וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעמים אני יושב עם עצמי ושואל, 'למה מגיע לי כל הטוב הזה?'"

26.8.2015 / 7:56

לאחר העפלה שניה בקריירה לליגת האלופות, ערן זהבי עצר לחשוב על המענקים, על העמידה ביעדים, על ההצלחה, על ייני, ועל הסמל שהפך להיות: "יש ילדים שרוצים להיות ערן זהבי, זה האושר הכי גדול"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אחרי שכיבו את האורות בבלומפילד וערן זהבי יצא לכיוון אחד המועדונים בדרום תל אביב כדי לחגוג עם החברים, הוא עצר לרגע לחשוב. לחשוב על היותו בר מזל לשמח כל כך הרבה אנשים, בעיקר ילדים. "זה אפילו גדול יותר ממה שעשינו כאן הערב", אמר. "המחשבה הזו שילדים בקרית שמונה, רמת הגולן, אילת ודימונה ילכו הלילה לישון מאושרים כי עשינו את זה, היא הדבר הכי משמח שיכול להיות.

"אני יושב לא פעם עם עצמי ושואל: 'למה מגיע לי כל הטוב הזה? איך זה שקיבלתי את הזכות לשמח כל כך הרבה ילדים?'. זו זכות מאוד גדולה לשמח כל כך הרבה אנשים וגם את המשפחה שלי שגאה בי מאוד. כולכם מדברים על אירופה ואני חושב גם בערב כזה על זה שיש ילדים בארץ הזו שרואים בי מודל לחיקוי ואם תשאל אותם הם יגידו לך שהם רוצים להיות ערן זהבי. זה האושר הכי גדול. נפל בחלקי לעשות כל כך הרבה אנשים מאושרים ואני נהנה מזה".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זו זכות מאוד גדולה לשמח כל כך הרבה אנשים". זהבי/ברני ארדוב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עמדת במשימה שהיתה מלכתחילה מאוד קשה.

"לא הסתרתי מהרגע הראשון שהתחלנו את ההכנות לעונה הזו שהמטרה היא ליגת האלופות. יכולנו להוריד ציפיות, אבל אני לא רציתי כי זו הייתה האמת. הקיץ הזה רציתי מאוד את ליגת האלופות ואני שמח גם מבחינה אישית. עבדנו קשה מאוד במכבי תל אביב בשביל להגיע לרגע הזה ואני מאושר מאוד".

זה היה יום ארוך שהסתיים בצורה הכי מתוקה.

"זה באמת היה יום מאוד ארוך כי המשחק התחיל מאוד מאוחר. לאורך כל היום רק רציתי שיגיע כבר המשחק. בימים כאלה אני הכי רוצה כבר לשחק ולעלות למגרש כי אתה כל היום יושב עם ההתרגשות הגדולה והמתח הרב. אתה רק רוצה לעלות למגרש ולפרוק את הכל".

עוד שער שלך ברגל שמאל.

"האמת שזה פחות אופייני עבורי ממש כמו השער בראש בבאזל, אבל גם נגד סכנין הבקעתי צמד ברגל שמאל וזה נהדר. לא משנה איך אני כובש, העיקר שהכדור ברשת ושאנחנו שמחים".

כשרצו לך תסריטים בראש לקראת המשחק זה היה משהו שחשבת עליו. באזל עולה ליתרון וערן זהבי מבקיע את שער השוויון שמעלה את מכבי תל אביב לליגת האלופות?

"האמת, לא חשבתי על תוצאה מסוימת. חשבתי הרבה לאורך כל היום איך אני עוזר לחברים שלי לקבוצה לעבור את המשחק הזה. איך אנחנו כקבוצה נראים חזקים ואיך אנחנו עובדים אחד בשביל השני. ידעתי שלא נוכל להיות דומיננטים מול באזל כי הם קבוצה מצוינת אבל ידעתי שיהיו לנו הרגעים בהם נוכל להבקיע ולשמחתי זה עבד. אני שמח שנפל בחלקי להיות זה שכבש".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מבקיע מול באזל. קובי אליהו
"שער בשמאל פחות אופייני עבורי, העיקר שהכדור ברשת". זהבי והכדור בדרכו לרשת/קובי אליהו

היום מכירים את השם ערן זהבי בכל אירופה?

"זו שאלה שצריך לשאול אנשים אחרים. אני מנסה לעשות הכי טוב שאפשר על הדשא ואם על הדרך אני גם זוכה להכרה בעוד מקומות באירופה, אז אני שמח. אני לא עולה לשחק בשביל מכבי תל אביב כדי שיכירו אותי בכל אירופה. אני כאן בשביל לעזור למועדון הזה להגיע להישגים ולפסגות".

כבר סגרת את המענקים מול ג'ורדי קרויף והתעקשת שכל השחקנים יקבלו מענק זהה.

"אני לא יודע אם אני יכול לשתף אתכם בסכומים וזה פחות חשוב בערב כזה, אבל אני חושב שזה מאוד חשוב שלכל השחקנים יהיה את אותו מענק. כולם עובדים קשה באימונים וזה לא משנה מי משחק יותר או פחות. המאמן הוא זה שמחליט מי ישחק ואלה שלא משחקים או לא נמצאים בסגל, לא צריכים להיפגע במענק שלהם. חשוב שיש למכבי תל אביב יותר מעשרים שחקנים מצויינים. זה מאפשר תחרות גדולה ומעלה את הרמה של כולם. חשוב שתהיה שוויוניות. ברור שלא כולם מרוויחים אותו הדבר בחוזים האישיים אבל כשיש מענקים חשוב שכולם ייהנו באותה המידה. אני חושב שכל השחקנים צריכים ליהנות באותה המידה".

אתה מעדיף מפגש מול מסי או רונאלדו?

"מה שיבוא ברוך הבא. אני רוצה את הטובים ביותר כדי שנדחוף את עצמנו לקצה גבול היכולת שלנו. אני מאמין שנעשה הופעות טובות באירופה".

ערן זהבי ברק בדש שרן ייני פאקו מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"ביום מן הימים שרן יחזור אלינו, ננסה להעפיל שוב"/קובי אליהו

הובלת את מכבי תל אביב כקפטן בפעם הראשונה. שרן ייני בטח מרגיש פספוס שם בהולנד.

"הייתי מת ששרן יהיה איתנו ברגע הזה והייתי נותן לו בשמחה את סרט הקפטן כי זה לא הדבר שמעניין אותי באמת. גם בלי הסרט על הזרוע, הייתי בעונה שעברה חלק מהמובילים בקבוצה. שרן תמיד ידע שאני מאחוריו ושאני איתו בכל דבר. שרן הלך לקריירה חדשה ואני מאחל לו הצלחה. ביום מן הימים כשהוא יחזור אלינו, ננסה לעשות את זה ביחד ולהעפיל שוב לליגת האלופות".

מה הכותרת שלך לערב הזה?

"כותרות זה התחום שלכם. אני יודע שהייתי רוצה תמונה של כל הקבוצה ולא רק של ערן זהבי. לכל השחקנים מגיע קרדיט בדיוק כמו הקרדיט שמגיע לי. לא פחות וזה מאוד חשוב לי".

אתה כבר בטח חושב על השער שתכבוש נגד הפועל באר שבע.

"ברור שהפועל באר שבע זה מה שיושב לי עכשיו בראש. הגשמנו את חלום ליגת האלופות, אבל הליגה בארץ היא הלחם שלנו. פה אנחנו חיים ופה אנחנו משחקים ואני מקווה שנעשה את המיטב גם כאן".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully