתו מוליכים את טבלת המזרח עם מאזן 11:30. המאמן הישראלי, שהיה רחוק רק שלושה שבועות מלהוביל את נבחרת המזרח לאולסטאר, קיבל את הודעת הפיטורין מעט לפני שהשמועות החלו לצאת לתקשורת האמריקאית שעסקה בנושא רבות. כחצי שעה לאחר ההודעה נודע כי באופן לא מפתיע, מי שיחליפו בתפקיד הוא עוזר המאמן טיירון לו, שהיה המועמד המוביל לאמן את קליבלנד עוד לפני הגעתו של בלאט.

מקורביו של בלאט בישראל ידעו לספר במהלך הלילה על הקשיים שחווה המאמן, שבעונה שעברה הוביל את הקאבלירס לגמר ה-NBA, בעיקר בכל הקשור בהתמודדות עם הכוכב הגדול, לברון ג'יימס. "חשוב לומר שדיוויד ג'נטלמן, וגם כשהיה ברור שהדברים שם לא הולכים כמו שהם אמורים ללכת, לא שמעת אותו מטנף, וגם עכשיו ספק גדול אם תשמע אותו באיזה ראיון סנסציוני יורד על לברון ועל הנהלת קליבלנד, הוא לא מאלה שיורקים לבאר", אמר אחד ממקורביו, "אבל יחד עם העובדה הזאת, אי אפשר להתעלם ממה שעבר עליו. לקח זמן עד שהוא הרגיש שם רצוי בשנה שעברה, והוא ידע שזאת הקבוצה של לברון. הסגנון של דיוויד הוא לא כזה שהולך עם הכוכב שלו ומתעלם מכל היתר, זה פשוט לא הוא, הוא מאמן את הקבוצה ומנסה להוציא ממנה את הטוב ביותר".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
חשש מלברון? בלאט/GettyImages
seperator

על התקופה האחרונה הוסיפו בקרבתו של בלאט: "המשחק נגד גולדן סטייט, לא התבוסה הקשה, אלא ההפסד בחג המולד, היה סוג של נקודת מפנה. הוא סיפר לאחר מכן שהתחושה שלו שמשהו קורה מאחורי הקלעים. שחקנים הגיבו בצורה לא טובה מאז אותו משחק. מישראל אולי קצת קשה להבין מה עבר עליו שם, אבל ברור שההפסד בשבוע שעבר לגולדן סטייט הוא לא רק הפסד של כדורסל. ראו שיש שם משהו מעבר. אני מניח שהוא יקח לעצמו קצת חופש עכשיו, לא ימהר להגיע לישראל, אבל אם כן, זה יהיה כדי לחזור להיות לצד המשפחה, שזה משהו שמאוד היה חסר לו מאז שהגיע לארצות הברית. הוא מאוד רוצה ללוות את תמיר בצעדים שלו בכדורסל המקצועני, ואני מאמין שנראה אותו פה בתקופה הקרובה".

בלאט (56) מונה למאמן קליבלנד בקיץ 2015, ובכך הפך למאמן האירופי הראשון בתולדות ה-NBA. הישראלי חווה עונת בכורה לא פשוטה כלל לצד השחקן הטוב בליגה לברון ג'יימס וצמד הכוכבים קיירי אירווינג וקווין לאב, ובכל זאת הצליח לעמוד בציפיות ולהוליך את הקאבלירס עד גמר ה-NBA, שם הפסידו 4:2 לגולדן סטייט. הוא מסיים את דרכו בליגה הטובה בעולם עם מאזן 40:83.

הוא שיחק כדורסל באוניברסיטת פרינסטון והתחנך אצל גאון ההתקפה הנודע פיט קריל. ב-1981 החל לשחק בישראל ועבר בין היתר במכבי חיפה, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, הפועל גליל עליון, עירוני נהריה ומכבי חדרה, לפני שתלה את הנעליים ב-1993 ועבר לאמן את גליל עליון. בין 1997 ו-2001 שימש כעוזר מאמן נבחרת ישראל, ובו בזמן גם כעוזרו של פיני גרשון במכבי תל אביב, בשנים המופלאות ההן. מ-2001 ועד 2003 הפך למאמן הראשי, אך מיד פינה את מקומו ושב לתפקיד העוזר כשגרשון חזר בעונה בה תל אביב אירחה את הפיינל פור. לאחר מכן בילה בלאט בדינמו סט. פטרסבורג, בנטון טרוויזו, אפס פילזן, דינמו מוסקבה ואריס סלוניקי, כשבין 2006 ו-2012 אימן את נבחרת רוסיה, בשורותיה רשם שלל הישגים גדולים. ב-2010 חזר לאמן את מכבי תל אביב, ובקיץ 2014, אחרי עונה לא פחות ממושלמת, הודיע על עזיבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully