וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור אצל קרויף: תמונת מצב במכבי תל אביב ביום שאחרי האליפות

18.5.2015 / 9:00

ההחלטה על השארתו של ההולנדי טרפה את הקלפים: פאקו בדרך החוצה, יצחקי וזיו עשויים להישאר, קרלוס צפוי לקבל חוזה חדש. חלוץ זר יגיע במקום פריצה, קהת ואזולאי על הכוונת, ולמה גם בעונה הבאה יהיה לצהובים רק טל בן חיים אחד בסגל? יניב טוכמן עושה סדר

עריכה: רן צימט

מחיאות כפיים ליוו את ההודעה של ג'ורדי קרויף כי הוא ממשיך במכבי תל אביב. היו אלה שחקני הקבוצה שישבו בחדר התדריכים בקרית שלום ושמעו ביום חמישי בבוקר את המנהל המקצועי שלהם אומר: "רציתי לבשר לכם לפני שההודעה יוצאת לתקשורת. רציתי שתשמעו ישירות ממני שאני נשאר כאן לשנתיים נוספות".

שחקנים במכבי תל אביב לא זכרו בסוף השבוע אם גם פאקו אייסטרן עמד בחדר ומחא כפיים כמוהם. סביר להניח שהיו שמים לכך לב, אם זה היה קורה. מינויו של קרויף לשנתיים נוספות עלול לסיים את דרכו של הבאסקי במכבי תל אביב.

צריך לקרות דבר יוצא דופן כדי שהמאמן ימשיך ואפילו אם ישלים ביום רביעי בלילה בחיפה זכייה בשלושה תארים, קרויף עדיין יעדיף מאמן אחר. לא במקרה יצאו ב-48 השעות שאחרי ההודעה על המשך דרכו של קרויף במכבי שלל שמות של מאמנים אירופאיים שההולנדי גישש אצלם. גם אם המנכ"ל מרטין ביין רוצה שפאקו ימשיך, הוא לא יקבע זאת לקרויף. ההולנדי יחליט בלעדית מי יאמן את מכבי בעונה הבאה, ומערכת היחסים שלו מול פאקו כנראה תכריע לטובת פרידה.

מכבי ת"א של 2013-2015 גדולה ממכבי חיפה של 2004-2006?

לגזור ולשמור: כל שערי הליגה של ערן זהבי במדי מכבי ת"א

פאקו אייסטרן מצטט את גווארדיולה ועונה למבקרים

אולי הפעם? הדרך של מכבי תל אביב לליגת האלופות

לא רק זהבי: מצעד השערים הכי יפים של מכבי ת"א העונה

אורן יוסיפוביץ על חגיגות האליפות הכי מאופקות שראינו כאן

אלבום החגיגות: הצהובים הניפו צלחת מספר 22 בהיסטוריה

מרטין ביין מנכ"ל מכבי תל אביב עם פאקו אייסטרן, ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
לא בתמונה: אידיליה/יוסי ציפקיס

קרויף כבר החל מזמן לתכנן את הסגל של העונה הבאה וקרוב לוודאי שישאיר את חואן פאבלו. משחקיה הבינוניים של מכבי תל אביב מחוץ לבלומפילד בפלייאוף הבליטו את יכולתו של השוער הוותיק, ואין שום סיבה שהוא לא ימשיך. הספרדי הבהיר כי הוא מעוניין להישאר ובגיל 37 לא מחכה לו הצעה חלומית במקום אחר. זו תהיה הפתעה ענקית אם קרויף יחליט להיפרד ממנו.

אחד הדברים שקרויף שבר עליהם את הראש הוא עמדת הבלם: קרלוס גרסיה הוא סיפור ההצלחה הכי גדול שלו בכל הקשור לזרים שהביא למכבי בשלוש שנותיו, אבל המנהל המקצועי צריך להיות אמיתי עם עצמו ולשאול האם הוא הבלם שמתאים לקחת את מכבי תל אביב לליגת האלופות.

כאן נשאלת השאלה כמה מיטש גולדהאר מוכן להשקיע בעמדה הזו. בלם צעיר, פיזי ומהיר הוא מצרך מאוד מבוקש באירופה ולכן זו עמדה מאוד יקרה. לא תמיד אפשר לצרף שחקן שסיים חוזה, שמגיע עם כרטיס השחקן ביד ובחינם. ההתלבטות כאן היא בין גרסיה המתבגר שנחשב לנכס חברתי במועדון לבין בלם צעיר ורענן שייתן למכבי ממדים אחרים. גרסיה מאוד רוצה להישאר ונראה שלמרות הכול יש כוונה להמשיך את ההתקשרות עמו, כשהוא עשוי לקבל חוזה חדש לשנתיים נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, ניקולה מיטרוביץ', ראדה פריצה. ברני ארדוב
הספרדי הוא בעל הסיכוי הגבוה להמשיך. קרלוס, מיטרוביץ' ופריצה/ברני ארדוב

קרויף רצה בעבר לצרף את טל בן חיים הבלם, אבל בין הצדדים היו פערי שכר גדולים מאוד. אם בן חיים יחליט לחזור לישראל, קרויף יחשוב עליו ברצינות, אם כי לא בטוח במאה אחוז שיחליט לצרפו, דווקא בגלל הדומיננטיות שלו בחדר ההלבשה.

את רועי קהת קרויף מאוד רוצה לצרף, וגם שלומי אזולאי מבית"ר ירושלים נמצא בתכניות. במקרה שאחד מהם יגיע, עשוי ניקולה מיטרוביץ' למצוא את עצמו מחוץ לקרית שלום. הקשר הסרבי רשם עונה טובה מאוד והוא גם רוצה להמשיך, אבל כמו בקיץ שעבר, במכבי מעדיפים קצת לרענן את השורות ולכן העמדה שלו עדיין מתנדנדת.

קרויף מתכוון גם הקיץ להילחם על עמדת החלוץ ולצרף שחקן משמעותי לשפיץ. הרומן בין פאקו לעדן בן בסט היה רע מאוד וזו אחת הסיבות למערכת היחסים הלא טובה שנתגלעה בין קרויף לפאקו, אבל בלי קשר להמשך דרכו של בן בסט במועדון, קרויף פועל לצרף חלוץ זר, במיוחד לאור העובדה שתומר חמד לא עושה סימנים שהוא רוצה לשוב לישראל.

מאמן מכבי תל אביב פאקו עם עדן בן בסט. ברני ארדוב
הקצר בתקשורת של פאקו עם בן בסט השליך על היחסים עם קרויף/ברני ארדוב

ראדה פריצה צפוי לעזוב בעיקר בגלל גילו המתקדם (35), אבל גם כי משפחתו כבר עזבה לפני שנה מאחר שהילדים גדלו והם צריכים לחיות בשבדיה. שמו של טוטו תמוז גם הוזכר בעבר כאופציה, אבל העדיפות של קרויף תהיה לצרף קודם כל חלוץ זר.

אחד מאלה שהיה ודאי מאושר למשמע הידיעה על הישארותו של קרויף הוא ברק יצחקי שמסיים חוזה בן חמש שנים במועדון. כשהוא בן 31 יש ליצחקי סיכוי לזכות בחוזה חדש לעונה אחת, בעיקר לאור ההערכה הגדולה שהוא זוכה לה מקרויף. בכל מקרה החוזה החדש יהיה כבר נמוך בהרבה ביחס לחצי מיליון הדולר שהרוויח בכל אחת מחמש העונות האחרונות.

אם פאקו לא ימשיך יובל שפונגין המיובש יקבל הרבה אוויר, אבל ספק אם קרויף לא יחזק את העמדה הזו בשחקן נוסף. אחרי ששרן ייני יעזוב לויטסה ארנהיים מכבי תהיה חייבת להתחזק בשחקן נוסף לעמדת המגן הימני. אייל משומר ועודד אלקיים יכולים לבוא בחינם, ולעומתם עוז ראלי יעלה לא מעט.

אלי דסה הוא האופציה המועדפת בעמדה זו, אך גם היקרה ביותר, ולא בטוח שגולדהאר ישלם את הסכום שאלי טביב דורש תמורתו אם קרויף יחליט ששפונגין צריך לקבל צ'אנס. ההולנדי היה זה שהביא את שפונגין אחרי שראה אותו לא מעט בקפריסין, והוא עדיין חושב שיש לו מה לתרום לקבוצה.

יובל שפונגין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זוכרים אותו? שפונגין/ברני ארדוב

בעמדת המגן השמאלי יש ליואב זיו סיכוי טוב לקבל הארכת חוזה וקרויף כבר החל לדבר על כך עם סוכנו. זיו בן ה-34 מסיים עונה חמישית במועדון, אבל החודשים האחרונים עשו לו טוב והוא גם יכול למלא חללים בצד ימין ובצד שמאל.ניתן לומר כמעט בוודאות שגם הוא היה בין אלה שהיו מרוצים כשקרויף האריך את חוזהו.

התקופה של ברק בדש במכבי תל אביב שידרגה אותו, ואם מכבי תחליט לסיים את דרכו במועדון, הוא ימצא בנקל קבוצה אחרת. כמעט מחצית מקבוצות הליגה רצו אותו בחלון ההעברות האחרון וכל אחת עדיין תרצה את החלוץ בן ה-33 שעדיין מעדיף להישאר בקרית שלום. בדש הוא מבעלי החוזים הנמוכים ביותר בקבוצה ויש במועדון רבים שחושבים שאין שום סיבה לא להשאיר אותו.

ערן זהבי וטל בן חיים לא צפויים לעזוב במיוחד כשמכבי תל אביב מתכוונת לפתוח את חוזיהם ולשדרג להם את השכר. הליגה הסינית הייתה כנראה ירייה באפילה וגם אם חיכה להם שם כסף גדול, הם לא מתכוונים לעזוב למזרח. בכל הקשור לבן חיים, מכבי פתח תקוה עדיין רוצה לממש את רבע הכרטיס שלה ומנסה ללחוץ על מכירה. ייתכן שמכבי תל אביב תשלם לבסוף את 550 אלף היורו לעמוס לוזון ותוריד אותו מהגב שלה.

ערן זהבי, טל בן חיים, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא נוסעים לסין. בן חיים וזהבי/ברני ארדוב

הנמכת הציפיות מצד קרויף באשר לליגת האלופות ביום ההודעה על המשך דרכו מלמדת כי בעל הבית כנראה לא מתכוון להשתגע. מיטש גולדהאר רוצה ליגת אלופות, אבל כנראה שלא בכל מחיר. הוא כבר הפנים שזרים איכותיים במיוחד לא רוצים לבוא לכאן ושכסף הוא לא בהכרח ערובה להצלחה כשאתה מתמודד מול מועדונים אירופאיים בינוניים כמו באזל ומאריבור.

לקרויף הוא לא הגדיר את ליגת האלופות כיעד שאין פשרות לגביו, ולכן מכבי תל אביב כנראה תמשיך לשלוט כאן בארץ אבל לא בטוח שתעשה באירופה צעד משמעותי העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully