וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם? הדרך של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות

17.5.2015 / 23:01

אחרי הפספוסים הקודמים, האלופה תנסה להגיע שוב ליעד, אבל הדרך לא תהיה פשוטה שכן כלל לא בטוח שתהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השלישי (תלויה באלופות רומניה ופולין). היריבות הנוחות, התאריכים, המוקשים ובאזל. שוב, באזל. כל מה שצריך לדעת לקראת ליגת האלופות

עריכה: רן צימט

הדחה בסיבוב המוקדמות השלישי ב-2013, הדחה בסיבוב המוקדמות השלישי גם ב-2014: פעם שלישית גלידה? האם בניסיון השלישי שלה תצליח מכבי תל אביב להתקדם הלאה בליגת האלופות ואולי אף להבטיח נציגות ישראלית ראשונה מאז 2011? מסתבר שהדרך להופעה שנייה בתולדות המועדון בצ'מפיונס ליג, לא תהיה כל כך פשוטה עבור אלופת ישראל. אולי אפילו קשה יותר מבשנתיים הקודמות.

התאריכים:

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 22 ביוני (ניון, שוויץ)
המשחק הראשון: 14-15 ביולי, הגומלין: 21-22 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 17 ביולי (ניון, שוויץ)
המשחק הראשון:: 28-29 ביולי, הגומלין: 4-5 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט (ניון, שוויץ)
המשחק הראשון: 18-19 באוגוסט, הגומלין: 25-26 באוגוסט

הגרלת הבתים: 27 באוגוסט (מונאקו)
פתיחת שלב הבתים: 15-16 בספטמבר

מכבי תל אביב אלופה:

ניצחון 1:2 על קרית שמונה הבטיח למכבי תל אביב את האליפות

מצעד השערים הכי יפים של מכבי תל אביב העונה

ציוני השחקנים באליפות השלישית ברציפות של מכבי תל אביב

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (ימין), דור מיכה. ברני ארדוב
יצטרכו גם הרבה מזל. ערן זהבי עם דור מיכה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב כשלה כאמור באירופה כשהודחה על ידי מאריבור במוקדמות הצ'מפיונס ולא הצליחה לעבור גם את אסטרס טריפוליס בדרך לליגה האירופית. היא קיבלה רק 1.775 נקודות, אבל מכיוון שכעת גורעים בדירוג את עונת 2009/10 (בה צברה רק 1.450 נקודות) מאזנה השתפר והיא מתייצבת למוקדמות עם 18.200 נקודות.

זה מספיק כדי לדרג את מכבי תל אביב נכון לעכשיו במקום התשיעי מבין 20 האלופות הצפויות להשתתף בסיבוב המוקדמות השני, ובמקום ה-12 בסך הכול. אם סטיאווה בוקרשט (איבדה את הפסגה ברומניה לטובת טרגו מורש), לגיה ורשה (איבדה את הפסגה בפולין לטובת לך פוזנן) או אפואל ניקוסיה (סיכוי קלוש) לא תוכתרנה לאלופות בארצן, הצהובים עשויים להתקדם מקום אחד או שניים, ובכל מקרה יהיו מדורגים במפגש הראשון.

הבעיה תגיע לאחר מכן, שכן בסיבוב המוקדמות השלישי מצטרפות להגרלה גם באזל, רד בול זלצבורג וכנראה ויקטוריה פלזן, שלכולן דירוג טוב יותר מזה של מכבי תל אביב. משמעות הדבר: הצהובים ידורגו במקום ה-12, אלא אם כן סטיאווה ולגיה תאבדנה את האליפות במקביל ואז מכבי תתקדם למקום ה-10 ותהיה מדורגת. אפשרות נוספת: נפילה של אחת המדורגות בסיבוב המוקדמות השני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני סלטיק חוגגים זכייה בגביע הליגה, ניר ביטון (רביעי משמאל). Mark Runnacles, GettyImages
גם הוא נמצא בדרך. ניר ביטון והחברים בסלטיק/GettyImages, Mark Runnacles

10 האלופות המדורגות לקראת סיבוב המוקדמות השני (נכון לעכשיו)

סטיאווה בוקרשט (רומניה)* 40.259 נקודות
סלטיק (סקוטלנד) 39.080
אפואל ניקוסיה (קפריסין)* 35.460
באטה בוריסוב (בלארוס) 35.150
לודוגורץ (בולגריה) 25.350
לגיה ורשה (פולין)* 24.800
דינמו זאגרב (קרואטיה) 24.700
מאריבור (סלובניה) 22.225
מכבי תל אביב (ישראל)* 18.200
פרטיזן בלגרד (סרביה)* 14.775

המצטרפות בסיבוב המוקדמות השלישי:

באזל (שוויץ) 84.875
רד בול זלצבורג (אוסטריה)* 43.135
ויקטוריה פלזן (צ'כיה)* 41.825

* טרם הבטיחה זכייה באליפות

שחקן מכבי תל אביב, מהראן ראדי, מול שחקן פ.צ באזל, פיליפ דגן. רויטרס
שוב באזל? מהראן ראדי מול פיליפ דגן/רויטרס

אז בואו נתחיל לעבור על השמות. בסיבוב המוקדמות השני מכבי תל אביב תימנע ממדורגות כמו סלטיק, באטה בוריסוב, לודוגורץ, לגיה ורשה, פרטיזן בלגרד וגם מאריבור הזכורה לרעה מהעונה שעברה. למרות זאת, היא עלולה להיתקל ביריבות סקנדינביות עיקשות כמו מולדה הנורבגית, מיטילנד הדנית או מאלמו השבדית (כל עוד תישאר במקומה ולא תתקדם בדירוג בעקבות אובדן אליפות של סטיאווה או אפואל). יריבות נוחות הרבה יותר תהייה אסטנה מקזחסטן, ונטספילס מלטביה, ז'לגיריס מליטא, רודאר ממונטנגרו, ורדאר ממקדוניה ואחרות. וידאוטון ההונגרית, קבוצתו לשעבר של פאולו סוזה, וכן סקנדרבג האלבנית יכולות להתגלות כמוקש.

הבעיה תהיה בסיבוב המוקדמות השלישי, שם מכבי תל אביב תהיה מדורגת רק אם לפחות שתי אלופות המקדימות אותה בדירוג תודחנה בסיבוב השני (או אם סטיאווה ולך פוזנן לא תוכתרנה בארצן). אם זה לא יקרה, אלופת ישראל לא תהיה מדורגת וכך תוכל לפגוש שוב את באזל המאיימת (עדיין עם פאולו סוזה?) את זלצבורג האימתנית, את סלטיק של ניר ביטון, דינמו זאגרב הקרואטית, ויקטוריה פלזן ואחרות.

10 העולות מהסיבוב השלישי תוגרלנה בפלייאוף, כאשר מכבי תל אביב, אם תגיע לשם, לא צפויה להיות בין חמש המדורגות ולכן עשויה לפגוש את המדורגות הבכירות.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב (ימין) עם מרטין ביין. ברני ארדוב
יודעים מה המטרה האמיתית. מיטש גולדהאר עם מרטין ביין/ברני ארדוב

ומה באשר לעניין הכלכלי? השתתפות במוקדמות שווה 200 אלף יורו, מעבר של סיבוב המוקדמות השני שווה 300 אלף יורו ושל סיבוב המוקדמות השלישי 400 אלף יורו. הדחה בשלב הפלייאוף תעניק למכבי תל אביב לפחות פיצוי כספי הולם של 3 מיליון יורו, בנוסף למעבר לשלב הבתים של הליגה האירופית.

הקופה האמיתית נמצאת כמובן בהעפלה לשלב הבתים, שם החליטו באופ"א להגדיל את התגמולים הכספיים לקראת העונה הבאה. לפיכך, אם מכבי תל אביב תפלס דרכה לשלב הבתים היא תזכה לסכום בסיס של 12 מיליון יורו, בנוסף ל-2 מיליון שמגיעים לה בעקבות עלייה מהפלייאוף. כל ניצחון בשלב הבתים שווה 1.5 מיליון יורו ותיקו שווה חצי מיליון. בהחלט משתלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully