וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא כל יכול: על הטעות של ג'ורדי קרויף בפרשת בן רייכרט

ג'ורדי קרויף הוא אחד המהפכנים הכי חשובים בתולדות הכדורגל הישראלי, אבל פרשת בן רייכרט היא פאשלה אחת גדולה שלו. אורן יוסיפוביץ על האיש ששלח שמנת להשאלה אצל חתול ומובך על ידי ילד שבסך הכל היה צריך להיות הברקה שלו

קובי אליהו

זה לא כתב הגנה על הפועל תל אביב, ולא על בן רייכרט. גם לא על הדרבי-התקשורתי הילדותי בין שתי הקבוצות הבכירות בעיר. לפרשייה הזו יש הרבה אחראים, מי יותר ומי פחות.

אבל הפרשה הזו היא לא קרב על תדמית של כדורגלן אחד. זהו גם עניין אישי של ג'ורדי קרויף. המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ירצה לתקן את הטעויות שעשה בחצי השנה האחרונה. יצטרך לתקן את השלכות הטרייד שרק לפני כמה חודשים נראה כל כך טוב, ועכשיו כבר לא נראה כך.

לא - אל תפסלו את גילי ורמוט. עדיין לא. הבחור הגיע, מיד נפצע ולא הספיק לתרום לדאבל הצהוב. אבל לא שם הכישלון, עדיין. הכישלון של קרויף בטרייד הזה הוא בדברים שמעבר לדשא. בלשלוח את בן רייכרט להפועל תל אביב.

כמו לשלוח שמנת להשאלה אצל חתול.

"אם רייכרט יעבור להפועל, יהיה כאן כאוס שלא נראה": מאחורי הקלעים של המריבה

בן רייכרט לא המריא עם מכבי תל אביב למחנה האימונים: "אני נמצא בלחצים"

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
לשלוח את רייכרט להפועל תל אביב זו הבחירה הגרועה מכולן. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

25 שחקני סגל היו למכבי תל אביב בעונה שעברה, ולשלוח את רייכרט להפועל תל אביב זו הבחירה הגרועה מכולן. דווקא אותו, דווקא אז. הרי את רבאק האוהדים הצהובים כלפי רייכרט היה מרפא רק הזמן. אבל חלון החורף הגיע, וג'ורדי בחר לשלוח דווקא את רייכרט לאדומים, ובכך למחוק את הסיכוי לפיוס בין האוהדים הצהובים לשחקן. רייכרט אמנם גדל כאוהד הפועל תל אביב, אבל לא היה לו שום סיכוי להגיע לחודורוב - לולא ג'ורדי קרויף בעצמו משיט אותו לשם.

לאחר ההשאלה, העונה של רייכרט רק הפכה מסויטת יותר. וגם לכך אחראי קרויף, שהיה אמור לשמור על השחקן הצעיר שלו, אך בדיעבד רק העמיק את הפצע. בנוסף, וזו הנקודה היותר בעייתית עבורו, ההולנדי גם הרחיב את ההתלהבות של רייכרט מדקות משחק, וגם את האפשרות להתקשרות בין השחקן למועדון אותו אהב כילד. שוב - שני הצדדים לא היו חולמים על שידוך כזה, אם לא הטרייד ההוא.

ואז הגיע חודש מאי, ויצאה ההודעה המוזרה על שובו של הרייכרט לקרית שלום. בן, כך לפי מקורביו, הודיע לקרויף שאינו רוצה לשוב. מאז ועד היום קרויף טעה בהערכת המצב ו/או הטעה את הציבור. לא קלט כמה עמוק השבר, או שהסתירו מהמדיה ומאוהדי קבוצתו. ובין אם ליטף את רייכרט ובין אם ניסה לשכנעו באגרסיביות - לא צלח. בינתיים, וזו עובדה, ילד בן 21 מבלבל את אחת הדמויות הכי מוצלחות שדרכו כאן. ילד שנרכש רק בקיץ שעבר מבריז מאימון וממחנה האלופה באוסטריה. מי היה מאמין?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב, בן רייכרט. קובי אליהו
קרויף רק העמיק את הפצע. בן רייכרט/קובי אליהו

אלא אם הכול חלק מתוכנית גאונית של קרויף - לגרום להפועל תל אביב להתאהב ברייכרט ולהוציא עליו כמיליון יורו - זוהי אחת המבוכות הכי גדולות של המנג'ר בישראל. האיש ששלט ביד רמה בסגל יקר ועמוס אגו, וכמעט תמיד הצליח להעלים את המשברים לפני שהם זולגים אל מול הציבור, לא מצליח לשלוט בבן רייכרט. לא מצליח לגרום לו להבין שבמכבי טוב יותר מאשר בהפועל. לא מצליח לפייס בין השחקן הצעיר לאוהדי הקבוצה. שחקן שלו התאהב בקבוצה אחרת, והוא בכלל היה הקופידון.

גם כאשר רייכרט עבר על חוקי מועדון, ההתייחסות היתה סלחנית. זה נראה שככל שהשחקן יראה שהוא בז למועדון, כך המועדון יחבק אותו יותר. סביר להניח שבראשו של קרויף, ההכנה לבוררות עתידית כבר החלה. ועדיין - איזה מסר הימים האחרונים מעבירים לשאר שחקני הקבוצה, במיוחד למאוכזבים שבהם?

אנשים בקרבת ההולנדי מספרים שהאגו של קרויף עובד שעות נוספות. לא רק הפעם, בכלל. עכשיו, כנראה, זו גם מלחמה אישית. רייכרט היה אמור להיות הברקה שלו, עת רכש אותו מרמת השרון. כעת, לא רק שהשחקן לא פרח תחתיו. הוא גם רוצה לברוח. פתאום, כשעומרי אלטמן כבר בחודורוב, ורייכרט עשוי להצטרף אליו - הטרייד החורפי לא נראה כל כך משתלם. ורמוט, עוד חודש בן 30, תמורת רייכרט ואלטמן, שניהם בני 21; לא הייתם מחליפים ראש בראש, לו אתם הפועל תל אביב?

אם גולדהאר הוא הבוס הכי טוב בתולדות הכדורגל הישראלי, קרויף הוא איש הניהול הכי טוב שהיה כאן. הוא, יותר מכל אחד אחר, אחראי על הפיכתה של מכבי תל אביב לאימפריה. מקצועית ותדמיתית. גם הוא הודה, לא אחת, שהיו טעויות בדרך. אבל פרשיית רייכרט, החל בטרייד וכלה היכן שתתכלה, היא פאשלה אחת גדולה של ההולנדי. הוא לא קרא נכון את המפה. לא הבין את היחסים השבריריים. לא ניתח את הסיכון מול הרווח. בקיצור, לא היה ג'ורדי קרויף.

בפעם הראשונה מאז הגיע, הוא לא נראה כל-יכול. בפעם הראשונה מאז הגיע, יש סיכוי שיפסיד בקרב. לקבוצה שהיתה מרוסקת עד הטרייד אותו אישר. לשחקן, שעד ששם עליו עין, שחה בבוץ של רמת השרון.

הפועל לא בסדר, רייכרט לא בסדר, אבל כל הסרט הזה לא היה מתרחש לולא החלטה פזיזה ושגויה של ג'ורדי קרויף, חצי שעה לאחר הדרבי התל אביבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully