וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הכפול, ההבטחות מגולדהאר, משפחת קרויף: מה הביא את פטר בוס למכבי תל אביב

4.1.2016 / 9:22

מה גורם למאמן מוערך לעזוב את קבוצתו באמצע העונה ולהגיע לישראל? הכפלת שכרו ל-800 אלף יורו, חלום ליגת האלופות, הדוגמאות של סוזה ויוקאנוביץ' והשכנועים של גולדהאר וג'ורדי. וגם: ההישג החשוב של המהלך עבור מכבי תל אביב. צפו במשדר המיוחד

אימג'בנק GettyImages

צפו במשדר המיוחד מאולפן וואלה! NEWS

חוזה כמעט כפול מה שיש לו בוויטסה ארנהם - זה אחד האלמנטים העיקריים שמשכו את פטר בוס לעזוב את קבוצתו ההולנדית ולהצטרף למכבי תל אביב. על פי סוכנים שעובדים במערב אירופה, בוס השתכר בארנהם כ-400 אלף יורו לעונה, ובמכבי תל אביב הוא צפוי להרוויח סכום כמעט כפול. מדובר בשדרוג כלכלי משמעותי עבור המאמן, שתמיד אמר שהוא רוצה להתקדם לקבוצה גדולה יותר, ולרמוך שכר גבוהות יותר. בוס צפוי להרוויח במכבי תל אביב כ-800 אלף יורו לעונה - בדומה למאמן הקודם סלבישה יוקאנוביץ'.

פטר בוס מונה למאמן מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף: "התרשמתי ממנו"

כמו המהפך בדרבי ההוא: ההצלחה של מכבי תל אביב במינוי בוס

בהולנד הופתעו: השיחה הקשה עם שחקניו והציוצים בעקבות העזיבה

ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב עם מרטין ביין. יוסי ציפקיס
הצליחו לשכנע. ביין וג'ורדי/יוסי ציפקיס

אבל לא רק הכסף שכנע את ההולנדי לעזוב את קבוצתו הקודמת. ג'ורדי קרויף ומרטין ביין הצליחו לשכנע אותו שדרך מכבי תל אביב אפשר להגיע למועדונים לא פחות טובים מוויטסה ארנהם, ונתנו לו לאורך כל הדרך את הדוגמאות של פאולו סוזה, וכמובן של יוקאנוביץ'. כשבוס ראה אילו מאמנים עבדו במכבי תל אביב בשנים האחרונות וכיצד השוק האירופאי היה פתוח עבורם, הוא הסיר את חששו הראשוני להגיע מהולנד לליגה בישראל.

עניין נוסף הוא כמובן ליגת האלופות. במכבי תל אביב ניגנו הרבה על הנושא הזה ועל האפשרות להשתתף במפעל היוקרתי, והבטיחו להולנדי שהבעלים מיטש גולדהאר לא מתכוון להסתפק בהופעה הכושלת בשלב הבתים העונה, אלא שואף להגיע שוב בקיץ הקרוב לליגת האלופות ובתוך כך להתחזק בצורה משמעותית כדי להפוך את מכבי תל אביב ליותר תחרותית בליגה של הגדולים.

גם טעמה של אליפות היה משהו שקסם למאמן ההולנדי. אומנם מדובר בליגת העל הישראלית ולא בליגה הההולנדית, אבל אליפות היא עדיין אליפות, ולמכבי תל אביב יש סיכוי גבוה יותר להשיג צלחת מאשר לוויטסה בהולנד.

פטר בוס מאמן ויטסה ארנהם. GettyImages
טוב לרזומה של מכבי תל אביב. בוס/GettyImages

יש לציין כמובן שגם הקשר של בוס עם משפחת קרויף לא הזיק. מדובר במאמן הולנדי, שמכיר היטב בקשרים ובעוצמה של משפחת קרויף בכדורגל האירופאי, והחיבור שלו לג'ורדי וגם ליוהאן קרויף עשוי לסייע לו בהמשך הקריירה.

מבחינת מכבי תל אביב מדובר בהישג גדול, מאחר שהקבוצה הצליחה לשלוף מאמן מוערך בהולנד, מתוך קבוצה נחשבת בכדורגל המקומי, ולהביא אותו באמצע העונה לישראל, בהתראה יחסית קצרה. במכבי בטוחים שאחרי המהלך הזה יהיה להם בעתיד עוד יותר קל לצרף מאמנים - אבל לא פחות מכך, גם שחקנים זרים - שחששו בעבר מהליגה הישראלית וכעת רואים כיצד מאמן פעיל מליגה ממערב אירופה עוזב הכל ובא לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully