וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטר בוס הוצג: "אפשר לשחק כדורגל פנטסטי וגם להביא תוצאות"

7.1.2016 / 18:08

המאמן ההולנדי החדש של מכבי תל אביב דיבר לראשונה במסע"ת: "אני לא הולך לשנות הכול". אלי דסה בספק למכבי חיפה לאחר שספג מכה חזקה בצלעות

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

אלי דסה בספק למשחק המסקרן מול מכבי חיפה ביום ראשון. המגן הימני ספג היום (חמישי) מכה חזקה בצלעות במסגרת אימון הקבוצה, ובסיומו נשלח על ידי המועדון לצילום. בצילום לא אובחן שבר בצלעות, אלא חבלה חזקה, אך השחקן עדיין סובל מכאבים והוא בספק למפגש עם הירוקים.

הבוקר ערכה מכבי תל אביב את מסיבת העיתונאים השבועית שלה, הפעם לקראת מכבי חיפה, ובאותה הזדמנות גם הציגה את מאמנה החדש פטר בוס. ההולנדי בן ה-52, שנחת אתמול אחר הצהריים בישראל יחד עם עוזרו הנדרי קרוזן ופגש את שחקניו החדשים באימון הערב בקרית שלום. במסע"ת הראשונה שלו בישראל הוא דיבר על ההחלטה להגיע לישראל והמטרות שלו להמשך העונה.

לא לוחץ ידיים לשחקנים, מתנהג כמו מוריניו: הכירו את פטר בוס

פטר בוס: "אנסה להנחיל את השיטה של ויטסה במכבי ת"א"

שרן ייני: "מכבי רוצה אותי, אבל ג'ורדי שמע ממני שאני נשאר"

הרבה יותר מהחתמת מאמן: צפו במשדר אחרי מינויו של בוס

שכר כפול, הבטחות מגולדהאר: מה הביא את בוס למכבי ת"א?

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
במצב רוח טוב. פטר בוס/יוסי ציפקיס

על ההחלטה שלו להגיע למכבי תל אביב אמר בוס: "שיחקתי בחו"ל חמש שנים וכשהפכתי למאמן, היה לי חלום לעשות את זה גם בחו"ל. כשההזדמנות הזו הגיעה - ודיברתי עם ג'ורדי במשך הרבה זמן - זה היה הרגע הנכון והמועדון הנכון".

על התקופה שלו בהולנד: "בויטסה הייתה לי תקופה נהדרת, אבל יש בהולנד שלושה מועדונים גדולים וקשה מאוד להתחרות בהם. במכבי יש לי הזדמנות לזכות תארים, מה שלא היה לי בהולנד".

על ההיכרות שלו עם מכבי תל אביב: "דיברתי עם שרן ייני על הקבוצה והשחקנים. מהניסיון שלי כדי להכיר את השחקנים, צריך לעבוד איתם. אפשר לראות בטלוויזיה ובווידאו, אבל כדי להכיר אותם באמת, צריך לעבוד איתם. אני מקווה להביא את הדברים שעשיתי בוויטסה, גם למכבי תל אביב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
פטר בוס מוצג/יוסי ציפקיס

על תחלופת המאמנים הגבוהה של מכבי תל אביב בשנים האחרונות: "לא אהבתי לעזוב את ויטסה באמצע העונה. תמיד הייתי הרבה זמן בכל קבוצה, ככה הקריירה שלי נראתה גם כמאמן וגם כשחקן. חתמתי לשנה וחצי ואני רוצה להיות פה לפחות שנה וחצי. לפני שהגעתי לוויטסה, היו שם משהו כמו חמישה מאמנים בחמש שנים, אבל אימנתי שם שנתיים וחצי".

על שיטת המשחק שלו: "יוהאן קרויף היה גדול לא רק בצורת המשחק שלו, אלא בצורה בה הוא רואה ומבין כדורגל. הרבה אנשים רצו ללכת בעקבות הכדורגל שלו, גם אני. אני מאמין שג'ורדי התקשר אליי גם בגלל שיטת המשחק שלי. אני לא הולך לשנות הכול, הרי הקבוצה זכתה באליפויות ועלתה לליגת האלופות. אני מקווה שבסוף השנה תוכלו להגיד היכן השפעתי".

על המטרות: "ברור שהמטרה היא לזכות באליפות. בכדורגל מה שחשוב הוא המקום הראשון. כמובן שזו המטרה. אני רוצה להיות הטוב ביותר. אני רוצה לשחק כדורגל טוב, אני רוצה שהאוהדים יהנו - זה מאוד חשוב בשבילי. הדבר הכי קשה הוא להשיג תוצאות תוך כדי הצגת כדורגל פנטסטי, אבל זה מה שנעבוד בשבילו".

ג'ורדי קרויף הסביר את המהלך להבאת בוס: "אני מאושר שפטר איתנו ואני מקווה לתת לו את הכלים הכי טובים כדי לעזור לו להצליח. זו לא הפעם הראשונה בה פנינו אליו. כיוונו בעבר יותר למאמנים פורטוגלים וספרדים, חשבתי שהם יותר יתאימו לרוח בישראל. אני חושב שמכבי תל אביב מוכנה עכשיו למשהו חדש. כדורגל הולנדי הוא יותר הרפתקני, שם דגש על שליטה בכדור".

יוסי ציפקיס

על פי דיווחים בסקוטלנד, סלטיק דחתה הצעה של מכבי תל אביב בנוגע לבלם הניגרי אפה אמברוז. אקס מ.ס. אשדוד בן ה-27, שיכול לתפקד גם כמגן או כקשר אחורי, עזב את ליגת העל ב-2012 ומאז משחק באלופת סקוטלנד, אך בעונה האחרונה חל פיחות במעמדו. גם הצעה של אולימפיאקוס נדחתה, כשבסקוטלנד מעריכים כי יעבור לליגה הסינית.

בינתיים בוויטסה עדיין מנסים לעכל את העזיבה המפתיעה של בוס. הקפטן, הבלם הגאורגי גוראם קאשיה שמשחק בקבוצה כבר חמש וחצי שנים, אמר: "אני עדיין בהלם וצריך להתרגל לרעיון שפטר עזב. עבדנו ביחד במשך שנתיים וחצי ופתאום זה נגמר. העיתוי לא טוב ואמרתי לו את זה. דיברנו ביום שני ואמרתי לו: 'פטר, זו הזדמנות טובה בשבילך. אני מאחל לך רק טוב, אבל אנחנו באמצע העונה...'. אבל ככה מתנהל עולם הכדורגל. אני חושב שאנחנו צריכים להיות אסירי תודה על זה שהוא היה איתנו כאן. הוא ייסד את הכדורגל שאנחנו משחקים, הודות לו הפכתי לשחקן הגנה מודרני".

עדכון ראשון: 9:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully