וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "הלכתי עם הקו שלי עד הסוף, למרות הויכוחים"

18.5.2015 / 6:24

כשברקע שאלת הישארותו בעונה הבאה, מאמן מכבי תל אביב חגג אליפות, ציטט את גווארדיולה וענה למבקרים: "העונה הזאת היא כמו הריון". טיבי ככל הנראה ייעדר מהגמר, שפונגין בכוננות ויצחקי מתלוצץ: "אולי אפתח כבלם"

one

רק אחרי גמר גביע המדינה ביום רביעי מול הפועל באר שבע יקבלו במכבי תל אביב החלטה באשר לפאקו אייסטרן. על אף הפרסומים בדבר ההתעניינות של ג'ורדי קרויף במאמנים אחרים, לפאקו יש עדיין סיכוי להישאר בקבוצה והדברים תלויים עדיין בשני הצדדים. אם הבאסקי יסיים את העונה גם עם גביע המדינה ובסך הכל יביא למכבי תל אביב את שלושת התארים, יהיה לו סיכוי טוב יותר לקבל את החוזה לעונה הבאה.

בסביבתו של המאמן טענו אמש כי פאקו מעוניין להישאר, אבל הוא לא מצהיר על כך מכיוון שהוא לא יודע עדיין אם מכבי תל אביב רוצה בו ולכן הוא מעדיף להיות זהיר ולא "לשרוף" את עצמו בהצהרה שאחר כך תקטין אותו במידה שמכבי תקבל החלטה שהוא לא ממשיך. באשר למועמדים ששמותיהם מתפרסמים מדי יום, הרי שקרויף בודק לעצמו את האופציות בעיקר נוכח מה שקרה בשנתיים האחרונות כשהמאמנים שאימנו את הקבוצה וזכו איתה באליפויות, עברו למערב אירופה והשאירו את הקבוצה לחפש מאמן חדש בפרק זמן קצר.

הבעלים מיטש גולדהאר שנחת אתמול בצהריים בארץ ישאר למשחק בסמי עופר ביום רביעי ולאחר מכן הוא צפוי לחזור לקנדה. גולדהאר ואייסטרן שוחחו אתמול מספר פעמים ודומה שהקשר ביניהם טוב. גם המנכ"ל מרטין ביין מצדד בהישארותו של אייסטרן ובכל זאת, קיים עדיין סיכוי שהצדדים ייפרדו.

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן. ברני ארדוב
שמחה מאופקת. פאקו/ברני ארדוב

למסיבת העיתונאים שאחרי ה-1:2 אמש על עירוני קרית שמונה, הגיע אייסטרן כשהוא בלי שהשחקנים הניפו אותו באוויר, כפי שעושים לא פעם. החגיגה שלו עם השחקנים על כר הדשא הסתכמה בחיבוקים, כולל עם קרויף. עם נוסא איגייבור, ניקולה מיטרוביץ' וברק יצחקי הוא התחבק ממושכות ואת יובל שפונגין לקח לשיחה קצרה במה שעשוי לסמן כי המגן הימני יפתח ביום רביעי בגביע מאחר שאיתן טיבי נפצע בשרירי המפשעה וגם שרן ייני וקרלוס גרסיה עדיין בספק גדול. "אני מרגיש שעשיתי את העבודה. עברו תשעה חודשים מאז שאני במועדון וזה בדיוק כמו הריון. לקחתי את התפקיד לאמן את מכבי והיה בו המון אחריות", אמר הבאסקי. "אני מרגיש שהעבודה נעשתה למרות שיש לנו עוד משחק חשוב בגמר הגביע שאנחנו צריכים לסיים".

על העונה שלו במכבי תל אביב, אמר פאקו: "אני לא מצטער על דברים שעשיתי במהלך העונה, למרות שאני יודע לנתח את המהלכים שביצעתי ויכולתי לעשות את הדברים טוב יותר. נכון שהיו לי ולכם בתקשורת ויכוחים על כמה דברים במהלך העונה, אבל אני לא מרגיש שניצחתי. אני לא יודע אם אני עשיתי את הדברים הנכונים, אבל אני יודע שעשיתי מה שהאמנתי בו. אתה צריך להאמין וללכת עם הקו שלך עד הסוף. אם הייתי מתחיל להקשיב לכל מה שאומרים מסביבי, לא הייתי יכול לעשות את הדברים בהם האמנתי".

לשאלה אם הוא חש שהאליפות במכבי תל אביב מתוקה יותר מההישגים אליהם הגיע עם רפא בניטס בולנסיה ובליברפול מאחר שבמכבי הוא היה המאמן הראשי, אמר פאקו: "אלה דברים שונים ולא משנה אם במכבי הייתי המאמן הראשי. אני מרגיש שהניצחון שלי הוא בצוות שעבד איתי. הם עבדו איתי מתחילת העונה וכולם שותפים להצלחה כולל האפסנאים. אני אוהב לחלוק את ההצלחה שלי עם אחרים ואני גם נוטה לחלוק את הכישלונות שלי עם אחרים. יש אנשים שאוהבים רק לחלוק את הכישלונות שלהם ולקחת את כל ההצלחה לעצמם. אני לא כזה".

חגיגה גדולה הלילה/ברני ארדוב

באשר לעתידו, אמר אייסטרן: "אני מתחבר למה שאמר גווארדיולה לפני כמה שבועות. לא באתי למכבי כדי להצליח. באתי לכאן כדי להיות שמח. היו לי כאן הרבה חודשים בהם נהניתי ובהם הייתי שמח כי בסופו של דבר הכול תלוי בהנאה שלנו ממה שאנחנו עושים. היו לי הצלחות בקריירה שלי ואולי הייתי בר מזל על כך".

כשנשאל מדוע הוא לא מצהיר שהוא נהנה במכבי תל אביב ורוצה להישאר, אמר פאקו: "אני לא האיש שמקבל את ההחלטות. אם נהניתי במקום מסוים, אני ארצה מן הסתם להמשיך בו. אני לא חושב שזכייה בגביע המדינה צריכה להשפיע על ההחלטה אם אני צריך להישאר. יש מקרים בהם אנשים שהצליחו, לא נשארו במקום מסוים ויש מקרים הפוכים בהם אנשים שנכשלו, נשארו. אני לא מאמין שזכייה בטרבל היא המדד לכך שאני צריך להישאר. יופ היינקס זכה בתארים בריאל מדריד ולא המשיך. בחיים ובעיקר בכדורגל הכול יכול להיות ואני לא אתאכזב אם יוחלט שאני לא ממשיך".

במכבי תל אביב החליטו עוד לפני המשחק אמש שאם הקבוצה תזכה באליפות, היא לא תהיה שותפה לשום חגיגה מעבר לחגיגה הספונטנית על כר הדשא עם הקהל ביציעים. מיד לאחר המשחק נסעה הקבוצה לבית מלון ותשהה רוב הזמן עד המשחק בחיפה ביום רביעי יחד. לבעלים מיטש גולדהאר מאוד חשוב לסיים את העונה גם עם הגביע והדבר ילמד אותו על ההתקדמות שחלה העונה במועדון.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב עם פאקו אייסטרן. קובי אליהו
מצוקת בלמים. טיבי אחרי הפציעה/קובי אליהו

ברק יצחקי הועדף אתמול כמחליף שלישי על פני עדן בן בסט וברק בדש שהתחממו לצידו. בגלל פציעות לא צפויות, נאלץ פאקו אייסטרן לבצע שני חילופים כפויים כשהוציא את נוסא איגייבור ואיתן טיבי. איגייבור גם כך מוצהב ליום רביעי וטיבי כנראה יעדר מהגמר בגלל קרע חלקי בשרירי המפשעה. יצחקי שיצא אל התקשורת בסיום המשחק התחיל בנימה צינית כשאמר: "יש לי מענק אליפות ברוך השם. במקום שיתעסקו במה שאנחנו מציגים על המגרש, מתעסקים בכמה אנחנו מרוויחים".

בהמשך אמר יצחקי: "היה לי מאוד חשוב לשחק במשחקים האחרונים. עברתי תקופה לא קלה ועכשיו הזמן להתכונן גם לעונה הבאה. אולי אשחק בגמר כבלם לאור כל השחקנים שיחמיצו את המשחק. אם אשחק בגמר, זו תהיה סגירת מעגל שתשמח אותי מאוד. כבר הייתי בגמר גביע ולקחתי גביע. אני בטוח שאנשים שעומדים מאחורי הקלעים במכבי תל אביב עושים את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר והם יעשו את החיזוקים שהם חושבים שצריכים לעשות לעונה הבאה. הדבר היחידי שחסר לי הוא להשתתף בליגת האלופות. פורסם שהוצעה לי הצעה לעונה הבאה, אבל זה לא משהו שאני אתייחס אליו עכשיו".

על מצבו הרפואי, הוסיף יצחקי: "אם מכבי הייתה חוששת מלהחתים אותי לעונה הבאה, היא לא הייתה מציעה לי. חזרתי מהפציעה בברך ואחרי זה היו לי כמה פציעות קטנות. הפציעה בברך מאחורי. ידעתי שיגיעו עוד פציעות אחרי הפציעה בברך אבל ברוך השם אני בסדר. אני אעבוד קשה בקיץ ואני אבוא בעונה הבאה מוכן".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם קאסיו פרננדס שחקן עירוני קרית שמונה, מהראן ראדי. ברני ארדוב
בלם לעת מצוא? יצחקי, משמאל/ברני ארדוב

יובל שפונגין זכה אתמול לדקות ראשונות בליגה דווקא במשחק האליפות: "חיכיתי הרבה זמן לשחק ואני שמח שהקבוצה הצליחה לזכות באליפות", אמר המגן הוותיק. "ברור שרציתי לשחק יותר העונה, אבל אני מאושר לפחות לשחק במשחק האליפות. עברתי עונה קשה עם הרבה פציעות וזה לא היה קל לשבת בחוץ. הכי חשוב לא להתייאש ולחכות להזדמנויות. מעולם לא חשבתי שטעיתי שחזרתי למכבי. לרגע לא התחרטתי שחזרתי למכבי".

שרן ייני עוזב את מכבי בתום העונה ושפונגין מאמין בכוחו להיות המגן הימני של הקבוצה: "באתי כשחקן נבחרת למכבי ואני מקווה להיות שחקן מוביל בעונה הבאה. אם אני אהיה בהרכב ביום רביעי, אני אעשה הכי טוב כדי לעזור למכבי לזכות בגביע המדינה. נצטרך לשחק בגמר יותר טוב ממה ששיחקנו במחצית הראשונה. פאקו פירגן לי בסיום וזו גדולה מצידו לבוא ולפרגן ברגע כזה על כל העבודה וההשקעה שנתתי באימונים לאורך כל העונה".

יובל שפונגין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עשוי לפתוח בגמר הגביע. שפונגין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully