וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאט אמר לחברים בישראל כבר בשבוע שעבר - זה אני או לאב"

בארה"ב גוברים הדיווחים שקליבלנד הציבה אולטימטום למאמן אחרי התבוסה לגולדן סטייט: "ספק אם יחזור לאמן ב-NBA בעתיד". ב-ESPN מדווחים: השחקנים ידעו על המהלך ולא ניסו למנוע אותו

AP

בווידאו: דייויד גריפין מסביר את פיטוריו של בלאט

אחרי שנה וחצי מלאות בעליות וירידות, דיוויד בלאט פוטר הערב (שישי) מקליבלנד. אולי הוא היה מעדיף להימנע מכך, אבל הפיטורים של בלאט הכניסו אותו לדפי ההיסטוריה כמאמן הראשון שמפוטר מקבוצה בעודה מוליכה קונפרנס כלשהו בשלב כה מתקדם בעונה. בנוסף, הוא הפך למאמן השלישי בהיסטוריה שמפוטר בעונה שאחרי העפלה לגמר NBA.

"אני אסיר תודה על שקיבלתי את ההזדמנות להיות המאמן הראשי של קליבלנד קאבלירס", אמר בלאט בהודעה באמצעות הסוכנות אלה הוא משתייך, פריוריטי ספורטס. "אני רוצה להודות לבעלים דן גילברט ולג'נרל מנג'ר דייויד גריפין על שהעניקו לי את ההזדמנות. היה לי לכבוד לעבוד עם חבורה מדהימה של שחקנים, החל בלברון ג'יימס' קיירי אירווינג, קווין לאב וכל הסגל. אני גם רוצה להביע תודה גדולה לצוות האימון שלי. אני חב להם המון על המקצוענות שלהם, העבדה הקשה, הנאמנות שלהם והחברות. אני גאה במה שהשגנו בתקופתי כמאמן הקבוצה, ואני מאחל לקאבלירס אך ורק את הטוב ביותר העונה ולהמשך".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
איבד את חדר ההלבשה. בלאט/AP
seperator

הפרשנים ברחבי ארצות הברית לא לגמרי הופתעו מהמהלך, למרות העיתוי המשונה שלו, אחרי שני ניצחונות רצופים וכשהקבוצה מוליכה את המזרח במאזן 11:30.

בריאן ווינדהרסט מ-ESPN אמר: "בחודש האחרון גבר חוסר השקט בחדר ההלבשה. השיא היה בתבוסה האלרונה לגולדן סטייט, אבל זה החל בהפסד לווריירס בחג המולד. לא בגלל ההפסד, אלא בגלל ההתנהלות של בלאט במשחק, שערך שינויים גדולים ברוטציה, במיוחד של השחקנים הוותיקים, מבלי להודיע להם מראש. לילה אחרי הקאבס הובסו בפורטלנד, במשחק שנחשב עבור רבים כשביתה איטלקית. זה אולי מעט מפתיע שזה קורה אחרי שני ניצחונות רצופים, ובלאט עצמו התלונן אתמול שהקבוצה שלו לא מקבלת מספיק קרדיט מהתקשורת למרות המאזן שלה. אבל העובדה היא שלא הייתה לו תמיכה בחדר ההלבשה. וזה הרבה מעבר ללברון ג'יימס.

"אני יודע שלברון לא ידע על המהלך מראש. לא הייתה איתו פגישה, לא התייעצו איתו, הודיעו לו כמו שהודיעו לכל השאר. לברון לא דרש את פיטורי בלאט, אבל בהנהלה ידעו שהוא מעט מתוסכל מההתנהלות של בלאט, ושהוא מחובר יותר לעוזר טיירון לו. יש להם יחסים טובים עוד כששיחקו יחד. יש ללברון השפעה, אבל הוא לא דרש את השינוי. אני מניח שאנשים יקפצו להסיק מסקנות לא מכונות". למרות דבריו של ווינדהורסט, הנחשב למקורב של לברון, בארצות הברית פקפקו באמינות הגרסה שלו, וטענו כי לברון ידע על הפיטורים לפני כן אך בחר שלא להטיל וטו.

עוד באותו נושא

מהמינוי ועד הפיטורים: האירועים הבולטים של בלאט בקליבלנד

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
ידע על המהלך ולא מנע אותו? לברון/AP

כמו כן, כתב ESPN כריס ברוסארד, ציין כי מספר שחקנים מקליבלנד ידעו על המהלך מבעוד מועד אך לא מנעו אותו. לטענתו, כלל השחקנים הרגישו חששו מהעובדה שבלאט לא מכיר מספיק טוב את הליגה על מנת שיוכל להוביל את הקבוצה לאליפות.

גורם מתוך קליבלנד התייחס גם למינוי של טיירון לו, ואמר ל-ESPN: "זה היה די ברור וצפוי. כל השחקנים ממילא פנו ללו בכל דבר שהיו צריכים".

על פי אדריאן ווז'רנובסקי מ"יאהו", "לברון וסוכנו ריץ' פול היו הממליצים הגדולים על מינוי של לו עוד מהעונה שעברה", בעוד העיתונאי פיטר וקסי טען שהחרב הונחה על צווארו של בלאט כבר בשבוע שעבר. לטענתו, "בלאט סיפר לחברים קרובים בישראל בשבוע שעבר שזה הוא או קווין לאב".

פרשן USA TODAY ג'ף זילגיט הרחיק ואמר כי "אולי זו בחירה שלו ואולי לא, אבל אני בכלל לא בטוח שבלאט יחזור לאמן אי פעם ב-NBA".

יוני 2014: יוצאים לדרך עם מסיבת העיתונאים הראשונה לאחר המינוי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully