וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה מקימה ועדה מקצועית, שתדון במספר הזרים בליגת העל

26.11.2015 / 11:54

ג'ורדי קרויף שהתלונן לאחרונה על כמות הזרים בישראל, ישמח לשמוע על הקמת הוועדה שתדון במספר נושאים שונים. בין החברים בה יהיה רוג'ר מיטשל הסקוטי. שינויים יצטרכו לעבור דרך ההתאחדות

one

בתקופה האחרונה ג'ורדי קרויף הציב על סדר היום של הכדורגל הישראלי את עניין כמות הזרים המותרת בליגת העל. המנהל המקצועי של מכבי תל אביב משוכנע שפתיחת ליגת העל לכמות גדולה יותר של זרים, תשפר את הרמה של הליגה בעצמה ובהמשך גם של נבחרת ישראל, והוא ודאי ישמח לשמוע שממש בקרוב הרעיון שלו ושל מכבי תל אביב יכנס לדיון אמיתי על ידי ראשי הכדורגל הישראלי.

הנושא הזה ועוד כמה אחרים עומדים להפוך בתקופה הקרובה לעניין המרכזי של מנהלת הליגה. בשבוע הבא צפויים במנהלת הליגה לבשר על הקמת ועדה מקצועית שתדון במגוון נושאים שמטרתם בסופו של דבר לשפר את פני הכדורגל הישראלי. הוועדה תורכב מכמה אנשים ביניהם הסקוטי רוג'ר מיטשל שהיה בעברו מנכ"ל הפרמיירליג הסקוטית והיום מייעץ לכמה ליגות בעולם ביניהן הליגה השנייה באיטליה והליגה הראשונה באוסטריה.

מיטשל מכיר היטב את המבנים של כל הליגות באירופה ובמנהלת מאמינים שעם הידע שלו הוא יוכל לסייע בהקמת המבנה הנכון יותר לכדורגל הישראלי. בוועדה המקצועית יישב גם נציג בכיר מהמנהלת וכן שחקני עבר של נבחרת ישראל, אשר להם אין היום שום מגע ישיר ושום אינטרס מול מועדון כזה או אחר בכדורגל הישראלי.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
אילו המלצות הוועדה תקבל? קרויף/קובי אליהו

מספר נושאים חשובים יעמדו לדיון בישיבות הוועדה כאשר הראשון הוא בדיוק זה שקרויף העלה. מספר הזרים בליגה הוא עניין שיידון לעומק ובמנהלת הליגה ממש לא מזלזלים בטענות של ההולנדי, אבל מציינים גם את הצדדים השליליים בהן.

נושאים נוספים שיידונו הם קביעת תקרת שכר בליגת העל, שיטת האליפות ובראשה האם לחזור לשיטת הקיזוז שהייתה נהוגה בעבר, וכן צמצום מספר הזרים בליגה הלאומית כדי להפוך אותה לקרקע פורייה יותר לקידום שחקנים ישראלים.

על פי התכנון, הוועדה המקצועית של המנהלת תקיים בכל שבוע מפגש עם קבוצה הומוגנית הקשורה לכדורגל. בשבוע אחד יגיעו לוועדה מאמנים שעבדו בנבחרות ישראל ובשבוע אחר יגיעו קפטנים ושחקני עבר של הנבחרת. על פי הידוע אמורה להתקיים גם פגישה אחת עם עיתונאי ספורט ואולי אף עם נציגות אוהדים.

בתוך שלושה חודשים, כשהוועדה תסיים את עבודתה, יוגשו המלצותיה לוועדת מנהלת הליגה ועל פי תקנון המנהלת בוועדה הזו יצביעו באשר להמלצות של הוועדה המקצועית. את ההחלטות יעבירו להנהלת ההתאחדות לכדורגל שהיא עדיין הגוף באמצעותו אפשר לשנות את תקנון ההתאחדות לכדורגל. יש לציין שאם חברי ועדת המנהלת יקבלו החלטות מסוימות, קרוב לוודאי שהן גם תעבורנה בהנהלת ההתאחדות מאחר שהכוח עדיים בידיים של קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית שחברות במנהלת.

בכל אופן כל החלטה שתתקבל לא תושת באופן מידי על העונה הבאה, אלא תיושם רק בעונת המשחקים 2017/18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully