וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזור הנוחות שלו: הדומיננטיות של לברון לעומת ג'ורדן בגמרים אזורים

אם להסתמך על ההיסטוריה והסטטיסטיקה, אטלנטה הוקס בצרות: אתר FiveThirtyEight של האנליסט נייט סילבר בדק את הנתונים ומצא שבחצאי גמר וגמר אזוריים לברון מעל כולם, כולל הוד אוויריותו

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס (ימין) גארד שיקגו בולס דרק רוז (שמאל). AP
אחרי הסיבוב הראשון הוא מתחיל לעבוד. לברון ג'יימס/AP

אם להסתמך על הסטטיסטיקה, ההיסטוריה ויחס ההימורים, אטלנטה הוקס די בצרות. מוליכת המזרח תפגוש ביום חמישי לפנות בוקר את קליבלנד (03:30) ולמרות שהיא ניצחה את הקאבס בעונה הרגילה 1:3 והיא נהנית מיתרון הביתיות, נראה שההוקס בעמדת נחיתות, כי מולם יעמוד לברון ג'יימס.

אתר FiveThirtyEight של האנליסט ומומחה הסטטיסטיקה נייט סילבר בדק ומצא שלברון ג'יימס הוא השחקן הכי דומיננטי ב-NBA כשמדובר בגמרים אזוריים, ואפילו עולה על מייקל ג'ורדן.

בלאט מתכונן לאטלנטה: "צריך להבין שזו קבוצה עם חמישה קלעים על הפרקט"

כששני MVP נאבקים ראש בראש: הכול לקראת גמר המערב

גולדן סטייט - יוסטון (04:00, ספורט 5)

פייטון, קלרקסון, וויגינס, מירוטיץ' ונואל בחמישיית הרוקיז

האק-א-מנהיג: סיכום הקאמבק המופלא של יוסטון בחצי גמר המערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזיקים בעונות הכי טובות מבינת מדד ה-BPM/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר השתמשו במדד BPM (שמשמעו Box Plus/Minus) המעריך את איכות השחקן ותרומתו לקבוצה, ושילבו אותו בנתונים כמו רמת התחרות, יתרון ביתיות והתרומה למשחק. המדד מנתח את הסטטיסטיקה האישית של השחקן והסטטיסטיקה הקבוצתית ומעריך את תרומת השחקן ביחס לממוצע בליגה לפי סטטיסטיקה של 100 פוזשנים. לדוגמה, אם הממוצע בליגה הוא 0.0 ושחקן קלע 5 נקודות במשחק אז יש לו +5 יותר מהשחקן הממוצע בליגה ל-100 פוזשנים.

מאז 1985, השנה ממנה התחילו להתייחס לנתונים ולשקללם למדד, העונות הכי טובות היו של לברון ג'יימס (2009, 2010) ומייקל ג'ורדן (1989), שהשיגו BPM שנע בין +12.5 ל-13. האתר בדק מי מוביל לפי המדד הזה בין השנים 1985 ל-2015 ומצא שברבעי גמר אזוריים ג'ון סטוקטון מוביל עם 296.3 נקודות ומקדים את ג'ורדן (237.9) כשלברון הרחק מאחור במקום העשירי עם 158.6.

בחצאי הגמר זהו קינג ג'יימס אחר. לברון ראשון (479.4) הרבה לפני ג'ורדן שמדורג שני (392.2). גם בגמרים האזוריים לברון מעל ג'ורדן עם 790.2 לעומת 790.1 של הוד אוויריותו. באתר מציינים שפר דקה ג'ורדן היה יותר אפקטיבי, אבל הקליעה של ג'יימס יותר יעילה, הוא לקח ריבאונדים בתדירות גבוהה יותר וחסם יותר זריקות. ג'ורדן מסר וחטף טוב יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מייקל ג'ורדן. AP
גמר ה-NBA הוא ממלכתו הבלעדית. ג'ורדן/AP

בגמר ה-NBA, מעמד בו ג'ורדן לא הפסיד מעולם, התמונה שוב משתנה ואייר ג'ורדן בליגה משלו עם 1155.2 נקודות, לפני טים דאנקן (863.3), מג'יק ג'ונסון (811.1) ודוויין וייד (688.4). לברון חמישי עם 672.5).

בסוכנויות ההימורים בלאס וגאס קבעו שקליבלנד פייבוריטית ביחס של 23-67 מבחינת סיכויים. זהו גמר אזורי ראשון אליו מעפילים ההוקס מאז 1970 ומנגד עומד לברון, שמאז 2011 רשם מדי שנה הופעה בגמר ה-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully