וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיף לג'ורדי לפגוע קודם בחמשת הזרים שלו לפני ביצוע מהלך כזה"

בהפועל באר שבע עוקצים, במכבי חיפה מסבירים שישראל זו לא קפריסין, דראפיץ' מתנגד ("צריך לפתור את הבעיה, לא לטאטא אותה") ואבי לוזון בטוח: "זה לא יקרה". מה חושבים בליגת העל על הרעיון של קרויף להגדיל את מכסת הזרים, ומי היחידים שהביעו תמיכה?

one

בווידאו: כל שערי השבת בליגת העל

במנהלת הליגות החליטו בשבוע שעבר על הקמת ועדה מקצועית שתדון במספר הזרים בליגת העל. ג'ורדי קרויף, המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, הציב את הסוגיה הזו על סדר היום של הכדורגל הישראל כשטען בכמה הזדמנויות כי הגדלת מספר הזרים ליותר מחמישה, תעזור להתקדמותו של הכדורגל הישראלי וכמובן לקבוצה בה הוא עובד. הוא ודאי ישמח לראות שינוי, אבל מה חושבים בשאר קבוצות ליגת העל?

מנהלת הליגות מקימה ועדה מקצועית שתדון במספר הזרים בליגת העל

ג'ורדי קרויף מסביר איך הגדלת מכסת הזרים תסייע לכדורגל הישראלי

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
יותר מתנגדים מתומכים לרעיון שלו. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

במהלך השבוע פנינו לקבוצות. רובן הביעו תרעומת בטענה ששינוי כזה יפגע בכדורגל הישראלי, בעוד אחרות הביעו תמיכה. בקבוצות הגדולות, כך עושה רושם, לא אהבו את הרעיון. כך למשל בשניים מהמועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי, הפועל באר שבע ומכבי חיפה, טוענים שלא לייחוס כי הפגיעה תהיה לטווח הארוך, הרבה אחרי שקרויף כבר לא יהיה כאן. באופן לא מפתיע, הקבוצות שתומכות במהלך הן מכבי נתניה והפועל כפר סבא, שנשענות העונה על תמיכה רחבה מהצהובים בדמות השאלות שחקנים שעוזרות להן במלחמת ההישרדות בליגת העל.

"קרויף איש מקצוע טוב, אבל הרעיון לא מוצלח", אמרו השבוע במכבי חיפה. "הכדורגל במצב נורא, במקום לעזור הוא רוצה לנכס לעצמו את 'חוק ג'ורדי', שאומר למעשה שבכל משחק ליגה יהיו בממוצע שמונה זרים במגרש. מה זה אומר? שבכל קבוצה יהיה מקום לחמישה או שישה ישראלים שיהיו בתמונת ההרכב, שליגת העל כולה תורכב מ-70 ישראלים שמהם צריך לבנות נבחרת לאומית. זה צעד שייקח אותנו הרבה שנים אחורה". אותו גורם הוסיף: "מכבי שאבה את הרעיון מקפריסין, מקום שקרויף אוהב מאוד. הרעיון לא תפס שם, למרות שהם הוכיחו שהם לא פחות טובים מישראל כנבחרת. הרעיון נובע מהעובדה שאין הרבה ישראלים בשוק. הרצון להצליח כאן בטווח הקצר הוא טוב מבחינת המועדון, אבל יפגע בקבוצות בטווח הארוך, גם במכבי אגב. כמועדון גדול, אנחנו שואפים להסתכל על טובת הכדורגל ולא על טובת המועדון שלנו".

גם בהפועל באר שבע לא ממש אהבו את הרעיון. אלונה ברקת משקיעה לאחרונה יותר כספים במחלקת הנוער בניסיון להפוך את המועדון לכזה שמייצר שחקנים ישראלים טובים. בסגל של באר שבע כעת יש ארבעה זרים בלבד, מה שמלמד עוד יותר על הרצון לעשות שימוש בתוצרת המקומית. גורם במועדון הבהיר לנו השבוע כי: "הכדורגל הישראלי רק ייפגע ממהלך שכזה. איפה ההתחשבות במעמד השחקן הישראלי? לאן הוא ייעלם? האם זה הגיוני או בריא שהזרים ישתלטו על הכדורגל? עדיין לא הוכח שהזר הממוצע הוא ברמות הרבה יותר גבוהות". חלק מראשי הקבוצות התייחסו לרעיון הזה בגיחוך וציינו: "עדיף לג'ורדי קודם כל לפגוע בחמשת הזרים שלו לפני שהוא הולך למהלך כזה".

גם משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, מתנגד: "הדעה שלי שלילית לגבי הרעיון הזה. אני לא חושב שצריך להעלות את כמות הזרים בכדורגל הישראלי כי זה רק יפגע בו".

מי שחובר לדעתו הוא יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון, האיש החזק במכבי פתח תקוה. לוזון אמר השבוע: "לא יהיה שום דבר ולא יגדילו את כמות הזרים. גם כיו"ר ההתאחדות התנגדתי לרעיון הזה".

עוד באותו נושא

כמות או איכות? דירוג הזרים שג'ורדי קרויף הביא למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
חבר הנהלת מכבי פתח תקוה, אבי לוזון. יוסי ציפקיס
משוכנע שהמהלך לא ייצא אל הפועל. אבי לוזון/יוסי ציפקיס

בניגוד אליהם, כאמור, נשמעה דעה שונה של ראשי נתניה וכפר סבא. יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון אמר: "ג'ורדי צודק. הגדלת כמות הזרים בליגת העל תעשה טוב לליגה. כמות גדולה יותר תיצור תחרות חזקה יותר בין שחקני הסגל ותעלה את הרמה. קבוצות גם יוכלו להתחזק בחלון ההעברות של ינואר, דבר שכרגע קצת יותר קשה לעשות. אני בעד הרעיון של קרויף".

"אני מאוד נחרץ בעניין הזרים, כי אני חושב שמדובר בנושא קריטי. אני חושב בדיוק כמו ג'ורדי קרויף, ומי שחושב שג'ורדי דואג רק למכבי תל אביב - טועה", הוסיף בעלי כפר סבא סתיו שחם. "הכדורגל הישראלי צריך להיות מותג ואנחנו לא נותנים לליגת העל לרוץ קדימה. אם נסיר את מגבלת הזרים, נביא שחקנים טובים יותר בסכומים נמוכים יותר. קודם כל יש את הליגה הלאומית ושם אסור שיהיו זרים בכלל. מי שטוב שם, יגיע לליגת העל. הרמה היום בליגת העל היא ליגה לאומית משודרגת ואת זה צריך לשנות. ברגע שנפתח את הליגה לכדורגלנים זרים יהיו כאן עוד ארבעה שחקנים ברמה של ערן זהבי. אנחנו נעלה את קרנה של ליגת העל וכך נביא יותר צופים ונקבל יותר כסף על זכויות השידור. אני חושב שזה בנפשינו. חובה לפתוח את הליגה ליותר זרים".

יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, הוא ממתנגדי המהלך: "זה טוב לעשירים, זה לא טוב לשחקנים הישראלים. כששיחקתי כדורסל לפני יותר מארבעים שנה, דנו אם צריך לפתוח את הליגה לזרים וזה לא עשה טוב לישראלים".

ויש עוד מי שדעתו נחה בעניין הזה. מנכ"ל סכנין חאלד (דוכי) קאסום אמר: "מצד אחד זה יכול להרחיב את הסיכוי לבניית סגל יותר טוב וייתן אפשרות לתחרות יותר גבוהה בין השחקנים, אך מאידך זה יכול לפגוע בקבוצות בעלות תקציבים נמוכים. אם הדברים יגיעו לרגע של הכרעה והצבעה, אז אנחנו נתייעץ בינינו, נשתף קבוצות אחרות בהתייעצות ונחליט".

סתיו שחם בעלים הפועל כפר סבא. מגד גוזני
חובה לפתוח את הליגה ליותר זרים. סתיו שחם/מגד גוזני

ומה חושבים המאמנים?

סלובודאן דראפיץ', מאמן בית"ר ירושלים, מסביר: "אני יכול להבין את האינטרס של ג'ורדי קרויף. התפקיד שלו הוא לעשות את מכבי תל אביב טובה יותר ומוצלחת יותר בצ'מפיונס ליג. הוא חושב ששחקנים מתרבויות שונות ישפיעו לטובה על השחקן הישראלי ויתרמו לו, אך אני לא חושב ככה. מרבית השחקנים שבאים לכאן הם זולים יחסית, מהר מאוד מקבלים את המנטאליות הישראלית ולא משפיעים לטובה בצורה אמיתית. מרבית הקבוצות לא יכולות לשלם כאן סכומים של 300-400 אלף יורו לעונה על זרים איכותיים, וגם אם הן יכולות אז זה מקסימום שחקן או שניים כאלה ולא יותר. יש לנו בבית"ר את חסוס רואדה שהוא דוגמא לכל שחקן ושחקן, אישיות שהייתי רוצה איתי בכל מקום. גם בצורה שהוא מתנהל, גם בצורה שהוא מתאמן וגם בצורה שהוא משחק. כמה כאלה אפשר להביא לכאן? עם הכסף שיש בכדורגל, מעט מאוד. אולי מכבי תל אביב יכולה להביא כאלה שישדרגו אותה כי יש לה כסף, אבל לרוב הקבוצות אין את היכולות האלה ולכן זה גם לא ישפר כלום".

דראפיץ הוסיף: "האינטרס שלנו ככדורגל הוא שהשחקן הישראלי ישחק. אם תביא לפה שבעה-שמונה זרים, כל שחקני הנבחרת הצעירה לא ישחקו בקבוצות. אנחנו בבית"ר משלבים את דוד קלטינס ואבישי כהן השנה. עם שמונה-תשעה זרים מישהו רואה אפשרות כזאת שהיינו נותנים להם? מעבר לכל זה, גם הקהל מאוד מחובר לשחקן ישראלי. לגיון זרים לא יתרום מקצועית וגם תדמיתית לענף כאן. זה לא רק ביזנס, יש כאן הרבה לב ונשמה בחיבור של הקהל לכדורגל. כשיש לך ילד בעייתי, אתה לא קונה לו מתנות כדי להרגיע אותו. אתה מנסה לפתור את הבעיה. אתה יושב איתו, מתייעץ עם מי שצריך ומנסה לפתור את הבעיה מהשורש ומהיסוד ולא לטאטא אותה. צריך להשקיע כאן במחלקות הצעירות, שהרבה יותר ילדים ישחקו, שהמאמנים יהיו איכותיים ומקצועיים ולא כהשלמת הכנסה. הכול מתחיל משם ולא מפתרונות שיסתירו את הבעיה".

חיים סילבס, מאמן הפועל רעננה: "למכבי תל אביב באירופה היוזמה הזו תעזור, אבל לליגה הישראלית ולקבוצות כמו רעננה, וגם לנבחרת ישראל, זה פחות יעזור".

השתתפו בהכנת הידיעה: איציק יצחקי, אופיר סער, אורן קורנפלד, יניב טוכמן, שלמה וייס, עמית גולדשטיין.

מאמן בית"ר ירושלים, סלובודאן דראפיץ'. יוסי ציפקיס
כשיש לך ילד בעייתי, אתה לא קונה לו מתנות כדי להרגיע אותו. סלובודאן דראפיץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully