וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנות בדרך להדחה: מההגעה של אונואקו ועד המינוי של טבק

17.12.2015 / 22:45

העונה האירופית של מכבי תל אביב הייתה רעה בלשון המעטה. היא החלה בחיזוק לא ראוי והמשיכה בשלל הפסדים מביכים, פיטוריו של גיא גודס והפסדים שלא מתאימים לאלופת אירופה לשעבר. כך זה קרה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פארסת שתי הדקות האחרונות של מכבי תל אביב

6/10 - אונואקו מוזעק לסגל

סימן האזהרה הראשון של מכבי תל אביב לעונה הגיע עוד בקדם עונה. ויטור פבראני, שלא ישרוד את הסיבוב הראשון ביורוליג, החל להראות סימני קרטוע במשחקי האימון, וגיא גודס לחץ להביא שחקן פנים נוסף לעבות את הקו הקדמי הדליל שכלל בעיקר את טרבור אמבקווה. בהנהלת הצהובים שלפו מארסנל הסקאטוינג את ארינזה אונואקו, שרק בעונה לפני כן עוד שיחק במינסוטה, אבל תפס את העין בעיקר בשל קליעת העונשין הייחודית שלו והאחוזים הרעים. ההחתמה הזאת הייתה האחרונה בשרשרת של החתמות לא טובות במועדון הצהוב.

מכבי תל אביב ניצחה בטורקיה, והודחה מהיורוליג

עוד יום בהיסטוריה של מכבי: העונות הגרועות של הצהובים באירופה

סמית' הטוב ביותר, אונואקו הבדיחה הגדולה, ומה עם פארמר? הציונים

הקבוצה של לנגפורד, החברים של ירושלים והלוחמים הסלובנים: הכירו את היריבות ביורוקאפ

שחקן מכבי תל אביב, ארינזה אונואקו. ברני ארדוב
ההחתמה הזאת הייתה האחרונה בשרשרת של החתמות לא טובות במועדון הצהוב. אונואקו/ברני ארדוב

15/10 - תבוסה במוסקבה

אל המשחק הראשון בשלב הבתים יצאו הצהובים בהרגשה שהם אנדרדוג מובהק, במיוחד מול צסק"א מוסקבה בעלת היומרות. למרות זאת, הקבוצה של גיא גודס ציפתם לצאת עם תוצאה מכובדת, שממנה יהיה אפשר להתקדם בבית היחסית נוח בשלב הבתים המוקדם. אחרי רבע ראשון סביר, התפרקה מכבי, וסיימה את המשחק בתבוסה ב-31 הפרש. גיא גודס אמר לאחר המשחק כי זה היה "משחק מאוד לא טוב שלנו", יום לאחריו כבר אומרים גורמים בהנהלה כי "תהיה אפס סובלנות, גם כלפי המאמן".

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג מול צסק"א מוסקבה. GettyImages
לנדסברג בתבוסה מול צסק"א/GettyImages

22/10 - הפסד בית למלאגה

אם ההפסד בחוץ לצסק"א עוד היה מקובל, מה שקרה שבוע לאחר מכן כבר הבהיר לאופטימיים שטוב לא ייצא מהעונה הזאת. מכבי החזיקה מעמד מחצית אחת עם מלאגה, ואז ראתה את קוזמינסקס הגדול מריץ את החבורה של חואן פלאסה לניצחון משכנע 82:93. גיא גודס, שרק שבועיים קודם לכן הביא את אונואקו, נותן לו 8 דקות משחק בלבד, כשגם ויטור פבראני, שעוד קיבל הזדמנות במוסקבה, לא משחק בכלל. אחרי המשחק קוראים גורמים בהנהלת הקבוצה לפטר את גודס במיידי, אבל המהלך עוד לא יוצא לפועל.

ג'ורדן פארמר מכבי תל אביב מול ג'מאר סמית' מלאגה. ברני ארדוב
פארמר וג'מאר סמית'. רק אחד מהם יצא מחייך מיד אליהו באותו ערב/ברני ארדוב

5/11 - הפסד חוץ לבאמברג

לאחר ניצחון חוץ בססארי בשבוע לפני כן, ידעו במכבי תל אביב כי לפניהם שבוע גורלי, כזה שנפתח עם הפסד ביתי מוחץ להפועל ירושלים. בקהל החלו הקריאות לגיא גודס ללכת הביתה, אך המאמן ידע שניצחון על באמברג יקנה לו שקט. במשך שלושה רבעים הצליחה הקבוצה שלו להראות לא רע, וירדה ל-10 הדקות האחרונות ביתרון 6, אלא שרבע אחרון בו הובסה 26:9, גרמה להפסד שלישי בארבעה משחקים. בהנהלת מכבי כבר התקבלה ההחלטה לפטרו, אך לא רצו לעשות זאת כל עוד אין מחליף. העונה כולה נראתה בסכנה, אך לא נמצא האיש שיקח את המושכות מהעוזר הנצחי.

שחקן מכבי תל אביב, טיילור רוצ'סטי, מול שחקן באמברג, ניקולו מלי. GettyImages
העונה כולה נראתה בסכנה, אך לא נמצא האיש שיקח את המושכות מהעוזר הנצחי/GettyImages

9/11 - גיא גודס מפוטר ממכבי תל אביב

שלושה ימים אחרי ההפסד לבאמברג מושפלת מכבי תל אביב בבית על ידי מכבי אשדוד/באר טוביה של צביקה שרף. לאיש לא היה ספק כי גיא גודס לא יגיע למשחק נגד דרושפאקה, והפעם ההנהלה לא חיכתה למאמן מבחוץ. גודס שילם את המחיר והפך למאמן הראשון מאז אפי בירנבוים בעונת 2008/9 שמפוטר במהלך העונה. בהנהלת הצהובים מפתיעים ומחליטים לתת לאבי אבן, חסר ניסיון באימון ברמות הגבוהות, להעביר את האימונים, והם בודקים את שוק המאמנים הזרים, כשבוואלה ספורט מפורסם כי המועמד המוביל הוא ז'אן טבק, קרואטי איך לא.

סילבן לנדסברג מכבי תל אביב עם גיא גודס. ברני ארדוב
מה עושים? לנדסברג וגודס/ברני ארדוב

12/11 - הפסד בית לדרושפאקה

המגעים עם ז'אן טבק כבר נכנסו להילוך גבוה, בעוד אבי אבן העביר את משחק היורוליג הראשון שלו כמאמן הראשי של מכבי תל אביב. אבן, שהיה ראש מחלקת הסקאוטינג, ונחשב זה שביחד עם ניקולה וויצ'יץ' בנה את הסגל, שלף את ויטור פבראני, שכבר היה עם המזוודות בדרך חזרה לברזיל, אל הפרקט, וציפה להפתיע. הקבוצה הצהובה עוד נראתה לא רע במחצית הראשונה, והובילה ב-2 נקודות, לפני שהקבוצה הטורקית, בהופעתה הראשונה ביורוליג, השתלטה על העניינים והנחילה למכבי הפסד רביעי בסיבוב הראשון, כשהם יודעים שעלייה לטופ 16 הולכת ומתרחקת.

אבי אבן מאמן זמני מכבי תל אביב עם עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם המינוי הזמני שלו לא הועיל במיוחד. אבן/ברני ארדוב

16/11 - ז'אן טבק מונה למאמן מכבי תל אביב

דווקא אחרי ניצחון על מכבי ראשון לציון הכריזו במכבי תל אביב על מינויו של טבק, מאמן פואנלברדה הספרדית עד אז. עם הגעתו החלה חרושת שמועות כי טבק ישחרר את טיילור רוצ'סטי, כפי שעשה בימיו בקוצ'ה לבוראל ויטוריה, והדבר היחיד שהמאמן הסכים לדבר עליו הוא הסגנון ההגנתי החדש שינסה להביא למועדון. במכבי האמינו אז, רק לפני קצת יותר מחודש, שטבק יהיה זה שיוכל להוביל אותם לסיבוב שני טוב יותר, ולכרטיס לטופ 16, וכעת יצטרך המאמן הקרואטי להוביל את קבוצתו למשחקים נידחים ביורוקאפ.

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כעת יצטרך המאמן הקרואטי להוביל את קבוצתו למשחקים נידחים ביורוקאפ. טבק/יוסי ציפקיס

19/11 - הפסד בית לצסק"א מוסקבה

שלושה ימים בלבד כמאמן מכבי הספיקו לטבק כי להגיע למשחק נגד צסק"א מוסקבה, ולגרום לקהל שכבר איבד את האמונה להחזיר אותה. צסק"א הגדולה, זאת שטיילה לניצחון נגד הצהובים בסיבוב הראשון, נאבקה בצהובים עד הדקות האחרונות של המשחק, עד שלבסוף הצליחו מילוש תיאודוסיץ' וחבריו לצאת עם הניצחון. ההרגשה הייתה שהמשחק הטוב של בריאן רנדל, אייק אופייבו וטיילור רוצ'סטי יהיה רק הספתח לקראת סיבוב שני טוב יותר, מה שהתברר כחלום רחוק.

שחקן צסק"א מוסקבה מילוש תאודוסיץ' לצד מאמנו דימיטריס איטודיס. ברני ארדוב
ההרגשה הייתה שהמשחק הטוב של בריאן רנדל, אייק אופייבו וטיילור רוצ'סטי יהיה רק הספתח לקראת סיבוב שני טוב יותר, מה שהתברר כחלום רחוק. תאודוסיץ' ואיטודיס/ברני ארדוב

21/11 - ויטור פבראני שוחרר

יומיים בלבד אחרי המשחק הראשון של טבק, והפלופ הגדול, אולי הגדול ביותר בתולדות מכבי תל אביב, שילם את המחיר. פבראני שהגיע לישראל והוחתם על דעת מחלקת הסקאוטינג מעולם לא נראה מרשים מספיק, והפציעה שמנעה ממנו לשחק כדורסל במשך שנה טרום הגעתו למועדון, גרמה לו להיות שחקן אחר לגמרי מהימים הראשונים בבוסטון ובטח מהימים המצוינים בולנסיה. ההודאה השנייה בכישלון, אחרי הפיטורים של גודס.

ויטור פבראני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הרשים את וויצ'יץ' באימונים. פבראני/קובי אליהו

26/11 - הפסד חוץ למלאגה

המשחק שלמעשה סתם את הגולל על הסיכוי האמיתי של הצהובים להעפיל לטופ 16. במועדון ברחוב הירקון ידעו שניצחון בספרד יפתח עבורם את הדלת, ורבות דובר על המאצ'אפ בין חואן פלאסה לעוזר שלו לשעבר ז'אן טבק. אז פלאסה עשה שחמט ברבע השני למאמן הקרואטי, רץ ליתרון 17 במחצית והשאיר אבק לצהובים שהבינו פתאום שרק נס יעזור להם להעפיל לשלב השני, נס שכאמור הערב לא הגיע.

נמנייה נדוביץ' שחקן מלאגה. Aykut Akici, GettyImages
נדוביץ' ומלאגה חגגו על מכבי תל אביב ברבע השני. נדוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully