וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה של לנגפורד, החברים של ירושלים והלוחמים הסלובנים

17.12.2015 / 22:45

מכבי תל אביב תצטרך להתרגל לשמות אותם שכחה לקראת הנחיתה ביורוקאפ - קאזאן היא היריבה הקשה ביותר, ניז'ני נובגורוד רק נראית מאיימת ואולימפיה לובליאנה היא ממש לא מה שהייתה פעם. הכירו את היריבות

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פארסת שתי הדקות האחרונות של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב הודחה הערב (חמישי) לראשונה בתולדות היורוליג כבר בשלב הבתים הראשון, ובזכות השינוי במפעל, שזוהי כבר השנה השלישית שבה הוא תקף, הצהובים ישחקו החל מהחודש הבא בשלב הבתים השני של היורוקאפ. בעוד מספר שבועות יגיעו ליד אליהו יוניקס קאזאן וניז'ני נובגורוד מרוסיה ואולימפיה לובליאנה מסלובניה, כששתי הראשונות בבית תעפלנה לשלב שמינית הגמר. אז קצת אחרי ההדחה, הנה השמות החדשים שאוהדי הצהובים צריך ללמוד לשנן.

מכבי תל אביב ניצחה בטורקיה, והודחה מהיורוליג

התחנות בדרך להדחה: מההגעה של אונואקו ועד המינוי של טבק

עוד יום בהיסטוריה של מכבי: העונות הגרועות של הצהובים באירופה

סמית' הטוב ביותר, אונואקו הבדיחה הגדולה, ומה עם פארמר? הציונים

הקבוצה של לנגפורד, החברים של ירושלים והלוחמים הסלובנים: הכירו את היריבות ביורוקאפ

שחקן קאזאן קית' לנגפורד. GettyImages
ברוך שובך. קית לנגפורד/GettyImages

קאזאן

יוניקס קאזאן, מהמועדונים החזקים ברוסיה בשנים האחרונות ומהמוצלחים ביורוקאפ, תהיה בהחלט המשוכה הבכירה של הצהובים בדרך לשמינית הגמר. הישגי השיא של הקבוצה הרוסית במסגרת המקומית היו שתי סגנויות של ליגת ה-VTB, ושלושה גביעי רוסיה. במסגרת האירופית זכתה הקבוצה ביורוקאפ ב-2011, סיימה פעם נוספת כסגנית המפעל ב-2014, זכתה ביורופליג ב-2004, והגיעה לרבע גמר היורוליג ב-2012. הקבוצה העשירה משחקת בבאסקט הול ארינה המכיל 7,500 מקומות.

העונה מצעיד המאמן יבגני פשוטין את הקבוצה למקום השלישי ב-VTB במאזן מצוין של תשעה ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד, אך ביורוקאפ הקבוצה קרטעה מעט כשסיימה רק במקום השני, אחרי אריס סלוניקי. הסגל של פשוטין כולל לא מעט שמות מוכרים, כשמעל כולם נמצא אקס הצהובים, קית' לנגפורד, שקלע 20.2 נקודות למשחק בשלב הבתים הראשון. אקס נוסף של ישראל הוא ארט פרחוסקי שרשם בשלב הבתים הראשון 9.3 נקודות ו-6.3 ריבאונדים. הפורוורד היווני הותיק קוסטס קאימקוגלו נמצא בירידה מסוימת, כך גם מרקו באניץ' הקרואטי, אך הקבוצה מקבלת תפוקה נהדדרת מהגארד הספרדי-אנדורי קווינו קולום (11.5 נקודות, 7.8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים), מארתוראס מילאקניס הליטאי ומהפורוורד האמריקאי לטביוס וויליאמס.

מאט ג'נינג שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול דימיטרי חבוסטוב שחקן ניז'ני נובגורוד. ברני ארדוב
עשו צרות לירושלים. דימיטרי חבוסטוב ניז'ני מול מאט ג'נינג/ברני ארדוב

ניז'ני נובגורוד

ניז'ני נובגורוד, הקבוצה הרוסית שממנה הגיע למכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי ובה שיחק אשתקד גל מקל, היא הסיבה העיקרית שהפועל ירושלים מוצאת את עצמה בסיבוב השני של היורוקאפ. הקבוצה פתחה את היורוקאפ בצורה לא טובה עם שלושה הפסדים בסיבוב הראשון, אך רשמה סיבוב שני מרשים ביותר, עם הפסד אחד בלבד לנפטונאס קלייפדה בחוץ, שזיכה אותה במקום השלישי ובכרטיס לבית של מכבי תל אביב. בליגת ה-VTB מדורגת נובגורוד במקום העשירי המאכזב עם חמישה ניצחונות ושישה הפסדים. אין ספק כי מדובר בקבוצה חלשה יותר מהצהובים, קבוצה שאם תעפיל לשמינית הגמר תעשה הפתעה די גדולה.

איינראס בגאצקיס הלטבי מאמן את ניז'ני גם העונה, ומוביל סגל שמושתת על השחקנים המקומיים. שחקן נבחרת רוסיה דימטרי חובסטוב, שהתעלל בירושלים במשחק בארנה, רושם 11.7 נקודות ומוסיף 6.2 אסיסטים, כשלצידו מצטיינים סמן אנטונוב, יבגני בבורין ואיבן סטרבקוב. הקלע המוביל של הקבוצה הוא הפורוורד האמריקאי ויקטור ראד, בעונתו הראשונה מחוץ לארצות הברית, עם 13.1 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק. לצידו רושם הסנטר האוסטרי ראשיד מאהלבסיץ' עונה טובה כשגם הפורוורד קספרס ברזינס, 2.13 עם יכולת קליעה מחוץ לקשת, נחשב לנשק מסוכן.

ארון ביינס, אולימפיה לובליאנה. GettyImages
ארון ביינס, אולימפיה לובליאנה/GettyImages

אולימפיה לובליאנה

אולימפיה לובליאנה היא הקבוצה הגדולה ביותר בתולדות הכדורסל הסלובני, אך גם המועמדת הבולטת לסיים במקום האחרון בבית החדש של מכבי תל אביב. הירוקים לבנים זכו ב-15 אליפויות מדינה, 6 אליפויות יוגוסלביה, לפני הפירוק, פעם אחת בליגה האדריאטית ובגביע ספורטה, אך בשנים האחרונות מסתפקים בעיקר בהעפלת שלב ביורוקאפ. ההצלחה האחרונה של לובליאנה ביורוליג הייתה ב-2004, כשהעפילה לטופ 16. והיא שיחקה לאחרונה במפעל בעונת 2010/11. את שלב הבתים הראשון ביורוקאפ היא עברה בצורה חצי משכנעת, עם מאזן 5:5 ומהמקום השלישי, כשהיא נכנסת לבית של הצהובים בזכות ניצחון דחוק על אולדנבורג בקליעות עונשין על הבאזר. העונה האדריאטית של לובליאנה עד כה היא כישלון גדול עם חמישה ניצחונות ב-14 משחקים ובמקום 11 מתוך 14.

את הזכות לאמן את לובליאנה קיבל גאספר פוטוצ'ניק בן ה-35, שאימן בעברו את נובו מסטו לתקופה קצרה, ושימש כעוזר מאמן בלובליאנה וכמאמן קבוצת הנוער. הכוכב המפתיע של הקבוצה הוא הפורוורד הסרבי סאבה לסיץ', שקולע 15.9 נקודות למשחק, כשלצידו מובילים הגארד האמריקאי זאק רייט עם 14.2 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים, המקומיים מיחה לפורניק וסשה זגוררץ' והסנטר הלטבי רולנדס זאקיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully