וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני: "מכבי תל אביב רוצה שאחזור, אבל ג'ורדי שמע ממני שאני נשאר"

7.1.2016 / 0:00

"אני גאה שפטר בוס עזב למועדון ממנו באתי. עכשיו גם בהולנד מבינים את העוצמות של מכבי תל אביב". שרן ייני בראיון על אופציית החזרה לצהוב, השיחות התכופות עם ג'ורדי, העצות לחברים וכמובן הבוס החדש

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: המשדר המיוחד לכבוד החתמתו של פטר בוס במכבי תל אביב

"אם היית אומר לי בקיץ שאני אעבור לוויטסה והמאמן שלהם יעבור כעבור חצי שנה למכבי תל אביב, אני מניח שהייתי צוחק ולא מאמין. האמת? זה קטע גדול". שרן ייני תמיד היה מעניין בדיבור שלו. מיוחד, שונה.

לראיון עם התקשורת הישראלית הוא חיכה יותר מיומיים. בוויטסה ארנהם העדיפו לתת לפטר בוס לנחות בתל אביב ואז לשחרר את ייני לדבר. "הכול קרה כל כך מהר", סיפר. "פטר בוס זה מישהו שמאוד נהניתי במחיצתו. סבלתי מאוד בתחילת העונה בגלל הפציעה. ממש לא הרגשתי טוב עם זה, אבל הוא הרגיע אותי וסיפר לי איך הוא עצמו היה פצוע בתחילת דרכו כשחקן בצרפת ואחרי זה הוא התגבר וחזר לעניינים ובגדול. הוא אמר שאני אקח את הזמן שלי ואחזור במאה אחוז. היו לנו המון שיחות על החיים והוא בן אדם מדהים בעיניי. אבל הוא גם יודע לשמור על דיסטנס והחבר'ה במכבי צריכים לזכור את זה".

שרן ייני שחקן ויטסה ארנהיים. GettyImages
"פטר בוס הרגיע אותי". שרן ייני/GettyImages

מה היה הרגע בו ידעת שהוא עוזב למכבי תל אביב?

"על העזיבה של פטר ידעתי סופית רק כאשר הוא נפרד מכולנו ביום שני בבוקר. מהרגע שהחלו הפרסומים בארץ ביום שבת הבנתי שמשהו קורה, אבל לא יכולתי להעריך שהוא באמת עוזב. באותה מידה שהוא כינס אותנו לשיחה בשני בבוקר ועזב, הוא יכול היה גם להגיד שהוא החליט להישאר".

עידכנת את החברים באימון של יום ראשון שייתכן שהוא עוזב למכבי תל אביב?

"לא רציתי לעורר מהומות בחדר ההלבשה. דיברתי על זה רק עם החבר'ה ההולנדים כי הדברים פורסמו במוצאי שבת גם בהולנד. שאלתי אותם מה הם אומרים על זה והם שאלו אותי מה אני אומר, ובאמת לא ידעתי להשיב כי זה לא היה ברור. ברגע שהוא לא הודיע לנו כלום ביום ראשון וגם לא סיפר לי אישית שום דבר על העזיבה, הייתי כבר בטוח שהוא נשאר. הרי ביום שני בשש בבוקר התכנסנו ומי חשב שבשעה כזו מוקדמת יכנס אותנו המנכ"ל לאסיפה כדי לבשר לנו שפטר עוזב?".

תאר את הדברים.

"היינו בשש בבוקר במועדון וכעבור רבע שעה ישבנו לאסיפה עם המנכ"ל. פטר בא על אזרחי ולא לבוש בבגדי הקבוצה וכולם החלו להתלחשש. אמרתי לחברים שישבו לצידי שנראה לי שהוא עוזב. אחד החברים שישב לצידי שהוא שחקן של צ'לסי היה בהלם. פטר נפרד בצורה מאוד מהירה ואמר שהוא מרגיש שהפרידה אינה מספקת והוא יראה איך הוא חוזר לעשות פרידה יותר משמעותית. הוא אמר שהוא יעקוב אחרי כולנו וסיפר לשחקנים שנוצרו יחסים בין מכבי תל אביב לוויטסה ארנהם".

הספקת להגיד לו עוד משהו אישי?

"לא יותר מדי, כי אחרי ההודעה שלו היינו חייבים למהר לאוטובוס כדי לתפוס את המטוס למחנה בספרד. אבל הספקתי לתת לו חיבוק ולאחל לו בהצלחה. אמרתי לו שאני אתן לו זמן להכיר את כל השחקנים במכבי תל אביב ואז נעשה שיחה ארוכה בטלפון".

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הייתי כבר בטוח שהוא נשאר". פטר בוס/ברני ארדוב

יאולי זה יהיה יותר משיחה. מכבי תל אביב רוצה להחזיר אותך.

"אני יודע שמכבי רוצה שאחזור, אבל ג'ורדי שמע ממני שאני רוצה להישאר. אני רוצה לחוות כמה שיותר את הכדורגל האירופי ואני מדבר עם ג'ורדי על זה. ג'ורדי ואני בקשר רצוף והוא יודע כל מה שאני חש. אני מאמין שאחזור מתישהו למכבי, אבל קודם אני רוצה לסדר את החיים שלי בהולנד. להיות יותר מעורב חברתית. כל מה שקשור לכדורגל מושלם, אבל החיים עדיין לא קלים. אני רוצה לתת את הצ'אנס הכי טוב לעצמי ושיהיה ברור אני מאוד נהנה מהמועדון פה".

ג'ורדי שמע ממך שאתה רוצה להישאר שם?

"כן. ג'ורדי יודע".

ג'ורדי אמר לך שברגע שתחליט לחזור, מכבי מחכה לך?

"מהיום הראשון ג'ורדי אמר לי את זה. גם ג'ורדי וגם מרטין אמרו לי שברגע שארצה לשוב, הם ישמחו לקלוט אותי מחדש במכבי תל אביב. אני כל הזמן בקשר עם מכבי תל אביב. היום כשאני כאן בהולנד אני עוקב יותר אחרי מכבי ממה שהייתי עושה בארץ. אני קורא יותר באינטרנט ורואה את כל התקצירים של המשחקים. ממש אכפת לי וממש מעניין אותי מה קורה במכבי. אני בקשר יומיומי עם שחקני מכבי".

אז בחלון ההעברות הקרוב לא תחזור?

"במקצוע שלנו אי אפשר לדעת מה יהיה מחר ומה יילד היום הבא, אבל אני מעריך שאני אשאר בוויטסה והאמת שטוב לי כאן".

עוד באותו נושא

שרן ייני על הכוונת של מכבי תל אביב, ואוט וחהורסט הוזכר כמועמד

לכתבה המלאה
ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם שרן ייני. קובי אליהו
"ג'ורדי ואני בקשר רצוף והוא יודע כל מה שאני חש". שרן ייני עם קרויף/קובי אליהו

מה העצה הכי טובה שאתה יכול לתת לחברים ממכבי לקראת בואו של בוס?

"לפטר יש סגנון משחק ייחודי משלו ולשחקנים זה כיף שיש למאמן שלהם דרך. גם השחקנים שלא ייהנו מהדרך שלו, ישמחו שיש להם מאמן החלטי עם קו ברור. פטר עובד קשה מצד אחד, אבל מצד שני נותן הרבה חופש. יש דברים שונים קצת במנטליות כי הישראלים אוהבים לקבל פידבק ושיטפחו להם על השכם. השחקנים במכבי, ואני אדבר איתם על זה, צריכים לפתח ביקורת עצמית".

זה בטח עשה לך כבוד שם שפטר בוס עובר למכבי תל אביב - הקבוצה ממנה אתה באת.

"אני חושב שמכבי תל אביב עושה דברים מדהימים עבור מדינת ישראל. מכבי תל אביב מביאה מאמנים שמועדונים באירופה נלחמים עליהם. מכבי תל אביב מביאה שחקנים שמועדונים אחרים רוצים והיא שמה את ישראל על המפה. אני גאה וזה עשה לי טוב שפטר עזב למועדון ממנו באתי. אני שם לב כמה השחקנים מדברים עכשיו על מכבי. היום כשמישהו מדבר איתי בהולנד ושואל אותי מהיכן באתי, אומר מיד שהוא שמע ומכיר את מכבי תל אביב וזה דבר גדול".

השחקנים המומים שהוא עזב?

"אני מסביר להם שמכבי תל אביב היא כבר מועדון מאוד מכובד באירופה. שמכבי תל אביב עשתה דברים בשנים האחרונות שוויטסה לא הצליחה לעשות באירופה. אני מספר להם על הדרך שהמאמנים הזרים עשו ממכבי למועדונים טובים באירופה. אני חושב שהשחקנים כאן כבר לא בהלם שהמאמן עזב למכבי תל אביב. הם מבינים היום את העוצמות של מכבי תל אביב".

שחקני מכבי תל אביב בטקס לכבוד שרן ייני. קובי אליהו
"אדבר איתם, הם צריכים לפתח ביקורת עצמית". שרן ייני עם שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully