וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי 9, מיכה 7, בן בסט 5, ומה עם פאקו? ציוני האליפות של מכבי תל אביב

17.5.2015 / 22:50

חואן פאבלו התייצב, שרן ייני שודרג, דור פרץ עלה, ניקולה מיטרוביץ' הרים, עדן בן בסט אכזב, ערן זהבי היה ערן זהבי ופאקו חשב כמו לומברדי. מכבי תל אביב אלופת המדינה, גיליון ציונים

עריכה: רן צימט

שער

חואן פאבלו - ציון 7

אחד הקרבות שניהל פאקו אייסטרן מול התקשורת והאוהדים היה על חואן פאבלו. בזמן שרבים ניסו לתפור את הכפפות לברק לוי, המאמן הלך עם השוער בן ה-36. רק בחודש האחרון הושג קונצנזוס בעניינו, והספרדי השיג את ההערכה שהוא ראוי לה.

עוד לפני משחק המופת שלו בווסרמיל מול הפועל באר שבע, הוא הביא נקודות למכבי. עולם השוערים מתחלק בדרך כלל לשניים: אלה שיודעים להתעופף ואלה שיודעים לקרוא את המשחק. חואן פאבלו משתייך לזן השני, בטח בגילו המתקדם. בקבוצה שמתקיפה רוב הזמן, שוער בסגנון שלו הוא נכס. הוא מנע העונה כל כך הרבה שערים עם קריאת המשחק שלו כשהוא אפילו מצליח לשפר את משחק הרגל שלו לעת זקנה.

בהשוואה המיתולוגית לווינסנט אניימה, חואן פאבלו מפסיד בווירטואוזיות, אבל מנצח בהבנת המשחק. מישהו אפילו כינה אותו פעם 'הרפואה המונעת של מכבי תל אביב'. לא מפתיע שג'ורדי קרויף רוצה להאריך לו את החוזה.

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מפסיד לאניימה בווירטואוזיות, מנצח בהבנת המשחק. חואן פאבלו/ברני ארדוב

ברק לוי - ציון 5

בגיל 22, ברק לוי חייב לעזוב את מכבי תל אביב ולצאת לשחק לפחות עונה אחת בקבוצה אחרת. הוא אמנם פתח העונה בשבעה משחקים (לעומת שלושה בעונה שעברה), אבל זה לא מספיק עבור שוער צעיר שרוצה להיות שוער ראשון במועדון צמרת.

בין אם יצליח לעשות זאת במכבי תל אביב ובין אם יעזוב ויעבור לקבוצה אחרת, ברק לוי חייב לעזוב הקיץ ולצבור הרבה דקות משחק. כל מאמן שיהיה במכבי תל אביב תחת מיטש גולדהאר לא יהיה אמיץ מספיק כדי לתת לשוער בן 22 את האפודה הראשונה.

במשחקים בהם שותף העונה הזכיר לוי שיש לו הרבה אומץ וגם אינסטינקטים לא רעים, אבל ביחס לחואן פאבלו חסרה קצת הנוכחות, ובעיקר היה חסר הניסיון.

הגנה

שרן ייני – ציון 8

בערב הגאלה של מכבי תל אביב בחרה ועדה מיוחדת מטעם המועדון את שרן ייני לשחקן העונה של מכבי תל אביב. גם אם זה נעשה כי השחקנים בחרו בערן זהבי לשחקן המצטיין של הקבוצה, עצם זה שייני חבר אליו לתואר המשותף, מלמד על הדרך שעשה הבחור הקשוח והסימפטי.

מי שמחפש הסבר מדוע אופי חשוב בכדורגל יותר מכישרון, ימצא אותו בחוזה שקיבל ייני בוויטסה ארנהיים ההולנדית. הקריירה של ותיק שחקני מכבי תל אביב, קפטן הקבוצה, יכולה הייתה להתנהל כיום גם במכבי הרצליה, ולא בטוח שרבים היו מרימים גבה. אבל ייני, כמו יין, הולך ומשתבח עם השנים ובכל פעם מוסיף לעצמו עוד נדבך.

בנבחרת ישראל אלי גוטמן העדיף אותו כקשר אחורי אף שבמכבי תל אביב הוא הפך למגן ימני, ובצמד המשחקים הכושלים מול ויילס ומול בלגיה הוא היה היחיד שלא אכזב. ייני מעולם לא היה שחקן מבריק, אבל האופי והמנהיגות השקטה פילסו לו את הדרך לקביעות בעמדת המגן הימני.

במגבלות של ייני בחלק ההתקפי הוא מתאים בדיוק לתפיסת העולם של המאמנים הזרים שהגיעו לכדורגל שלנו בשנים האחרונות. לואיס פרננדס לא חיפש מגנים תוקפים וכך גם לא אוסקר גרסיה, שנתן לייני את הקביעות בצד ימין של ההגנה. גם פאקו אייסטרן תופס את המגן באותה צורה, בניגוד אגב למאמנים הישראלים שחושבים שמגנים הם קודם כל שחקני כנף שצריכים לתמוך כל הזמן בהתקפה.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם אפודת שוער. ברני ארדוב
מגן במכבי, קשר בנבחרת, שוער בעתות מצוקה. ייני/ברני ארדוב

קרלוס גרסיה – ציון 6

בגיל 31 קרלוס גרסיה לא יכול לשנות את עורו ואת תכונותיו וכשמכבי תל אביב דנה בשאלת הישארותו, עניין המהירות הוא הדבר המרכזי שצריך לתת עליו את הדעת. גרסיה הוא הזר הכי מוצלח שג'ורדי קרויף הביא למכבי תל אביב, אבל אם הקבוצה רוצה להעפיל לליגת האלופות, ומיטש גולדהאר מוכן לשלם הרבה כדי להגשים את המטרה הזו, צריך לחפש בלם צעיר יותר ובעיקר מהיר יותר.

גרסיה פתח העונה רק ב-24 משחקים,ודומה שהרוטציה בינו לבין דור פרץ פגעה בו. יש סוג של שחקנים שאסור להוציא אותם, אלא אם כן מדובר בפציעה. גרסיה חייב להרגיש שהוא שחקן של מאמן, אחרת הוא לא מרגיש ביטחון במשחק. עם כל הקשיחות שלו, מדובר בשילוב של חמאה ומרגרינה מבפנים. בחור רגיש שדומע בקלות, שכמעט התמוטט נפשית בלחץ הגדול שהיה עליו אחרי הדרבי שפוצץ, עם תנועות הידיים שזיכו אותו בזימון לבית הדין של ההתאחדות.

גרסיה סבל העונה לא מעט מהשליטה של מכבי בכדור ומהעובדה שכל השחקנים שיחקו גבוה בחלק המגרש של היריב. לא פעם הוא נותר חשוף מאחור, וכשזה מגיע לקרבות של אחד על אחד מול חלוצים צעירים ומהירים, גם שחקנים של מכבי אחי נצרת יכולים להביך אותו. על אף שגרסיה בירידה העונה, עדיין מדובר בבלם שיודע לארגן הגנה, מנהיג שמרים את הקול לא פעם ובעיקר אמיץ מאוד. לא אחת הוא נזקק לתפרים בשביל הקבוצה.

איתן טיבי – ציון 7

איתן טיבי היה אחד הבאנקרים הגדולים בשתי האליפויות שעברו. העונה הוא קצת בירידה. מי שמאמין בתיאוריה ששחקן כדורגל חווה נסיגה ביכולת בשנה הראשונה אחרי חתונתו, ימצא כאן גם סימוכין. טיבי רצה כבר להתקדם ולחזור לאירופה, אחרי שיצא לבלגיה בגיל צעיר ולא התאקלם בשרלרואה, אבל בינתיים הוא כאן. החלום היה לייצר לעצמו את אותה קריירה שעשה טל בן חיים, אבל כשהוא כמעט בן 28, כבר לא בטוח שזה יקרה לו.

בניגוד לגרסיה שאיבד הרבה הופעות בגלל הרוטציה, טיבי עדיין פתח כמעט בכל המשחקים. למרות זאת, הוא פחות יציב העונה ואם בעבר ידע לסיים שניים ושלושה משחקים רצופים ללא טעויות, העונה זה קורה לו פחות. בסגנון המשחק של מכבי תל אביב המהירות שלו עדיין קריטית וביחס לקרלוס גרסיה, הוא זה שבדרך כלל סתם את החורים.

עוד באותו נושא

ציוני העונה שעברה: פריצה, קרלוס, סוזה וזהבי

לכתבה המלאה
איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
משלימים זה את זה, שנה שלישית ברציפות. טיבי וקרלוס/ברני ארדוב

עמרי בן הרוש – ציון 7

במרבית החלקים של העונה, עמרי בן הרוש ידע לשמור על עמדת המגן השמאלי ולא לחלק סוכריות ליואב זיו. אבל דווקא בתקופה האחרונה פאקו ספסל אותו, אולי כדי לסמן שהוא מצפה ממנו ליותר. בן הרוש לא יכול לפתח קלילות וזריזות והפלוסים שלו הם עדיין בעוצמה ובפיזיות.

העונה הוא היה קצת פזיז, וגם הורחק פעם אחת בגלל זה. אם יש מקום לשיפור, ובהנחה שהוא יישאר במכבי תל אביב בעונה הבאה, צריך בן הרוש להקפיד להיות יותר שקט בהחלטות שלו. בהיבט הזה הוא מזכיר מאוד את התאום שלו אוראל דגני: שני הנתנייתים שיחקו יחד בהרכב נבחרת ישראל מול ויילס, דגני בימין ובן הרוש בשמאל. בסך הכול עבר עונה טובה מבחינה אישית ובכל זאת יש מקום לשיפור.

יואב זיו – ציון 5

יש הרבה שחקנים שלקחו אליפויות והיו שחקני הרכב ולא ידעו לעשות את הסוויץ' כדי להיות שחקן ספסל ושחקן משלים. יואב זיו הוא היוצא מן הכלל וזה בזכות האופי שלו. הוא נהנה להיות במכבי תל אביב, וכמה שייתנו לו הוא יהיה מרוצה. זה לא פשוט להפוך לשחקן ספסל בסוף הקריירה, אחרי שנגעת בכל השיאים והיית בורג מרכזי. כשהוא כבר בן 34, הצליח זיו לפתוח בתשעה משחקים ופאקו ידע להעריך את התרומה שלו. לא פלא שג'ורדי קרויף כבר שלח מסר לרונן קצב שהוא רוצה להחתים אותו לעונה נוספת, למרות גילו המתקדם.

דור פרץ – ציון 7

בדיוק היום (17 במאי) הוא חוגג יום הולדת 22 ומדובר, ללא מתחרים, בתגלית העונה של מכבי תל אביב. בנוער הוא שיחק כקשר אחורי, אבל פאקו החליט להפוך אותו לבלם וקיבל אלטרנטיבה טובה לקרלוס גרסיה ולטיבי.

ב-11 משחקים פתח פרץ בהרכב, בחמישה נוספים נכנס כמחליף. במשחקים מסוימים הותיר הרבה פיות פעורים נוכח המשחק השקט והמלא בביטחון עצמי. פרץ נהנה ממהירות טובה, תיקול אגרסיבי עם רגליים ארוכות ואפילו הסיבוב על המקום שהיה פעם פחות טוב, הלך והשתפר.

קרוב לוודאי שלא יקבל בעונה הבאה את חולצת ההרכב הראשון, אבל אם ימשיך באותו קו, יקבל דקות וישתפר, הוא יהיה בעתיד שחקן הרכב במכבי תל אביב. עוד מוקדם לומר שמכבי תל אביב מצאה את גדי ברומר החדש, אבל פרץ הוא אחד שיכול לגרום לניר לוין לחייך. אחרי הכול, לצד ההשקעה האינסופית בבוגרים, צריך להצדיק גם את מחלקת הנוער.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בהיעדר מתחרים, אבל תגלית העונה. דור פרץ/ברני ארדוב

קישור

גל אלברמן – ציון 7

זו עונה טובה של גל אלברמן, אחרי שחווה ירידה בעונה שעבר הוא פתח במרבית משחקי הקבוצה ועמדת הקשר האחורי היא בדרך כלל שלו, אבל בלא פחות מ-12 משחקים מצא עצמו יורד לספסל, לפעמים כמוחלף הראשון. אלברמן נהנה משיטת שלושת הקשרים של פאקו. הפייבוריטים של הבאסקי בקישור הם עדיין ניקולה מיטרוביץ' ונוסא איגייבור ואם הקבוצה הייתה משחקת עם שני קשרים באמצע, אלברמן היה יושב הרבה על הספסל, אבל ההתעקשות של פאקו לשחק במערך של 3-3-4 סידרה למספר 6 את חולצת ההרכב במרבית המשחקים.

כמו בעונה תחת אוסקר גרסיה, אלברמן לא מצא השנה את הרשת אפילו פעם אחת. אצל פאולו סוזה כבש שני שערים, אחד מהם הביא ניצחון על מכבי חיפה בתוספת הזמן,ואת פאקו כנראה עניין יותר מוטיב ההגנה כי אלברמן כמעט שלא איים על השער.

אלברמן ימשיך בעונה הבאה במכבי תל אביב, כששוב תישאל השאלה האם הוא טוב מספיק להחזיק את הקישור האחורי במוקדמות ליגת האלופות. עבור הליגה הישראלית,כשתוקפים את מכבי רק עם ארבעה שחקנים, הוא ללא ספק יכול גם בגיל 32 להיות נותן הטון עם הניסיון, השקט וקבלת ההחלטות הטובה. לא בטוח שיהיה בזה די כדי להתברג לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג. מה שבטוח, עבור הצעירים שעולים לבוגרים הנוכחות שלו יכולה רק להוסיף כי מדובר במקצוען האולטימטיבי שתמיד ישמש דוגמא חיובית.

ניקולה מיטרוביץ' – ציון 8

אם מכבי תל אביב תחליט להיפרד מניקולה מיטרוביץ', לא תהיה לו בעיה למצוא קבוצה אחרת בישראל. די היה לראות את החיבוק החם בינו לבין אלישע לוי בסיום המשחק האחרון בין הקבוצות בבאר שבע, כדי ללמוד שמדובר באחד השחקנים שהמאמנים בארץ הכי מעריכים.

מיטרוביץ' עשה עונה מצוינת ושיחק אצל פאקו אפילו יותר מאשר אצל פאולו סוזה, שהביא אותו כנדוניה מווידאוטון ההונגרית. הוא נחשב לאחד המוסרים הטובים בליגה ומי שיכול להכניס כדורי עומק על ארבעים מטר לרגל של החלוץ. בליגה כבש שני שערים חשובים וההופעה שלו בגמר גביע הטוטו מול מכבי חיפה, כולל שער הניצחון בפנדל, סידרה למכבי את התואר הראשון של העונה.

ההצלחה של מיטרוביץ' היא קודם שלו, אבל לפאקו יש בה חלק משמעותי. מכבי תל אביב ניסתה להיפטר ממנו בקיץ בכל מיני דרכים, אבל הוא התעקש להישאר ושני הצדדים הרוויחו. דומה שעבור הליגה הישראלית הוא תפור. הוא לא מהיר, הוא לא פיזי במיוחד, אבל יש לו מסירה מושלמת. סוג של צ'אבי לעניים - כל מי שיעשה תנועה לעומק במכבי, מיטרוביץ' ימצא אותו.

נוסא איגייבור – ציון 6

מהפייבוריטים של פאקו. בתקופות מסוימות המאמן ממש נלחם עליו מול כל העולם, אפילו שהייתה לו רוח גבית מלאה מג'ורדי קרויף שהביא אותו מבטיס ומשוכנע שהוא מהשחקנים הזרים הכי טובים שהגיעו לכאן. הניגרי היה צריך לסיים את העונה עם יותר משלושה שערים, אבל הוא לא בועט גדול ולא סקורר מדופלם.

בכל הקשור לעבודה במרכז השדה, הוא נתן לפאקו את הפיזיות בצד שמאל של הקישור ואת היכולת להשתחרר מלחץ ולצאת קדימה. קשה מאוד לקחת לו את הכדור מהרגל ומול הכתפיים שלו, גם הפיזיים שבין שחקני הקישור לא יכולים להתמודד. איגייבור ומיטרוביץ' שונים זה מזה ומשלימים זה את זה. איגייבור יודע לנוע עם הכדור ויש לו את הטכניקה לצד הפיזיות, אבל למעט השערים החשובים שכבש מול מכבי חיפה והפועל באר שבע, לא הותיר חותם במימד הזה. גם ברמת הבישולים יכול עוד להשתפר.

ניקולה מיטרוביץ' שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם נוסא איגייבור, שרן ייני. קובי אליהו
בתמונה: שלושה באנקרים/קובי אליהו

דן איינבנדר – ציון 5

נפצע במוקדמות ליגת האלופות בקיץ וחזר לפעילות מלאה רק באמצע דצמבר. משחק הבכורה שלו בהרכב היה בניצחון על מכבי חיפה בגמר גביע הטוטו, ואת ההזדמנויות שלו קיבל בעיקר בגביע המדינה, כולל בניצחון 0-3 על קרית שמונה ברבע הגמר.

בסך הכל, יש בו מן הסתם הרבה רעב לקראת העונה הבאה, אחרי ששותף העונה רק בשמונה משחקים. כמו מהראן ראדי שתיכף מגיע, סבל מההעדפה הברורה של פאקו לשלושת הקשרים הקבועים שלו. אם היה מקבל יותר אמון מהמאמן, קרוב לוודאי שלא היה נופל בתפוקה מאיגייבור.

מהראן ראדי – ציון 6

פתח את העונה היטב עם שער כבר במחזור הראשון וכל עוד פאקו לא התלהב מנוסא איגייבור, קיבל קרדיט, אבל בהמשך הלכו ופחתו הופעותיו עד כדי כך שמצא את עצמו עולה ב-11 הראשונים עשר פעמים בלבד. בחצי השני של חודש מארס ובכל חודש אפריל לא ראה בכלל דשא, בחלק מהפעמים כלל לא היה בסגל. ועדיין, חתום על השער שהבטיח אליפות.

לא בטוח שירצה להישאר בעונה הבאה, אבל מצד שני, בגיל 33 הוא צריך לחבק את החוזה במכבי, אלא אם היא מכינה לו הפתעה ותוכיח שלא עמד במכסה של 60 אחוז מהמשחקים ולכן החוזה לא צריך להתחדש אוטומטית.

בעיני רבים ראדי היה נותן יותר מספרים מאיגייבור, אם היה מקבל יותר הזדמנויות מפאקו. כך או אחרת, קיימת אצלו ירידה מאז עונת השיא אצל אוסקר גרסיה אז כבש שמונה שערים ונחשב לאחד ממצטייני העונה.

דור מיכה – ציון 7

העונה של דור מיכה מתחלקת לשניים: בחציה הראשון התרכז בבישולים, בחלק השני, בעיקר מחודש פברואר, כבר החל לדבר גם בשערים. הוא כבש חמישה גולים חשובים שהביאו נקודות וקיבל הרבה פעמים את חולצת ההרכב בזמן שאחרים בהתקפה, למעט ערן זהבי, כל הזמן חיו תחת הרוטציה.

מיכה קפץ עוד מדרגה העונה ולראיה החוזה הנאה שקיבל. מעוד צעיר שנחשב להבטחה, הוא היום שחקן הרכב לגיטימי בפרויקט המיליונים של מיטש גולדהאר. לא ירחק היום שיקבל זימון גם לנבחרת ישראל, כי הוא מביא הרבה חוכמה, אינטליגנציה ותחבולנות. מול הצפיפות שמייצרות הקבוצות שמתמודדות מול מכבי, התרומה של מיכה קריטית. במשחקים האחרונים החליט פאקו לספסל אותו בלי הסבר, אבל בסך הכל מהרגע הראשון ידע מיכה שיש כאן מאמן שמחזיק ממנו ומחבב אותו ברמה האישית.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב על טל בן חיים. קובי אליהו
רק על הקווים, וקצת לאמצע. מיכה ובן חיים/קובי אליהו

טל בן חיים – ציון 7

אף שפתח בפחות משחקים מאשר בעונה שעברה, טל בן חיים הכפיל את מאזן הכיבושים שלו אצל פאקו אייסטרן ובכל זאת הוא מסוגל להרבה יותר. מדובר באחד הכשרונות הכי גדולים שצמחו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות ומשחקני הקו הטובים ביותר שקמו כאן מעולם, ובכל זאת את העונה הזו הוא מסיים רק עם שבעה שערים.

בן חיים תיכף בן 26 ונראה שגם את העונה הבאה יעשה במכבי תל אביב, אלא אם יקבל חוזה חלומי במערב אירופה. דומה שאם יהיה יותר שקט במשחק וידע לקבל את ההחלטה הנכונה ברגע האמת, יוכל להפיק מעצמו יותר. במקרים רבים היה נדמה שפאקו עוצר אותו שלא לצורך ומושיב אותו יתר על המידה על הספסל. בתשעה משחקים פתח על הספסל, ב-12 הוחלף. ייתכן שאם היה מקבל יותר גב מהמאמן, היה חוצה בקלות את רף עשרת השערים לעונה שהיו לו במכבי פתח תקווה.

התקפה

ערן זהבי – ציון 9

16 באוקטובר 2010, דרבי תל אביבי. כבר בדקה השלישית הוא מוכרע, כשערן זהבי, אז עדיין באדום, חילץ כדור בחלק המגרש של הפועל מקלמי סבן ויצא איתו קדימה. תוך 11 שניות שניות הוא כובש על הראש של שטראובר. שער שכולו נחישות ויכולת וזה עוד לפני שזהבי הפך למפלצת השערים.

היו הרבה כוכבים גדולים בכדורגל הישראלי, אבל לא לכולם הייתה הכמיהה של זהבי לשבור עוד ועוד שיאים. הרעב שלו למשחק כל כך גדול ולפאקו לקח קצת זמן להבין את זה. אחרי שיחות בין השניים הבין המאמן שיש לו עסק עם בחור כל כך מוכשר, אבל גם כזה שלא יודע שובע מהו. 27 השערים שכבש בליגה הם נתון מדהים, אבל זהבי התפוצץ כשלא יכול היה לשחק מול קרית שמונה בגלל צהובים וכשנמנעה ממנו עוד הזדמנות לשבור את אותו שיא מפורסם של נסים אלמליח.

זהבי נהנה מהתכונה הכי טובה שלו והיא התנועה לעומק. היו כאן בועטים טובים ממנו ודריבליסטים גדולים ממנו, אבל לא היו שחקנים שידעו לנוע כל הזמן לעומק ולקבל כדורים לשטחים הפנויים. התזמון שלו וקריאת המשחק מושלמים. אחד משחקני הקלאץ' הגדולים של הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. צריך ללמוד קצת להתמודד עם הפתעות שנופלות עליך תוך כדי משחק, כמו הצהוב שקיבל בחיפה ושגרם לו לצאת מריכוז. מידת ההשפעה שלו על חבריו היא מאגית, וכשמשהו מטריד אותו במשחק ולא נותן לו מנוח, גם החברים לא מוצאים את עצמם.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
יש עוד מלבדו, אבל לא צריך הרבה. זהבי/קובי אליהו

ראדה פריצה – ציון 5

שיחק מעט מאוד העונה ובכל זאת, הצליח להשאיר חותם גם על האליפות הזו. בגלל פציעה מורכבת בשרירי הבטן, החמיץ המון משחקים אבל פתח בארבעה, נכנס כמחליף בעוד כמה ועדיין הצליח להבקיע חמישה שערים שהביאו נקודות.

אם פריצה היה צעיר בכמה שנים, קרוב לוודאי שמכבי תל אביב היתה עושה הרבה כדי להאריך את החוזה שלו. לא בטוח שהוא היה ניאות לכך, מאחר שלאורך כל העונה היה כאן לבד רחוק מהמשפחה בשבדיה והוא כבר רוצה לחזור אליה.

פעם סיפר יא יא פטי, אחד הבלמים הטובים בדרך כלל כאן בליגה, שכאשר הוא הולך לשחק נגד מכבי תל אביב הוא מקווה שפריצה לא יהיה על המגרש. לפעמים הוא קצת חולמני, לעתים הוא כבוי להרבה דקות, אבל עדיין מדובר באחד החלוצים הכי טובים שנחתו בכדורגל הישראלי וצריך לזכור שקיבלנו אותו רק בשלהי הקריירה.

עדן בן בסט – ציון 5

מהשניה הראשונה זה התחיל רע. ג'ורדי שילם עליו 700 אלף יורו לצרפתים, אבל פאקו לא התרשם. הוא ספסל את בן בסט בטענה שיש לו טובים ממנו וברגע שהתביית על ערן זהבי כחלוץ המרכזי, חיסל לגמרי את החלוץ שלו.

אבל בן בסט גם קיבל הזדמנויות ולא יכול להפיל את התיק רק על המאמן שלו. ב-14 משחקים הוא פתח, בעשרהנכנס כמחליף, אם כי לפעמים רק לדקות ספורות. סך כל התפוקה היא שישה שערים, וזה מעט מאוד. אם יש משהו מובהק ברמת היחסים של פאקו בו הוא נכשל, זה ביכולת שלו להיכנס לראש של בן בסט. דומה שבאחרונה הוא ממש הרים ידיים כשלא הכליל אותו בסגל למשחקים בבאר שבע וחיפה.

בן בסט עוד חייב לעצמו הצלחה בקבוצת צמרת בארץ. לא כל חלוץ יכול לעמוד בזה וגם אם זה נראה קל יותר, לא תמיד זה כך.

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עדן בסט, צילום אילוסטרציה/ברני ארדוב

ברק בדש – ציון 6

במהלך העונה אמר פאקו אייסטרן שאת הכדורגל הכי טוב שלה שיחקה מכבי תל אביב כשברק בדש הוצב בשפיץ. זה לא גרם לבדש לפתוח ביותר מחמישה משחקים בהרכב, אבל גם בגביע המדינה ובגביע הטוטו הוא שיחק לא מעט והתרומה שלו למכבי תל אביב היא יותר משלושת השערים שכבש.

זכורים במיוחד המשחקים מול קרית שמונה ובעיקר זה בסיבוב השני בליגה, בו הכניס את הראש שלו לנגיחה עם הרבה אומץ, שבר את אפו תוך כדי המהלך ואיזן את המשחק חמש דקות לסיום.

בדש נדד כל הקריירה בין הרבה מועדונים ולא בכולם זכה להכרה לה היה ראוי. לא בטוח שימשיך לעונה נוספת, אבל בגיל כה מתקדם הוא עשה את הצעד הכי טוב שיכול היה לעשות כשהגיע לפני שנה וחצי מקרית שמונה למכבי תל אביב. נחשב לאחד הג'וקרים בחדר ההלבשה ומי שמרים לא פעם את המוראל.

מאמן

פאקו אייסטרן – ציון 7

לפני טקטיקה, ניהול משחק וניתוח היריבות, מאמן נמדד ביכולת שלו להחזיק קבוצה לאורך עונה שלמה. בנתון הזה פאקו אייסטרן הצליח מעל המצופה. עם נסיון מועט כמאמן ראשי, הבאסקי התפתח תוך כדי תנועה. הוא לא זכה כאן לקרדיט מהקולגות למן הרגע הראשון, התקשורת לא חיבבה אותו במיוחד וגם השחקנים שלו פיזרו מדי פעם ידיעות כי לא מדובר בעילוי. אבל פאקו עשה מה שאוסקר ופאולו סוזה לא ידעו לעשות ולקח את מכבי תל אביב כל הדרך הארוכה במאבק על שלושת התארים.

פעם שאלו את מאמן הפוטבול האגדי וינס לומברדי אם הניצחון הוא הדבר הכי חשוב בכדורגל. הוא השיב: "לא, זה הדבר היחיד". זו תמצית תפיסת העולם של פאקו אייסטרן שלא חיפש כאן וירטואוזים ולא ניסה לעשות ממכבי תל אביב קרקס של כוכבים. הוא בא לעבוד ולקחת תארים ובמשימה החשובה באמת, הוא עמד.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בא לעבוד. עבד לו. פאקו/ברני ארדוב

כן שותפו

גילי ורמוט, ברק יצחקי, גאל מרגוליס, יובל שפונגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully