וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו כהן: "קבוצות מישראל דיברו איתי בעבר, אבל העדפתי להישאר במלטה"

13.7.2015 / 13:20

יש לו שורשים יהודים, הוא קיבל הצעות בחו"ל, אבל העדיף להישאר בהיברניאנס עם חוזה זעום. הכירו את אנדרו כהן, אחד מכוכבי היריבה המלטזית של מכבי תל אביב, שמבטיח: "אם ניצמד לתוכנית המשחק לא נפסיד, למרות פערי הרמות"

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מרום שפיצר

קוראים לו אנדרו כהן והוא קפטן היברניאנס, הקבוצה המלטזית אותה תפגוש מחר (שלישי) מכבי תל אביב בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. הוא בן 34, כבש תשעה שערים בעונה שעברה מעמדת הקשר הקדמי וסייע לקבוצתו לזכות באליפות. למרות שם המשפחה שקופץ מיד לעין, לא מדובר בבחור יהודי. "הסבא של סבא שלי היה יהודי", הוא מתחיל להסביר. "הוא התגורר באנגליה והיה יהודי, אבל לאורך השנים המשפחה שלנו התנצרה והיום אני נוצרי. השארנו את שם המשפחה כהן מתוך כבוד לשורשים, אבל את המשמעות אני מכיר מסיפורי התנ"ך ולא מזה שאני בעצמי יהודי".

אנדרו כהן במדי נבחרת מלטה. AP
הסבא של הסבא שלו היה יהודי. אנדרו כהן/AP

מאוחר יותר הוא יפגוש את שחקני מכבי תל אביב שינחתו במלטה. למרות הפערים התקציביים ואיכות השחקנים, כהן משוכנע שאלופת ישראל לא תלקק דבש במשחק מחר. "יש לנו תכנית משחק ברורה ואם ניצמד אליה, לא נפסיד", הוא אמר בביטחון. "המאמן שלנו מכין אותנו היטב. אני לא יודע מה תהיה התוצאה בסיכום שני המשחקים, אבל אני משוכנע שאנחנו יכולים להוציא תוצאה טובה מחר ונוכל לטוס בשבוע הבא לתל אביב, כדי לנסות ולהפתיע את כולם".

כל חייו הוא שיחק במלטה. "אני אוהב מאוד את המדינה וטוב לי כאן", הוא מבהיר. "היו לי הצעות בעבר לצאת למדינות אחרות וגם מישראל היתה התעניינות", הוא מפתיע. "דיברו איתי לפני כמה שנים מאחת הקבוצות שאני לא זוכר את שמה, אבל שום דבר לא התקדם ואני העדפתי להישאר".

עוד באותו נושא

הכירו את היברניאנס

לכתבה המלאה
אנדרו כהן שחקן היברניאנס (משמאל), 2005. AP
"יש לנו תכנית משחק ברורה ואם ניצמד אליה, לא נפסיד". אנדרו כהן/AP

ביקרת בישראל?

"ודאי. הייתי כבר פעמיים ואפילו שיחקתי נגד הנבחרת שלכם. בשבוע הבא זו תהיה הפעם השלישית שלי בישראל".

מכבי תל אביב עקבה אחרי היברניאס ומתייחסת למשחק ברצינות למרות ההבדלים הבסיסיים.

"ברור שיש הבדלים. התקציב שלנו לעונה הוא 600 אלף יורו".

יש שחקנים במכבי תל אביב שזו המשכורת השנתית שלהם.

"מאמאמייה. באמת? לא ידעתי שמרוויחים כך בישראל".

מה החוזה הממוצע אצלכם?

"בערך 30 אלף יורו לעונה".

בטח שחקנים רבים עובדים בעוד עבודה.

"יש לנו 12 שחקנים מקצוענים שמקדישים את כל חייהם רק לכדורגל, ואני ביניהם. אני מכליל גם את השחקנים הזרים שיש לנו במועדון. היתר, בערך עשרה שחקנים, חצי מקצוענים וצריכים לעבוד בעוד עבודה כדי להתפרנס".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מול וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
התקציב של המלטזים נמוך מהמשכורת השנתית שלו. ערן זהבי/ברני ארדוב

עם 30 אלף יורו בעונה אפשר לחיות טוב במלטה?

"בהחלט. זה חוזה יפה ואפשר לחיות בנוחות עם הסכום הזה".

מה מצפה למכבי תל אביב אצלכם?

"אני מניח שיהיו 2,000 אוהדים שלנו באצטדיון. יש ביניהם כמה פנאטיים, אבל זה בטח לא כמו בישראל או במדינות אחרות באירופה כמו איטליה. מרבית האוהדים שלנו הם רגועים ואנשי משפחה שבאים כדי ליהנות מכדורגל. משחק במפעל של ליגת האלופות הוא תמיד משהו אחר. יש התרגשות גדולה אצלנו לקראת המפגש הזה. אני באופן אישי מאוד נלהב כבר לשחק כי באמת שכל החיים אתה משחק בליגה המקומית ועושה את אותם דברים ומשחק מול מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות זו חוויה שונה ויוצאת דופן עבורנו. אנחנו רוצים שמכבי תל אביב תיהנה מהשהייה במלטה, אבל שאנחנו ניהנה מהתוצאה של המשחק הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully