וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קונים את זה: הייאוש של מכבי תל אביב משוק השחקנים הישראלי

14.7.2015 / 14:00

הלחץ של יוקאנוביץ', התקלה של ג'ורדי בעניין רייכרט, הסיבה לכך שהמעבר של ראדי כמעט נמנע, ההיגיון מאחורי קניית סעיפי השחרור של זהבי ובן חיים, וגם עוז ראלי כמשל. ערב פתיחת הקמפיין האירופי, הבלוג של יניב טוכמן מציג את בעיות הרכש של מכבי תל אביב

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: מסיבת העיתונאים של סלבישה יוקאנוביץ' ביום ראשון

אימון הבוקר שלשום (ראשון) בקרית שלום היה המשך ישיר של מסיבת העיתונאים של סלבישה יוקאנוביץ' כמה דקות קודם לכן בחדר התקשורת הסמוך. לא בכל יום מזדמן לתקשורת להציץ בכביסה המלוכלכת של מכבי תל אביב, והסרבי לא נשאר פוליטיקאי כשהורם לו כדור הרכש להנחתה. אם לא יקבל בימים הקרובים מסרים חד משמעיים מקנדה דרך הנציגים בישראל, צפויה בהחלט עונה מעניינת מכיוון מאמן מכבי תל אביב.

יוקאנוביץ' סיים את מסיבת העיתונאים עם הבאזר. הוא לא רצה לאחר לשחקנים שכבר היו על כר הדשא וגם השאלות שנשאל ב'סמול טוק' בסיום על המאמן הסרבי זלאטן צ'ייקובסקי שאימן את הפועל חיפה לפני שהוא נולד, זכו ליחס קריר מצד האיש שהונחת בקרית שלום כדי להוביל את מכבי תל אביב בליגת האלופות, אבל בינתיים משדר לא מעט לחץ וחוסר נוחות עקב גודל המשימה וארגז הכלים שעומד עד כה לרשותו.

האימון עמד כאמור בסימן חוסר שביעות הרצון של המאמן. לא ברור אם זו שביזות יום א', אבל השחקנים של יוקאנוביץ' לא היו מפוקסים במיוחד, כאילו קיבלו אור ירוק להוריד את הרגל מהגז אחרי שהמאמן שידר שהוא מצפה מהבוסים למשהו אחר.

מכבי תל אביב מתחילה את המסע לליגת האלופות מול היברניאנס במלטה (21:00, ערוץ 50)

אנדרו כהן בראיון: "קבוצות מישראל דיברו איתי בעבר, אבל העדפתי להישאר במלטה"

שמעון מזרחי החדש? ההשפעה של ג'ורדי קרויף על הכדורגל הישראלי

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
משדר לחץ וחוסר נוחות. סלבישה יוקאנוביץ'/יוסי ציפקיס

אבי נמני העריך בפניי אתמול שגם קבוצת הנוער של מכבי תל אביב צריכה לעבור היום את היברניאנס, אבל הפתעות כבר היו לישראליות באירופה וגם מכבי תל אביב לא יצאה בעבר נקייה. כמו למשל במקרה סנטה קולומה, כשנמני עצמו שיחק במכבי. התחושה הכללית היא שאפשר היה להגיע במצב רוח טוב יותר לנקודת הזמן הזו, בה מכבי מתחילה את דרכה בשאיפה לסיים אותה עם כרטיס לשלב הבתים של הצ'מפיונס.

יוקאנוביץ' עשה חשבון קצת פופוליסטי שלשום. הוא ספר שבעה שחקנים שמכבי תל אביב שחררה אל מול אחד שהיא צירפה. מבין השבעה, רק שרן ייני היה שחקן הרכב קבוע. אבל היו ברשימה שחקני מפתח כמו ראדה פריצה ומהראן ראדי, להם הייתה תרומה גדולה בעיקר בחודש שסיים את העונה. רבים מיהרו לקבוע אחרי דבריו של יוקאנוביץ' כי המאמן פתח חזית מול ג'ורדי קרויף. כאילו שדבריו היו ביקורת ברורה כלפי המנהל המקצועי שלא הביא לו שחקנים.

ההיפך הוא הנכון. לא בטוח שקרויף ידע מה יוקאנוביץ' יגיד ותיאם איתו מראש את הדברים, אבל אין ספק שהמסר היה כלפי המערכת כולה ובעיקר כלפי מיטש גולדהאר, שכדרכו עושה את הפעולות בקצב שלו. אף שהקנדי ממשיך להוציא כספים ביד רחבה ולעתים נדיבה, הוא ממשיך בהתנהלות הזהירה והקפדנית. במשך השבוע האחרון התקרבו גולדהאר ומונס דאבור בצעדים מדודים. יש כאלה שלא מצליחים להבין כיצד המיליארדר פועל באיטיות כזו במשאים ומתנים ומנסה לסגור פערים זעירים, אבל גולדהאר שילם בעבר שכר לימוד לא קטן על כך שהיה לארג', שלא לומר פזרן ולכן היום הכל נעשה יותר לאט והרבה בגלל זה, מכבי תל אביב עוד מחפשת את שחקני הרכש שיעשו עבורה את השינוי.

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב עם מרטין ביין, ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
לא נפתחה חזית. סלבישה יוקאנוביץ' לצד ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

קרוב לוודאי שגם קרויף יכול היה להתכונן טוב יותר לעונת המלפפונים. כך למשל במקרה של בן רייכרט. היום, יותר מתמיד, ברור כי הכוונה של מכבי לגבי רייכרט הייתה טהורה והמלחמה על השחקן היא לא גחמה עקרונית במאבק מול הפועל תל אביב. קרויף בנה על רייכרט, ייעד לו תפקיד מרכזי בקישור והיה מוכן לשחרר את דן איינבינדר ומהראן ראדי כדי שיהיה לרייכרט קל יותר להשתלב. ההסכם על הפרידה מאיינבינדר נעשה בטרם רייכרט החליט להחרים את האימונים ואילולא הסעיף שהיקנה לראדי חוזה מתחדש, גם הוא היה מוצא את עצמו בחוץ מיד בתום העונה החולפת.

אלא שרייכרט החליט את אשר החליט ובינתיים הוא מותיר את ההולנדי בלי תשובה הולמת. שלושת הקשרים הקבועים של פאקו אייסטרן - גל אלברמן, נוסא איגייבור וניקולה מיטרוביץ' - ימשיכו לתת את הטון גם אצל הסרבי, אבל בתכנון המקורי רייכרט אמור היה לקבל עדיפות על פני אחד מהם בלא מעט הזדמנויות. בכל מקרה, בזמן שקרויף היה עסוק בניחושים אם גולדהאר יקבל את תנאיו ויאריך את חוזהו, ניתן היה ללמוד טוב יותר את השוק ולהתכונן לכל התפתחויות.

באשר לראדי, שאלתי בכיר במכבי תל אביב אם היה להם קל יותר לקבל את ההחלטה לשחררו לבאר שבע לאור הקרב המתיש מול אותם חלקים בקהל שלא הסכימו מעולם לקבלו. "אם הכוונה שלך ששיחררנו אותו כדי להפסיק ולהתעסק בגזענות במכבי, אז זה בדיוק ההיפך", הוא השיב בביטחון. "אם הייתה מחשבה לדחות את הפנייה של מהראן לג'ורדי ולא לתת לו לעזוב לאור מצוקת הקשרים, היא נבעה בדיוק מהסיבה שמכבי תל אביב לא רוצה להיכנע לגזענות". בהיבט הזה ראוי לציין סטטוס של אחד מאוהדי מכבי תל אביב בפייסבוק שידוע במלחמתו בגזענות. "אני מאוד חושש", הוא כתב ביום בו ראדי עבר דרומה. "חושש מהיום בו ראדי יבוא לשחק נגדנו בבלומפילד וייגש להרים קרן ליד שער 11. הלוואי שאני טועה ונדע לקבל אותו במחיאות כפיים ולא בנהמות שיגררו עונש כבד יותר מכל העונשים שמכבי ספגה עד כה בשל ההתייחסות של הקומץ כלפי מהראן".

עוד באותו נושא

כבר לא כל יכול: על הטעות של ג'ורדי קרויף בפרשת בן רייכרט

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב, בן רייכרט. קובי אליהו
הכוונה של מכבי תל אביב לגביו הייתה טהורה. בן רייכרט/קובי אליהו

לאור הקושי להתחזק בשחקנים, מובנת היום יותר מאי פעם ההחלטה לקנות את סעיפי השחרור של ערן זהבי וטל בן חיים. גם אם לא היו עליהם הצעות כאלה מפתות וגם אם מכבי תל אביב הייתה יכולה להמר כי הם לא יעזבו, לא היה מקום לקחת את הסיכון כי בסכומים שמכבי הייתה מקבלת עבורם היא יכלה להשיג שחקנים פחות טובים. מספיק לראות את הסכומים שמבקשים אלי טביב ואיזי שרצקי על שלומי אזולאי או וובה בראון, כדי להבין שבשוק הכל כך עלוב שיש לכדורגל הישראלי הקיץ, לא היה לקרויף מה לעשות עם שני מיליון היורו שהיה מקבל עבור כל אחד.

במכבי תל אביב, וזה כבר עניין אחר, גם הפכו די בררנים. התחושה במכבי היא שאין יותר מדי שחקנים שיכולים לשדרג את המועדון. קרויף ממשיך לדבוק בגרסה שחשוב להביא את הישראלים הכי טובים למכבי, אבל על הרבה מאוד שחקנים שהסתובבו כאן הקיץ, הוא אפילו לא ניסה להילחם. אולי זה בגלל שצריך כבר להעלות איזה צעיר חדש ממחלקת הנוער ואולי זה כי ממה שראה יוקאנוביץ' וממה שמכיר קרויף, הם לא מצאו משהו שיעשה את ההבדל עבור מכבי. מקרה עוז ראלי הוא דוגמה מצוינת. כבר למעלה משנתיים שהוא מועמד למכבי תל אביב. אם קרויף היה נעול עליו, הוא כבר היה מגיע. אם הוא יבוא לבסוף רגע לפני שהעונה תחל, זה ילמד עד כמה מכבי התפשרה בהעדפותיה.

אחרי הטרבל של פאקו ולאור הכוונה המקורית לא לעשות מהפכות בסגל הקיץ, העריכו במכבי תל אביב שאת הרעב, האמביציה והשיפור באיכות הכדורגל, תקבל האלופה מהחלפת המאמן. זה לא עבד באירופה בשנים הקודמות, אבל בליגה שלנו מכבי תל אביב שלטה גם אחרי שנפרדה מהמאמן שהביא אליפות. אלא שיוקאנוביץ' מבין שכאשר אתה בא לקבוצה שלקחה טרבל, יש לך בעיקר רק מה להפסיד והוא לא רוצה להפסיד. בכל מקום מדברים איתו על ליגת האלופות והוא גם מספיק שוחה בכדורגל כדי לדעת שהאוהדים וגם התקשורת מחפשים ריגושים חדשים. הערב במלטה זו תהיה הפתעה גדולה אם מכבי תיתקל בקשיים של ממש, אבל הקיץ המנומנם של האלופה לא מבשר טובות. ועם כל זה שטל בן חיים אמר שלשום שאין סיבה לדאוג מאיך שהם נראו במשחק האימון האחרון מול אנז'י מחצ'קאלה, יש הרבה אוהדים של מכבי שממש לא רגועים.

שחקן בני יהודה, עוז ראלי. קובי אליהו
אם יבוא, זה ילמד על ההתפשרויות של מכבי. עוז ראלי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully