וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "ליגת האלופות לימדה אותי שיעור, אני צריך להסיק מסקנות"

25.11.2015 / 7:08

"חמקנו לתוך המסיבה של הבחורים הגדולים", "אם לא ישתנה כאן משהו מהותי, לא תעשו תוצאות טובות מול קבוצות ממדינות אחרות", "מה עוד רוצים מיוקאנוביץ'?". רגע לפני שהאפיזודה בליגת האלופות נגמרת, לג'ורדי קרויף יש מסקנות. ראיון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

משחק אחד נותר לסיום הקמפיין הכושל בליגת האלופות, אבל כבר אפשר לסכם את ההופעה של מכבי תל אביב. הציון בעיני התקשורת בישראל יהיה ודאי נמוך מאוד. ג'ורדי קרויף לא מסכים. בראיון מקיף שנערך אמש (שלישי) אחרי ההפסד 4:0 מול צ'לסי, הוא התייחס כמעט לכל שאלה מתבקשת.

אם הייתם מתחילים את הכל מהתחלה עכשיו, עם הניסיון שצברתם בחמשת המשחקים עד כה, זה היה נראה אחרת?

"אני חושב שכן. המשחק הראשון בלונדון היה קבלת פנים מאוד קשה לליגת האלופות. אני חושב שהתקדמנו מאז ממשחק למשחק אבל כדי שיראו את ההתקדמות צריך גם תוצאות. תוצאות משיגים בשני מקומות. ברחבה שלך וברחבה של היריב. כרגע אנחנו טובים בכל השטחים במגרש למעט הרחבות. כדי להראות שהשתפרנו, צריך להחזיק יותר מעשרים דקות בתוצאה של 0-0. הבעיה שלנו היום היתה שקיבלנו שלושה שערים ממצבים נייחים ומצבים נייחים הם חלק מהכדורגל. מתוך שמונה שערים שספגנו מול צ'לסי, חמישה היו ממצבים נייחים. זה המון".

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
יכול היה להיראות אחרת? קרויף/קובי אליהו

אתה הולך בתחושה שקיבלת מהשחקנים מאה אחוז בכל משחק?

"בוודאי. אבל הבעיה היא לא רק מכבי תל אביב. הבעיה היא בכל הספורט הישראלי ובטח בכדורגל הישראלי. אם לא ישתנה כאן משהו מהותי, אתם לא תוכלו לעשות תוצאות מול מדינות אחרות. בשורה התחתונה אני גאה בשחקנים שלי ואין לי דבר רע לומר עליהם. כשאתה בפיגור 0-1 מול צ'לסי וכעבור 40 דקות אתה נשאר בעשרה שחקנים, אז קרוב לוודאי שלא תזכה בתוצאה שאתה מקווה לה בתחילת המשחק".

נשאר המשחק מול דינמו קייב, אבל אפשר כבר לחזור לליגה כאן ולתכנן אליפות רביעית ברציפות?

"מהיום הראשון אמרתי שהמטרה הראשונה שלנו היא לזכות באליפות כאן בארץ. אנחנו רוצים להשתתף בכדורגל האירופאי, אבל האליפות בארץ היא הדבר החשוב. כל היתר זה בונוס".

כולם שואלים מה סלבישה יוקאנוביץ' הביא למכבי תל אביב.

"למזלי אני לא צריך לענות לכולם".

ובכל זאת.

"אני חושב שסלבישה יוקאנוביץ' עושה עבודה טובה מאוד במכבי תל אביב. אני גם חושב שהגיע הזמן שכל אלה שכל הזמן שואלים שאלות לגבי המאמן הזר של מכבי תל אביב, ישאלו שאלות לגבי הכדורגל הישראלי. בא לכאן מאמן שהביא את מכבי תל אביב לראשונה אחרי 11 שנים לליגת האלופות ובמקביל עם כל הבעיות אנחנו במקום הראשון בליגה כאן, אז מה עוד רוצים ממנו? אני לא צריך להגן על סלבישה. התוצאות שלו עושות את העבודה בשבילו. אני רגיל לחיים כאן בישראל. בכל שנה מבקרים את המאמן של מכבי תל אביב ואחרי שנה או שנתיים מדברים בגאווה על כך שהוא אימן במכבי תל אביב. אולי הגיע הזמן שהמדיה בישראל תשנה את המנטליות שלה".

מאמן מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ'. ברני ארדוב
"עושה עבודה טובה". יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

מיטש גולדהאר היה כאן לראשונה במשחק ליגת האלופות. באיזה תחושה שלחת אותו הביתה אחרי המשחק?

"עדיין לא ראיתי את מיטש ולא שוחחתי איתו ארוכות אחרי המשחק. אני מניח שנעשה את זה".

ז'וזה מוריניו אמר בסיום המשחק שאולי ערן זהבי לא מתאים לצ'לסי, אבל יש הרבה מועדונים באנגליה שצריכים להיות שמחים לקלוט אותו.

"אין לי מה לומר על כך. מי אני שאתווכח עם דבריו של מוריניו?".

שער אחד בפנדל. זה מה ששווה מכבי תל אביב במפעל הזה?

"שיחקנו מול קבוצות מצויינות ממדינות בעלות מסורת בכדורגל. שיחקנו מול מועדונים בעלי תקציב הרבה יותר גבוה משלנו. אלה ההבדלים בכדורגל".

אתה לא מאוכזב מהשחקנים הישראלים עליהם הימרת במכבי תל אביב?

"אני מאוד מקווה שיתקבלו כאן החלטות נכונות עבור הכדורגל הישראלי ועבור הכדורגלן הישראלי ואז תראו שישראל תהיה הרבה יותר תחרותית באירופה. אני בטוח לגבי זה".

כל הסיפור הוא לאפשר יותר שחקנים זרים בכדורגל הישראלי?

"אני לא אומר שהשחקן הזר טוב מהשחקן הישראלי. לעולם לא אגיד זאת. לקחנו שלוש אליפויות כיוון שהיו לנו את הישראלים הכי טובים והגענו לליגת האלופות בזכות שחקנים ישראלים טובים. אני מאמין שאם בכל יום אתה מתאמן עם אנשים שבאים ממנטליות שונה וחינוך שונה, יהיה לך יותר ידע שיתבטא ביכולת גבוהה יותר. לעולם לא אגיד שהשחקן הישראלי לא טוב. אני אומר שאם בכל יום תהיה עם אותה קבוצה של אנשים שיש לה את הפילוסופיה שלך, אז לעולם לא תתפתח".

מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו. ברני ארדוב
לא מתווכח. מוריניו/ברני ארדוב

הליגה בקפריסין לא טובה מהליגה בישראל למרות ששם יש זרים בלי הגבלה.

"אני מסכים שהליגה הישראלית טובה יותר, אבל שימו לב איך מתפתחת הנבחרת בקפריסין ושימו לב שהקבוצות הקפריסאיות עושות תוצאות טובות יותר מאלו של הקבוצות הישראליות באירופה".

בעתיד כשקבוצה אחרת בישראל תיקח אליפות ותעשה יותר מכם בליגת האלופות, אתה תהיה מופתע?

"לא אופתע, אבל אני חושב שזה לא יהיה לאורך זמן. פה ושם יכולות להיות הפתעות אבל לאורך זמן הקבוצות הישראליות יתקשו לייצר תוצאות טובות באירופה כי הניקוד של הקבוצות נמוך ומוביל למשחקים מאוד קשים בדרך לליגת האלופות או לליגה האירופית".

השגת כאן כמעט הכל. אתה מחכה לטלפונים מליגות חדשות כמו אוסטריה?

"ממש לא".

אבל אם תקבל טלפון ממועדון ספרדי, תרוץ לשם.

"תופתעו לגלות שלא".

אתה חושב שההופעות שלכם בליגת האלופות גרמו לנזק עבור שחקנים שלכם שרצו לעבור לקבוצות באירופה?

"אני לא חושב. אני רק חושב שליגת האלופות הראתה לכולם כאן כולל לי עצמי מהי הרמה הגבוהה. הלקח שאני וכל השחקנים צריכים לקחת מההופעה שלנו הוא שאם אנחנו רוצים להיות שם, אנחנו צריכים להשתפר. ליגת האלופות פתחה את העיניים לכל השחקנים וגם לי כי אם אנחנו רוצים להיות שם, אנחנו צריכים להתאים להיות שם. זה שיעור חיובי שכולנו צריכים לקחת. גם אני למדתי שיעור מליגת האלופות וגם אני צריך להסיק מסקנות".

אולי הסקאוטים שהגיעו לכאן התאכזבו מאחר שראו מה השחקנים שלך שווים ברמה הזו?

"יכול להיות. אני לא יודע. אם להיות אנוכיים, אז אולי זה טוב לנו ששחקנים שלנו יישארו איתנו".

מכבי תל אביב תוכל להתקדם ולהתקרב לצמרת הכדורגל באירופה?

"רק אם יהיה שינוי בתקציבים ורק אם יהיה שינוי בחוקים כאן. הרי מה קורה? מצד אחד כל השחקנים הישראלים הטובים רוצים לשחק שם. מצד שני השוק שאנחנו יכולים להתחרות בו מאוד סגור ומצומצם כי אפשר להביא רק חמישה זרים".

שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש מאוכזב. ברני ארדוב
"שיעור לכולנו". בן הרוש ואיגייבור אחרי ההפסד/ברני ארדוב

החוקים שאתה כל כך מתנגד להם לא גורמים לך לרצות לעזוב?

"אני מקווה שהחוקים ישתנו. אני מקווה שאנשים ינתחו את הנתונים נכון. כולם רוצים להגן על הנבחרת הישראלית ובטוחים שעדיף לתת ליותר שחקנים ישראלים לשחק, אבל מבחינה סטטיסטית התוצאות לא טובות ואני שוב מדגיש את התרומה המכרעת של השחקנים הישראלים לתארים שלנו. אני אתן דוגמא מהעולם שלכם. אם אני הייתי עיתונאי הייתי רוצה לעבוד כל יום עם עיתונאים מכל רחבי העולם כי זה היה נותן לי יותר מידע ופרספקטיבה נכונה יותר על העולם ועל החיים".

מכבי תל אביב עושה משהו כדי לשנות את החוקים או שאתה רק אומר את דבריך כאן?

"אני לא יכול לשנות את החוקים. יש מי שצריך לשנות את הדברים. אני שוב רוצה לחדד את הנקודה. אני ממש לא טוען שמכבי תל אביב נכשלה בליגת האלופות כי אין לה עשרה זרים בסגל. אני חושב שאם היו עשרה זרים בסגל, השחקנים הישראלים היו הופכים יותר טובים. מיקס לאומים יביא לשדרוג הכדורגל הישראלי. הוא גם יוריד תקציבים כי השחקן הישראלי יקר מהשחקן הזר".

בסופו של דבר, המסקנה העיקרית ממה שראינו היא שמכבי תל אביב שייכת מקסימום לליגה האירופית וממש לא לליגת האלופות.

"לא מדובר על שייכות. אני בהחלט חושב שהיה לנו יותר קל להתחרות בליגה האירופית, כי הרמה אחרת והתקציבים אחרים. הרבה יותר ריאלי עבורנו להיות בליגה האירופית וההעפלה לליגת האלופות היתה גם בעזרת סוג של נס. עשינו הישג מדהים כשהגענו לליגת האלופות אבל כאן היינו צריכים להתמודד עם הילדים הגדולים. בסך הכל חמקנו לתוך המסיבה של הבחורים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully