וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק הכלכלי של ההדחה מהיורוליג: קרוב לשני מיליון דולר

אחרי הנשירה ליורוקאפ, במכבי תל אביב מבצעים בקרת נזקים. עיקר ההפסדים יגיעו מאובדן הכנסות על זכויות שידור וחסויות. הצהובים שוקלים לבקש שמשחקיהם ייערכו בימי חמישי, אך הסיכוי קלוש. במועדון לא ירדו ממברוקפלידיס, גם דיאן מוסלי הוצע. ומה הסיכוי למפגש עם ירושלים?

אימג'בנק GettyImages

אוהדי מכבי תל אביב התרגלו לשמוע במשך שנים על ההיסטוריה המפוארת של קבוצתם בגביע אירופה לאלופות. עכשיו, הם צריכים להתרגל למציאות חדשה: לראשונה מאז 1993/94, הצהובים ישחקו במפעל שאינו הבכיר ביבשת. לראשונה מאז עונת 1969/70, זה יקרה בגביע השני בחשיבותו.

קשה לומר שאנשי המועדון נקלעו להלם מההדחה ההיסטורית, כיוון שאפשר היה לראות את הנולד כבר לפני חודש ואף יותר. השחקנים נראו מדוכדכים, אבל לא נותרו ספונים זמן ממושך בחדר ההלבשה, צעקות לא נשמעו במתחם וגם ההנהלה לא התכנסה לישיבות אל תוך הלילה. לראשי מכבי יהיו עוד הזדמנויות לדון במה שקרה העונה, בשעה שיעשו את המסעות הארוכים לקאזאן ולניז'ני נובגורוד.

ההדחה המוקדמת תעלה לקבוצה קרוב לשני מיליון דולר, שאת מרביתם היא תספוג בשל אובדן ההכנסות מזכויות שידור ומפרסומות וחסויות. כמעט כל המושבים ביד אליהו מכורים מלכתחילה למנויים, שכבר שילמו מראש לעונה כולה.

משחקי היורוקאפ מתקיימים בימי שלישי ובעיקר רביעי, אולם במכבי שוקלים לפנות למנהלי המפעל ולבקש לשחק בימי חמישי. עם זאת, במועדון מעריכים כי הסיכויים לכך שהפנייה תיענה בחיוב קלושים וייתכן שיוותרו על עצם הבקשה. ערוץ 10 לא צפוי לשדר את הצהובים במסגרת המשנית.

מכבי תל אביב הודחה מהיורוליג:

אוהדי מכבי תל אביב. GettyImages
יסעו עם הקבוצה גם לרוסיה, פעמיים? אוהדי מכבי תל אביב בטורקיה/GettyImages

החלטות ממשיות בנוגע לזהות הסגל עד לתום העונה לא התקבלו עדיין, כאשר ארינזה אונואקו ואייק אופייבו מסיימים את חוזיהם ובצוות המקצועי לא ירדו מהרצון להביא את הסנטר היווני לוקאס מברוקפלידיס. במכבי מקווים כי הדחתה של א.א.ק אתונה מהיורוקאפ תגביר את הסיכויים שהיא תסכים לשחררו תמורת פיצוי כספי, אבל באתונה מעריכים כי זה לא יהיה קל.

"כרגע יש כאוס במועדון, ומעמדו של המאמן דראגן שאקוטה בסכנה, כך שאי אפשר לדבר שם עם אף אחד על שום דבר", הסביר עיתונאי המסקר באופן שוטף את הקבוצה, "נכון שא.א.ק סיימה מוקדם מהצפוי את חלקה באירופה וברור שבאליפות יוון היא לא תזכה, אבל בהנהלה יחשבו פעמיים לפני שיוותרו על הכוכב הגדול של הקבוצה, בעיקר מחשש לתגובה אגרסיבית של האוהדים, שרובם גם כך מסוכסך עם המועדון ומחרים את המשחקים".

שחקן נוסף שהוצע לצהובים הוא הסנטר הסרבי דיאן מוסלי (25, 2.13 מ'), שנחשב בעבר לתקווה גדולה ושיחק בוויטוריה ובפרטיזן בלגרד, אולם לא הצליח לממש את הפוטנציאל ומצא עצמו העונה במנרסה ממרכז הליגה הספרדית. מוסלי חזר להראות בחודשיים האחרונים ניצוצות ומעמיד ממוצעים של 13.7 נקודות ו-7.4 ריבאונדים למשחק, כשהוא ניצב במקום השלישי בליגה במדד היעילות (19.3) ולפניו מדורגים רק אנטה טומיץ' וג'סטין המילטון. לסרבי יש סעיף שחרור מהקבוצה במהלך החודש הנוכחי, אבל הוא כבר אמר כי בכוונתו להישאר עד לסיום העונה.

לפחות נקודה אחת לנחמה ייקחו איתם במכבי: העובדה שהם לא ייתקלו בשלב הבתים ביורוקאפ בהפועל ירושלים. "זה מה שהיה חסר לנו", הודה גורם במועדון. אילו אלופת המדינה הייתה מסיימת במקום השלישי ולא במקום הרביעי, שתי הקבוצות היו משובצות כעת לאותו בית - ולפחות כל אחת מהן הייתה חוסכת כ-40 אלף שקלים על הטסת השחקנים למשחק חוץ.

שלב הבתים השני יכלול שישה מחזורים בשיטת ליגה, כאשר שתי הראשונות מתוך ארבע הקבוצות בבית יעפילו לשמינית הגמר. אם הישראליות יסיימו באותו דירוג, שתיהן במקום הראשון בבית או שתיהן במקום השני ויצלחו גם את שלב הנוקאאוט הראשון, הן ייפגשו ברבע הגמר לקרב ראש בראש במפגש כפול בתל אביב ובירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully