וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סורר ומורה: בן רייכרט מסעיר את מכבי תל אביב וג'ורדי קרויף

28.6.2015 / 7:02

השיחה שבלבלה את קרויף, האיש שמושך בחוטים ומוסיף שמן למדורה, הזעם על האדומים והתקדים שמתדלק את הצהובים. מכבי תל אביב לא מרפה מבן רייכרט, ומבטיחה: "אם הוא יעבור להפועל, יהיה כאן כאוס שלא נראה בכדורגל הישראלי". מאחורי הקלעים על הפרשה שהולידה מלחמה

קובי אליהו

"תאר לך שזה היה הפוך", אומר בכיר במכבי תל אביב על פרשת בן רייכרט. "תאר לך שאנחנו היינו עומדים מאחורי גילי ורמוט ואומרים לו להחרים את אימוני הפועל תל אביב כי אצלנו הוא יכול לזכות בתארים, להרוויח יותר טוב או כל סיבה אחרת. הרי כל המדינה הייתה יוצאת נגד מיטש גולדהאר וג'ורדי קרויף. האייטם הזה היה פותח שעה שנייה אצל רזי ברקאי ברדיו. כולם היו מכסחים את מכבי תל אביב העשירה שפועלת מאחורי הגב של הקבוצות היריבות ומבטיחה לשחקנים עם חוזים, הבטחות מפליגות כדי לחטוף אותם אליה.

"אבל מכבי תל אביב נהגה ונוהגת אחרת", ממשיך הבכיר. "מכבי תל אביב שילמה 700 אלף יורו להפועל על גילי ורמוט. מכבי תל אביב שילמה מיליון יורו על טל בן חיים להפועל והייתה מוכנה לשלם מיליון וחצי יורו להפועל על עומר דמארי. אבל אם יהיה כאן תקדים ואם הסיפור הזה יגמר בהחלטת בורר לפיה בן רייכרט יעבור להפועל בניגוד לרצון שלנו, אז יהיה כאן כאוס כמוהו לא היה בכדורגל הישראלי. הרי מיטש גולדהאר יכול לפתות כל שחקן לעבור למכבי ואף אחד לא יוכל להתחרות בכסף שלו. אם יהיה כאן בורר שיורה על שחרור רייכרט, מכבי תל אביב תפנה לכל שחקן שהיא רוצה גם אם הוא תחת חוזה ותפעל מאחורי גב הקבוצות בדיוק כפי שהפועל תל אביב נהגה כאן".

שחקני מכבי תל אביב, בן רייכרט, ברק בדש, ברק לוי. קובי אליהו
שחקן מריבה, חתיכת מריבה. רייכרט, משמאל/קובי אליהו

ההחלטה של בן רייכרט להחרים את האימון אתמול (שבת) הפתיעה את האנשים במכבי תל אביב. אף שהיה ידוע כי השחקן נתון תחת לחצים כבדים, במכבי העריכו שהצליחו לגמור את הסיפור ביום רביעי האחרון אחרי השיחה שנערכה בין רייכרט לג'ורדי קרויף. זה היה 24 שעות אחרי אימון הבכורה של סלאבישה יוקאנוביץ'.

קרויף התעניין בשלומו של רייכרט וביקש לשוחח איתו ביחידות כדי לשמוע האם הוא האזין לדבריו החמים על הקשר הצעיר יום קודם במסיבת העיתונאים. רייכרט אישר שהוא שמע, אבל הביע בשיחה עם קרויף חשש שהחזרה למכבי תל אביב לא תתקבל בצורה חלקה על ידי האוהדים שראו אותו כבר לובש אדום בחלק השני של העונה החולפת. קרויף אמר לו: "אנחנו נעבור את זה ביחד ואתה תראה שהדברים יסתדרו. מה שחשוב זה שמכבי תל אביב רואה בך שחקן העתיד של המועדון ואתה תראה שבעונה הקרובה תשחק הרבה". רייכרט סיים את השיחה בחצי חיוך ואמר לקרויף: "שמעתי את כל מה שהייתי צריך".

למחרת באה המתקפה של עו"ד יוסי שפרלינג והסרטון הקצר של רייכרט בו הבהיר כי רק אבי נמני מייצג אותו. אלא שמאז יום חמישי ועד ההחלטה של רייכרט אתמול בבוקר להחרים את האימון, הוא ונמני לא היו בקשר. במכבי טוענים כי מי שבאמת מנהל את העניינים הוא דודו של רייכרט מצד אמו. על פי גורמים במכבי, הוא האיש שדחף את רייכרט לנקוט בצעד הדרמטי. נמני מראש לא הסכים לצעד הזה, כך שהכל נעשה שלא בתיאום עימו. נמני אמר לרייכרט שעדיף לו לפתוח את האימונים עם מכבי, לצאת למחנה ורק לקראת חודש אוגוסט לבחון ביחד עם המאמן את סיכוייו לשחק. הדוד משך לכיוון אחר, זה של הפועל תל אביב ובינו לבין נמני היו אי הסכמות. בסופו של דבר בחר רייכרט בדרך של המשפחה ואתמול שלח הודעה לסלולארי של נמני, בה הוא ביקש ממנו להבין את צעדו ולתמוך בהחלטה.

עוד באותו נושא

בן רייכרט: "אני נמצא בלחצים, לא אצא עם הקבוצה למחנה האימונים"

לכתבה המלאה
בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא הלך בדרכו של אבי נמני. רייכרט/ברני ארדוב

כבר בשמונה וחצי בבוקר אתמול הגיעו השחקנים לקרית שלום. אחרי ארוחת בוקר קלה, הם התכוננו למשחק 11 על 11 על מגרש שלם. כיוון ששחקני הנבחרת רק חזרו להתאמן ולא שותפו במשחק, זומנו גם שחקני קבוצת הנוער שלא מתוכננים להיות בסגל בעונה הבאה. רק לאחר זמן מה, אובחן כי רייכרט נעדר. כשקרויף הגיע למתחם לקראת השעה 10 בבוקר, הוא קיבל את הדיווח והעביר אותו למאמן יוקאנוביץ'. קרויף היה זה שהוביל את ההודעה הפייסנית של מכבי מיד לאחר מכן. קצת אחרי השעה 11, הוציאה מכבי הודעה לתקשורת המתייחסת להיעדרות של רייכרט.

"ההודעה אמפתית ופייסנית, כי אנחנו מבינים לגמרי עם מה בן מתמודד", הסבירו מאוחר יותר במועדון. "זה לא מצב בו שחקן קם בבוקר והחליט לעזוב את מכבי תל אביב באופן פתאומי. יש כאן סיפור של בחור שלוחצים אותו מכל הכיוונים ובגלל שאנחנו חושבים שהוא שחקן מצוין שיתרום רבות למכבי בהווה ובעתיד, אנחנו מוכנים לשכוח מהכל אם הוא יחזור תוך יום או יומיים להתאמן. לא יקרה כלום אם בן יירגע ויבין שהוא טעה וצריך לחזור. אנחנו נתגבר ביחד על כל הבעיות. גם אוהדי הפועל תל אביב בשער 5 במשחק האחרון לא רצו שהוא אפילו יכנס כמחליף. כמו שאצלם יש קיצוניים שעד הרגע האחרון לא קיבלו אותו, גם אצלנו יש קיצוניים בשער 11. לא צריך כל הזמן להתעסק בשוליים".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הופתע. קרויף/ברני ארדוב

בצד המשפטי, במכבי נערכים למלחמה גדולה. מי שהזכיר אמש לגורמים במועדון את מקרה יוסי אבוקסיס שחזר לבית"ר ירושלים בהחלטת בורר אחרי שכבר חתם במכבי תל אביב, קיבל בחזרה את מקרה תמיר כחלון שביקש לעזוב את מכבי תל אביב ושמע דווקא החלטת בורר אחרת לפיה יש לו חוזה במכבי והוא חייב להישאר. "קח את סיפור אלי דסה", נתן גורם במועדון דוגמא. "איזה לינץ' תקשורתי היינו עוברים, אם היינו עומדים היום מאחוריו ואומרים לו להחרים את אימוני בית"ר. היו שוחטים את קרויף ואומרים שהוא הורס את הכדורגל הישראלי. עכשיו, כשג'ורדי עומד על כך שבן יקיים את חוזהו ויישאר במכבי, אומרים עליו שהוא צריך להתבייש שהוא מחזיק בכוח שחקנים במכבי תל אביב".

ההודעה של רייכרט אמש היתה מאוד מבולבלת. קצת אחרי השעה שמונה בערב הוא פתח את הסלולארי שהיה כבוי רוב הזמן ושלח הודעה לכל הכתבים לפיה הוא לחוץ ומבולבל ומבקש זמן לחשוב מה לעשות עם המשך הקריירה שלו. במכבי לא התפלאו ובטוחים כי ההודעה עברה הגהה משפטית. על פניו למכבי יש את האופציה להעמיד את רייכרט לוועדת משמעת פנימית ולקנוס אותו על אי עמידה בחוזה. מכבי גם יכולה לפנות להתאחדות ולדרוש להעמיד את רייכרט לדין עקב המגעים שהוא קיים עם קבוצה יריבה כשהוא תחת חוזה. "העובדות הן שבן רייכרט היה יכול לסרב למעבר שלו להפועל באמצע העונה שעברה. נכון שרצינו שהוא יעבור, כי ידענו שבחצי העונה הזו הוא ישתפשף וישתדרג כפי שאכן קרה. בן חתם על ההשאלה והחוזה שלו במכבי הוקפץ מ-175 אלף דולר נטו לעונה ל-200 אלף דולר נטו לעונה. להפועל היתה האופציה לרכוש 25 אחוז מכרטיסו עד ה-1 ביוני והיא לא עשתה זאת, אז עכשיו הם נזכרו?".

שחקן מכבי תל אביב, איתן טיבי. ניב אהרונסון
התקדים שמתדלק את מכבי תל אביב. טיבי/ניב אהרונסון

אחרי אימון הבוקר היום תגיע מכבי תל אביב לנתב"ג ותטוס למחנה באוסטריה. הכיסא של רייכרט על המטוס יתפס על ידי אדם אחר. קרויף טוען שהוא מנהל את המאבק הזה קודם כי מדובר בשחקן איכותי ורק אחרי זה כי הוא לא רוצה להפסיד. כפי שהדברים נראים הבוקר מדובר במי יגיע ראשון אל הבורר ומי יביא טיעונים טובים יותר. על כך שמכבי עוסקת בזוטות ועליה להניח לנפשו המיוסרת של רייכרט, אמרו אמש אצל האלופה: "גם לפני שלוש שנים אמרו לנו על מי אתם נאבקים ומי זה בכלל איתן טיבי שצריך לשלוח את אבנר טויטו לתת צ'ק לאיזי שרצקי כדי לפדות אותו. היום, יש מישהו שמוכן לומר מי זה איתן טיבי או שהתרומה שלו לשלוש האליפויות היתה שולית? רייכרט הוא שחקן מספיק טוב כדי להילחם עליו. אגרסיבי, חכם, הולך לעומק, אמיץ ופייטר. רק חבל שאת המלחמות הוא לא השאיר רק לכר הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully