וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת המאכזבים של קמפיין מכבי תל אביב בליגת האלופות

10.12.2015 / 8:30

החלוץ האירופי שחזר להיות ישראלי, איש המקצוע שלא למד לקח או הגיע לא מוכן והבלם שהמשיך לשקוע. חמי אוזן בוחר את חמשת המאכזבים של מכבי תל אביב בשלב הבתים. ערן זהבי, תתפלאו, נמצא שם

טל בן חיים

הכי קל לדבר על ערן זהבי. טל בן חיים נהנה יותר מכולם מזה שכל הזמן במכבי תל אביב מדברים על ערן זהבי. אבל אם יש שחקן שאמור היה להשלים אותו, אם יש שחקן שצריך לצפות ממנו להתעלות ברגעים האלה – זה טל בן חיים החלוץ. ליגת האלופות אמורה היתה להיות הרגע שלו, הרגע שיבליט את האיכויות האירופיות שלו, אבל כמו תמיד בן חיים בעיקר הוציא לאור את ההרגלים הישראלים שלו. שחקן לא מספיק תכליתי, שחקן שמוציא מעצמו בקושי 50 אחוז וביום הפקודה שבו מכבי תל אביב ציפתה משחקניה הבכירים להתייצב, בן חיים הוכיח שהוא עדיין לא מסוגל. שהוא נשאר אותו בן חיים. לא התקדמות, לא הצטיינות ובטח לא שער אחד לרפואה.

מכבי תל אביב סיימה את שלב הבתים ללא נקודות, אחרי הפסד 1:0 לדינמו קייב

"אף אחד לא האמין שזה ייראה כל כך גרוע": מכבי תל אביב עדיין בהלם

מכבי תל אביב נגד רונאלדו: בלוג המעקב עם ההשוואה המביכה

השיא העגום והרצף האיום: מספרי הקמפיין של מכבי תל אביב

למה אסטנה כן ומכבי לא? גיבורי הסינדרלה מסבירים את ההבדל

אז מה יוקאנוביץ' באמת חושב על הקבוצה שלו? מסמך מרתק

קלינגר בראיון: "מכבי תל אביב שלי לא הייתה מפסידה בכזו קלות"

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. AP
הוציא לאור בעיקר את ההרגלים הישראלים שלו. טל בן חיים/AP

ג'ורדי קרויף

הכי קל לבוא בטענות לסגל הקיים של מכבי תל אביב, שלא היה לו מה למכור בליגת האלופות. אבל מה עם תכנית המגירה של קרויף? תכנית המגירה שג'ורדי קרויף היה אמור להכין למקרה שמכבי תעשה את מה שלא תכננה, ותעפיל לליגת האלופות. ברשימת הישראלים קרויף, כמעט כרגיל, הצליח. דסה ואזולאי היו בחירות מצוינות, ריקן היה הברקה, אבל הזרים שהיו כתובים באותו דף לא יכולים היו להביא למכבי תל אביב את הערך המוסף שרק זרים מסוגלים להביא ברמות האלה. הכוונה היא לחלוץ רכש עם רזומה פציעות מחשיד ושוער יקר שלא יכול לתת יותר מדי לקבוצה נגדה מגיעים בכל משחק להרבה מאוד מצבים. אם את הכסף הזה מכבי היתה משקיעה בחלוץ, אולי הדברים היו נראים אחרת. בכל מקרה, בכל פעם שאומרים לכם שמכבי תל אביב הגיעה לא מוכנה לליגת האלופות, תדאגו לתקן: זה ג'ורדי קרויף שלא היה מוכן עד הסוף לאפשרות הזו.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
הגיע בלי תכנית מגירה. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

איתן טיבי

הכי קל לרדת על טל בן חיים הבלם, אבל זה יהיה זול. את טל בן חייים הבלם הכרנו היטב עוד לפני בואו למכבי תל אביב, והטוב והרע שרואים ממנו מאז שחזר לצהוב זה אותם טוב ורע שראינו ממנו בשנים האחרונות. אם כבר, מאיתן טיבי ציפית למשהו אחר. טיבי הוא אחד מאותם שחקנים שהלכו בדרכו של זהבי במכבי תל אביב. כאלה שלקחו את ההזדמנות במכבי תל אביב ותרגמו אותה להתפתחות נוספת בקריירה. שחקנים שיודעים לקחת צ'אנסים. ליגת האלופות היתה מבחן אמיתי לאיכויות של טיבי, רגע שבו הוא יכול היה לשווק את עצמו לכדורגל האירופי. גם ככה יש לו בעיות עם החוזה החדש שהוא מבקש. שחקנים גדולים תמיד מבהירים את הערך שלהם במצב כזה, בטורניר כזה נוצץ, אבל דווקא שם טיבי המשיך את הירידה ביכולת שלו. אם מכבי תל אביב תביא בלם זר במקומו כדי ללמוד לקח מכל מה שקרה לה בשלב הבתים, גם טיבי עצמו לא יופתע.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב מול דייגו קוסטה שחקן צ'לסי. רויטרס
דווקא בליגת האלופות המשיך את הירידה. איתן טיבי/רויטרס

ערן זהבי

הכי קל להלל את מי שהעלה את מכבי תל אביב לליגת האלופות, אבל חייבים גם לומר שבשלב הבתים ראינו זהבי פחות מרשים. במבחן העלייה הוא עמד, אבל באתגר של שלב הבתים הוא היה די בינוני. גם אם אתה השחקן הכי טוב במכבי תל אביב, עדיין מצפים ממך להיראות כמו השחקנים הטובים באמת של הכדורגל הישראלי בליגת האלופות. נכון, זהבי הגיע סחוט רגשית לשלב הבתים. ברור, הוא הקורבן המרכזי של הקבוצה החלשה שהיתה סביבו. אבל במקומות שהזרקור כן הופנה אליו אישית, זהבי נראה קצת חיוור ולא מספיק ראוי. סוכן טוב יכול לעשות גם מהקמפיין הזה חוזה בקבוצה אירופית, אבל מאמן טוב שיבחן את מועמדותו לא ימהר להתלהב מזהבי של שלב הבתים וישאל את עצמו: למה היכולת מפלזן ובאזל נפגעה כל כך?

ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נראה קצת חיוור ולא מספיק ראוי. ערן זהבי/ברני ארדוב

סלבישה יוקאנוביץ'

הכי קל להבין את מאמן מכבי תל אביב. רמת הישראלים בירידה, הליגה זו לא הכנה לשום דבר שרואים באירופה, באתגר שהציבו לו הוא כבר עמד והעלה את הקבוצה למקום אליו היא כל הזמן שאפה. אז מה. מאמן נבחן לאורך זמן, ובששת המחזורים בליגת האלופות סלבישה יוקאנוביץ' בעיקר רמז לא מעט למה מאמנים אחרים הצליחו לקחת נקודות והוא לא. בחירת שחקנים לא מובנת, היערכות טקטית לא מדויקת, הסתכמות מוגזמת על קשרים אחוריים, כניעה מיותרת לחסרונות שיש לו בקבוצה. שום לקח לא הופק מהמשחק שהסתיים. סופגים שערים מהר מדי, חוטפים שערים דומים מדי. לא שולטים, לא חצופים, לא רעים והכי מרגיז – ממהרים להרים ידיים. אם, בנוסף לכל, זה יעלה למכבי תל אביב גם באליפות, ההצלחה היחידה שסלבישה יוקאנוביץ' כן הביא למכבי תספוג עוד מכה אנושה בכל הנוגע לחשיבותה.

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מבכי תל אביב. רויטרס
שום לקח לא הופק. סלבישה יוקאנוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully